Taskeladdn's hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Taskeladdn's hjemmekino

Har bodd i blokk i flere år.. Og siden jeg er en snill og hensynsfull liten gutt..
    Så har mine musikalske lyster blitt "tilfredstilt" med et knøttlite Teac surround system til under tusenlappen og hovedsakelig et par sennheiser hodetelefoner..
    Så da kvinnfolket begynnt å bli grinat ang liten plass.. Så sa e greit.. E kjøpe et hus hvis e får stor garage og gutterom =)

(E trengt gutterom siden den tilfredstillesen det praktfulle Teac anlegget ga mg.. Va jaggu ikke stor..)

Musikk er en stor lidenskap og Metal er tingen =) Siden jeg har drevet et ganske stort "møtested" for folk med samme musikksmak, så fannt man ganske fort ut at det er kun et merke som er bra nok for meg ( tar da og det økonomiske i betraktning ) Patos var det alle snakket om.. Så Patos måtte det bli =)
    Når kvinnfolket starta å snakk om å dra til Ikea i Trondhjem for å handle stæsj til huset.. Sa jeg såklart ja.. ( Da kan jo jeg ta en snartur innom Tonart og se på basic høytalerene jeg skulle kjøpe,hadde mailet endel med gutta der og bestemt meg for leeeenge siden)

Vi reiste nedover samme dagen som ho snakka om Ikea.. Så ho va jo kjempehappy fordi jeg ville bli med dit å se på møbler ( Ho har neppe vært så happy har ho vista den egentlige grunnen da )
    Vi kjørte på natta og overnatta til noe slekt og jeg snek meg ut før ho sto opp dagen etter.. Vart møøøe overaska da jeg fannt fram til butikken... Nydeligt plass..

Jeg hadde for lenge siden bestemt meg for at jeg skulle kjøpe basic 410.. Og med god hjelp fannt vi ut at Pioneer VSX-916-K receiver var et bra og billigt alternativ.. Så denne ble bestillt over nett..

Men... Problemet var jo at Tonart ikke hadde noen Patos 410 inne =( Vart bra deppa da gitt.. Men nesten 80 mil kjøring ( tur retur ) ble ikke en nedtur alikavel..
    Gutta på Tonart ga meg en fin deal på et par Lyric 402 med kabler istedet..
    ( budsjettet ble sprengt alikavel, og enda mere etterpå.. Utruligt hva hvitevarer koster og hvordan man MÅ handle di når det står ei rett over deg og sier..
    DYR ? KE KOSTA HØYTALERAN DINE ? )

Det viser seg nå at forsterkeren er nok i minste laget.. Har nettopp "bitch-ampet" og det ble vesentligt bedre, men mangler nok enda endel..

Det jeg har handlet inn til gutterommet mitt er en

Pioneer VSX-916-K receiver
    Et par Patos Lyric 402 høytalere
    Alpha Quad kabler
    Hitachi PJ-LC9 Hjemmekino Projektor
    Beamax 4:3 R-series lerret 203x162cm
    Et billiardbord, ( Dartblinken er under bestilling )
    Har akkurat bestillt en XTZ 99 W12 (sub)
    ( Når musa e borte danse den feite slappe rotta på bordet, altså.. kvinnfolket e borte og e handle som en idiot, gudan veit kossn e ska klar å bortforklar det her )

Det jeg bruker som musikkavspiller er en chippet xbox... Veldig skuffet over lyden, men etter litt guiding her på forumet har jeg bestillt kabler som forhåpentligvis retter på dette..
    receiveren støtter usb.. Så inntilvidre hører jeg på musikk via den..

Det neste som handles inn... ( LAAANGT fram i fremtia.. Hvis jeg er fornuftigt ) er nok en effekt forsterker.. ( langt inn i fremtia vil altså si 3 dager.. Har bestillt en Rotel RB 1070 )

Såååå... Jeg har ikke malet ferdig rommet ( har lovet vekk jobben til noen onkelunger som skulle jobbe billigt, men di kommer jo aldri )
    Men når dette er i boks.. Og jeg har fått noe dill dall på veggene.. Så skal jeg ta noen bilder å slenge opp =)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut det hvordan du skal bortforklare alt dette er en annen sak hehe, men bilder er bestandig kjekt å ha.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja e slit endel med den der bortforklaringa.. Men men.. Trur nok di fleste her inne har samme problemet til tider.. Så den tid den sorg =) hehe... Satser på at det blir bilder iløpet av mnd.. Vil fikse endel før jeg viser det frem.. =)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har e heve mg på et nytt prosjekt... (til økonomien sier at jeg kan handle mere) Mekke bord med viftekjøling til anlegget... Det ser nesten slikt ut nå ( Har ikke effektforsterker og subben er i posten ) Viftan bli da di svarte rundingene under bordet... Er borret åpning under der forsterkerene skal stå.. Viftehastigheten kan kun justeres manuellt ( Ikke noe temp måling ) Men tenkte at det er greit.. Kjører med stillegående vifter.. slår di på når det skal dures som værst =)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det hendt endel siden sist.. Har fått meg et 7.1 sett med høytalere.. Solgt rotelen og handlet 7 små midgard blokker... =)

Har enda ikke kommet så langt at jeg har fått startet å pusse opp gutterommet, da di pengene jeg har hatt til overs heller har gått til utstyr =) Men satser på at det blir noen kroner til overs på nyåret =)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7xMidgard og komplett Lyric-rekke? Da må du snart prioritere et sted å sette alt sammen... 8)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    7xMidgard og komplett Lyric-rekke? Da må du snart prioritere et sted å sette alt sammen... 8)
    Hehe... Noe som egentlig skulle være første prioritet =)
    Jobber med saken men pengene strekker ikke helt til for øyeblikket..
    (planen var jo å vente med slik onne arbeid til vinteren kom.. Men ser ut til at vinteren blir avlyst iår)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er endelig monoblokkene i hus =) Dette spiller over all forventning... Tør ikke å skru så allt for mye opp før jeg har fått allt ned i bomberommet =) hehe

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd/cd

spiller er nå kjøpt inn, det ble en Pioneer dv-696av-k.
    Jeg valgte denne hovedsakelig pga recieveren er en pioneer og jeg er lei fjernkontroll rotet =) hehe..

Newcomer morefun sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kapital

Da har jeg endelig fått solgt min leilighet som skulle vært solgt for minst et halvt år siden =) Så nå har jeg fått litt kapital som skal brukes på rommet =) =)

Ulempen med å vente så lenge med å få økonomien på plass, er at man får så sinnsykt mange forskjellige planer for hva man skal gjøre med rommet.

Rommet er 3620 * 7160... Jeg vurderer sterkt å kutte en 2.5 meter i lengden for å få laget en liten samle plass før man kommer inn i kinoen ( men ingenting er bestemt )

Det første jeg skal gjøre ( I morgen ) er å tømme rommet helt for så å på føre et stoff som heter byggtett på veggene. ( det er et kjeller rom som ikke har noe fukt problem, men er antydning til salt avleiring på veggene )

Når dette er gjort så får vi se om jeg har fått noen andre gode ideer på hva jeg skal gjøre =) hehe

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påtide å få ut fingeren =)

Har nettopp lasta sketchUp =) Morro program..
    Har lagt inn endel mål og sett hvordan det endelige resultatet kanskje blir seende it.. Her er noen bilder =)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere bilder =) Dette var morro =)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall ! Blir spennende å følge med på prosessen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker =) Driver enda å venter på at boretslaget skal føre over pengene mine..
    Har venta i evigheter på at dem skal ha noe papirer ifra et eller annet kart vesen før di fører over... KLIKKER SNART!!! Vil starte på dette rommet så fort som muligt...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der måå jo bli bra. På med arbeidsklærne og hiv deg i jobbinga gutt.. :-P
    Får stikke innom "hjemmekinoen din" og legge inn en forhåndsstemme..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper lite å ha på arbeidsklær, når jeg ikke har råd til å kjøpe noe å arbeide med =) hehehe...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du skauen og flusst av gratis råvarer rett utenfordøra da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kommet så langt at det er påtide å spørre om hjelp =)

Her har vi rommet slik jeg håper det blir seende ut.. Rommet er et kjeller rom, som har mur på alle vegger. Veggene skal behandles med byggtett, men jeg må vente til det blir varmere ute før jeg kan gjøre dette. Så blir det lagt opp panel etterhvert.

Det jeg skal gjøre nå er å lage det platået som den bakerste stol rekka skal stå på og legge gulv på rommet.

Det tomme rommet som er tegnet opp, har jeg tenkt å bruke som et avslapnings rom ( drekka rom ).

Det som er det største cluet nå.. Er hvordan skal jeg skille disse rommene ? Eller kanskje jeg bare burde droppe å skille dem ? Eventuellt bruke gardiner som et skille ? Noen som har gode tips og komme med ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet til å dele så mye at du kan dele i andre enden av rommet og ha PJ bak veggen da? Det er jo skikkelig gromt, men avhengig av kastelengde på PJen osv ..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •