Hanspfs 11.2 kino - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 44 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 871
    Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kommer

det noen nye bilder av rommet snart. ?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Ting er jo på plass nå, men har fortsatt ikke noe dugendes kamera. Einar skulle innom en tur igjen en gang snart, så kanskje rekker å ta noen bilder denne gang :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer det om jeg kommer en tur på mandag??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja om bare Andre får ut fingern så :-). Har fått to avlysninger allerede denne uka. Skal komme i morgen, og da er vel butikken stengt, så da kan det vel ikke dukke opp noe i veien??

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig Andre på besøk, og hans dom var vel ganske klar, og den var at det var noe med rommet som ikke fungerte. 2 muligheter slik jeg skjønte det. Enten så er rommet dempet for mye, eller så er det "rommet" bak lerretet som skaper problemer. Han fikk ikke gjort så mye da han var innom, men skal prøve å få tak i noen som kan litt mer om det med rom konstruksjon. Ellers så tenkte jeg å prøve å ta ned lerretet for å høre om det ville hjelpe. Regner med at om det er rommet bak lerretet som er problemet, så vil jeg kunne høre forskjell. Etter prat med Einar så kan det og være lurt å prøve å sette noen plater bak høytalerne for å sjekke om det hjelper. Vil trenge noen trente ører til hjelp tror jeg, så får vi se om Andre kommer tilbake snart, eller om Einar blir frisk igjen :-). Snufser fælt her selv forresten.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos legen i går og ble sykemldt ut uka. Kiipt, for hele påsken gikk stort sett med til å ligge å holde seg fast. Litt komisk, for Eksu var her på fredag, og spøkte med at jeg alltid ble dårlig til demoer. Vel... denne gangen var jeg hvertfall frisk, men søndag lå jeg rett ut
    Det jeg tenker på er å ta noen plater (spon,gips e.l) som du kan teste på forskjellige steder i rommet for å se hva som skjer når du får noen reflekterende flater. Jeg vet ikke nok om demping av rom til å gi noen proff uttalelse, men dette er hvertfall noe som er enkelt å teste ut selv.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du eller andre her om det da er kun bak høytalerne, eller er det og (håper inderlig ikke) snakk om det på sideveggene og?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg kun fulldempet frontveggene og sideveggene langs frontene, men dette regner jeg med varierer fra rom til rom. Se først hva som skjer om du lener plater opp til bakveggen. Akto har mye erfaring med dette, så kansje han kan komme med et tips eller 2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår prøvde vi å ta ned lerretet da jeg ville se om det var slik at dette var med på å "ødelegge" lydbildet. Må vel bare innrømme at det blw vesentlige forskjeller, selv i påvirket tilstand :-). Var andre på besøk og som merket vesentlig forskjell så da har jeg noe å jobbe med. Andre sa han skulle prøve å komme i dag, så blir spennende å høre hans meninger. I tillegg så må det prøves med noen gips plater bak subb for å se effekt av det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass skal ikke være enkelt skjønner jeg. Av de erfarne lytterne her så påpeker alle at det mangler punch i bassen, noe det ikke skulle være med de elementene jeg har i rommet. Andre mener jeg bør flytte veggen helt bak, ettersom det er plasseringen til høytalerne som ødelegger for bassen. Så har vel både einar og sist besøkende foreslått at det kan være noe med Z11 og hvordan den sender frekvensene ut til subben. Løsningen vil da være å skru av subbene under kalibrering og manuelt kalibrere de etterpå. En ny fagperson kommer innom i morgen, så får vi se hva han har å si. Hmm..mulig jeg må frem med saga altså :-(

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester du med sub tilkoblet/på? Har du prøvd å ta sub ut av rommet?

Evn. kan det være kanseleringer som utspeiler seg i det området der punch`en ligger. I så fall vil det være relativt synlig om du har mulighet/utstyr til å måle det.

Ikke lett når man møter veggen på sånne ting. Fikk aldri til bass i min tidligere leilighet....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre mener det er kanselering på gang og derfor frontene må flyttes mot veggen. Håper å få med en kamerat med målingssutstyr i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Andre mener det er kanselering på gang og derfor frontene må flyttes mot veggen. Håper å få med en kamerat med målingssutstyr i morgen.
    Hvordan gikk det?

REW med eksternt lydkort, og målemikrofon burde gi deg svaret i løpet kort tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt auto oppsettet i Yamahaen, da burde den jo justere slik at det ikke ble noen kanseleringer hvis den har kompensert for ditt rom?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt auto oppsettet, men den klarer visst ikke å ta seg av den. En mening av en som var her var at z11 ikke klarte å sende signalene hurtig nok til subbene, mens Andre står på at det er lerretsanordningen som er problemet. Han mener det ikke var optimal lyd når vi hadde pure direct på i stereo og, dermed at det er rommet og ikke kalibrering som må forandres. Så til uka skal jeg få med naboen, så skal vi prøve å se hva som skjer om vi tar ned hele fronten. Synes fortsatt det er rart at noen bjelker og lerretet kan skape slike problemer. Flageborg har sagt han kan komme innom en tur å hjelpe til, men vanskelig å si når det kan bli, så da er det bare å ta frem saga :-(

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    har brukt auto oppsettet, men den klarer visst ikke å ta seg av den. En mening av en som var her var at z11 ikke klarte å sende signalene hurtig nok til subbene, mens Andre står på at det er lerretsanordningen som er problemet. Han mener det ikke var optimal lyd når vi hadde pure direct på i stereo og, dermed at det er rommet og ikke kalibrering som må forandres. Så til uka skal jeg få med naboen, så skal vi prøve å se hva som skjer om vi tar ned hele fronten. Synes fortsatt det er rart at noen bjelker og lerretet kan skape slike problemer. Flageborg har sagt han kan komme innom en tur å hjelpe til, men vanskelig å si når det kan bli, så da er det bare å ta frem saga :-(
    Jeg er enig med Andre at det er rommet som påvirker lyden fra frontene i stereo, men det forklarer ikke problemet med subene. Her bør det trås til med litt manuell kalibrering.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang måleutstyr så hadde jeg en kamerat på besøk, men han tok seg av høytalerne og kalibrerte de i hht Dolby standard, men subbene hadde han ikke så peil på. Det har heller ikke jeg, slik at måtte hatt noen med den rette kunnskapen til å brukt ett slikt utstyr.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè mente bl.a at de "kassene" rundt subbene kunne være med på å ødelegge bassen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem alle "velmenende" råd fra dem som har vært innom. Etter det jeg kan lese er det få som hittil har vært hos deg som har forutsetninger for å løse problemene. La Flageborg prøve seg først. Han har i alle fall erfaring nok til å kunne fortelle deg hva som må til. Devilej er klok, legg hans råd på minnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Glem alle "velmenende" råd fra dem som har vært innom. Etter det jeg kan lese er det få som hittil har vært hos deg som har forutsetninger for å løse problemene. La Flageborg prøve seg først. Han har i alle fall erfaring nok til å kunne fortelle deg hva som må til. Devilej er klok, legg hans råd på minnet.
    Flageborg er tingen, nest best bruk 2000 kroner på måle utstyr (som du ka ha leeeeenge) så du slipper fumle rundt i blinde.

Side 21 av 44 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •