Hanspfs 11.2 kino - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 44 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja for det har noe å si og. Å bruke BD spilleren som drivverk er heller ikke ideelt har jeg funnet ut. Ikke noe bra lyd, og tregt gå det unna. Men for kjapp lytting for minstemann så kan det jo gå an.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var dårlig gjort. Her drar jeg inn for å tyne budsjettet mitt med å høre på Majik DS, og så kobler selgeren plutselig på Akkurate DS spilleren og. Det var jo rimelig stor forskjell på disse. Så nå må jeg i tenkeboksen. Synes det likevel var vanskelig å si noe om spilleren kontra hva jeg er vant med. Annet rom, stativ høytalere, ingen sub. Blir jo noe helt annet å vurdere.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du hørt både LINN og T+A?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, rakk ikke T+ A idag. Noe pga tid, men og noe at jeg føler det blir vanskelig å sammenlikne noe så lenge man spiller på forskjellig anlegg. Har ikke så mye erfaring med å sitte å sammenlikne spillere, men føler det bør gjøres hjemme her om man virkelig kan gi en fullverdig sammenlikning.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr bestemt meg for denne gangen å prøve å være litt tålmodig og ikke handle på impuls. :-). Så leser litt rundt om produktene. Ser på hifisentralen, hvor bl.a marsboer her har innlegg, at man diskuterer om hvor mye bedre Linn produktet egentlig er enn Transporter. Noe bedre er det kanskje, men om hvor stor forskjell i forhold til pris. Vært moro å fått lånn med seg Akurate og Majik hjem og invitert noen med Transporter (Marsboer?) til en shoot out.
    Akto har vel testet alle, men vet ikke om han vil ute med noe før testen (av Majik) ligger på trykk i neste nr. Går jeg for en "billigere" løsning (som selvsagt er det mest fornuftige) så har jeg jo råd til ett styringsverktøy og, uten å måtte leve på brød og vann frem til sommeren. :-).
    Men er f.eks Akurate så mye bedre enn de andre, så er jeg fristet til å leve nok ett halvår på smertegrensen økonomisk. Hmmm. Og så er jo fortsatt T + A ett alternativ igjen, kanskje fått den på demo og, men det er vel visse økonomiske forpliktelser til å ha med slikt utstyr hjem?
    Skal og sies at det er 10% på Linn spillerne om dagen (om man kan komme med en brukt cd/dvd spiller (de er egentlig kun ute etter serienr på denne).
    Innspill folkens, hjelp meg med ett veloverveid valg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHFC lar deg i det minste deponere på det de har.
    Det aller beste er selvsagt å teste samtlige opp mot hverandre, dersom det lar seg gjøre. Det hadde vært spennende å få en sammenligning av de aktuelle kandidatene i prisklassen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant, men her må jeg som sagt ha med flere (ører), som har litt erfaring med dette. Regner med noen er interessert :-). Vil nok jobbe for å få til dette rimelig kjapt (neste helg??), da tilbudet på Linn spillere varer ut året bare, og første helga i desember får jeg besøk og da hadde det jo vært ok å hatt en spiller på plass.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere på sentralen som har anskaffet en Transporter som kanskje ikke du har fått med deg. Her er en som har testet en del utstyr i hvertfall:

There is honor in being a Dog

Når det gjelder sammenligningen mot Linn virker det som om det ikke er noen som har sammenlignet de direkte enda, siden Lyd og Bilde dessverre ikke testet dem mot hverandre på samme effekttrinn.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo vet jo at flere har transporteren, men bare så at du var en av de som hadde lagt inn innlegg i den debatten om Linn vs Transporter. Det er jo det jeg er ute etter å finne ut..hvordan disse gjør seg opp mot hverandre.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikk jeg til svar fra Kontrapunkt idag: "Vi har følgende forslag:

Vi kan arrangere en lyttekveld hos oss, ta med Transporter og dere kan sammenligne de ulike spillerene i fred og ro.

Ta gjerne med hi-fi kameratene dine – vi holder oss litt i bakgrunnen slik at dere kan diskutere ytelsen mellom du ulike produktene uten at å ta hensyn til hva vi måtte mene...

Vi spanderer drikke og snacks."
    Veldig hyggelig initiativ må jeg si, men jeg er som sagt ute etter å teste det i mitt anlegg, så jeg spurte på nytt. Har andre erfaring med dette? Klarer dere å bedømme ett produkt med annen elektronikk, høytalere og rom?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg avtalt å få låne en Majik DS spiller på Lørdag. Kanskje jeg kan lure med Akurate og, selv om det økonomisk ikke er så lurt om jeg blir satt ut av forskjellene.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ...

Bruker du subben når du spiller musikk? Eller mer presist, når du spiller musikk-dvd/blu-ray? Ser på en annen tråd at du også har kjøpt Foo Fighters blu-ray'en. Om du kjører 5.1 på den, kan du være grei å gi noen synspunkter på hva du synes om lyden. Spesielt mhp subben.
    Hos meg nemlig er dollaren meget aktiv i suben, og jeg må rett og slett slå den av. Dvs. jeg har ikke egen dedikert sub, men har Ht med aktiv sub/bass.

Men det kan tenkes har gjort noe feil med innstillingene i receiver( har satt bass-out til Both, som betyr at bassen sendes til både front og Sub, som i mitt tilfelle er samme ht).
    Men hadde uansett vært interessant å høre hva du synes om lyden på denne.

Even

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, bruker sub under musikk også ja. men har ikke fått testet den enda...tenkte å satt meg ned med den på lørdag. Jeg har og bass ut på både front og sub, men ikke sikker på hva du mener med at "dollaren" er meget aktiv i suben"?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hei, bruker sub under musikk også ja. men har ikke fått testet den enda...tenkte å satt meg ned med den på lørdag. Jeg har og bass ut på både front og sub, men ikke sikker på hva du mener med at "dollaren" er meget aktiv i suben"?
    He he ... med dollaren mener jeg stortrommen. Og meget aktiv vil si at hvert stortrommeslag ligger der dypt og slår, noe som ikke høres bra ut hos meg i hvertfall..
    Men som sagt .. det kan tenkes det er fordi jeg har sub og front i samme ht, og det derfor forsterkes når jeg velger Both.

Men det jeg stusser litt på er at i Yamaha-manualen står det:
    Bass Out (Bass out)
    LFE signals carry low-frequency effects when this unit
    decodes Dolby Digital or DTS signals. These
    low-frequency signals can be directed to both front left
    and right speakers, and to the subwoofer (which can be
    used for both stereo reproduction and sound field
    programs).

Og videre: Select “Both” to direct LFE signals to the subwoofer.
    Front L/R low-frequency signals are directed to both
    the subwoofer and front channels, and all other
    low-frequency signals are directed in accordance with
    other speaker settings.
    • Select “SWFR” if you connected a subwoofer. The unit
    directs all LFE and low-frequency signals in
    accordance with other speaker settings.
    • Select “Front” if you have not connected a subwoofer.
    The unit directs all low-frequency and LFE signals to
    the front speakers (even if you have previously set
    Front to Small in Speaker Set).

Jeg trodde LFE var et særskilt signal og lite brukt. Altså som brukes et par ganger i filmer hvor ekstra dypbass er hensiktsmessig.
    Så hvor mye LFE singaler kan det være på en musikk-dvd da ? Og spesielt fra rock ?

I hverfall hos meg forandret bassen seg MYE da jeg skiftet fra Both til Front.

Men du må jo selvfølgelig få høre på den selv først. Gi gjerne en lyd om hva du synes om nevnte "problem".

Even

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal jeg gjøre, men høres jo positivt ut at det er litt bass på konserten. Eneste som hitill har vært bra med det på er jo NIN på BD

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser vi på en demo/test av Majik DS og kanskje Akurate DS på søndag. Om noen med en Transporter har lyst å komme så er det og mulig. Ambiance stiller velvillig opp igjen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg kun med Majik, men dette høres jo strålende ut. Synes den er utrolig detaljert, og ga bassen enda litt mer punsj. Det som er litt skremmende er jo at Akurate virket som var enda mer detaljert og strammere i bassen. Tror jeg må forhøre meg om å låne den og, for å se om forskjellen er så stor. Spent på Ambiance sine synspunkter, da han har enda flere referenser å sammenlikne med. Det kommer jo forresten test av denne i neste Hjemmekino blad og.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet Sonos sin?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har endt opp med å kun fokusere på Linn. Av det jeg har forstått så er vel Sono en mer "rundt i huset" avspiller, med fokus på brukervennlighet, og kanskje ikke så bra i lydgjengivelse.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Nei, har endt opp med å kun fokusere på Linn. Av det jeg har forstått så er vel Sono en mer "rundt i huset" avspiller, med fokus på brukervennlighet, og kanskje ikke så bra i lydgjengivelse.
    Har nok litt rett i det, men lurte på hvor mye dårligere den egentlig er. Jeg vurderer den for å ha på kjøkkenet, stue og soverom, så kanskje Linn sin på hjemmekinorommet for å få godlyd. Men tentke det kunne lurt å teste om det er noe forskjell.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 31 av 44 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •