Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hei! I helga er jeg desverre opptatt med besøk fra sørlandet så der er det nok ikke mye "slakk". Har likevel et mål om at jeg må få til å besøke dere en gang før jul og da er "Skrues hule" prioritet. Har jo vært lenger nord før.
    Har ikke fått med meg at du har koblet opp en senter til, kjører du de i 4 ohm da eller? Effekttrinn?
    Helt greit det, vi får satse på "neste tog" da! :grin:
    Joda, har montert en senter til, over lerretet. Tanken var å løfte dialogen opp i bildet, og resultatet ble overraskende bra! Counterpointer kommer kanskje med en kommentar eller to om det....
    De to drives av en Xindak XA 6950, tilsvarende den som driver frontene.
    Sentersignalet splittes til begge kanalene på Xindak´en, som dermed sørger for liv i senterhøyttalerne, fra hver sin kanal.
    Dermed "trøkker" det godt fra midten, kan vi si!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Ser ut til at jeg må ta en tur på en liten minidemo her, Jan. Har også tenkt tanken på 2 senterkanaler, men det blir kanskje litt av samme effekten med presence kanaler??? Ny receiver kan altså bli en Yamaha.

Beklager OT i tråden din Morten...:???:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Interessant! Ser ut til at jeg må ta en tur på en liten minidemo her, Jan. Har også tenkt tanken på 2 senterkanaler, men det blir kanskje litt av samme effekten med presence kanaler??? Ny receiver kan altså bli en Yamaha.

Beklager OT i tråden din Morten...:???:
    Gjør gjerne det, Håvard! Det hadde jo vært riktig hyggelig med et besøk fra deg, her i "hulen"!
    Tror nok en presence-løsning er ganske mye bedre enn mitt eksperiment, ettersom den er dekodet i forhold til hva som skjer i hele bildet.
    Men at mitt lille triks har gitt et lydmessig løft, er helt sikkert!
    "Dommen" får jeg kanskje etterhvert, fra Counterpointer?

Tror ellers ikke at Morten har noe imot at vi "skravler" litt i tråden hans.
    I alle fall så lenge vi holder oss til felles interesser!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spørsmål om presence,ikke meningen og tråkke på noe eller noen, men jeg har fått en ide om at det er til hjelp på billigere systemer for og løfte lydbilde,tar jeg helt feil eller ?

Har hørt på ett par oppsett og ja det var forskjell med og uten men er ikke sikker på om det positivt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det bare kan hektes på billigere systemer er vel tvilsomt all den tid f.eks. Z11 har presence både i front og på bakvegg.... og Z11 kan vel knapt kalles billig system :wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gjør gjerne det, Håvard! Det hadde jo vært riktig hyggelig med et besøk fra deg, her i "hulen"!
    Tror nok en presence-løsning er ganske mye bedre enn mitt eksperiment, ettersom den er dekodet i forhold til hva som skjer i hele bildet.
    Men at mitt lille triks har gitt et lydmessig løft, er helt sikkert!
    "Dommen" får jeg kanskje etterhvert, fra Counterpointer?

Tror ellers ikke at Morten har noe imot at vi "skravler" litt i tråden hans.
    I alle fall så lenge vi holder oss til felles interesser!
    Antar han bærer over med oss han sitter kanskje og slapper av med litt actionfylt moro i kinoen nå...
    Jeg PM'er deg ang. spot'er. Tenkte jeg skulle bore de siste hullene i helga så alt av spon og sagmuggbefenkte aktiviteter er over i kinorommet. Klør i fingrene etter å begynne trekking av rammer...8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Helt greit det, vi får satse på "neste tog" da! :grin:
    Joda, har montert en senter til, over lerretet. Tanken var å løfte dialogen opp i bildet, og resultatet ble overraskende bra! Counterpointer kommer kanskje med en kommentar eller to om det....
    De to drives av en Xindak XA 6950, tilsvarende den som driver frontene.
    Sentersignalet splittes til begge kanalene på Xindak´en, som dermed sørger for liv i senterhøyttalerne, fra hver sin kanal.
    Dermed "trøkker" det godt fra midten, kan vi si!
    Jeg må nesten ta det litt på sparket kanskje. Får se hva jeg klarer å avtale med madamen etterhvert....går litt i ett om dagen... (gjør det ikke det alltid!)
    Hmmm...spennende med to sentere. Skulle jeg hatt det måtte jeg hatt 270 cm under taket

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Om det bare kan hektes på billigere systemer er vel tvilsomt all den tid f.eks. Z11 har presence både i front og på bakvegg.... og Z11 kan vel knapt kalles billig system :wink:

Tror ikke jeg skal uttale meg om det :wink:

Men jeg er fremdeles usikker,spesielt hvis vi snakker om "full frekvens" høytalere og godt med effekt.

Må innrømme at jeg trekker ledningsnett for Precense i det nye kinorommet mitt,men er ikke sikker på at det blir brukt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Tror ikke jeg skal uttale meg om det :wink:

Men jeg er fremdeles usikker,spesielt hvis vi snakker om "full frekvens" høytalere og godt med effekt.

Må innrømme at jeg trekker ledningsnett for Precense i det nye kinorommet mitt,men er ikke sikker på at det blir brukt.
    Det er definitivt ikke en løsning man "hekter på" et billiganlegg nei!
    Kravene til presence-høyttalerne er nok ikke fullt så store som til fronter og senter. Tenker da først og fremst på nedre frekvensområde.
    Kvalitetsmessig bør de nok være relativt gode, og fortrinnsvis med en klangfarge som minst nærmer seg resten av høyttalerne i front.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg må nesten ta det litt på sparket kanskje. Får se hva jeg klarer å avtale med madamen etterhvert....går litt i ett om dagen... (gjør det ikke det alltid!)
    Hmmm...spennende med to sentere. Skulle jeg hatt det måtte jeg hatt 270 cm under taket
    As you wish!
    "På sparket-løsninger" kan vi nok også takle, vil jeg tro? ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg qoter ikke men mitt ydmyke nick er blitt nevnt flere ganger.:wink:

Scrooge har virkelig fått til saker og ting. Body shaker sitter som en kule. Smilte fra øre til øre
    To senterkanaler gir en meget bra effekt med at dialog kommer fra lerretet! "Skruen" har jobbet meget bra med plassering og tuning av sine sentere. Den gir dialogen et løft men det er ikke sammen effekten som precense. Det blir epler og bananer, godt begge deler men forskjellig smak. Om en skjønner bildebruken. Hadde jeg hatt takplass ville det nesten vært et must med to sentere.

BTW Jeg har en alternativ tanke som kan nærmest erstatte???? en Z11. Innebærer bruk av to stk RX V1800. Vil gjerne ha copyrigt på den ideen, men har luftet den for Akto som flirte godt og sa det kunne godt tenkes at det fungerte, han så ingen åpenbare feil med konseptet. scrooge vet hva jeg snakker om. Men skal ikke dra denn i fullt monn i tråden til Morten.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg qoter ikke men mitt ydmyke nick er blitt nevnt flere ganger.:wink:

Scrooge har virkelig fått til saker og ting. Body shaker sitter som en kule. Smilte fra øre til øre
    To senterkanaler gir en meget bra effekt med at dialog kommer fra lerretet! "Skruen" har jobbet meget bra med plassering og tuning av sine sentere. Den gir dialogen et løft men det er ikke sammen effekten som precense. Det blir epler og bananer, godt begge deler men forskjellig smak. Om en skjønner bildebruken. Hadde jeg hatt takplass ville det nesten vært et must med to sentere.

BTW Jeg har en alternativ tanke som kan nærmest erstatte???? en Z11. Innebærer bruk av to stk RX V1800. Vil gjerne ha copyrigt på den ideen, men har luftet den for Akto som flirte godt og sa det kunne godt tenkes at det fungerte, han så ingen åpenbare feil med konseptet. scrooge vet hva jeg snakker om. Men skal ikke dra denn i fullt monn i tråden til Morten.
    Hehe, da har jeg jo i det minste oppnådd noe, i bodyshakersammenheng!!
    Ren og skjær flaks at jeg slapp å plukke deg opp fra gulvet, i motsetning til fjernkontrollene som lå på sofaens armlene. Og som til stadighet havnet på gulvet!
    Men selvsagt: Senterløsningen kan neppe sammenliknes med et ekte presence-oppsett som jo formidler lyden på en helt annen måte, ved at den tar hensyn til hva som skjer i selve bildet.
    Men la gå: I tråd med både "OBOS-intensjoner" og resultat, så kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd!
    Hyggelig er det uansett å lese at opplevelsen falt også andre i smak!
    Samtidig: Nesten synd at vi ikke tok oss tid til en liten musikkseanse også?
    Uten å påstå noe, vil jeg tro at ei heller den, ville falt så aldeles negativt ut....
    Takker i alle fall for at du tok deg tid til et besøk!

Og som vi på tampen diskuterte: RX V1800-løsningen du var inne på, kan jo meget vel hende vil fungere!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morten.

Hvordan går det med kallibrering og det nye utstyret?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det visst en del ting ja!

Må bare si med en gang at det er selvfølgelig ikke noe problem at dere diskuterer ting som har med AV å gjøre i tråden min (og andre ting også) - bare hyggelig:-D

Har holdt på et par dager i kinoen med musikklytting/tuning/kinolyd/4 subber/rack for å få plass til Pioneer S-7(litt større enn Audiovectoren)/kalibrering av kinolyd(Yamahaen måler veldig feil på bl.a.volum)/litt plasssering av bakre subber/justering av volum på sub bak kontra foran/rydding!!!/sjekke ut ny projektor(har gått for få timer enda til å begynne å kalibrere)/Justering av lerret/justering av vinkel på projektor(ble veldig skjevt bilde på lerret, men har nå blitt veldig bra)/sjekke ut rca kontra XLR inn på delefilteret/justert delefilter på stereo/flyttet på frontHt/satt inn litt demping bak..... + diverse jeg ikke husker.

Legger inn noen kommentarer på litt av hvert:

Presence: Etter hvert som det nå kommer en del Blu-Ray med f.eks. dts HD MA og slikt, så kjører ihvertfall min Yamaha 663 i "Straight"-modus, så da tar den ikke med Presence. Hadde kanskje vært en bedre løsning med 2 centere? Har tenkt tanken på å sette inn en mindre center oppe, for å løfte lyden litt. Har en høyttaler på lur til det. Vil Yamahaen sende signaler både på høyttalerutgangene og pre out samtidig på f.eks. center?
    Presence er absolutt ikke en "billig-løsning", da de fleste har center under lerretet og vil få et løft i lydbildet uansett kvalitet/pris på utstyret, er nå min mening.

Løsning med 2 V1800: Antar at dette vil fungere med 2 V663 også? Er forslaget å sende signalet videre til neste forsterker og benytte Surround Back på en av de og Presence på den andre? Bi-ampe frontene med begge forsterkerne? Bi-ampe center? Litt nysgjerrig på hva du har tenkt?

roeng: Ting begynner sakte, men sikkert å falle på plass her, men projektoren trenger en del timer til før lampen begynner å kjøre seg inn. Trenger rundt 50 timer innkjøring, da den er altfor lyssterk til å begynne med. Gikk greit å se The Rock på Blu-Ray i dag, men Minority Report var en plage i lyse partier på standard DVD-format.
    Har ikke fått Pioneer S-4ene, men de som henger bak i dag gjør ikke skam på seg, så en demo skal vi få til.

Passer det med en demo på tirsdag kveld? Denne invitasjonen gjelder selvfølgelig alle som har vist sin interesse!

Det blir flere demoer neste uken igjen, men jeg har en mulighet til å være med 8x12Tom og Snickers på en demonstrasjon i oppsett av DEQX på onsdag eller torsdag til uka, så jeg må holde av de to kveldene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Løsning med 2 V1800: Antar at dette vil fungere med 2 V663 også? Er forslaget å sende signalet videre til neste forsterker og benytte Surround Back på en av de og Presence på den andre? Bi-ampe frontene med begge forsterkerne? Bi-ampe center? Litt nysgjerrig på hva du har tenkt?
    Tanken er å splitte det samme signalet fra kilden til to stykk recivere med mulighet for precense. Da kan den ene ta seg av kun surr back mens den andre tar resten inkl precense. Jeg har ikke hatt noen tanker om biamping.
    Det vil være mulig å kalibrere to subber separat med dette opplegget.
    Siden en har to identiske recivere vil volum styres helt likt.
    En må koble senter, front og surround på den reciveren som skal kun kjøre sub og surround back når en kjører autosetup for så å koble tilbake når en har gjort dette.
    Resultatet skulle bli at en får DSP dekoding av både precence og surround back samtidig som en får et .2 subsystem. Dette til en brøkdel av prisen som en må ut med for Z11.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdag passer bra for meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdag kan antagelig passe for meg også. (da tar jeg også med pj)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei!

Sånn ved 18:00-tiden på tirsdag og utover (går fort noen timer:-D ).

Fint hvis du tar med projektor, så vi får levert den inn for service, Counter!

Sitter nå og skal leke meg litt med HCFR bildekalibrering - håper jeg skjønner litt av det...
    Har du noen erfaring Counter? Kanskje vi kan starte med et lynkurs på bildekalibrering?

Noen flere som vil være med på demo?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering overlater jeg til proffene. Har ikke peil på dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl 18 høres fint ut for meg.

Side 90 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •