Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er alltid storveis å komme til dere! Frøkna er en knupp og maten er topp.
    Jeg spiser som du nevner det tilnærmet alt - så frykt ikke. Jeg er uansett veldig takknemlig for at dere tar dere sånn av meg :-D
    Takk for det, Ola:-D

Skal hilse kokka!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar med soundtracket til Across the universe (på CD) BD er underveis men kommer neppe til i morgen.
    Der er det mye bra musikk, men versjonen av "Let it be" må høres på stort anlegg!!! :-D

Høres ut som vi blir en trivelig gjeng Gleder meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!

Gleder meg skikkelig jeg også, alltid moro med lyd&bilde og blide AVForumere....

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass til en til i dag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Har du plass til en til i dag?
    Jada, det skal kunne gå bra!

Blir litt trangt, men det tåler vi:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer ejg ca kl 18 om det passer!?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå "smeller" det jo! :D

Da må jeg som snarest få takke for nok en demo!
    Det har jo etterhvert blitt endel av dem, og jeg er kanskje en av dem som snart kan feire et "20-gangers" jubileum?
    Det har i alle fall vært gøy å oppleve både fremdriften og de positive resultatene, etterhvert som oppdateringer og og forbedringer har kommet på plass.
    Fint lite å sette fingeren på nå, i kinosammenheng! 8x12-tommere setter definitivt sitt preg på lydbildet, og man skal være ganske så kresen for å savne noe hva "trøkk" angår!
    Det er kun ved et par anledninger andre steder jeg har opplevd at det river i hårtufsene når det står på som verst, og jaggumeg er du herved "innlemmet" i det gode selskap! Grattis! :-D

Litt malurt må du allikevel avfinne deg med: Jeg synes at spesielt kvinnevokalen i noe av musikken vi spilte var ganske påtrengende, og kanskje litt skarp / kald?
    Kan det ha noe med de aktive(?) filterinnstillingene å gjøre?
    Men for all del; det er min oppfatning av saken, og det kan meget vel hende at den er litt "sær". Eller for den saks skyld litt for preget av egne preferanser?
    Er spent på å høre hva de andre besøkende sier om dette....

Samtidig synes jeg det er riktig å gi uttrykk for egne synspunkter, selv om de slett ikke behøver å være sammenfallende med andres!
    Poenget er i alle fall enkelt: Holder man kjeft om ting, det være seg positive eller negative, så blir man jo aldri klokere....

Takker i alle fall for en meget hyggelig kveld, også til alle som besøkte Mor10´s eminente etablissement!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takker for en aldeles utmerket demokveld, Mor10...!

Det var spennende å se hva du har fått til i kinoen. Et svært behagelig rom med fin demping og store muligheter for slående opplevelser!

Som du selv sa, er det nok visse lydmessige problemer knyttet til romkorreksjonen som du ikke får til å fungere tilfredsstillende. Disse er dog åpenbare, og noe som ikke kan forklares på andre vis enn at det er høyst mulig å få orden på dette straks romkorreksjon virker igjen... :-)

Flott holografi i musikken, selv om jeg (grunnet manglende romkorreksjon) mistenker visse deler av den for å være et resultat av diverse utfasinger.

Bassen er det bare å fintune "litt til", og så sitter nok denne ganske garantert i boks!

Ser frem i mot å ta et nytt besøk ved nærmeste anledning - og kanskje en litt mer omfattende lytt i sweet spot... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke deg for en utrolig morsom og sosial demo kveld i din lytte hule.

Kan trykt si at bassfundamentet ditt nå er det svært litte man kan sette fingeren på, 8x12" overgår dinne tilsidesatte 2x18" til de grader.

Ting faller mer og mer på plass både på musikk og film, det blir spennende og se når du får en kalibreringen til og virke som den skal. Regner med at det siste lille faller på plass når den fungerer som den skal.

På musikk er det ikke mye man kan trekke i fra på nå, mulig det kan bli litt pågående i toppen på visse innspillinger, men dette er en smaks sak så mulig slik dinne preferanser er.

Men alt i alt så er totalopplevelsen nå virkelig bra og en ren nytelse for en AV-interesert.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slenge meg inn i rekka og takke for en veldig bra kveld. Meget hyggelig selskap og avslappet atmosvære.
    Hyggelig å treffe JoakimG-R og Roeng2 for første gang

Basstrykket begynner å bli veldig bra. Savner noe (ikke dybde siden vi diskuterte det) du hadde med 18" samtidig som 8 x12 har virkelig gitt et løft med trykk. Ikke minst er 8 x 12 bra integrert ved musikk lytting.

Noe bør nok gjøres med oppstillingen av høytalerne? Opplevde at sweetspot er veldig avhengig av plassering av hodet. Som Scrooge sier alt er synspunkter som kan komme av personlige preferanser. Selv heller jeg nok mer mot å vinkle høytalere mindre direkte mot lytteposisjon. Men jeg er jo mer film en musikk orientert.

Fantastisk gjestritt hos Mor10, med servering og oppvartning i beste stil

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne få takke for en super kveld, kjempeartig å treffe så mange "likesinnede" mennesker på en gang, og i den utrolige kinoen!

Jeg har ingenting å utsette hverken på lyd eller bilde, under hverken musikk eller film. Utrolig fundament de 2 "småtassene" dine lager, spesielt ved den western-demoen, også likte jeg utrolig godt når vi testet Cloverfield. Moro å virkelig kjenne monsteret komme! Og for et bilde du har! Herregud, jeg er jo frelst på ny!

Hvis jeg skal prøve meg på noe oppfatninger, musikkmessig, så syns jeg generelt av lydbildet lå litt til venstre for søt-punktet, at jeg måtte se litt til venstre for å få lyden likt til begge ørene - nå skal det også sies at jeg kanskje hører litt dårlig på det ene øret. Hehe. Men dette merket jeg ingenting til under filmtittingen. Dette er også min ukvalifiserte oppfatning :-P

Jeg syns du også skal ha meget skryt for oppvartningen som var, det var trivelig!

Så til slutt, tusen takk til Mor10 og resten av gjengen som var der for en morsom og ekstremt lærerik kveld.
    Håper på flere slike kvelder fremover!

Mvh - Ungsauen Joakim :-P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Litt malurt må du allikevel avfinne deg med: Jeg synes at spesielt kvinnevokalen i noe av musikken vi spilte var ganske påtrengende, og kanskje litt skarp / kald?
    Kan det ha noe med de aktive(?) filterinnstillingene å gjøre?
    Men for all del; det er min oppfatning av saken, og det kan meget vel hende at den er litt "sær". Eller for den saks skyld litt for preget av egne preferanser?
    Takk for hyggelige kommentarer, Scrooge:-D

Og veldig positivt med betraktninger fra andre - som vi har pratet om før, så går man seg gjerne litt blind på eget oppsett til tider.

Er enig med deg at det er noe musikk som ikke spiller helt optimalt. Har hatt en del bedre fokus før og jeg har et par teorier jeg skal teste ut:
    1. De nye subbene står jo oppreist og er faktisk såvidt høyere enn S-1'ene. Disse får da en "vegg" (les: sub) bak seg og dertil tilhørende refleksjoner. Disse refleksjonene hadde jeg veldig god kontroll på før, da jeg hadde to runde bassfeller der. Synes selv at fokuset og pinpointing var bedre før.
    Tanken er å sette noen akustikkplater foran på subbene og se om det hjelper.
    Jeg hører bl.a. stor forskjell på å ha lerretet nede når jeg hører musikk enn oppe, da lerretet også reflekterer mye diskant.

2. Hjørnene bak frontene er nå ganske nakne og det bygger seg opp litt energi der inne. Vet ikke hvor mye det har å si for diskant/mellomtone, men skal forsøke litt demping der også.

3. Som du påpekte så er vinkelen på frontene (forover- bakoverlent) forskjellige og det er heller ikke optimalt. Dette skyldes nok den eminente mureren som har jevnet ut gulvet og det skal adresseres. Vater skal fram og det skal justeres helt likt selvfølgelig.

Ellers takk for en rivendes hyggelig aften:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, takker for en aldeles utmerket demokveld, Mor10...!

Det var spennende å se hva du har fått til i kinoen. Et svært behagelig rom med fin demping og store muligheter for slående opplevelser!

Som du selv sa, er det nok visse lydmessige problemer knyttet til romkorreksjonen som du ikke får til å fungere tilfredsstillende. Disse er dog åpenbare, og noe som ikke kan forklares på andre vis enn at det er høyst mulig å få orden på dette straks romkorreksjon virker igjen... :-)

Flott holografi i musikken, selv om jeg (grunnet manglende romkorreksjon) mistenker visse deler av den for å være et resultat av diverse utfasinger.

Bassen er det bare å fintune "litt til", og så sitter nok denne ganske garantert i boks!

Ser frem i mot å ta et nytt besøk ved nærmeste anledning - og kanskje en litt mer omfattende lytt i sweet spot... ;-)
    Takk for en hyggelig kveld, RoKo, og takk for tilbakemeldinger

Veldig positivt når man får andres betraktninger som nevnt over. Sliter som du sier med å få alt til å sitte helt som det skal nå. Noen skyldes nok de "gamle" bassene som står litt i veien for frontene og diverse som jeg nevnte i svaret til Scrooge.

Det er viktig å ha noe å jobbe med da, ellers så blir det jo kjedelig:wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke deg for en utrolig morsom og sosial demo kveld i din lytte hule.

Kan trykt si at bassfundamentet ditt nå er det svært litte man kan sette fingeren på, 8x12" overgår dinne tilsidesatte 2x18" til de grader.

Ting faller mer og mer på plass både på musikk og film, det blir spennende og se når du får en kalibreringen til og virke som den skal. Regner med at det siste lille faller på plass når den fungerer som den skal.

På musikk er det ikke mye man kan trekke i fra på nå, mulig det kan bli litt pågående i toppen på visse innspillinger, men dette er en smaks sak så mulig slik dinne preferanser er.

Men alt i alt så er totalopplevelsen nå virkelig bra og en ren nytelse for en AV-interesert.
    Takk i like måte for en hyggelig kveld og hyggelige tilbakemeldinger

Litt merkelig at man synes toppen er litt aktiv nå. Jeg er litt allergisk selv til for spiss diskant, men nå synes jeg den er litt for slakk av og til.
    Hmmm....
    En liten øreskylling, kanskje - nei, de renser jeg hver morgen...
    Hmmm....

Neida, det blir en runde nå med ny testing og vinkling/flytting på frontene, da det hovedsaklig har vært sub-kalibrering i det siste og mye har blitt flyttet på.

Vi sees til en liten demo-runde på Hadeland i morgen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så mye musikk som jeg kjenner som ble spilt men om ikke huekomelsen svikter meg syntes jeg det satt bedre på stereo sist gang jeg var på demo hos deg. Men på de låtene jeg kjenner godt synnes jeg de spillte veldig bra .
    Så at jeg oppfattet skarphet kan jo skyldes plata som lå i spilleren og at jeg ikke satt i god stolen:wink:

Og det spiller så bra hos deg nå at om man ikke gikk inn for og finne noe og sette fingeren på så hadde det kun vært og sitte og nyte.

Ja vi ses i morgen, du skjønte vei beskrivelsen min?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Basstrykket begynner å bli veldig bra. Savner noe (ikke dybde siden vi diskuterte det) du hadde med 18" samtidig som 8 x12 har virkelig gitt et løft med trykk. Ikke minst er 8 x 12 bra integrert ved musikk lytting.
    Ender vel opp med å stacke de små 4x12-tommerne oppå 18-tommerne da?
    Dersom de ikke blir solgt, så får jeg vel finne på noe med de....
    150+130kg pr. side i stereo-sub-oppsett. Hmmm..... 280kg pr. side.....
    Hvor mye tålte gulvet igjen?
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Noe bør nok gjøres med oppstillingen av høytalerne? Opplevde at sweetspot er veldig avhengig av plassering av hodet. Som Scrooge sier alt er synspunkter som kan komme av personlige preferanser. Selv heller jeg nok mer mot å vinkle høytalere mindre direkte mot lytteposisjon. Men jeg er jo mer film en musikk orientert.

Fantastisk gjestritt hos Mor10, med servering og oppvartning i beste stil
    Har jobbet en del med vinklingen, men som sagt, så er tiltingen av HT helt på trynet nå, så får begynne der og få vekk de gamle subbene.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, Knut

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Jeg vil gjerne få takke for en super kveld, kjempeartig å treffe så mange "likesinnede" mennesker på en gang, og i den utrolige kinoen!

Jeg har ingenting å utsette hverken på lyd eller bilde, under hverken musikk eller film. Utrolig fundament de 2 "småtassene" dine lager, spesielt ved den western-demoen, også likte jeg utrolig godt når vi testet Cloverfield. Moro å virkelig kjenne monsteret komme! Og for et bilde du har! Herregud, jeg er jo frelst på ny!

Hvis jeg skal prøve meg på noe oppfatninger, musikkmessig, så syns jeg generelt av lydbildet lå litt til venstre for søt-punktet, at jeg måtte se litt til venstre for å få lyden likt til begge ørene - nå skal det også sies at jeg kanskje hører litt dårlig på det ene øret. Hehe. Men dette merket jeg ingenting til under filmtittingen. Dette er også min ukvalifiserte oppfatning :-P

Jeg syns du også skal ha meget skryt for oppvartningen som var, det var trivelig!

Så til slutt, tusen takk til Mor10 og resten av gjengen som var der for en morsom og ekstremt lærerik kveld.
    Håper på flere slike kvelder fremover!

Mvh - Ungsauen Joakim :-P
    Takk for tilbakemeldinger, Joakim

Veldig hyggelig å treffe nye mennesker fra AVForum og hyggelig at du satt pris på seansen.

Det blir nok en del fler demoer utover vinteren etter litt justeringer, så du får følge med i tråden....

Veldig bra at du hadde med Cloverfield og litt musikk.
    Er nok ikke helt min musikksmak, men som du merket, så er jeg ikke motstander av å spille forholdsvis forskjellig musikk i løpet av en kveld

Det gikk vel i alt fra Rammstein, via trance/dance (eller hva det heter) til Dido og mongolsk strupesang med klarinett og slaphand bass:shock:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så mye musikk som jeg kjenner som ble spilt men om ikke huekomelsen svikter meg syntes jeg det satt bedre på stereo sist gang jeg var på demo hos deg. Men på de låtene jeg kjenner godt synnes jeg de spillte veldig bra .
    Så at jeg oppfattet skarphet kan jo skyldes plata som lå i spilleren og at jeg ikke satt i god stolen:wink:

Og det spiller så bra hos deg nå at om man ikke gikk inn for og finne noe og sette fingeren på så hadde det kun vært og sitte og nyte.

Ja vi ses i morgen, du skjønte vei beskrivelsen min?
    Det stemmer nok at frontene spilte bedre sist du var her ja, men bassen er etter min mening mye mer avstemt nå. Er ganske sikker på at 18-tommerne kunne spilt veldig bra de også hvis jeg hadde hatt verktøyet vi brukte på siste kalibrering av de nye subbene når jeg holdt på med de.

Det blir ofte litt for mye diskant når man sitter på sidene har jeg merket også, men synes den sitter forholdsvis greit i sweetspot nå. Det er jo der det magiske skal skje

Jeg var litt kjapp med å kaste deg ut av sweetspot, men vi måtte jo få i gang litt film også.
    Scrooge har klaget så fælt på bassen nå, at jeg måtte bare få blåst ut litt:wink:

Skjønte sånn nogenlunde beskrivelsen og ringer hvis vi ikke finner fram.

Sees i morgen!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Mor10!

Leste igjennom litt i tråden og så du hadde hatt Midgard Oberon 6.1. Hvordan fungerer de, er de noe "tess" ? Ser de går til en relativt grei pris 2nd-hand, men har lest at noen mente de var litt "slappe", og at en Rotel (husker ikke modellbetegnelsen) på 2x200w var minst like kraftig?

Hadde vært artig med slike Midgard etterhvert, liker utseende på de så

Ang musikken, så regnet jeg egentlig med at den Extreme Euphoria ikke falt i smak, ettersom det er litt "hardt" og mye "data-fix". Hehe
    Men Mongolsk strupesang med klarinett og slaphand-bass ( ? ) var jo litt artig det og, det var vel Ola / Gwanda-et-eller-annet (:-P) som hadde med det?

Artig å få åpnet for litt mer sjangere og artister enn det jeg er "vant med" også.

Jeg skal følge med i tråden!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Hei igjen Mor10!

Leste igjennom litt i tråden og så du hadde hatt Midgard Oberon 6.1. Hvordan fungerer de, er de noe "tess" ? Ser de går til en relativt grei pris 2nd-hand, men har lest at noen mente de var litt "slappe", og at en Rotel (husker ikke modellbetegnelsen) på 2x200w var minst like kraftig?

Hadde vært artig med slike Midgard etterhvert, liker utseende på de så

Ang musikken, så regnet jeg egentlig med at den Extreme Euphoria ikke falt i smak, ettersom det er litt "hardt" og mye "data-fix". Hehe
    Men Mongolsk strupesang med klarinett og slaphand-bass ( ? ) var jo litt artig det og, det var vel Ola / Gwanda-et-eller-annet (:-P) som hadde med det?

Artig å få åpnet for litt mer sjangere og artister enn det jeg er "vant med" også.

Jeg skal følge med i tråden!
    Det er ganske uutømmelig med krefter i Midgard-blokkene, men jeg fikk aldri helt grepet på de. Etter min mening har de ikke helt den samme oppløsningen og detaljene som jeg ønsker og fikk de heller ikke til å få kontroll på bassen hos meg. Det finnes et par brukte forsterkere i 10k-klassen jeg gjerne vil anbefale deg, men send meg en PM, så skal jeg peke deg i riktig retning.

Var nok Gwandarion som hadde de "litt" spesielle sangene ja:-D

Side 95 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •