Hanspfs 11.2 kino - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 871
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Men utgangspunktet er vel at man bør kalibrere mest mulig ved fysiske tiltak og så finjustere ved kalibrering i Z11?
    Det er klart, men jeg tok som en selvfølge at du hadde målt distansen fra hver front til sweetspot før du kjørte kalibrering med Z11. Prøv å kjør f.eks en sinustone. Ta ut ht-kabelen og sjekk hvordan nivået låter på en ht. Bytt så å sjekk den andre.
    Hadde du dette problemet når du brukte Parasond prossessor? Du bør skaffe deg en desibel måler og justere en og en ht i forhold til midten for å se om ting faller på plass. Hvis ikke kan det faktisk være et problem i Z11. Avviket på nivå fra høyre til venstre bør normalt være minimalt i innstillingene på forsterkeren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt a21 på frontene, men det som er at jeg har i påvente av reperasjon av terminalen, to forskjellige høytalerkabler. Den beste er på høyre front. Hmm kan det faktisk være så tydelig forskjell på kablene??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på prossesoren du brukte tidligere. Har du forresten sjekket at du ikke har vært borti kanalnivå reguleringen bak på A21? Greit å sjekke de enkle ting først. At kabelforskjellen skulle utgjøre så mye har jeg sterke tvil om.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her stod begge på fullt ja.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Flageborg og kompisen hans vært på besøk (beklager, husker ikke hva han het). Fra bryllupet til Akto skulle gutta på har en liten kalibreringsturnè på vei ned til sørlandet igjen. Første stopp var her før de skulle til eksu.
    . Det var tydelig en utfasingsproblem mellom 30 - 40 hz som måtte justeres. Første sub som ble justert var svs en. Her gikk vi fra 2 til 1 plugg slik at den kun hadde 1 i midten, og den ble satt på 15hz . På Focalen viste det seg at skruene i forsterkeren og elementet på Focalen satt altfor løst, så vi måtte skru til. Så da gutta var fornøyd med den manuelle kalibreringen av subbene så flyttet del itt på frontene før mikrofonen ble koblet til Z11. Satte på 8 punkters måling ( noe som tok rimelig lang tid), for å få best mulig referanser. Når det var på plass var det bare å teste anlegget. Flageborg hadde med demo materialet sitt, og var virkelig moro å høre at 3D effekten satt som den skulle på sporene. Vi testa film klipp etterpå, og vips ble klokka godt over 5 og gutta måtte haste seg videre nedover veien hjem. Tusen takk "gutter" :-), dette var service! Håper dere fikk med dere nok kjørepenger. Nå skal det nytes film og musikk i kveld. Naboen kommer over igjen, så får vi se hva han har å si.
    Vet ikke om Flageborg kommer med noen kommentarer her etterpå jeg, de blir i såfall mye mer konkrete og faglige enn mine betraktninger, så kan jo håpe.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Flageborg og kompisen hans vært på besøk (beklager, husker ikke hva han het). Fra bryllupet til Akto skulle gutta på har en liten kalibreringsturnè på vei ned til sørlandet igjen. Første stopp var her før de skulle til eksu.
    . Det var tydelig en utfasingsproblem mellom 30 - 40 hz som måtte justeres. Første sub som ble justert var svs en. Her gikk vi fra 2 til 1 plugg slik at den kun hadde 1 i midten, og den ble satt på 15hz . På Focalen viste det seg at skruene i forsterkeren og elementet på Focalen satt altfor løst, så vi måtte skru til. Så da gutta var fornøyd med den manuelle kalibreringen av subbene så flyttet del itt på frontene før mikrofonen ble koblet til Z11. Satte på 8 punkters måling ( noe som tok rimelig lang tid), for å få best mulig referanser. Når det var på plass var det bare å teste anlegget. Flageborg hadde med demo materialet sitt, og var virkelig moro å høre at 3D effekten satt som den skulle på sporene. Vi testa film klipp etterpå, og vips ble klokka godt over 5 og gutta måtte haste seg videre nedover veien hjem. Tusen takk "gutter" :-), dette var service! Håper dere fikk med dere nok kjørepenger. Nå skal det nytes film og musikk i kveld. Naboen kommer over igjen, så får vi se hva han har å si.
    Vet ikke om Flageborg kommer med noen kommentarer her etterpå jeg, de blir i såfall mye mer konkrete og faglige enn mine betraktninger, så kan jo håpe.
    Deilig med fagfolk på besøk, ikke sant. Tror det blir invitasjon til Nord-Norge på Flageborg når jeg har fått ferdig min kino:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var ett helt annet nivå for å si det slik. Spent hva Andre sier nå (vel, kommer ikke til å høre på han om han fortsatt er negativ) når de fikk det til uten å rive hele frontramma.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at Flageborg endelig har fått kommet innom deg.
    Hvordan ble trykket i subene i forhold til før?

Fikk du sendt den filmen forresten??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Det var tydelig en utfasingsproblem mellom 30 - 40 hz som måtte justeres.
    Hva ble gjort med/mot dette?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så bra at Flageborg endelig har fått kommet innom deg.
    Hvordan ble trykket i subene i forhold til før?

Fikk du sendt den filmen forresten??
    Nei, beklager Einar..huff skal få gjort det til uka. Meg og slike enkle ting kan gå vel treigt som regel. Du har fortsatt ikke tid til en re- demo? :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva ble gjort med/mot dette?
    Det er vel der Flageborg skal komme med de faglige innspillene. Jeg rørte minimalt på knotter i dag, da synkroniseringen mellom de to andre var på topp :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel der Flageborg skal komme med de faglige innspillene. Jeg rørte minimalt på knotter i dag, da synkroniseringen mellom de to andre var på topp :-)
    OK. Selv er jeg opptatt av å forstå hvorfor ting blir endret, hva endringene medfører etc. :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene var ikke i fase slik jeg forstod først. I utgangspunktet var det focalen som sleit mest, så ble å justere på den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått med meg at det var RoKo som var Flageborgs høyre hånd under kalibreringen igår. Takk til dere begge nok en gang.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, beklager Einar..huff skal få gjort det til uka. Meg og slike enkle ting kan gå vel treigt som regel. Du har fortsatt ikke tid til en re- demo? :-)
    Fint om du får sendt den.
    En re-demo hadde vært gøy å få til, men det har vært litt mye i det siste. Må jobbe på vestlandet en liten stund fremover
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sende den i morgen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en utrolig lydopplevelse når 11.2 ENDELIG var ferdig kalibrert til referansenivå.

Ja, jeg(inhabil) fikk gåsehud under SoundChecken............

Jeg håper du fortsetter å dele opplevelser i hulen din med andre entusiaster.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at du fikk ekspert-hjelp uten å måtte ty til drastiske tiltak. Må si jeg var litt skeptisk til at dette komme til å løse seg så greit. Kudos til SVS-klanen...

Kjører du 11.1 nå hanspf? Hva slags høyttalere bruker du som presence?

Og ikke minst, hvordan syntes du romkorreksjon fungerer til filmbruk? Har du A-B testet? Og hva med musikk?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 11.2 ja, ikke 11.1 :-). Som presence så bruker jeg de gamle surround høytalerne mine sr 800.
    Romkorreksjonen som ble gjort med Flageborg med 8 punkter må jeg si virket veldig bra. På musikk kuttene som han hadde med så satt 3D effekten veldig bra . RoKo og Flageborg har vel ytterligere sammenlikningsgrunnlag vil jeg tro.
    Har ikke det store erfaringsgrunnlaget med andre oppsett, men jeg må si at det er virkelig moro med film. Likevel så skal jeg lagre disse innstillingene og prøve meg frem litt. Har som sagt en kamerat som jobber med kino oppsett, så skal prøve å få han opp en tur til for å justere pq og slik på høytalerne.
    Vet og at en del pleier å minske den oppmålte avstanden til surround høytalerne, så kanskje teste det og. Problemet er som sagt ett lite erfaringsgrunnlag, så må kanskje spille en del på ulike sekvenser for å teste. Kanskje prøve gjennom blackhawk down i skytescenene der for å få ett intrykk? Eller er det andre enkle måter/scener som er å anbefale?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 11.2 analyserer rommet - kun 1144 frekvenssveip tilsammen.

Skulle bli nøyaktig nok - det

Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •