Hanspfs 11.2 kino - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 44 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 871
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ang måleutstyr så hadde jeg en kamerat på besøk, men han tok seg av høytalerne og kalibrerte de i hht Dolby standard, men subbene hadde han ikke så peil på. Det har heller ikke jeg, slik at måtte hatt noen med den rette kunnskapen til å brukt ett slikt utstyr.
    Hva brukte han?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè mente bl.a at de "kassene" rundt subbene kunne være med på å ødelegge bassen.
    Skal mye til, rom og plassering er de magiske variablene i forhold til bass trykk...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Glem alle "velmenende" råd fra dem som har vært innom. Etter det jeg kan lese er det få som hittil har vært hos deg som har forutsetninger for å løse problemene. La Flageborg prøve seg først. Han har i alle fall erfaring nok til å kunne fortelle deg hva som må til. Devilej er klok, legg hans råd på minnet.
    Yepp, bare synd han ikke kan komme med noe konkret om når det kan bli. Andre lurte på hva han kunne tilføye :-)

Henning: Hyggelig med innspill her, har du tid til det med den knallkinoen din? :-). Han brukte ett måleapparat som han bruker når han kalibrerer kinoer (jobber i den bransjen). Han har ett apparat for bass og, men han er midt i eksamenstida si nå, så han trodde ikke han hadde tid før det var ferdig. Selvsagt hadde det vært kjekt å kunne hatt slikt selvmåleapparat, men hjelper lite når kunnskapen om emnet ikke er der. :-)
    Men han kameraten min mente og at rammen rundt subbene ikke kunne påvirke bassen så mye at det ville merkes. Hadde tenkt å ta en kalibreringsrunde med Einar, men så ble jo han syk, og nå har han jo ett aldri så lite prosjekt på gang hjemme og :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å ta en kalibreringsrunde med Einar, men så ble jo han syk, og nå har han jo ett aldri så lite prosjekt på gang hjemme og :-)
    Det er et hav av forskjell fra det lille jeg har fått lekt meg i eget rom, og opp til Flageborgs erfaring med kalibrering. Kan han stikke innom er det absolutt verd å vente på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA får man smøre seg med tålmodighet da..vet ikke om det er lurest å vente med hele flytting av fronten, eller om det er en såpass tydelig feilkilde at det kan gjøres med en gang uansett...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA får man smøre seg med tålmodighet da..vet ikke om det er lurest å vente med hele flytting av fronten, eller om det er en såpass tydelig feilkilde at det kan gjøres med en gang uansett...
    Får du en dato av Flageborg ville jeg ventet med noen større ombygninger til du får høre hva han kommer frem til. At du har litt å gå på vil jo ikke si at anlegget ikke kan brukes :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Får du en dato av Flageborg ville jeg ventet med noen større ombygninger til du får høre hva han kommer frem til. At du har litt å gå på vil jo ikke si at anlegget ikke kan brukes :-D
    Det som er problemet - har ikke fått noen dato.
    Selvsagt kan anlegget brukes, men når du har hatt flere som sier at man har en del å gå på så blir det litt at du sitter å sparer opp litt (filmer) som man ønsker å bruke når anlegget er "trimmet".

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner problemet. Jeg gidder heller ikke se fler filmer før stueanlegget er helt oppe å går
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er problemet - har ikke fått noen dato.
    Selvsagt kan anlegget brukes, men når du har hatt flere som sier at man har en del å gå på så blir det litt at du sitter å sparer opp litt (filmer) som man ønsker å bruke når anlegget er "trimmet".

Hvis du har en radioshak så er det jo bare å laste ned REW og leke seg litt....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet tidligere Henning så har jeg ikke kunnskapen til å leke meg med slik. Det er helt sikkert mulighet til å lese seg til slik, men akkurat nå så er timeplanen så full at ser for meg at det blir vanskelig. Får heller håpe sørlandsekspressen kommer snart :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet tidligere Henning så har jeg ikke kunnskapen til å leke meg med slik. Det er helt sikkert mulighet til å lese seg til slik, men akkurat nå så er timeplanen så full at ser for meg at det blir vanskelig. Får heller håpe sørlandsekspressen kommer snart :-)
    Jamen det er jo så interessant... Neida skjønner at tid må prioriteres :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det interessant, men da sammen med noen som vet hva de gjør :-), er mer en som liker å lære gjennom praksis og ikke gjennom teori. Men samtidig så blir jeg gal av å knote med ting jeg ikke har peil på, dermed en dårlig ide av meg å gå løs på dette alene :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, idag klarte jeg og naboen å sette fingeren på noe. Vi fjernet først hylla jeg hadde bak lerretet (som er på lik høyde med den dere ser foran lerretet), utenat jeg tror at det er grunnen til det vi oppdaget. Vi kjørte Flageborg sin demo cd og ved fase justeringen og trommeslagene så merket vi at høyre front var veldig dominerende i forhold til venstre? Det var mer punch her og den dominerte i under "ute av fase" testen. Det er kun en forskjell i bakkant, og det er at filten er trukket skrått i bakkant av VF, mens det ikke er noe filt bak HF. Kan det være så lite som skal til for at den ene dominerer mer enn den andre? Vi prøvde å flytte litt frem og tilbake uten store forandringer, men rakk ikke å faktisk prøve å ta ned filten bak. Gir dette noen av dere noen aha opplevelse?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det samme som jeg hørte når jeg var hos deg sist. Vokalen trekker helt over til høyre, og som jeg nevnte for deg sentrerte lyden seg når du stilte deg foran høyre høyttaler
    Dette er veldig unormalt. Har du sjekket voluminnstillingene på Z11? Det kan hende noe fullstendig galt har skjedd under atokorrigering, så HF har for kraftig signal
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Andre tok en manuell justering av de sist han var her, uten at det da har gjort noe fra eller til. Prøvde å flytte litt frem og tilbake for å se om vi fikk noen forskjell, men ved kunne ikke si vi kom noe næremere en løsning.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart!

På tide å sette seg ned med db-måler og testtoner for å få justert inn riktig?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette ble oppdaget da den stod i pure direct og, så noe z11 feil er det neppe kom jeg på... Mystisk dette rommet mitt :-(. Kan ikke noen sørge for at flageborg får ett oppdrag her oppe slik at han må opp fra sørlandet? :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette ble oppdaget da den stod i pure direct og, så noe z11 feil er det neppe kom jeg på... Mystisk dette rommet mitt :-(. Kan ikke noen sørge for at flageborg får ett oppdrag her oppe slik at han må opp fra sørlandet? :-)
    Det eneste som ikke påvirkes av Pure Direct er speaker level
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men utgangspunktet er vel at man bør kalibrere mest mulig ved fysiske tiltak og så finjustere ved kalibrering i Z11?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men utgangspunktet er vel at man bør kalibrere mest mulig ved fysiske tiltak og så finjustere ved kalibrering i Z11?
    Helt riktig/enig!

Side 22 av 44 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •