Hanspfs 11.2 kino - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 871
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Linn Majik låt bra hos deg Hans. For meg å bedøme om den ble et løft opp fra Dodgen som du hadde før blir vanskelig si noe om fra eller til iom jeg ikke er veldig flink til å huske lydsignaturer.
    Enkleste og det beste hadde vært å kjørt en A/B test mellom Majik og Akurate for å høre om steget opp hadde vært så stort hos deg, og om det er til det possitive?
    For å prøve å huske hvordan det var hos deg før, så føler jeg at Majik spiller med noe mere pondus en hva Dodgen gjordet, og detaljerikdomen er bevart, og denne kombinasjonen hos deg syntes jeg var et pluss.
    Hadde vi hatt noe mere tid, så kunne vi kjørt noen test spor som jeg har, for å høre noe som jeg kjenner godt fra før, og som kan si noe mere om hvordan oppsettet er satt opp. 8-)

Kanskje neste gang?

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat noe slikt inntrykk jeg sitter med jeg og. Litt mer bass og punch, men kanskje ikke noe spesielt mer åpent og detaljrikt enn vant med fra cd spilleren. Skal sende ny forespørsel til Kontrapunkt, men føler litt dårlig samvittighet Bjørn, med å dra deg ut på landet hver gang når jeg enda ikke har tatt turen ut til deg enda :-(

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Akkurat noe slikt inntrykk jeg sitter med jeg og. Litt mer bass og punch, men kanskje ikke noe spesielt mer åpent og detaljrikt enn vant med fra cd spilleren. Skal sende ny forespørsel til Kontrapunkt, men føler litt dårlig samvittighet Bjørn, med å dra deg ut på landet hver gang når jeg enda ikke har tatt turen ut til deg enda :-(

Hehe..

Morsomt å være med på utviklingen, spesielt når det går i riktig retning. Så noe dårlig samvittighet skal du ikke ha! Kjekt om du hadde fått lånt to samtidig!?

Hos meg så skjer det ikke noe spesielt framover, men dagdrømmer litt. Her går du ikke glipp av noe, så en demo haster ikke her. Får se om Scic og meg får trommlet sammen noe før Jul, men det kan bli vanskelig?

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig og riktig retning, i disse flotte økonomiske tider så er det kanskje ikke så riktig å oppgradere . Skal prate med gutta på Kontrapunkt i morgen, da de var litt på farta i dag. Får se til lørdag/søndag igjen. Kan jo holde deg oppdatert, nå som du snart ikke trenger GPSen lenger for å finne frem :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt på forumet (Linn) om sammenlikninga mellom Akurate og Majik. De fleste som svarer har sikkert gått for Akurate, og er kanskje ikke så upartiske, men noen har ikke gått til innkjøp enda, så synes det er greit å legge litt lit til svarene.
    "The difference i heard between akurate ds and majik ds was a increased size of soundsatge and a much improved tune , espicialy in the bass with the akurate , the difference was large enough of me to concluded that its price increass was more then justified
    Akurate has deeper more difined bass with greather impact, but also easyer follow the bass and foundations of the music"

"Won't repeat what I've posted in other posts, but for me, the Majik was significantly better than the Akurate, both of which were better than the (possibly faulty) Klimax" !!

"2. Majik DS vs. Akurate DS: To my surprise, the Akurate was quite a bit better than the Majik. Better flow of music, better sound, more information. Majik DS is closer to Sneaky than to Akurate, IMO
    On a scale of 1-10, I would rate the DS players:

Sneaky DS: 1
    Majik DS: 3
    Akurate DS: 6
    Klimax DS: 10 "

Mens en annen har denne vurderingen:
    "For me, the ranking of all of these that I auditioned was quite different (and in most cases concurred by the dealer who also listened)...

9 Majik DS
    7 Akurate DS
    6 Akurate CD
    3 Klimax DS (dealers' sample was possibly faulty)
    3 Sneaky
    1 Transporter" Litt oppsiktmessig denne, bl.a med Transporter på "1"

Dette var noen innspill fra noen som har testet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt på forumet (Linn) om sammenlikninga mellom Akurate og Majik. De fleste som svarer har sikkert gått for Akurate, og er kanskje ikke så upartiske, men noen har ikke gått til innkjøp enda, så synes det er greit å legge litt lit til svarene.
    "The difference i heard between akurate ds and majik ds was a increased size of soundsatge and a much improved tune , espicialy in the bass with the akurate , the difference was large enough of me to concluded that its price increass was more then justified
    Akurate has deeper more difined bass with greather impact, but also easyer follow the bass and foundations of the music"

"Won't repeat what I've posted in other posts, but for me, the Majik was significantly better than the Akurate, both of which were better than the (possibly faulty) Klimax" !!

"2. Majik DS vs. Akurate DS: To my surprise, the Akurate was quite a bit better than the Majik. Better flow of music, better sound, more information. Majik DS is closer to Sneaky than to Akurate, IMO
    On a scale of 1-10, I would rate the DS players:

Sneaky DS: 1
    Majik DS: 3
    Akurate DS: 6
    Klimax DS: 10 "

Mens en annen har denne vurderingen:
    "For me, the ranking of all of these that I auditioned was quite different (and in most cases concurred by the dealer who also listened)...

9 Majik DS
    7 Akurate DS
    6 Akurate CD
    3 Klimax DS (dealers' sample was possibly faulty)
    3 Sneaky
    1 Transporter" Litt oppsiktmessig denne, bl.a med Transporter på "1"

Dette var noen innspill fra noen som har testet.

Det er nettopp derfor du må teste disse hos deg. For det er ikke sikkert "løftet" passer ditt oppsett og smak/pris.
    Selv har jeg erfart det kan være dumt å handle på andres synspunkter, og at det kan være dumt å anbefale noen å kjøpe noe forde det spillte som rakern hos meg. Ta med de aktuelle kandidatene hjem og kjør en A/B test. :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag kl 15 regner jeg med å hente to stk spillere ved navn Majik DS og Akurate DS :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag kl 15 regner jeg med å hente to stk spillere ved navn Majik DS og Akurate DS :-)
    ..så sees kanskje igjen til helga Bjørn? ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..så sees kanskje igjen til helga Bjørn? ;-)

Hmm.. Det hadde vært morro, men jeg jobber denne helgen. Så da kain det bli litt vanskelig sjø.

Håper jeg får referat fra møtet?

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hmm.. Det hadde vært morro, men jeg jobber denne helgen. Så da kain det bli litt vanskelig sjø.

Håper jeg får referat fra møtet?

A.
    Ja,ja får stole på mine egne ører da, om det ikke er noen andre som kanskje melder sin interesse...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort deg opp noen mening ang ny spiller?

Spent da vettu!

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler fælt. Akuraten var en del bedre en Majik. Var litt mer trykk i bassen og den var mer klarere i lyden. Så det er prisen da. Er ikke i disse tider det er så lurt å ta så store forbrukslån som jeg må da, men er heller ikke vant med å se bort i fra kvalitetsforskjell.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler fælt. Akuraten var en del bedre en Majik. Var litt mer trykk i bassen og den var mer klarere i lyden. Så det er prisen da. Er ikke i disse tider det er så lurt å ta så store forbrukslån som jeg må da, men er heller ikke vant med å se bort i fra kvalitetsforskjell.

Det der er et grufullt valg. Forde: Jeg vet med meg selv at når jeg har hørt noe som matcher oppsettet mitt bedre, men må gi slipp på det pga økonomi. Så tar det lang tid å bli fortrolig med det andre valget... Har man ikke penger så har man ikke penger.- Vente å spare seg opp litt mens en mellom stasjon står midlertidlig?? :twisted:

Du må ha lykke til i valget kvaler!! Det er tunge valg. :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja burde jo venta og spart opp litt, men nå er det jo 10%avslag på spillerne, så da taper jeg jo på det. Gruble, gruble

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nok en gang vant den svake Hans Petter...Akurate DS er bestilt. Var da som fanden :-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Hans!
    Det blir spennende med en litt mer utfyllende rapport når du har den trygt på plass.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Gwandarion. Det ble en dyr utskiftning (som det som regel blir), men at det er vanskelig å finne noe som låter bedre enn dette er jeg sikker på.
    Inviterte naboen opp (som liker musikk, men ikke er noen HIFI "nerd")på en liten demo mellom disse to, og han gjorde akkurat samme observasjon som meg. Først Majik, så Akurate. Først hørte han ikke store forskjell, men da jeg koblet tilbake til Majik så la han som sagt merke til det samme som meg. En mye klarere og oppløst lyd, en bass som var mer fyldig men stram. Nå ble det ganske hektiske dager med spillerne i huset, så noe mer detaljerte observasjoner kan jeg ikke komme med. Men når den kommer i hus, så skal det bli godt å synke ned i stolen og - nok en gang - tenke at målet er nådd.
    En lettere tilgang på musikk håper jeg det og blir nå. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gå frem på å styre musikken, men det ideelle hadde vært å kunne bruke min Nevo, ellers blir det pcen enn så lenge. Kontrapunkt demonstrerte styring av systemet via Itouch, men nå er det å spare inn der det er å spare.
    En annen positiv ting er jo at nå kan jeg ta med DS spilleren opp i stua og ha tilgang på musikk der og. :-)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spiller...
    Du slår på stortromma igjen...:-) Imponerende saker du har nå. :-)
    Har litt jobb nå da å legge all musikken inn påp HD.
    Hva format velger du å bruke?

Testet du Sneaky også?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Hans!!

Det er nok det valget jeg ville gått for også. Men det med økonomien er et stooort tema om dagen ja, og følelsen du sitter igjen med er verdt pengene!?

Gleder meg til en skikkelig demon hos deg igjen.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Gratulerer med ny spiller...
    Du slår på stortromma igjen...:-) Imponerende saker du har nå. :-)
    Har litt jobb nå da å legge all musikken inn påp HD.
    Hva format velger du å bruke?

Testet du Sneaky også?
    All musikken har jeg hatt på HD lenge. Hadde HTPC før jeg flytta, og har vel fortsatt å rippe inn musikken her med tanke på bruk av mp3 spiller og lyd i stua. Sneaky ble aldri testet da Majik egentlig var målet, og med tanke på hva jeg endte opp med så hadde nok den blitt valgt bort.

Format på musikken er jeg ikke sikker på enda. enkte WAW, men så virket det som det varproblemer med å spille av disse? Får teste litt. Når jeg finner det ut så har jeg en liten ryddejobb å gjøre hvertfall.
    Heldigvis kommer julen snart.
    Har en del oppgaver å rette snart, og da skal jeg kun sitte ett sted å rette :-)

Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •