Hanspfs 11.2 kino - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 44 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 871
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ja faktisk..i oslo :-), litt yngre enn meg, men tror ikke hun er like tollerant og hifi snill :-)
    Sjitkjerring

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får antakelig subben til uka. Skriver antakelig ettersom jeg har handlet fra Andrè før, men nok om det. Trenger jo balansert til denne og, og tenker litt på å fortsette med MIT. Saken er om hvor de beste kablene bør være. Ville gjette mellom C1 og A21, men er jo og viktig mellom senter og/eller Transporter? Noen tips?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får antakelig subben til uka. Skriver antakelig ettersom jeg har handlet fra Andrè før, men nok om det. Trenger jo balansert til denne og, og tenker litt på å fortsette med MIT. Saken er om hvor de beste kablene bør være. Ville gjette mellom C1 og A21, men er jo og viktig mellom senter og/eller Transporter? Noen tips?
    Jeg har Tara Labs RSC sub med XLR plugger, god kabel til en relativt fornuftig penge. Betalte vel rundt 1500,- for tre meter.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hadde vært artig å se om lyden forandret og forbedret seg slik den gjorde på de andre høytalerne jeg bruker balansert på...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peil på brukt verdien på ett motorisert lerret? Mener jeg ga 11-12k for det. Har fått en liten bullk, men det er man vel garantert å få. Har hengt nede omtrent hele tiden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var subben på plass. La oss se om vi kan riste litt i naboen i kveld :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Hans Petter. Gleder meg til det nye rommet ditt er ferdig så man kan få oppleve hærlighetene......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer vi oss byggestart på rommet. Til nå har det bare fungert som lager rom for materiale, og ikke alle i familien som synes det bør prioriteres før resten av huset er på plass, men i det skjulte har jeg fått ordnet noen håndverkere til å bidra. I morgen kommer noen å fester doble gipsplater til leca veggene og i løpet av uka så kommer en snekker kamerat av meg og begynner på gulvene. Tror det blir plast mellom gulvet og noen tykke plater (ikke sikker hva han skulle bruke) Er virkelig spent på hva dette ender opp med.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge utviklingen her Hanspf. Du får prøve å ta noen bilder innimellom, det er det sikkert flere som setter pris på (meg inkludert). :-D

Utstyrslisten din begynner i allefall å komme på et respektabelt nivå.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en flott kino med noe av avforums råeste komponenter!
    Gleder meg til å se bilder av rommet ferdig og jeg er veldig spent på en litt utfyllende rapport om Sub Utopia, ikke mange som har denne subben og lite info. på nettet.
    Hva ble det til mtp. kabel mellom sub og prosesor?
    jeg har som nevnt denne:

Hvis du kunne tenke deg å teste så send meg en PM (såfremt du ikke trenger mer enn 3meter da...)
    Bedre bilder er også et must! Du MÅ ønske deg bedre kamera til jul, jeg kan sterkt anbefale Canon EOS 400D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he bedre bilder skal nok komme. Men akkurat nå så er det ikke så mye waf over oppsettet, så sitter i vente modus og da blir det så som så med bilder og. Søstern og modern har noen skikkelige kamera så får låne de når alt er på plass. Kanskje noen proffe fra ett visst blad kommer på besøk en dag og? Fikk forresten en skremmende melding fra fadern (fungerende byggesjef): " Det er kommet vann inn i kino rommet" Vi bygger i skrå tomt, og når regnet kommer så ligger vi i en bekk av vann. Vi fikk ledet bekkene utenom huset så da har det tørket ut igjen. Positive med det var at vi avdekker slike ting før det kommer dyrere ting inn i rommet.
    Ang sub kabel så bruker jeg en vanlig rca enn så lenge. Skal følge rådet til Andre med å få alt på plass for å teste maks av det jeg har, så kan jeg heller kikke på andre løsninger etter det. P.s kona har lagret meldinga jeg sendte etter å ha kjøpt Altoene ++ hvor jeg skrevet at nå var jeg ferdig med å oppgradere. Heldigvis skrev jeg ikke å handle, men etter høstens innkjøp så spørs det om jeg har så mye å gå på uansett. Men er lysten på kombi spilleren til samsung når den kommer. Kommer ikke til å bruke pcen som dvd spiller lenger da.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har grublet en del i det siste om hvordan jeg skal ha lerretet foran.
    Har følgende i vurderingen. 16.9 eller 2.35:1 Morro med 2.35:1, men da må man ha det ganske brett, i så fall må jeg skjule altoene. Dette er litt kjedelig når jeg skal bare ha de til musikk ( eller er det bare jeg som synes det?). Motorisert 2.35 løsninger finnes ikke, dessuten synes jeg det blir bedre med ramme lerret. Så kan man få begge deler? I går med delvis feber dukket denne ideen opp. Perforert ramme lerret (uten sideramme) på ramme som skal skjule elektronikk/senter, mens over altoene så ha en duk man kan trekke ned ved 2.35:1 visning? Feste den i bånd og på rammen slik at den blir stram. Er dette noe å prøve, eller blir det stygge og forstyrrende skjøter f.eks.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå begynner det å nærme seg, en kamerat av meg tar seg av snekringa..i løpet av jula er det operasjon flyttelass. Vet ikke om rom løsninga ble helt ideel, ble litt for mange tanker og ideer i samme bakeformen, men håper og tror det blir dugandes.
    Noen som leser tråden min som har noen tips om teppe. Tenkte å ha det i grått for å ikke totalt mørkelegge rommet. Han på butikken anbefalte ett med gummi under i det skal dempe rommet. Hørtes forsåvidt fornuftig ut det. Noen innspill?
    og forresten æ glær mæ..nå er møbel bestemt og

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og møbel ble (må bare sjekke at jeg har plass :-) ):

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det skal foregå en avstemning om oppgraderinger så gjør jeg det lett tilgjengelig på hva som har skjedd av forandringer:Fra Til
    HT: Jmlab 1027 be -> Alto Utopia Be
    Jmlab sr800 -> Electra sr 1000 be
    Dali SWA 15 -> Jmlab Utopia Be

Bilde: Action M.O mkIII -> Sony VPL -VW100
    -> DVD iscan vp 50
    Vanlig tuner -> HD tuner til canal digital
    Motorisert lerret -> Rammelerret (bestilles i jula)

Elektronikk: Parasound Halo 52 -> Halo 51
    -> Slim Device Transporter

Kabler: MIT T2 -> MIT T1
    Ubalanserte -> Balanserte
    Fjernkontroll: Div -> Nevo SL

Møbel: Manhatten -> Arion Stressless
    Rom: Stue -> Kinorom :-)

I stua: 2x chorus lw 706
    Jmlab Icube (integrert sub/forsterker)

Og det var det byggelånet..håper ikke banken leser dette ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fortsetter jeg bloggen min. Har da endelig kommet til en beslutning anngående lerret. Istedet for å prøve meg på noen dyre løsninger som 2.35:1 (med linse) eller transparent lerret, så senker vi heller størrelsen til 220 og går for ett slik ett 220 bredt lerret: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...01795;c:100239. Det er mer safe med tanke på plassering av høytalere og (avstand til ) sitteplass.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og møbel ble (må bare sjekke at jeg har plass :-) ):
    Drømmemøbel:-D

Fantastisk komfort. Ble litt misunnelig nå:-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fortsetter jeg bloggen min. Har da endelig kommet til en beslutning anngående lerret. Istedet for å prøve meg på noen dyre løsninger som 2.35:1 (med linse) eller transparent lerret, så senker vi heller størrelsen til 220 og går for ett slik ett 220 bredt lerret: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...01795;c:100239. Det er mer safe med tanke på plassering av høytalere og (avstand til ) sitteplass.
    Det er det samme lerretet som jeg selger brukt på avtorget
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi endelig snart i mål, vi har flytta!! Du verden å slitsomt det har vært, og er, men tror det skal bli verdt det. Var morro å høre på all banningen og svertingen til kameratene da vi skulle flytte på diverse høytalere :-). Nå er det bare å få ferdig kinorommet (2 uker) så skal det rigges og tunes..og kan vel bli noen demoer etterhvert. - om interesse..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel i hus, men området er fortsatt klassifisert som katastrofeområde, men jeg begynner å se mål. Alle akustikk plater er på plass, elektrikeren har snart gjort seg ferdig, gulvet er lagt og heldigvis fikk snekkerne kuttet til slik at jeg slapp å inngå noen kompromiss. Det er blir to lyddører inn til rommet. I går begynte vi å kle inn veggene med cenemoloton og fortsetter i morgen. Mandag kommer teppe, til uka kommer lerretet fra jfinneru, og ett impulskjøp etter kommentarer fra Pers1/meridian861. Møblene drøyer noen uker til, men det er ikke det viktigste. Så med andre ord så kan elektronikken snart komme til rette igjen. Det jeg er spent på nå er om rammen med lerret/rack vil fungere med tanke på plass til alt som skal på/ved siden/bak det. Håper det ikke begrenser noe.
    Bilder: Tatt med mobil igjen. Alt jeg har tilgjengelig. Dørene er ikke kledd inn og tettet skikkelig enda.
    Vegg med scenemoloton. Kan og se all støv partikler etter akustikkplatene.
    Vegg med list: Vurderer hvite lister. Tror kan lyse opp litt uten å ødelegge lyskontroll.

Side 13 av 44 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •