Hanspfs 11.2 kino - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 44 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 871
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hm, høres betryggende ut

Varierer kvaliteten mye på musikken du laster ned i FLAC?

Vet du har Transporter marsboer, har du testet noen av Linn spillerene, eller T+A Music Player?
    Nei, jeg har dessverre ikke fått sammenlignet direkte mot spesielt Linn sine. T+A har jeg av en eller annen grunn ingen tro på i denne sammenhengen - men dette er en ren psykisk sak hos meg og bør ikke påvirke noen andres valg!

For min del er det sammenligning Transporter vs Majik og Akurate som er interessant. Jeg har fremdeles ikke funnet en ordentlig sammenligning av disse på nett enda. Det finnes noen "hint" på enkelte forum, men det har alltid vist seg at de har testet spillerne i ulike rom og i ulike anlegg, eventuelt bare i butikk. Så inntil det begynner å komme mer seriøse og dyptgående tester, gjerne fra tidligere Transporter brukere så står Transporteren trygt.

Men Linn lager jo vanligvis bra greier lydmessig, og de er jo noen år nyere en Transporter så det er jo grunn til å tro at de kan låte enda bedre. Problemet er jo at jeg ikke hører at Transporter gjør noe galt i dag, men slik er det jo gjerne til man hører noe bedre

Siden jeg bor på Lillehammer får jeg ikke hørt Linn med mindre jeg tar turen til Oslo, og hjemlån er nok enda mindre aktuelt dessverre. Det beste ville vært å hatt en "kompis" med en av Linns spillere..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahr, det var da som pokker :-D

Håper på å finne noen som har testet dem alle, og kan gi meg en skikkelig tilbakemelding hva de syns er bra og dårlig med de forskjellige spillerene.

En annen spiller som er lekker er jo Bladelius Embla. Du må klatre litt høyere på prisstigen. Du kan få den som en vanlig spiller til 45k, eller så kan du få den med innebygget pre, og da er prisen 65k.

Noen som vet om preen i Embla er gode greier?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Siden jeg bor på Lillehammer får jeg ikke hørt Linn med mindre jeg tar turen til Oslo, og hjemlån er nok enda mindre aktuelt dessverre. Det beste ville vært å hatt en "kompis" med en av Linns spillere..
    Du er da hjertelig velkommen hit, men det er jo ett stykke å kjøre :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Du er da hjertelig velkommen hit, men det er jo ett stykke å kjøre :-)
    Hehe, ja. Men det gir meg dessverre ikke like god innsikt som å teste i eget annlegg. Det kunne imidlertid uansett være interessant å teste Transporter direkte opp mot Akurate, selv om jeg frykter det kan bli dyrt om man skal tro "hypen" rundt Linns DS-spillere.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hehe, ja. Men det gir meg dessverre ikke like god innsikt som å teste i eget annlegg. Det kunne imidlertid uansett være interessant å teste Transporter direkte opp mot Akurate, selv om jeg frykter det kan bli dyrt om man skal tro "hypen" rundt Linns DS-spillere.
    Det siste der kan jeg underskrive på :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kunne bare julenissen vært rik og snill mot meg i år:
    HP Designfilosofi – produkter med lekkert design
    sukk..

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kjøpte meg en Sneaky i dag, selv om jeg ikke ble overbevist av Kontrapunkt at dette er en høydare når det gjelder brukervennlighet.
    Syntes lyden var veldig bra, men er som sagt skeptisk til programvaren.

Hva syntes du om den etter noen ukers bruk?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Kjøpte meg en Sneaky i dag, selv om jeg ikke ble overbevist av Kontrapunkt at dette er en høydare når det gjelder brukervennlighet.
    Syntes lyden var veldig bra, men er som sagt skeptisk til programvaren.

Hva syntes du om den etter noen ukers bruk?
    Akkurat nå suger den for å være ærlig. Da jeg kjøpte lisens for twonky så oppgraderte den til versjon 5.0. Problemet er at den ikke tar flac. Og det da etter at jeg har brukt hele jula på å rippe samlingen på nytt til flac. Dette jobber de vistnok med, så er jo bare å håpe de er snart løser det. Jeg bruker Leia DS enn så lenge, men er jo bare å håpe de kommer med ett mer brukervennlig GUI. Det jeg kommer til å gjøre er å lage playlister i Twonky Media Manager, for så å bruke de når jeg skal spille musikk.
    Så enn så lenge er brukervennligheten dårlig, men lyden knall.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange store forandringene som skjer her, men endelig kom da disse over atlanteren. 180 for begge to tror jeg de kom på

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd noen nye oppgraderinger her. Den største er at magen til kona er oppgradert til en gutt. Dette skjedde på Lørdag, så håper ikke den oppgraderingen går utover tiden på gutterommet mitt.
    Ellers har det endelig kommet en god løsning til Linn spilleren. JrMedia Center, nettop den løsningen jeg har brukt før. ENDELIG! . Den forrige løsningen var ikke noe å skryte av, men nå er jeg fornøyd.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Du får helt sikkert like mye tid i hjemmekinoen fremover.... hahahahaha not
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gratulerer så mye Du får helt sikkert like mye tid i hjemmekinoen fremover.... hahahahaha not
    Hrmmf
    Prøver å gjøre tiltak for å unngå det
    a) Trene her
    b) Ta med eldste jenta ned hit
    c) jobbe her

Så får vi se, men det er ikke derfor jeg har lagt ut projektoren for salg altså

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla...

Hva slags PJ kommer nå?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Halla...

Hva slags PJ kommer nå?
    Nah, sikla bare litt på den 750 som lå ute på forumet, og skulle jeg fått noe tilslag på min så kanskje... Men nå er den solgt, så da slipper jeg å "miste huet",,,,igjen . Har ikke nedbetalt Linn spilleren engang, så var nok bra for meg at det ikke ble noe av. Dessuten bør jeg se hva det nye tillskuddet tillater av titting, ikke noe vits å oppgradere om den er gammel idet jeg får brukt den skikkelig igjen. Har den ute litt for å sondere terrenget nå.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at mesteparten av BD filmene fremover kommer med krav til Profil 2.0? Har blitt skuffet ett par ganger nå da jeg har lagt inn en film og ikke fått sett den grunnet at spilleren min ikke støtter dette. Må jeg virkelig vurdere å skifte den allerede?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er forskjell mellom merker, men min Denon er kun 1.1 og jeg har ikke opplevd noen problemer rundt det. Gidder ikke oppgradere til 2.0 så lenge spillerne ikke har trådløs komunikasjon slik som PS3
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mulig det er forskjell mellom merker, men min Denon er kun 1.1 og jeg har ikke opplevd noen problemer rundt det. Gidder ikke oppgradere til 2.0 så lenge spillerne ikke har trådløs komunikasjon slik som PS3
    Slet med 2 fast 2 furious, tror den krevde 2.0, men det var seint på kvelden og ikke helt edru da ble testet, så får prøve en gang til.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er litt i tenkeboksen om dagen. Etter at unge nr 2 kom på plass så har det blitt lite med tid nede i filmrommet. Noe har det blitt, men veldig lite med musikk. Tror vektingen mellom musikk og film vil ende opp i noe sånt som 20/80 etterhvert, og vurderer derfor å prioritere bilde mer enn stereo.
    Det jeg dermed vurderer er å selge den meget bra Akurate spilleren min og enten a) oppgradere blu ray spilleren (?) og bruke den som kilde for BD og CD, B) Beholde min BD spiller, kjøpe billigere nettverksspiller C) Beholde BD spiller og spare opp til ny projektor.
    Er ikke veldig gira på å bruke nåværende BD spiller som stereo kilde, den var rimelig død på detaljer og alt (kan vel ikke forvente noe annet når den ble sammenliknet med dedikerte spillere). Så ett spørsmål er om andre BD spillere er bedre der, mens ett annet er om hvor mye det er å hente på en ny BD spiller på lyd og bilde siden i forhold til nåværende.

Vært moro med en liten meningsutveksling her, da har vært rimelig dvale på ting der nede i det siste.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt dvale der nede i det siste sier du???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du hatt dvale der nede i det siste sier du???
    Er vel mer riktig å si at rommet har liggi i dvale kanskje. Skulle jeg gått i dvale så hadde det nok vært der.

Side 34 av 44 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •