Hanspfs 11.2 kino - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He,he ambiance hadde tatt turen gjennom og forbi (fra Sandefjord) til Lillestrøm. Mottoet må være å ikke stole på GPSn hver gang :-). Var artig å ha besøk nå som ting begynner å falle på plass. Senteren burde ha krefter nok til å gi "folket det de vil ha", men om det fortsatt er mer å gå på så er jo det bra. Mulig at level kan justeres opp litt mer? Høres ut som en jobb for en (frisk Devilej) :-).
    Demoen på Ayon ble litt for kort (grunnet Ayon sin svipptur innom Lillestrøm), så var vanskelig å si om det var noen store forskjeller mellom spillerne. Ayon var jo ikke helt spilt inn heller. Var artig at Ambiance hadde lik musikk smak som meg, det er lovende med tanke på demo hos han neste gang.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hyggelig selskap Hanspf og Troen. :D

Etter en liten tur via Lillestrøm ( skal ikke gå inn på det nå?? Skal vi vel?? :twisted: ) før jeg satte nesen mot Lier igjen, fikk jeg sett en skikkelig high end kino med komponenter og rom i høy klasse.
    For meg som har noen "kalde" vegger i kinoen og gå til en kino der stillheten faller totlat til ro, var det uvant å snakke, det virket som å snakke etter en flytur hvor du har fått "dotter" i ørene.

Flageborg har hatt sin sving innom Hanspf før denne demoen, og det skulle vise seg og være verdt besøket. En mere tyngde på bassen uten å være overdøvende skal det noe tuning til for å oppnå til dette nivået.
    Når det kom til musikk uten subwoofere skulle det vise seg at sweetspot var noe lengre bak en hva sitte possisjon var plassert. 40cm - 50cm lengre bak, kom tyngden fram fra de enorme focalene, og lyd bildet åpnet seg til en god lytte seanse. BE diskanten her var noe roligere en hva den er på min Ushere, noe som ikke gjorde noe da de hos meg var noe kvasse. Her var det duket for trykk og dynamikk.

Bildet som Sonyèn presanterte var meget imponerende, et sort nivå og klarhet jeg kunne levd lenge med i min kino, herlig bildet med masse kontraster og dybbde følelse.

Itilegg må jeg si... Den senteren gjordet en god jobb på vokaler, behagelig senterkanal jeg gjerne kunne finne på å kjøpe en gang. Det som Troen påpeker i sitt innlegg kan være en effekt av noe lavt justert senter kanal, slik at følelsen av panorama blir litt bredere. Her er det smak og behag, flere kinoer jeg har vært i har hatt mere panorama en hva jeg har hos meg. Fordelen er mere ro i lyden fra front oppsettet.

De få timer jeg var der gikk så alt for fort, og får jeg tilbud om å komme en gang til, så skal jeg droppe turen til Lillestrøm :evil: og kjøre rett til Hanspf for å nyte musikk og film.. Dette var gøy!! Enda mere gøy var det selvfølgelig at vi har sammenfallende musikksmak og musikken som ble servert var godt kjent hos meg.

Kinoen fortjener all kredit og ros for gjennomførsell, dette spiller godt.
    Har noen lyst til og oppleve high end kino, så bør de gripe sjansen hvis den byr seg i cinema Hanspf!

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får finne en dag jeg kan komme bort etter jobb. CD-1 kan selvfølgelig også bli med på lasset. I øyeblikket har jeg både CD-1 og CD-3 i hus for å teste dem mot hverandre, men det var kansje ikke det mest inteligente å gjøre da det er klare forskjeller på disse 2.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he en farlig ide for oss begge Einar. :-). Takk for hyggelig omtale Troeen og Ambiance. Får ta å "leke litt" med sentern en dag...kan jo la Kevin Costner skyte litt her nede. Som sagt med Chapter TWO bak seg så bør den kunne få ut sitt sanne potensial.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må finne ett sted å sette cd spilleren. Ett valg var å selge den, men ikke store etterspørselen etter gode cd spillere om dagen ;-). Ett annet var å ha den på racket, men er ikke så gira da jeg mener det vil ødelegge litt av totalinntrykket av fronten. Ett tredje alternativ er å få ett rack på siden og plassere den der, men det vil kreve en lang (3-4m) kabel fra spilleren til yamahaen. Er dette ett lurt (men kostbart) valg?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Må finne ett sted å sette cd spilleren. Ett valg var å selge den, men ikke store etterspørselen etter gode cd spillere om dagen ;-). Ett annet var å ha den på racket, men er ikke så gira da jeg mener det vil ødelegge litt av totalinntrykket av fronten. Ett tredje alternativ er å få ett rack på siden og plassere den der, men det vil kreve en lang (3-4m) kabel fra spilleren til yamahaen. Er dette ett lurt (men kostbart) valg?

Du kan jo sende Mr Nobleman en PM å høre hvordan han har gjort det?
    Men det høres ut som en dyr kabel må til for å unngå større signal tap og støy.

Sette spilleren i mitten under Z11, slik at du får en form for symetri over front oppsettet?

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja..kanskje det. Vil ikke bli for varmt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja..kanskje det. Vil ikke bli for varmt?
    Skulle gå greit det, men for sikkerhets skyld lage det slik at det blir ca 2-3cm klaring mellom CD spiller og forsterker. Rørene i Dodgen gir vel av seg godt med varme så klaring er et must.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vanskelig :-(. Det er akkurat så det går nå, da må jeg evt kutte i bjelken som bærer senteren, og vet ikke hvor mye jeg kan kutte av den.

Men..i det jeg prøvde i stad å flytte spilleren så la jeg merke til at signalkablene "gikk feil vei". Tenkte at det var greit å få det riktig. Da jeg satte på noe musikk som hu lille frøkna skulle danse til så syntes jeg bassen var enda litt strammere. Kan dette stemme? :-)

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de "lærde" strides om det med rettingen av en kabel.

men så lenge du mener det ble en forskjeld til det bedre, så er vel alt bare bra

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, kan jo ha vært flyttingen av sofaen for alt jeg vet

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, kan jo ha vært flyttingen av sofaen for alt jeg vet

Jeg tror mere på det.

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått rimelig mye fett utstyr i kinoen din nå, Hanspf, så dette er jo nødt til å låte tøft.

Morsomt å se en sølvfarget CD-1 forresten. De er det ikke mange av

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men..i det jeg prøvde i stad å flytte spilleren så la jeg merke til at signalkablene "gikk feil vei". Tenkte at det var greit å få det riktig. Da jeg satte på noe musikk som hu lille frøkna skulle danse til så syntes jeg bassen var enda litt strammere. Kan dette stemme? :-)
    Retningen på kabelen gjelder er vel mest for skjermen som skal være jordet i forsterkerenden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du har fått rimelig mye fett utstyr i kinoen din nå, Hanspf, så dette er jo nødt til å låte tøft.

Morsomt å se en sølvfarget CD-1 forresten. De er det ikke mange av
    Ambiance hadde den med omtrent direkte fra messa. Den så rimelig stilig ut, men i min kino så skulle den ha kommet i sort. Ambiance går for sølv, så der glir den nok perfekt inn.
    Takker for hyggelig kommentar. Fikk noen tilbakemeldinger på lyd og rom som jeg skal prøve å utbedre i løpet av uka.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til ang senter. For å få trykket opp, bør jeg da og øke avstanden som er satt opp til senteren, i tillegg til å øke volumet?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til ang senter. For å få trykket opp, bør jeg da og øke avstanden som er satt opp til senteren, i tillegg til å øke volumet?

hos meg har jeg kortet inn avstanden 1m og skrud opp volumet litt i gui.
    men om det best hos vet jeg ikke,, bør prøve deg frem..

Troeen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du øker avstanden der må du øke på alle i front og korte ned til de bak hvis sitteplassene er der hvor vi satt de. Hvis du flyttet sofaen frem igjen er det best å la justeringene på avstand være. Har ikke noe å si på avstand om du justerer gain opp eller ned på senter kanalen.

Justerte Flageborg høyttalerene i forhold til sweetspot for deg?

Har du lyst til at jeg skal hjelpe deg er det bare å si ifra, så skal jeg ta meg en tur.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hvis du øker avstanden der må du øke på alle i front og korte ned til de bak hvis sitteplassene er der hvor vi satt de. Hvis du flyttet sofaen frem igjen er det best å la justeringene på avstand være. Har ikke noe å si på avstand om du justerer gain opp eller ned på senter kanalen.

Justerte Flageborg høyttalerene i forhold til sweetspot for deg?

Har du lyst til at jeg skal hjelpe deg er det bare å si ifra, så skal jeg ta meg en tur.

A.
    Han justerte først bass og da ble sofaen flyttet, så ble det kjørt full kalibrering. Men med nye effekter på front og senter så burde jeg tatt en runde til. Prøvde dette selv, men da forsvant noe av basstrykket plutselig.
    Om jeg vil ha hjelp? Yes sir. Hvis du ønsker å ta turen så er det jo kjempehyggelig. Denne gangen blir jo antakelig turen litt kortere enn forrige gang ;-) - og nei jeg kommer ikke til å la deg slippe unna den :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk. I det jeg flyttet litt på z11 så datt noen kabler ut, bl.a kabelen til prosjektoren. Og nå når jeg skrudde på prosjektoren så får jeg ikke noe bilde...bare bøå skjerm. Ved brudd i kabel så pleier det jo bare være enkelte farger som detter ut, og man kan vri og vende litt for å få tilbake bildet, men ikke denne gang. Kan jeg ha fått ett komplett brudd på hele kabelen mon tro? Typisk når jeg endelig skulle sette meg ned å ordne litt.

Edit: Byttet kobling mellom DVI/HDMI og da fikk jeg bilde igjen.

Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •