Hanspfs 11.2 kino - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 44 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da gjorde jeg en avtale om Transporter mot Doge Audio cdspiller. Faktisk min første dedikerte cd spiller i anlegget! Virker ikke som denne er så veldig kjent i disse kretser. Så gleder meg til å både teste rør og cd spiller.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg et hint om når det passer for deg denne uka
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå fikk jeg nettopp telef fra Andre at han ikke hadde fått inn Z11 i dag likevel :-(. Prøver igjen i morgen, men den spørs om onsdag blir litt kjapt på, da jeg er borte fra tirsdag til onsdag. Så enten fredag, eller neste uke igjen..da er forresten sofaen på plass og..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tar det når det passer best for deg. Ingen hast :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi,oi..morro i HD verden gitt. Testet Pioneeren på søndag. For ett gnistrende bilde og lyd. Ahh
    Før det hadde en kinomontør kamerat (samme som hjalp meg med scenemootonen forøvrig) kalibrert prosjektoren som nå er koblet opp mot DVDOn.
    Når jeg da vet at det blir enda bedre med Z11 på plass og begge subbene kalibrert skikkelig så er jo ikke det noe å grine på nesa av heller :-)
    I morgen kommer ny cd spiller og..huff huff..
    Videre kommer sofaen i løpet av uka.
    Tenker og å prøve å få til 11.2.
    Kan bli noen artige demoer her håper jeg

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hans
    Dersom du skal oppgradere Parasounden som du "arvet" bør du vurdere Chapter !!!!!!
    Okfield og jeg har noen Chaptere som skal skiftes ut.
    Vi venter på skal vi nå se det blir M500(500watt monoblokk) på senter Utopia`n (har idag) og Couplet 400 (2 X 400W)på frontene (Utopia Alto) og
    på SR1000Be Couplet 300 ( 2Stk på 2 X 300W)
    Snakket med Duncan (teknisk sjef hos Chapter) i natt da han er i Asia denne uken.
    De venter inn denne uken din nye strømmforsyningne som er spesial laget for vår norske strøm. Han er tilbake i England neste uke så i mnd kan vi jo krysse fingrene at noe kommer.

Dersom ikke Z11 kommer skal jo min ut når jeg for inn Denon AVP-A1HD for test.

Venter på svar på mic kabelen din til din gamle C1, fikk du ordnet hero kabelen?

mvh

PerS
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/meridian861

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Hei Hans
    Dersom du skal oppgradere Parasounden som du "arvet" bør du vurdere Chapter !!!!!!
    Okfield og jeg har noen Chaptere som skal skiftes ut.
    Vi venter på skal vi nå se det blir M500(500watt monoblokk) på senter Utopia`n (har idag) og Couplet 400 (2 X 400W)på frontene (Utopia Alto) og
    på SR1000Be Couplet 300 ( 2Stk på 2 X 300W)
    Snakket med Duncan (teknisk sjef hos Chapter) i natt da han er i Asia denne uken.
    De venter inn denne uken din nye strømmforsyningne som er spesial laget for vår norske strøm. Han er tilbake i England neste uke så i mnd kan vi jo krysse fingrene at noe kommer.

Dersom ikke Z11 kommer skal jo min ut når jeg for inn Denon AVP-A1HD for test.

Venter på svar på mic kabelen din til din gamle C1, fikk du ordnet hero kabelen?

mvh

PerS
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/meridian861
    He,he arvegods er fortsatt tilgjengelig ja. Desverre kan jeg ikke se for meg at jeg har råd til disse nå. Er vel en god sum du skal ha for de. Nå kommer Z11 inn, og den dreper det lille som var igjen av budsjettet gitt. Men hyggelig at du kommer med forslaget.
    Har levert kabelen til en kamerat som skulle lodde den for meg.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    He,he arvegods er fortsatt tilgjengelig ja. Desverre kan jeg ikke se for meg at jeg har råd til disse nå. Er vel en god sum du skal ha for de. Nå kommer Z11 inn, og den dreper det lille som var igjen av budsjettet gitt. Men hyggelig at du kommer med forslaget.
    Har levert kabelen til en kamerat som skulle lodde den for meg.
    Vel det er Andrè som skal selge de ....bare de andre kommer inn. Du som har handlet så mye bør jo få en god pris....

Håper du for Z11 til helgen da .........jeg venter på utopia sub 2 !!!!!

PerS

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro at du endelig ser ut til å få chapterne dine PerS. Ventet litt på de kan man si. Når får du sub nr 2 da? Kan bli trangt om plassen (og øra) nå :-). Håper naboene tar i mot den på en litt mer ok måte :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Arion seksjonen fra Ekornes på plass. Forrige uke kom Doge Audio spilleren i bytte med Transporteren så da er det bare å vente på Z11 på mandag. Så langt lover dette vedig bra. Er ikke sikker på om subbene er innstilt slik de skal for å spille optimalt enda. Om de reguleres via romkorreksjon i receiveren, hva er det da som skal kalibreres på selve subben`? Håper Einar får med seg kameraet på onsdag, slik at jeg får tatt noen skikkelige bilder. Er det andre som er interessert i å komme da og så kan man jo si fra. Tenkte å teste cd spillerern hans opp i mot den jeg har skaffet meg bl.a , og er jo og alltid morro å høre om hva andre synes. Sikkert en god del gode råd der ute.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøre 11.2 med Z11?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Skal du kjøre 11.2 med Z11?
    Tenkte det ja :-). Tror det faktisk lar seg gjøre, utenom å ødelegge "finnishen" i rommet. La heldigvis inn ett ekstra rør til bakenden av rommet. Har de gamle surroundhøytalerne som jeg tenkte å teste.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt fikk Andrè trøbbel med bilen i går og fikk ikke henta/tatt i mot Z11:-(, prøver igjen i dag.
    Har fått testet cd spilleren skikkelig nå i allefall. Morro med rør må jeg si. Vet ikke hvor god referense det er å sammenlikne vrx 3800 som musikkspiller med spilleren jeg har, men er markant forskjell (skulle bare mangle?). Nå er vel ikke beskrivelsene jeg kommer med her så nye når det gjelder rør spillere, men mens yamahaen er mer direkte og "kald" så fyller Audio Note spilleren virkelig rommet. Vokalen er tydelig plassert på yamahaen, men når jeg spiller i bypass så er vokalen liksom i hele fronten. Lydbildet blir bredere med andre ord. Fikk frysninger på ryggen nesten når "Long Road" med Pearl Jam stod i spilleren. Aldri har vel Eddie Vedder sin stemme vært mer intens og herlig. Og jeg har alltid vært svak for stemmen hans, nå ble den jo bare mer intens. Deilig! Bassen er jo på ett helt annet nivå og (når vi snakker kun frontene). Likevel så er det jo og morro å bruke yamahaen som kilde da den får med utopiaen og svs en på lag. Så tror valget av kilde vil variere med tanke på type musikk og anledning.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med "oppdagelsen" av hva en dedikert CD-spiller kan gjøre med lyden.

Men Audio Note skriver du. Har du byttet spiller igjen? Bare lurte siden det øverst på siden står:

Da gjorde jeg en avtale om Transporter mot Doge Audio cdspiller.
    og

Sitat Opprinnelig postet av HAnspf
    Forrige uke kom Doge Audio spilleren i bytte med Transporteren
    Uansett, flisespikkeri... Kos deg med vellyden fremover.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh sjekk sitatene dine? :-) Men skrev feil først, men korrigerte rimelig kjapt. Einar kommer innom med Audio Note spilleren sin som sagt, så hadde det litt i tankene, derfor litt ordstokking. :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men takk ja...koser meg med den og gode resultater i Premier League om dagen...musikk for mine ører de og :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh sjekk sitatene dine? :-) Men skrev feil først, men korrigerte rimelig kjapt. Einar kommer innom med Audio Note spilleren sin som sagt, så hadde det litt i tankene, derfor litt ordstokking. :-)
    Vel. Jeg tenkte å komme innom med Ayon Audio spilleren min......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke bruke yamahaen som kilde for å få med sub. Du kan også kjøre analogt gjennom yamahaen i straight mode og få med sub. Jeg hører ikke forskjell på pure-direct og straight uansett.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..har ikke satt meg inn i den enda da jeg venta på Z11, men har brukt pure. Da må jeg prøve straight og se. Hmm gleder meg til det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, nå ble det skikkelig trøkk i bassen og :-). Hørte noe forskjell på pure og direct, men ikke noe særlig stor grad, ikke nok til at jeg velger bort subben for å si det sånn.
    Gleder meg virkelig til lørdag. Da skal jeg ha musikkfest for noen venner (med lik musikksmak selvsagt), så da blir det en del rock.
    Håper jo å få Z11 på plass idag..igjen, slik at kunne fått testet 11.2 i helga og..men skal nå klare oss uten det og (ja vi skal se noe film og, så ikke bare musikk ). Disse festene digger jeg!

Side 17 av 44 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •