Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2435
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil også takke for en meget fornøyelig aften med godt selskap, god middag (takk frune igjen!), god musikk og godt humør.

Jeg synes også at fokuset (og sweetspot) har vært bedre definert tidligere, men det har nok som du sier en del med plasseringen av utstyret du ikke bruker å gjøre også. Dersom du vil ha hjelp til litt flytting, måling og lytting så er jeg gjerne med.

Det var riktig hyggelig med så mange kjente (og ett nytt bekjentskap). Jeg håper vi kan treffes igjen og utveksle mer om ikke lenge.

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Var nok Gwandarion som hadde de "litt" spesielle sangene ja:-D
    Jeg hadde med disse platene i går:

Bela Fleck & the Flecktones - Jingle All The Way [UNI-0011661-06162]

Faithless - To All New Arrivals [B000JJSK36]

Peter Gabriel - Up [EMI-7243-8130620]

Steve Strauss - Just Like Love [SFR 357.4036.2]

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det du også som hadde den ene sangen, vokalisten var av noe som lignet afroamerikansk/afrikansk opprinnelse, og sang om noe ett tog og noe diverse, slaver osv? Vagt men ja..

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Var det du også som hadde den ene sangen, vokalisten var av noe som lignet afroamerikansk/afrikansk opprinnelse, og sang om noe ett tog og noe diverse, slaver osv? Vagt men ja..
    Den hadde Counterpointer - Stimela (Coal Train) - meget bra låt med masse dynamikk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde Counterpointer - Stimela (Coal Train) - meget bra låt med masse dynamikk.
    Stemmer det var han som hadde den ja - gikk litt fort for meg i cd-utskiftningene :-P
    Prøve å få tak i denne sangen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er på plata Hope av Hugh Masekela.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller "Audiophilia nevrosa" som er en demo plate fra HiFI sentralen, det var den som ble spilt, samme plate spilte vi også "Keith dont go" med Niels Lofgren som er en like dynamisk gitarlåt

(kopi kan ordnes av plate, godt innenfor norsk lov om opphavsrett)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, Mor10!

Glemte følgende tilleggskommentar i fm. musikk:
    Etter mine preferanser er nok høyttalerne vinklet for mye mot sweet spot. Som jeg sa når vi var der oppe; stemmeleiet "koker" ganske mye i nedre del av vokalen, enten det er kvinne eller mann det er snakk om. Altså blir stemmen noe for "tungt nasal" eller udefinert i nedre mellomtone.

Jeg synes ikke du har for mye informasjon i toppen - den hjalp faktisk fint mtp. å dekke over den noe tunge vokalen. Ikke overdreven på noe vis.

Svært godt definert senterpunkt, men da dette jo er et resultat av "overdreven" vinkling, lider også området "rundt" dette punktet. Du får da merkbart mer lyd fra senter og rett fra fronthøyttalerne. Således var det deler av området mellom høyttalerne og midtpunktet som ikke kom godt nok frem.

Det jeg også må nevne i samme slengen, er at lydkarakteren falt veldig godt på plass på bakre rekke. Åpent, balansert vokal og mer harmonisk. Jeg vil derfor mene at en redusert vinkling mot sweet spot vil være løsningen fremfor alle.

De nevnte digre kassene med 18" på sidene har vel heller ingen god plassering nå. I tillegg fjerne noe av de komponentene som ikke har noen funksjon på siden av rommet (gammel senterkanal etc.)... :grin:

Ellers synes jeg som sagt at dette er på svært god vei til å bli en fenomenal kino, selv om det også for den bruken trengs en god del mer snert/informasjon i øvre mellomtone.

En funksjonell romkorreksjon er altså et must!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for omvisning og musikk i dag. Gjorde virkelig inntrykk. Et fantastisk annlegg og rom du har å leke med8) Skal inn for vurdering det med nye subber,tar kontakt med deg når og hvis det blir aktuelt:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Takk for omvisning og musikk i dag. Gjorde virkelig inntrykk. Et fantastisk annlegg og rom du har å leke med8) Skal inn for vurdering det med nye subber,tar kontakt med deg når og hvis det blir aktuelt:-D
    Hei og takk for det:-D

Si fra hvis dere skal innover, så skal dere få en demo på film også - vi rakk jo ikke det

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei og takk for det:-D

Si fra hvis dere skal innover, så skal dere få en demo på film også - vi rakk jo ikke det
    JA TAKK!!! Det vil vi gjerne:-D Er ikke hver dag en får tilbud om å se film med 8x128)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    JA TAKK!!! Det vil vi gjerne:-D Er ikke hver dag en får tilbud om å se film med 8x128)
    Da har du absolutt noe å se frem til!
    Det er nemlig ikke alle og enhver gitt å presentere såpass trøkk at håret bokstavelig talt blafrer!

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist !

Pokker at jeg ikke fulgte med! Hadde vært morro å vært hos deg en tur igjen snart uten å skulle teste cd spillere, selv om det og hadde sin sjarm :-)
    Henger meg på neste gang jeg hvis det er greit, har aldri hørt anlegget ditt på noe særlig volum og litt variert musikk, så hadde vært gøy å lytte litt nøyere på det en vakker dag!

God kveld i stua.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mor10

Tusen takk for en meget hyggelig seanse!Jeg kan med hånden på hjertet si at dette oppsettet ditt er det beste jeg noensinne har hvilt ørene mine til..med god margin.En opplevelse av de sjeldne og en inspirasjon til å komme igang med mitt eget dedikerte lytterom.Aldri har det stått så klart for meg hvor mye rommet egentlig har å si for resultatet.

Jeg kommer gjerne igjen med en bunke cd'er under armen...blås i film,jeg vil høre mer musikk..for makan altså!!

Edit : Hmm...når jeg nå ser innlegget til scrooge litt lenger oppe så tror jeg kanskje vi tar en omgang film også!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da har du absolutt noe å se frem til!
    Det er nemlig ikke alle og enhver gitt å presentere såpass trøkk at håret bokstavelig talt blafrer!
    ja jeg hørte potensialet på musikk i dag:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hei og takk for sist !

Pokker at jeg ikke fulgte med! Hadde vært morro å vært hos deg en tur igjen snart uten å skulle teste cd spillere, selv om det og hadde sin sjarm :-)
    Henger meg på neste gang jeg hvis det er greit, har aldri hørt anlegget ditt på noe særlig volum og litt variert musikk, så hadde vært gøy å lytte litt nøyere på det en vakker dag!

God kveld i stua.
    Det blir helt klart flere demoer, så følg med!

Demoen i dag var egentlig at jeg skulle kjøpe et lydkort og en Behringer mic, men noen hadde lyst til og høre og se litt også:-D

Altså ingen "offisiell" demo....

Ser ut til at jeg kanskje kommer til, av ymse grunner, å skifte høyttaler-merke, så det er mulig det dukker opp noen S-1 på brukten etterhvert hvis noen er interessert. Og etterhvert en S-7 hvis jeg finner en god senter.

Har flere kandidater som kan ta over, bl.a. noe aktivt, men ingen er valgt enda.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Hei Mor10

Tusen takk for en meget hyggelig seanse!Jeg kan med hånden på hjertet si at dette oppsettet ditt er det beste jeg noensinne har hvilt ørene mine til..med god margin.En opplevelse av de sjeldne og en inspirasjon til å komme igang med mitt eget dedikerte lytterom.Aldri har det stått så klart for meg hvor mye rommet egentlig har å si for resultatet.

Jeg kommer gjerne igjen med en bunke cd'er under armen...blås i film,jeg vil høre mer musikk..for makan altså!!

Edit : Hmm...når jeg nå ser innlegget til scrooge litt lenger oppe så tror jeg kanskje vi tar en omgang film også!
    Takk for meget hyggelig kommentar:-D

Det varmer om hjertet....

Vi får sette av litt tid til både musikk og film neste gang - ble litt kort seanse!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget hyggelig kommentar:-D

Det varmer om hjertet....

Vi får sette av litt tid til både musikk og film neste gang - ble litt kort seanse!
    Neste gang går jeg ikke før sola har gått ned...og stått opp igjen!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser det ut med tid for kabel testing hos deg fremover Morten?
    Vet du om noen andre som også kan ta med kabler slik at vi får testet flere opp i mot hverandre?

Ny høyttalere?
    Nå ble jeg nyskjerig kan man si, oppgradering av noe som spiller så bra som dinne S-1 gjør.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Vet du om noen andre som også kan ta med kabler slik at vi får testet flere opp i mot hverandre?

Ny høyttalere?
    Nå ble jeg nyskjerig kan man si, oppgradering av noe som spiller så bra som dinne S-1 gjør.
    Hehe, høyttaler-kabel-testing? Det skulle jeg likt å vært med på, kan stille med mine übergrymme Proson-kabler med Biltema-plugger.. :-P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2

Ny høyttalere?
    Kanskje en kveld til uka?

En dag som passer for deg? Eventuelt Joakim med Proson?

Side 96 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •