Hanspfs 11.2 kino - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 871
    Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Nei, driver å trekker kablene gjennom rør, og selvsagt så løsna kabelen fra trekkerøret halv annen meter fra enden, men den kom gjennom kritisk område, så bare klipper opp røret litt bakover og skal finne noe å prøve å få tak i den med nå. Så må jeg gjøre litt andre huslige plikter før jeg skal kjøre rom korreksjon. Blir nok film i kveld om ikke svigers blir her så seint å jobber da.
    Demo skal holdes, har førpremiere med Devilej og tralltrall til neste uke? så etter det så er det bare å spørre, så kan jeg finne en dag.
    Men hvor har du plassert dine 2 sentere?? :-)
    ok. er det ilkke bare og dra kablen ut igjen og bruke strekke fjær og salo.eller sitter den helt fast?

begge senterne står under lerrettet nå. men når rommet i kjellern står ferdig
    så blir den andre hengenes over lerretet.

her ser du hvordan det står i dag i stua.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...no-av-rom.html

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke noe problem ettersom den kom seg rundt og bak hjørnet til fronten. Eneste var at klarte å klippe meg selv i handa!! No pain no gain :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke noe problem ettersom den kom seg rundt og bak hjørnet til fronten. Eneste var at klarte å klippe meg selv i handa!! No pain no gain :-)
    bra det ordnet seg.og snart kan du sette deg ned og nyte resultatet med god lyd på film:-)

ja det er fort gjordt og klippe seg når mann er iverig og ønsker og bli fort ferdig.jeg vet hvoran det er.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil si det gjorde det ikke...nå sitter kabelen fast. F***

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uf da

det vil si det gjorde det ikke...nå sitter kabelen fast. F***
    et litet tips har du kompressor så kan du helle fortynnet salo inn i røret og blåse det innover det pleier og hjelpe vis det ikke er for langt unna da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lufting på alle andre sider.og lite rom for andre plasseringer, men skal sjekke det for å være sikker.
    Ja, dette med varme er også noe jeg selv har lurt på, uten å finne helt ut av. Jeg har selv en Yamaha RX-V3800, som blir veldig varm...selv når jeg bare spiller 2-kanals musikk og bruker effekten fra Parasound A21 på frontene???

Jeg har, som du, ingen andre muligheter for receiveren i racket enn å ha 3800 under enten CD-spilleren (MarantzSA-15) eller DVD-spilleren(Denon 3930). I racket er det opprinnelig bare ei glassplate mellom dem, men etter råd, la jeg en tynn stålplate mellom receiver og DVD-spiller, i tillegg til glassplaten. Jeg hadde gummiknatter mellom glassplaten og stålplaten, slik at det også skulle bli luft mellom (anbefaling fra Skarra..ovnsforhandler i Drammen).
    Likevel ble det varmt i hylla over for DVD-spilleren....og jeg har alltid hørt at en skal være forsiktig med varme elementer under laserspillere.

Jeg har også fått tips om å bruke tynne aluminimsplater, og det siste jeg fikk råd om, å bruke en tynn gipsplate Selvfølgelig under glassplaten slik at den ikke brekkes av tyngden på laserspilleren.

Et søk på nettet viser at en får gipsplater ned i bare 6mm tykkelse, og en hel slik plate koster 100-lappen(120mmx250mm). Mulig jeg prøver det...om ikke andre har bedre forslag?? Synes 6mm gipsplate høres "pusslete" ut).

Forøvrig forundrer det meg at 3800 blir så varm. Hadde før en Yamaha 2600 som også ble "grisevarm", etter det fikk jeg en 2700, og den ble på langt nær så varm...mens nå 3800 er like varm som 2600 var.

Fugo

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blackhawk Down i 11.2

Du verden, for en krigssone. Dette blir ett førsteinntrykk av både Z11 og 11.2, men og av filmen i Blu Ray i kinorommet :-).
    P.s om følgende referat kan virke som skryt, så håper jeg dere tilgir meg da jeg sier dette er skrevet i ett aldri så lite adrenalinrush.

Jeg måtte bare teste litt ettersom jeg hadde brukt en de timer de siste dagene på å få dette på plass. Selvsagt ble litt til ganske lenge. Dette første som slår meg er at lydbildet blir med 3 dimensjonalt. Før så hadde man jo noe lyd i venstre foran og så høyre foran. Nå kan man ha noe lyd i VF og så Høyre presence som gjør holografien enda bedre. Ett slags 5.1 for fronten i kinoen :-)
    Kuler kommer ikke bare fra høyre og venstre, men altså høyre venstre oppe og nede. Hva gjør Z11 videre her, jo kuler smeller i ørene, hylsene klirrer og den høy frekventerte lyden som helikopterne (?) har er nesten plagsomme. Når det skytes med basookane ( husker ikke rett betegnelse :-) ) så trøkkes det skikkelig til. Best er det i sekvensen hvor de skal hente ut soldatene fra det første helikopteret som går ned, hvor en av terroristene skyter fra høre hjørne ned mot venstre hjørne. Bassen forlytter seg faktisk (?) som en lydkule akkurat der granaten går. Utrolig heftig.

Hva skjer så bak? Akkurat som i 7.1 så er det mer ett stemingsformat bak synes jeg, men det er jo ikke så overraskende ettersom det er foran handlingen skjer.
    Likevel så merker jeg meg og her at det gjør at det kommer lyd fra hele bakveggen som det ene helikopteret som surrer bak i hjørnet mellom surround og bakhøytaleren. Med andre ord så er det som kanskje mest var ett 3 punktslydfelt (har bakre surr sammen) blitt ett felt som strekker seg fra HS og rundt hele veggen til VS.
    I ett så satt jeg meg i å tenke på om jeg trengte hørselvern med all skytingen, samtidig som jeg merket at hele kroppen var i spenn. Virkelig spent på om jeg klarer å få "samme" forbedring fra vanlig dvd.

Det eneste jeg tror jeg skal gjøre er å skru opp bassen ett eller to nivå for å gjøre morro faktoren litt bedre, selv om det sikkert er mer korrekt der den er nå, om det er noen "lov" på slik, for å få enda litt mer ut av eksplosjoner og slik. På 3800 gikk jeg fra - 6.0 til -2.5 før festkvelden. Det var kanskje ett "knepp" for mye, men likevel gjorde det susen.
    Som sagt det må taes hensyn til at min referense har vært i ett lite egnet stue til nå i ett eget kinorom, så en del av begeistringen kan nok tilegnes selve rommet og.

Edit: gjorde det litt mer lesevennlig

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11.2 er fantastisk. Gøy å høre at det fungerer like godt i rommet ditt som i mitt. Man blir litt satt ut etter å ha sett en film med Z11

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting jeg ikke har fått testet, kalibrering av "Angle" og den som går på flere lytteplasser. Noen som kan fortelle om dette? Den siste, vil det si at man lagrer en kalibrering for f.eks 4 plasser og henter opp den de gangene man har gjester f.eks?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg; du er fortsatt ikke i mål hvis du ikke har benyttet deg av hele den automatiske justeringen for "angle". Kjør hele kalibreringen for alle posisjoner, så kan du i etterkant justere det tradisjonelle høyttaleroppsettet manuelt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tro meg det skal jeg :-). Men hva gjør angle og er det en lagring for 4 personer og en for 2 personer?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på hva det gjør, men hos meg ble lydbildet i front langt mer korrekt.

Du kan lagre underveis hvis jeg ikke husker galt. Du kan lagre noe slikt som 16 presets, så mulighetene er mange. Dog - du må kjøre målingene flere ganger for å få til dette med hurtigtastene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte bare teste litt ettersom jeg hadde brukt en de timer de siste dagene på å få dette på plass. Selvsagt ble litt til ganske lenge. Dette første som slår meg er at lydbildet blir med 3 dimensjonalt. Før så hadde man jo noe lyd i venstre foran og så høyre foran. Nå kan man ha noe lyd i VF og så Høyre presence som gjør holografien enda bedre. Ett slags 5.1 for fronten i kinoen :-)
    Dette er det samme som jeg opplevde når jeg først testet precence i front med 1800. Ble overaskende stor forskjell

Hva gjør Z11 videre her, jo kuler smeller i ørene, hylsene klirrer og den høy frekventerte lyden som helikopterne (?) har er nesten plagsomme. Når det skytes med basookane ( husker ikke rett betegnelse :-) ) så trøkkes det skikkelig til. Best er det i sekvensen hvor de skal hente ut soldatene fra det første helikopteret som går ned, hvor en av terroristene skyter fra høre hjørne ned mot venstre hjørne. Bassen forlytter seg faktisk (?) som en lydkule akkurat der granaten går. Utrolig heftig.
    Jeg satt å så The Kingdom på DVD i går kveld (7.1) og det er nesten sjokkerende å hvor mye mer attack det er i eksplosjoner og skuddsener. Lignende lyd har jeg aldri hatt i kinoen før
    Spørs om jeg klarer å vente helt til påske med å bygge ut til 11.2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å få "fagfolk" på besøk for å få deres synspunkter :-)
    I dag skal jeg jobbe med flere lytteposisjoner. I går satte jeg den opp på bare en plass som var midt i mellom 2 setern. Da jeg fikk lest litt på senga så så jeg hvordan det ideelt skal settes opp med en på hvert sete og i tillegg en foran og en bak. Samme med en sweetspot skal settes opp med 5 punkter. Kan ta litt tid, men spennende

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg den siste til Spiderman - på vanlig DVD. Dette etter å ha kalibrert z11 for to plasser, men med 4 måleplasser. Justerte litt på liveness og størrelse på rommet, men lurer på å justere litt tilbake på det ettersom jeg syntes dialogene ble litt rare i starten av filmen hvor han prater i fortellerstemme. Vel, det gle fort bort fra oppmerksomheten min da de første action scenene kom. Igjen har jeg justert opp bassen. Etter målingene med YAPO så står front til + 6,5 og subbene til -7! Jeg skrudde de opp til -1,5 og det gir meg deg jeg vil ha. Spesielt hvor "sandman" havner i den reaktoren. Da de vibrer som mest så rista det i buksa mi. :-)
    Denne gangen syntres jeg ikke prescense kanalene var like fremtredene, noe skyldes vel forskjell i lydspor fra dvd til BD og kanskje at Black Hawk Down var ideel til å teste det på da det hele tiden skjer noe rundt omkring.

Etterpå måtte jeg hive inn på noe rock i Doge Audio spilleren min. Tool sin Lateralus fremstod med helt ny kledning for min del. Før har jeg syntes at noen av sangene blir litt "sære". I går fremstod de mye mer som utrolig morsom anlegg musikk med bass, gitarer og dynamikk. Kameraten min som var på ett raskt besøk for å se film fikk forsinket hjemreisen sin med en halv time da han ble litt satt ut han og.
    Spilte og fra den siste til Radiohead, og da fikk jeg faktisk inntrykk av at det kom lyd bak lytte plassen min!? Dette må jeg teste igjen, for det er vel optimalt om man får til det i stereo :-).
    Det var dagens referat fra bondelandet. I kveld er det innflyttingsfest med kamerater og damer som sikkert kommer til å riste på hodet av galskap, men pytt pytt :-)

Og så en liten frustrasjons melding. Fy F*** til 2 bortkasta poeng i england i dag. Klarèr den j**** ballen på overtid da!!!

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morsomt at flere har også oppdaget det herlige lyd bildet med pres i front

ett lite hint til film med bra lyd: Ratatouille på blå-disk
    der lynet slår ned i huset
    og der bestemor går besærk med hagla
    begge deler er i starten av filmen.

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Bestilte Rotatouille, Biler og Harry Potter på BD i helga. Da tenker jeg ha min første offisielle demo her på Onsdag. Andreas21, Devilej og Tralltrall er bedt så da er første runde fyllt opp.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenker jeg ha min første offisielle demo her på Onsdag. Andreas21, Devilej og Tralltrall er bedt så da er første runde fyllt opp.
    Gleder meg. Har lenge sett frem til å se og høre oppsettet ditt i det nye rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Bestilte Rotatouille, Biler og Harry Potter på BD i helga. Da tenker jeg ha min første offisielle demo her på Onsdag. Andreas21, Devilej og Tralltrall er bedt så da er første runde fyllt opp.

nice bilder av oppsett snart ?

det er ikke full 7.1 ! biler eller i rataouille det er
    FL - C - FR - SL - SR SRB(mono) + sub det er med S-pid og bitstream fra
    bdp1400 til min yamaha som ikke er HD klar

edit:
    rataouille
    chapter 2 - 00,06,40 lyn nedslag :-D
    * kommer tydlig høyres pres(front) hos meg*

chapter 4 - 00,09,40 gammla går berserk med hagle.
    * like bra som skyte scenen i open range*

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    nice bilder av oppsett snart ?

det er ikke full 7.1 ! biler eller i rataouille det er
    FL - C - FR - SL - SR SRB(mono) + sub det er med S-pid og bitstream fra
    bdp1400 til min yamaha som ikke er HD klar

Troeen
    Håper Devilej kan ta med seg kameraet og ferdighetene sine, så kan jeg få lagt ut en del bilder etter demoen.

Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •