Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvor har du kjøpt VTI rackene dine Morten?
    Jeg har også sett på et par av de, men da på Ebay og andre utenlandske sider hvor frakten er avsindig høy.
    Kjøpte de brukt på Hifisentralen, så jeg slapp vel unna med fraktbeløpet sånn ca.

I og med at det "hender" jeg bytter litt utstyr, så er det greit å ha et modulbasert rack
    Bruker kun basen og den høyeste hylla nå, da det passet eksakt med den nye centeren. Samt de 2 amp-standene til Cinenovaen og stereo-oppsettet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tiden inne for litt rydding i kinoen:

Dersom noen er interessert i Pioneer S-1'ene i lys finish, så går de for 35.000,- innen kort tid, ellers så blir de byttet inn.

De "gamle" subbene skal også ut, så hvis noen er interessert, så finner vi en deal på det. Prisantydning ca. 10.000,- som dekker de nye Neodym-elementene fra Beyma.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var katta ute av sekken, ja!

Etter siste seansen på lørdag hadde jeg litt lyst til å skrive litt om lytteoplevelsen, men regnet nesten med at du vil finne ut av problemet med centern før du offisielt gikk ut med nyheten.

Det er som regel en liten (men forventet) nedtur å komme hjem til sitt eget "lille" lytterom etter å ha vært hos Morten, og denne gangen var intet unntak...
    Jeg var ikke helt sikker på hva som ventet når jeg kom inn på "The HardRock" så Dynaudio'ene ble en liten overraskelse, kan man si. Å betegne de som vakre er vel på kanten av selv det en diplomat kan klare, men fyttikatta som de spiller!
    I stereo er oppløsningen utrolig deilig, og på Marcus Millers referenseplate "Power" oppdaget vi opptil flere nyanser som i hvertfall ikke jeg hadde hørt før.
    Lydbildet er veldig direkte, men ikke påtrengende, og mellomtonen er helt etter min smak. Trøkket er også utrolig bra, og de tåler mye volum uten at det blir noe dårligere lyd av det, heller tvertom.

Desverre ble det ikke noe særlig testing med kringlyd da senter'n ikke ville spille på basselementene, og lyden ble liksom litt tafatt. Vi feilsøkte og testet med alle kjente metoder, men senterbassen var og forble død. Det ble nok kveldens eneste lille nedtur. Men blir det fixa tror jeg dette oppsettet blir grusomt bra.

Og det nye racket gjorde seg absolutt. Frontrekka ble penere og litt mer "low-key" (helt til sentern ble plassert på toppen av racket :twisted.

Ellers får jeg si takk for en hyggelig kveld, med god mat(+nattmat) fra Lena, god drikke og hyggelig selskap.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode lovord, Geir:-D

Må si at jeg er meget imponert over disse "småtassene". De veier jo bare 46kg i forhold til Pioneer sine 66kg, med forsterker, etc. inkludert.

Kan nok ikke plasseres i hvilken som helst stue, men i kinoen synes jeg de ser ordentlig rå og brutale ut:-D

Håper Dalens finner ut av hva som er feil på den siste senteren, og at det lar seg fikse. Med 3 sånne foran, så skal det nok henge godt sammen.

Ser ut til at de 2 siste "bakkanalene(AIR20)" kommer i hus etterhvert. Får bruke en av de som senter så lenge kanskje?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker avsindig spennede Morten.

Tror jeg må "besøke" projektoren min igjen snart

Dynaudio er et merke jeg har stor respekt for så dette blir spennende å høre. Tror jeg venter litt til du får alt på plass og kalibrert inn (men ikke for lenge for da endrer du på det igjen 8) )

Stilig at det er cat kabel, da blir det liksom ikke noen stor sak å tilpasse kabellengder. Har du foresten nok kontakter til strøm? Det blir jo en utfordring hvis du skal ha fire stk bak.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vel jeg også slenge inn noen ord om nyervervelsene :-D Ble en kort, men interessant seanse på lørdag. Som Gary7 sier så er vel WAF på minus-siden på disse monitorene :| , men hva gjør vel det? Ikkeno så lenge de skal stå i en mørk, dempet kino. Når det gjelder lyden så er den veldig oppløst og åpen og det trøkker skikkelig i bassen. Lydsignaturen er dog vel mye over mot det kalde og kliniske for min smak, men det er vel liten tvil om at på film må dette "rocke" fælt! :twisted: Når frontveggen er "redesignet" og alt er på plass blir det en heftig filmopplevelse med dette oppsettet. Ser fram til det! 8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Da kan vel jeg også slenge inn noen ord om nyervervelsene :-D Ble en kort, men interessant seanse på lørdag. Som Gary7 sier så er vel WAF på minus-siden på disse monitorene :| , men hva gjør vel det? Ikkeno så lenge de skal stå i en mørk, dempet kino. Når det gjelder lyden så er den veldig oppløst og åpen og det trøkker skikkelig i bassen. Lydsignaturen er dog vel mye over mot det kalde og kliniske for min smak, men det er vel liten tvil om at på film må dette "rocke" fælt! :twisted: Når frontveggen er "redesignet" og alt er på plass blir det en heftig filmopplevelse med dette oppsettet. Ser fram til det! 8)
    Takk for hyggelig kommentar:-D

Lydsignaturen tror jeg er et ikke-tema, da disse sannsynligvis gir det som ligger på plata, hverken mer eller mindre.

Fullstendig klar over at denne monitoren ikke vil falle i smak hos alle, da det på visse innspillinger kan bli forholdsvis skarpt og kaldt som du sier. Målet mitt har hele tiden å få den mest naturlige lyden av instrumenter på godt og vondt, og det tror jeg man får her så lenge ikke mixe-gutta her lagt på for mye greier etterpå:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Dynaudio er et merke jeg har stor respekt for så dette blir spennende å høre. Tror jeg venter litt til du får alt på plass og kalibrert inn (men ikke for lenge for da endrer du på det igjen 8) )

Stilig at det er cat kabel, da blir det liksom ikke noen stor sak å tilpasse kabellengder. Har du foresten nok kontakter til strøm? Det blir jo en utfordring hvis du skal ha fire stk bak.
    Projektoren din er ikke her lenger, så får håpe den dukker opp igjen snart:-D

Har fått på plass stereo-delen nogenlunde bra nå, så hvis du vil høre litt stereo så lenge så er det bare å ta en tur i morgen:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det altså duket for en liten stereo-demo i morgen kl. 18:00.

Si fra de som har lyst til å stikke innom en tur - ta med musikk dere kjenner!!!!

Regner med at roeng2 og Scrooge dukker opp, men det er plass til flere:-D

Ikke så voldsom forskjell på film enda, i og med at senteren ikke er på plass, så det tar vi når hele rekka er på plass....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS: Har allerede varslet svigersønn-elektriker om at han er opptatt en lørdag snart:-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Da er det altså duket for en liten stereo-demo i morgen kl. 18:00.

Si fra de som har lyst til å stikke innom en tur - ta med musikk dere kjenner!!!!

Regner med at roeng2 og Scrooge dukker opp, men det er plass til flere:-D

Ikke så voldsom forskjell på film enda, i og med at senteren ikke er på plass, så det tar vi når hele rekka er på plass....
    En stereo demo passer meg fint:-D .

Dukker opp kl 18:00 og det blir uten kabler:twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    En stereo demo passer meg fint:-D .

Dukker opp kl 18:00 og det blir uten kabler:twisted:
    Ja, hvis du ikke har noen high-end nettverkskabler liggende da

Som plaster på såret, så kan du jo låne mine kabler noen dager da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis du ikke har noen high-end nettverkskabler liggende da

Som plaster på såret, så kan du jo låne mine kabler noen dager da?
    Kunne vært gøy og prøvd noe annet av kabler:grin:

Om det er mulig tror du at det er mulig og lage en kopi av den plata med tromme slagene som forflytter seg fra venstre til høyere?
    Får besøk av Ola og Rune på fredag så føler at jeg må fininstille vinkel litt da jeg var så dum og flytte på høyttalerene i gårops:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Kunne vært gøy og prøvd noe annet av kabler:grin:

Om det er mulig tror du at det er mulig og lage en kopi av den plata med tromme slagene som forflytter seg fra venstre til høyere?
    Får besøk av Ola og Rune på fredag så føler at jeg må fininstille vinkel litt da jeg var så dum og flytte på høyttalerene i gårops:
    Det skal jeg få til - ellers så må jeg bruke pc'en nede for å kalibrere anlegget, så da kan du minne meg på det da

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg få til - ellers så må jeg bruke pc'en nede for å kalibrere anlegget, så da kan du minne meg på det da
    Den er god, da sees vi i morgen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren din er ikke her lenger, så får håpe den dukker opp igjen snart:-D
    Det var gode nyheter :razz:

BTW:
    Hva er veil pris på Air høytalerne?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gode nyheter :razz:

BTW:
    Sånn, omtrent: AIR 25

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene finer du her, bare scroll et stykke nedover.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor10 : Er det 8x12" som skal ut, eller 18"erne?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Mor10 : Er det 8x12" som skal ut, eller 18"erne?
    Det er 18" som har Beyma i kassene.

Side 98 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •