Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da må jeg få takke for besøk av 8x12Tom i går og en runde med kalibrering av subber:-D

Etter mye om og men før jul, så fikk vi endelig båret inn et nytt sett med subber hos meg. Dette systemet er det gamle sub-systemet til 8x12Tom med - ja - 8 stk. peerless 12-tommere. Ca. 130cm høye kasser med 2 12" i front og 2 bak. Kassene veier vel en rundt 130kg pr.stk. og er ikke helt enkle å flytte rundt på.

8x12Tom hadde med seg en PC med programmet Clio og en god målemikrofon som er en del mer nøyaktig enn REW og Radioshack.

Vi fikk etter litt saging av frontvegg, plassert de ganske godt og kurven viste etterhvert at vi begynte å nærme oss +/- 2-3dB innenfor nesten hele frekvensområdet fra 10-20.000Hz. Har et par rom-noder rundt 38Hz og 45Hz som vi jukset til med Behringeren til slutt.

Meget fornøyd med resultatet, men skal prøve å få snekret til et par Helmholtz resonatorer som kan ta det vi justerte med Behringeren etterhvert.

Tusen takk for hjelpen og hyggelig samvær:-D

Ble litt dårlig med matservering og sånt, når man blir litt oppslukt av det man driver med.....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jeg frem til å få hørt en dag. Disse må løfte den allerede gjennomførte kinoen din enda en divisjon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x passiv 18", 4 x passiv 12" & fire aktive subber utenom :shock:

Er du gal Morten?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, man kan jo begynne å lure!
    Ser i alle fall frem til en "lytt" på fredag!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner og gå over grensen til galskap:-D

Dette blir det spannende og oppleve en gang på nyåret.

Gratulerer med mer galskap og ønsker deg et godt nyttår.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer på fredag sammen med nabo'n. Dette må jo bare være helt ekstremt. :-D Det meste blir litt pinglete i forhold til dette... 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    2 x passiv 18", 4 x passiv 12" & fire aktive subber utenom :shock:

Er du gal Morten?
    He he he.........

Jeg tror han er høyst "normal" bare på en litt ekstrem måte 8)

Foresten så har du vel halvert antall 12" det er 8 ikke fire

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Etter mye om og men før jul, så fikk vi endelig båret inn et nytt sett med subber hos meg. Dette systemet er det gamle sub-systemet til 8x12Tom med - ja - 8 stk. peerless 12-tommere.
    Gratulerer, i bøtter og spann....
    Når på fredag er det snakk om? Er på jobb på dagen men har en sak på Hagan og da er det fristende å svinge innom.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få kjørt "kun" de 8 12-tommerne i et oppsett for musikk og et for film, med en omkobling av kabler.

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke alle de andre subbene, da det er mer enn nok trøkk i de 8 12" Har så vidt utsving på elementene når jeg synes det begynner å bli høyt nok.

Blir noen demoer i neste uke også, tenker jeg, legger ut litt info her.
    Ser ikke ut der nede nå, da vi måtte sage av frontveggen for å få plass til subbene. Skal få dekket til med litt Molton, men det blir ikke tid til det i morgen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig klart at det ikke er behov for mer enn 8 stk. 12-tommere:-D

Har fått koblet det slik jeg ville og nå er det kontrollert bass til musikk og LFE-kanalen er koblet inn når det er filmvisning. Har ikke hatt så mye bevegelse i rommet siden jeg bygde og Master&Commander kommer endelig til sin rett

Effekten til subbene begynner å våkne litt og elementene har fått litt utsving. Kjenner det ganske fysisk nå, selv på forholdsvis lave nivåer, men uten at subben stikker seg for mye ut.

Takk til Scrooge, Gary7 og Homecinema m/nabo Tom for besøk i går, men dere må nok ta en tur til i nærmeste framtid:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikk låter det meget bra nå. "Scenen" er stor og detaljer og åpenhet er ord som beskriver opplevelsen.
    På film må jeg si jeg ble litt "skuffet". De 8 elementene var da veldig snille spør du meg. Kanskje har du fått litt mer trøkk ut av dem nå så vi tar helt klart turen opp igjen så snart vi kan :-D
    Uansett en veldig hyggelig stund med lyd og bilde! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Håvard!

Kan love deg MYE mer trøkk nå enn når dere var her.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan love deg MYE mer trøkk nå .....
    Det var godt å høre. Hadde tenkt å komme innom en tur på fredag, siden jeg hadde en sak på Hagan. Desverre ble det innleggelse av den ungdommen så planen skar seg. Trøster jo litt at ting har bedret seg på lydsiden.
    Passer det med en tur oppom på onsdag eller torsdag denne uka?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig klart at det ikke er behov for mer enn 8 stk. 12-tommere:-D

Har fått koblet det slik jeg ville og nå er det kontrollert bass til musikk og LFE-kanalen er koblet inn når det er filmvisning. Har ikke hatt så mye bevegelse i rommet siden jeg bygde og Master&Commander kommer endelig til sin rett

Effekten til subbene begynner å våkne litt og elementene har fått litt utsving. Kjenner det ganske fysisk nå, selv på forholdsvis lave nivåer, men uten at subben stikker seg for mye ut.

Takk til Scrooge, Gary7 og Homecinema m/nabo Tom for besøk i går, men dere må nok ta en tur til i nærmeste framtid:-D
    Takk selv, selv om mitt besøk denne gangen ble rimelig amputert!
    Men rakk i alle fall såvidt å oppleve dine nye "tolvtoms" erhvervelser, som så avgjort kompletterte musikkgjengivelsen!
    Bassfundamentet satt omsider(!) slik jeg (og kanskje andre med meg?) liker det, med en meget konsis og herlig punch i de dypeste frekvensene!
    SÅNN skal det være!

At du nå i etterkant har fått koblet disse skikkelig til i kinosammenheng også, ser jeg frem til å oppleve! :shock:
    --
    Sniker meg samtidig inn med et lite "referat" fra mitt besøk hos RoKo i dag.
    Et fantastisk behagelig og velballansert lydbilde i musikksammenheng, og en nær sagt utrolig kinolyd-opplevelse!!
    Her var det så avgjort ikke behov for noen "sofashaker" nei!
    At det hele avslutningsvis endte i "knall og fall", er en HELT annen historie. :cry:

Lista er lagt folkens.
    Banker dere den lydmessige opplevelsen jeg hadde i Kløverstien 5 i dag, så tar jeg av meg både hatten, og annen "hodepryd"! 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    At det hele avslutningsvis endte i "knall og fall", er en HELT annen historie. :cry:
    Håper alt er bra med deg Jan??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Håper alt er bra med deg Jan??
    Jada, takk! Med meg er alt bra! :-D

Verre er det med "inventaret" hos Roger. :cry:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre (men sikkert trist for RoKo). Matrielle ting kan da erstattes heldigvis.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det var godt å høre (men sikkert trist for RoKo). Matrielle ting kan da erstattes heldigvis.
    Joda, heldigvis kan jo slikt erstattes!

At hendelsen (og besøket) samtidig kan bidra til et formodentlig meget godt vennskap, får jo stå som et klart paradoks til det som hendte.
    Vi har allerede en meget hyggelig dialog omkring den forgagne eskapaden. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevaremegvel, Mor10, håper du har fundamentert bygget ditt godt. Gratulerer med nyanskaffelsen. :shock:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg litt mer enn nysgjerrig Scrooge - hva skjedde? Du stikker kanskje innom en tur i løpet av uka du også?

Counterpointer: En demo på torsdag kanskje? Er plass til flere, så bare si fra hvis det er noen fler som vil komme. Trenger et par kvelder på å få lappet sammen frontveggen og stable litt komponenter på en bedre måte.

tols1: Takk, takk, si fra hvis du er i nærheten av Oslo en dag, så får du ta en tur innom:-D

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg litt mer enn nysgjerrig Scrooge - hva skjedde? Du stikker kanskje innom en tur i løpet av uka du også?

Counterpointer: En demo på torsdag kanskje? Er plass til flere, så bare si fra hvis det er noen fler som vil komme. Trenger et par kvelder på å få lappet sammen frontveggen og stable litt komponenter på en bedre måte.

tols1: Takk, takk, si fra hvis du er i nærheten av Oslo en dag, så får du ta en tur innom:-D
    Når på torsdag er det mulig? :-D

Side 93 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •