Hanspfs 11.2 kino - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 871
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    All musikken har jeg hatt på HD lenge. Hadde HTPC før jeg flytta, og har vel fortsatt å rippe inn musikken her med tanke på bruk av mp3 spiller og lyd i stua. Sneaky ble aldri testet da Majik egentlig var målet, og med tanke på hva jeg endte opp med så hadde nok den blitt valgt bort.

Format på musikken er jeg ikke sikker på enda. enkte WAW, men så virket det som det varproblemer med å spille av disse? Får teste litt. Når jeg finner det ut så har jeg en liten ryddejobb å gjøre hvertfall.
    Heldigvis kommer julen snart.
    Har en del oppgaver å rette snart, og da skal jeg kun sitte ett sted å rette :-)
    Jeg bare lurte på om Sneaky er helt natta i forhold.
    Er det DA-konverteren som er forskjellig på den du kjøpte og de billigere modellene?
    Blir en hyggelig jul for deg med andre ord...:-)

Har du sagt det til kona? hehe
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg bare lurte på om Sneaky er helt natta i forhold.
    Er det DA-konverteren som er forskjellig på den du kjøpte og de billigere modellene?
    Blir en hyggelig jul for deg med andre ord...:-)

Har du sagt det til kona? hehe
    Atle tester jo Majik i kommende nr i Hjemmekino, og han testa jo Sneaky forrige gang, så han drar vel noen sammenlikninger der.
    Selgeren i Kontrapunkt mente Akuraten låter bedre enn cd12, og den koster 160!!. Det er vel mest lyden som er forskjell ja. Akurate har balansert utgang, men det har ikke Majik, Majik har digital utgang, det har ikke Akurate !.
    Har sagt kona at jeg har byttet cd spiller ja. Om jeg sa prisen?? Neppe, men hun spurte om jeg skulle bytte til noe som var 2-3 ganger dyrere, da sa jeg nei, for skulle jo egentlig bare bytte til Majik som var litt dyrere enn cd spilleren jeg hadde. Og det var jo sant, for da hadde jeg ikke tenkt på Akurate :-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha benyttet flac som format.
    Wav tar unødig mye plass og har ikke bedre kvalitet og man kan ikke lagre id-tags og coverbilder i filene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg ville ha benyttet flac som format.
    Wav tar unødig mye plass og har ikke bedre kvalitet og man kan ikke lagre id-tags og coverbilder i filene.
    Godt tips, det siste der visste jeg ikke, ellers hadde jeg gått for waw siden jeg som regel har rippet med Windows MP.
    Lastet ned ett konverteringsprogram, så da får jeg bare sette igang og komme tilbake om ett par timer.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Ripstation micro kan du automatisere prosessen helt ned til å bare sette inn og ta ut platene.
    Den laster ned info og cover art automatisk. Det er dog noen begrensninger på plater som ikke er solgt utenfor landet eller som er for sære til å ha bli lagt inn i databasene hos AMG.

Jeg har også brukt MonkeyAudio og FreeDB til å rippe, men overnevnte funker bedre synes jeg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Med Ripstation micro kan du automatisere prosessen helt ned til å bare sette inn og ta ut platene.
    Den laster ned info og cover art automatisk. Det er dog noen begrensninger på plater som ikke er solgt utenfor landet eller som er for sære til å ha bli lagt inn i databasene hos AMG.

Jeg har også brukt MonkeyAudio og FreeDB til å rippe, men overnevnte funker bedre synes jeg.
    Ah, det må jeg prøve. Takker for hjelp, det eneste jeg nå trenger er tid :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men da må jeg finne en annen avspiller en WMP når jeg bare skal spille av (flac) på pcen da, eller er det dekoder for det på nettet ett sted?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal jeg gjøre, men høres jo positivt ut at det er litt bass på konserten. Eneste som hitill har vært bra med det på er jo NIN på BD
    Hei..

Fikk du testet Foo Fighters blu ? Noen synspunkter på lyd (og sub/bass)?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ja fått sett noe av den sammen med Ambiance. Syntes ikke bassen er så veldig bra altså. Sammenliknet med min referense på NIN så er det langt unna. Syntes og vokalen ble litt spak, men om det er fordi jeg burde kjøre kalibreringsrunden på nytt etter "blemmen" med tilkoblingen er jeg usikker på.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg endelig kalibrert anlegget skikkelig. Har prøvd før og, men surra når jeg ble ferdig og ikke gjort det riktig, så da endte jeg opp med dårligere lyd enn før, så da bare beholdt jeg innstillingene. Men idag fikk jeg satt av tid og må si jeg synes det ble bra. Prøvde Open Range scenen, og nå smeller det enda mer under skyte scenen. Måtte justere sub selv. Er ett eller annet rart der, etter kalibreringen så endte den opp med -9 og ->10, så justerte slik jeg hadde det etter Flageborg. -1,5 og -1.0 tror jeg det var (hadde skrevet det ned).

Ellers var det moro å lese testen av Majik DS idag, ikke mangel på superlativer på "lillebroren" til Akurate DS :-). Håper å få den i begynnelsen av neste uke, så da kan jeg endelig begynne å rette prøver hjemme (har utsatt dette for å kunne bruke mest mulig effektiv tid nede i rommet mitt :-) )

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal jeg hente spilleren. Du verden skal bli gøy!! Blir en goood jul

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å lese om al du leker deg med om dagen Hans :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Spennende å lese om al du leker deg med om dagen Hans :-D
    Tja..leke begynner vel først når spilleren står i hus. Skal bli godt å sette seg ned å nyte musikk igjen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på anlegget generelt. Tuning o.l
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tenkte på anlegget generelt. Tuning o.l
    Ah selvsagt. Ja kunne tenke meg å låne dine ører for en referanse refleksjon på hvordan det ligger an igjen. :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere her oppsummerer året som har gått, så tenkte jeg skulle gjøre det og
    2007 ----> 2008

Stuekino ----> Dedikert rom

Parasound Halo C1 ----> Yamaha Z11

HTPC ----> Doge CD spiller -> Akurate DS

Parasound A21 ----> Chapter TWO

Parasound A51 ----> Chapter 200S
    En subb til to subb ----> SVS pb 13/ultra

HTPC ----> Pioneer LX 70A BD spiller.

Det ble jaggu litt det, men nå er pengeboka tom :-)
    Hmmm og likevel klarte jeg å skrape mer av den..slik komplett

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld Hanspf!

Først vil jeg bare gratulere deg med Akurate DS. Jeg er litt i samme båt som deg om dagen, og når jeg fikk ett lite tips om å titte litt i din tråd, var jeg ikke sen å be

Har sett tilbake i tråden, til der diskusjonen begynner angående nettverkspillere ala Linn, SB, T+A osv. Lurer litt på og bytte ut Hegel spilleren min med en en slik nettverkspiller + NAS jeg også, men har (for å si det mildt) ikke peiling på hva jeg skal se etter når det gjelder en slik løsning. Når det gjelder NAS, tror jeg det blir en Netgear ReadyNAS som jeg hører får veldig mye skryt.

Men når det gjelder det viktigste - nemlig selve spilleren er jeg helt blå på hva jeg skal velge. Jeg har ikke hørt noen av de nevnte spillerene, men Gwandarion og Mor10 skryter av T+A, Hjemmekino og flere brukere her på forumet skryter av Linn spillerene. Linn spillerene er designmessig flottest, men det virker som om du får mer for pengene viss du går for T+A boksen.

Så, hva fant du ut når du testet spillere og endte opp med Linn Akurate DS?
    Eventuelt er det kanskje andre her som har meninger om hva som kan være ett smart og bra kjøp?

Planen min er og få all musikken jeg har på cd-plater over til harddisken og lagre det der, mens jeg vil fortsette og laste ned FLAC fra nettet - da jeg har forstått at det er meget god kvalitet på musikk i FLAC format? Om ikke like god som vanlig CD, så tett opp mot ?

Beklager viss du føler at jeg "kupper" tråden din, men følte bare for å kaste inn ett innlegg her, siden jeg ser litt etter de samme produktene som du nettopp har gjort

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FLAC = i værste fall "bare" identisk som CD så det blir ingen kompromiss der.
    Antakeligvis får du bedre lyd med FLAC siden drivverk og lesefeil/oppskrapte CDer blir ett ikke-tema.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, høres betryggende ut

Varierer kvaliteten mye på musikken du laster ned i FLAC?

Vet du har Transporter marsboer, har du testet noen av Linn spillerene, eller T+A Music Player?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hm, høres betryggende ut

Varierer kvaliteten mye på musikken du laster ned i FLAC?

Vet du har Transporter marsboer, har du testet noen av Linn spillerene, eller T+A Music Player?
    Hei Kent Ove, bare hyggelig med innspill, ikke noe kupp. Slik jeg har erfart, så får du mer komplette og brukervennlige løsninger med andre løsninger enn Linn. Sitter med ett meget simpelt GUI pr dags dato, men med ett utrolig lydbilde. Hadde kona skulle bruke spilleren i stua til fest så hadde det nok vært nedre løsninger med andre ord, men jeg skal jobbe meg frem til en akkseptabel løsning så lenge lyden er så bra som den er. Med den siste oppgraderingen her så føler jeg det er få som kan slå denne i "årets oppgradering". Dette sier jeg ikke for nominasjons grunner, men for at man skal skjønne hvor bra lyden er :-). Spilte en "Bounce" med Timberland her, og for første gang med en sang så rista kinoen :-)

Side 33 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •