Hanspfs 11.2 kino - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 871
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor er bildene???

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt dekorativt ferdig enda. Mangler lamper bl.a og har da bare ett byggelys inne i rommet, og det gjør det vanskelig å ta noen bilder. Men det kommer, viktigste i går var å få høre litt lyd i rommet. :-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    viktigste i går var å få høre litt lyd i rommet. :-)
    Hvordan er førsteinntrykket?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var noe helt annet enn jeg var vant med. Lyden flykter ikke ut av rommet slik som den gjorde i stua, dermed får man med flere detaljer og blir mer intensivt. Subbene trengs å kalibrere, så bare raskt på introen på swordfish som jeg fant og hadde venta mer trøkk der, men har liten erfaring med å kalibrere sub, og skal få hjelp på den biten, så det blir spennende. Var såpass sliten etter 10 timer inne på rommet i går, og fikk bare dratt inn en krakk på rommet, så har ikke fått lent meg skikkelig tilbake og reflektert enda da.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, stiller en del spørsmål her i tråden min, da jeg synes det er artig å la tankene flykte litt rundt. Noen ganger ebber tankene ut i ingenting, mens andre ganger så fører de til noe konkret. Vel tankene i disse tider er og nå på musikk formidling. Som nevnt over så tenkte jeg litt på dedikert cd spiller, men siden jeg bruker pc som lagring for musikk, så tenkte jeg da på en som kan brukes som DAC for pcen. Men da er det vel like bra å kjøpe en ren dedikert DAC? Ytterst skjelden (litt vemodig kanksje men..) putter jeg cden direkte inn i pc for å spille den av, og det er bruker mønsteret mitt som jeg neppe kommer til å forandre med å få en cd spiller. Er for glad i det å hyppig kunne bytte sjanger/artist til å gå bort fra pcen.
    Noen tanker om gode dac? Så en anmeldelse på forum siden her, men strengt tatt kan jeg svært lite om DAC til å vite hva jeg skal se etter. Nå har jeg transporteren, men den tenker jeg å bruke oppe etterhvert.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte ikke du en Slimdevices Transporter for litt siden. Er ikke det en bra formidler rett fra pc?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men tenkte å ha den oppe i stua for å gjøre musikk tilgjengelig der og. Men det er mulig at det blir litt overkill å ha den oppe på noen inwall høytalere - da kan det hende det blir en Sono der i stedet. Tenkte å endelig få testet Transporteren opp mot C1 sin DAC. Det skal jeg uansett gjør før jeg går til noe innkjøp, men liker som sagt å ide myldre litt. Nå har jeg lest litt i pausene på jobben her, og er vel slik at DACen i Transporteren er på høyde med de tilgjengelige (prismessig) DACene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da fikk jeg heldigvis solgt min C1 i går. Det åpnet dører for radikale forandringer i en kino som ikke har rukket å spille seg inn før den kanskje forandres litt igjen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til Doge Audio? Fikk forespørsel om bytte av en cd spiller med Transporteren min.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det ting allerede.

Er det ikke en ide å koble opp og teste utstyret ditt litt før du begynner å bytte ut alt igjen? hehe... :-) Da vet du ihvertfall om det låter bedre eller dårligere enn det du har.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du sette deg ned å nyte litt før du bytter vidre da Hans
    Hva har kommet inn istedenfor C1?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he ok for å oppklare litt her før alle tror jeg er spinn gæren her.
    C1 Byttes fordi jeg vil ha BD spiller og ikke vil vente ett halvtår på en spiller med 7.1 analog utgang. Dessuten vil den - C1- falle markant i pris i løpet av 1 år hvor BD vil være mer allmenneie.
    Transporter vurderes solgt ettersom jeg ikke trenger den trådløse tilkoblingsmuligheten jeg trodde jeg trengte. Jeg har pc på samme rom som receiver og har tv skjerm/bærbar jeg kan bruke. Da er jeg i trua på at det er mer spennende med en cd spiller, så lenge jeg kan bruke DACen der mot pc. Det er en forutsetning.
    Så denne be tilbudt i bytte.Acoustic Tuning Har ikke kommet så langt og sjekke om den har inngang, men det har vel alle CD spillere i denne klassen. Høres jeg mer logisk ut nå??

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller var det ikke logisk??? :-)
    ..må uansett forandre avatar ser jeg :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til Doge Audio? Fikk forespørsel om bytte av en cd spiller med Transporteren min.
    Sound Man snakket om Dodge når han var hos meg forrige helg. Litt usikker på om han vurderer den eller har den i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så han hadde den i hus. Men skal nå uansett teste cd spilleren din før det blir tatt noen avgjørelse.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med en formening om at rør kanskje er mer for "easy listening"? Stemmer det, eller er jeg på jordet?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med en formening om at rør kanskje er mer for "easy listening"? Stemmer det, eller er jeg på jordet?
    På generelt grunnlag mener jeg at dette er feil. De klassiske (mis)forståelsene av "rørlyd" er gjerne litt avrundet diskant, markant mellomtone og litt fet og udefinert bassgjengivelse.

Dersom alle rørprodukter hadde hatt denne egenlyden eller lydsignaturen, kunne jeg være tilbøyelig til å være enig i at musikk av type easy listening på moderate lyttevolumer ville vært midt i blinken. Men akkurat som det er stor forskjell på lydsignaturer på transistor utstyr (og for den saks skyld også ICE-produkter) er det meget stor forskjell rørprodusentene i mellom.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for innspill

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si meg enig i det, men rørlyden er nok en smakssak.
    Sammenlignet med min Marantz SA11s1 endte disse spillerene ganske likt. Det som tippet til fordel for Ayon i mitt oppsett var at den hadde en litt høyere morrofaktor. Marantzen er nok en anelse mer analytisk i toppen, men valget er tatt og den dukker snart opp på torget
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å få Z11 på plass i morgen, så regner med du kan ta med spilleren da, selv og godstolene ikke er på plass enda.

Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •