Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2435
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Grattis med fast arbeidstid
    Ikke så dumt å få nyte anlegget litt også?

Enig at det tar litt tid hvis alle skal ha 1 låt. Tenkte derfor å holde antall deltagere litt nede, men vi 3 kan jo f.eks. velge 2-3 låter hver og så kan andre evnt. lytte og skrive. Har du noe Pink Noise på CD, så vi kan sette riktig styrkenivå?

Skal vi satse på onsdag? Rundt kl. 17? Rekker dere det?

Har jo egentlig ikke preamp jeg da, kan du ta med Pliniusen?
    3 stykk, 6 spillere og noen referanselåter.

Pink Noise kan du jo laste ned, eller?

17:00 rekker jeg med glans.

Vi må skrive, ta blider og kaffe.

Vi må konsekvent benytte ubalanserte koblinger.

Pliniusen kan bli med.

Jeg gleder meg.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    3 stykk, 6 spillere og noen referanselåter.

Pink Noise kan du jo laste ned, eller?

17:00 rekker jeg med glans.

Vi må skrive, ta blider og kaffe.

Vi må konsekvent benytte ubalanserte koblinger.

Pliniusen kan bli med.

Jeg gleder meg.

Haha..

Første gangen jeg har sett Ola være i stikkords form. Stortsett bruker det å være vel valgte ord fra deg. Travelt?

A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt kaos her for tiden, så beklager at det ikke ble noen demo denne uken.

Men. hadde tenkt å invitere til en demo torsdag neste uke og muligens onsdag dersom det ikke passer for dere som har lyst til å komme en tur å se og lytte litt.

Si fra dere som har lyst til å ta en tur og hvilken dag som passer best. Regner med å starte ved 18-tiden og holde på litt utover. Åpen demo for alle på AVForum, så det er bare å melde seg på:-D

Dukker antagelig opp en skikkelig effekt til subbene i løpet av helgen, og da får jeg bi-ampet frontene som jeg har ønsket lenge.
    Heftig PA med 2x1000w i 8 Ohm og 2x1400 i 4 Ohm burde få kontroll på elementene?
    Deler av i stereo-oppsettet med et LAB-Gruppen aktivt delefilter. I Surround deler Yamaha'en på riktig frekvens.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Demo

Har vært litt kaos her for tiden, så beklager at det ikke ble noen demo denne uken.

Men. hadde tenkt å invitere til en demo torsdag neste uke og muligens onsdag dersom det ikke passer for dere som har lyst til å komme en tur å se og lytte litt.

Si fra dere som har lyst til å ta en tur og hvilken dag som passer best. Regner med å starte ved 18-tiden og holde på litt utover. Åpen demo for alle på AVForum, så det er bare å melde seg på:-D

Dukker antagelig opp en skikkelig effekt til subbene i løpet av helgen, og da får jeg bi-ampet frontene som jeg har ønsket lenge.
    Heftig PA med 2x1000w i 8 Ohm og 2x1400 i 4 Ohm burde få kontroll på elementene?
    Deler av i stereo-oppsettet med et LAB-Gruppen aktivt delefilter. I Surround deler Yamaha'en på riktig frekvens.
    Er klar for demo på Onsdag.
    Eriblist og Flateng

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Er klar for demo på Onsdag.
    Eriblist og Flateng
    Det er notert!

Da blir det altså en demo på onsdag også:-D

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Avbud

Det er notert!

Da blir det altså en demo på onsdag også:-D
    Hei
    Må desverre melde avbud når det gjelder demo til Onsdag.
    Må på et foreldre møte på skolen den kvelden.

Flateng måtte jobbe.

Får håpe vi får muligheten senere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Hei
    Må desverre melde avbud når det gjelder demo til Onsdag.
    Må på et foreldre møte på skolen den kvelden.

Flateng måtte jobbe.

Får håpe vi får muligheten senere.
    Det går veldig bra!

Si fra når det passer en dag, så ordner vi det.

Har fått på plass en DP 1000 og fått litt mer kontroll på bassene nå. Fortsatt litt justeringer som må til, men det låter ikke så verst:-D

Så blir det å finne en switche-løsning på stereo/surround-biten. Noen som kjenner til noen gode XLR-switcher?

Da er det fortsatt ledig for demo onsdag/torsdag denne uken.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med stilig hjemmekino

Du har gjort en stor innsats Morten og bildene på side 80 er helt fantastiske. Dette ble skikkelig stilig og må jo være en flott hule å trekke seg tilbake fra verden i.

Hvilken type stoler er det du har? Har du lagt opp til et 7.1 system og har du lagt inn muligheter for andre oppsett? Hvor høyt opp har du plassert bakhøytalerne? Synes å huske at de skal 60 cm over hodehøyde. Jeg har ikke så mye peiling på disse tingene, så jeg håper det er i orden at jeg spør deg til råds nå og da.

Hvordan ble det med verandaen på taket? Det er jo bare fint synes jeg, hvis du legger ut bilder av det utvendige til kinoen, det hører jo også med hele strukturen.

Ellers noe bygningsmessig som skjer i kinoen din eller er du helt ferdig?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Du har gjort en stor innsats Morten og bildene på side 80 er helt fantastiske. Dette ble skikkelig stilig og må jo være en flott hule å trekke seg tilbake fra verden i.

Hvilken type stoler er det du har? Har du lagt opp til et 7.1 system og har du lagt inn muligheter for andre oppsett? Hvor høyt opp har du plassert bakhøytalerne? Synes å huske at de skal 60 cm over hodehøyde. Jeg har ikke så mye peiling på disse tingene, så jeg håper det er i orden at jeg spør deg til råds nå og da.

Hvordan ble det med verandaen på taket? Det er jo bare fint synes jeg, hvis du legger ut bilder av det utvendige til kinoen, det hører jo også med hele strukturen.

Ellers noe bygningsmessig som skjer i kinoen din eller er du helt ferdig?
    Hei, og takk for hyggelig kommentar:-D

Det er utrolig deilig å ha et eget rom å sette seg ned og stresse av med litt musikk og film i hverdagen, helt klart!

1. Stolene i front ble kjøpt inn på auksjon på Netthandelen for 3-4 år siden til den svimlende sum av 7000,-. De 2 2-seterne bakerst ble kjøpt fra en bonde i Trøgstad som hadde leid ut til noen nederlendere som skulle hjem igjen. 2000,- pr 2-seter:-D

2. Har 9.6 nå med presence i front, de 2 store subbene foran og 4 Earthquake subber bak bakerste sofa. Ellers så er alle veggene laget av rammer som kan tas bort og det er ikke noe problem å legge opp et par kanaler til bak ved f.eks. en Z11 :-D

3. I og med at jeg har en platting bak, så har jeg satt Surround midt mellom bakerste og forreste rad, ca. 90cm over ørehøyde. Surround Back sitter i samme høyde med ca. 2,5 meters mellomrom på bakvegg.

4. Ikke spør sånne dumme spørsmål om veranda og sånn - den er ikke ferdig endaops: Ble litt for mye andre prosjekter i sommer, så vi får se når det blir gjort noe utvendig igjen....

Bare hyggelig med spørsmål, så bare kjør på.

Venter forøvrig på ny prosjektor, da Counterpointer "stakk av" med HD-1'en min. Blir en JVC DLA-350 om en ukes tid. Spennende!!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Har 9.6 nå med presence i front, de 2 store subbene foran og 4 Earthquake subber bak bakerste sofa.
    [pirkemodus]9.6 you say? damn![/pirkemodus]
    Fra spøk til Ålgård (rett utenfor Stavanger), selv om man har seks subber så blir det vel ikke nødvendigvis 9.6? De er vel på samme kanal, evt 2 kanaler, slik at det er 9.2 med 6stk subber?

Venter forøvrig på ny prosjektor, da Counterpointer "stakk av" med HD-1'en min. Blir en JVC DLA-350 om en ukes tid. Spennende!!!
    Staaaakar, stakk han av med HD-1`en?? Blir nok fælt å måtte ta til takke med DLA-350 .
    Gratulerer med konge oppsett. Jeg vil ha dobbel garasje! Bilen er vanntett og kan stå ute!

DrE

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, Erling!

Skrev bare 9.6 for å forklare hva slags oppsett jeg hadde(akkurat nå):-D
    Er nok bare 7.1 jeg har egentlig (enten Surround Back eller Presence).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Questions, questions...

11.000,- for 7 seter, slett ingen dårlig pris det.

9.6...Wow, jeg tipper slike rumperistere under setene er unødvendig med 6 basshøytalere. Fytte grisen, det må låte helt hinsides noe jeg noen gang har hørt.

Er 90 cm fra ørehøyde det optimale da? Er det i ditt oppsett mindre avstand til bakhøytalerne på grunn av plattingen enn frontraden til sidehøytalerne?

Jeg spør nå disse amatørspørsmålene fordi jeg som sagt ikke har så mye peiling og skal selv, forhåpentligvis snart, legge inn rør og slikt.

Jeg har ingen erfaring med projektor og kjenner ingen heromkring som har det, derfor hadde jeg tenkt å bruke plasma TV. Nå er jo som kjent disse mye mindre enn det man får fra et lerret, men jeg håpte at utviklingen mot stadig større skjermer til stadig hyggeligere priser ville fortsette, men man vet jo aldri. Nå brukte jeg programmet under og fant ut at den anbefalte sitteavstanden til en 50" skjerm bare er rundt 2 meter. Når det er slik, skal man jo ha en temmelig stor skjerm for at et par stolrekker skal få optimal avstand til filmen. Nå må jeg kanskje revurdere og i alle fall legge opp et rørsystem og stikk for bakprojeksjon. Har du noen tanker omkring dette?
    Er det nok med et rør for HDMI pluss stikk? Hvor stor dimensjon på K-røret brukte du?

Jeg får nå ennå mere å tenke på :? Du får nå bare unnskylde all masingen he-he.

Home Theater Calculator: Viewing Distance, Screen Size » CarltonBale.com

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Fra spøk til Ålgård (rett utenfor Stavanger),

DrE
    Jepp, jeg har bodd der i 8 år. Var mye på polet på Sandnes også i den tiden 8)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4. Ikke spør sånne dumme spørsmål om veranda og sånn - den er ikke ferdig endaops: Ble litt for mye andre prosjekter i sommer, så vi får se når det blir gjort noe utvendig igjen....
    ...:shock: ikke si at du skal begynne ute igjen.... NÅ ... når det er kuldegrader atter en gang....:wink:

Vel, jeg har romtemeratur inne nå så jeg har tenkt å bruke noen timer innendørs framover...8) og nå er gulvet ferdig også! Dog uten gulvteppe, men men...:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11.000,- for 7 seter, slett ingen dårlig pris det.

9.6...Wow, jeg tipper slike rumperistere under setene er unødvendig med 6 basshøytalere. Fytte grisen, det må låte helt hinsides noe jeg noen gang har hørt.

Er 90 cm fra ørehøyde det optimale da? Er det i ditt oppsett mindre avstand til bakhøytalerne på grunn av plattingen enn frontraden til sidehøytalerne?

Jeg spør nå disse amatørspørsmålene fordi jeg som sagt ikke har så mye peiling og skal selv, forhåpentligvis snart, legge inn rør og slikt.

Jeg har ingen erfaring med projektor og kjenner ingen heromkring som har det, derfor hadde jeg tenkt å bruke plasma TV. Nå er jo som kjent disse mye mindre enn det man får fra et lerret, men jeg håpte at utviklingen mot stadig større skjermer til stadig hyggeligere priser ville fortsette, men man vet jo aldri. Nå brukte jeg programmet under og fant ut at den anbefalte sitteavstanden til en 50" skjerm bare er rundt 2 meter. Når det er slik, skal man jo ha en temmelig stor skjerm for at et par stolrekker skal få optimal avstand til filmen. Nå må jeg kanskje revurdere og i alle fall legge opp et rørsystem og stikk for bakprojeksjon. Har du noen tanker omkring dette?
    Er det nok med et rør for HDMI pluss stikk? Hvor stor dimensjon på K-røret brukte du?

Jeg får nå ennå mere å tenke på :? Du får nå bare unnskylde all masingen he-he.

Home Theater Calculator: Viewing Distance, Screen Size » CarltonBale.com
    Det låter ikke allverdens enda, fikk ikke kalibrert noe særlig før projektoren ble borte, så nå står det litt brakk her til jeg får bilde igjen.

90cm fra ørehøyde fungerer veldig godt her hos meg med 2 seterader, men du bør teste ut litt før du plasserer de. Det er omtrent like langt fra sweetspot til Surround og Surround Back, men den bakerste raden står veldig nære bakht, men noe må jo "gratispassasjerene" tåle:-D

Nå om dagen burde det holde med kun HDMI, da de fleste receivere konverterer alt annet til HDMI. Jeg la opp component også, da jeg hadde en Rotel RSP-1068 som bare hadde det, men nå har jeg egntlig ikke behov for den. Og et stikk er greit ja!
    Brukte 32mm k-rør og trakk en Monster component sammen med en Supra HDMI:shock: Ikke å anbefale!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...:shock: ikke si at du skal begynne ute igjen.... NÅ ... når det er kuldegrader atter en gang....:wink:

Vel, jeg har romtemeratur inne nå så jeg har tenkt å bruke noen timer innendørs framover...8) og nå er gulvet ferdig også! Dog uten gulvteppe, men men...:-D
    Haha....Hvem vet......

Neida, ser ut til at jeg pakker sammen i år og fortsetter neste år.

Etter at jeg måtte ta over og rydde og selge hytta til onkel i ferien og sette opp kjøkken hos eldste dattera og div, så har jeg ikke kommet i gang igjen, bortsett fra å planere ut 30-40 kubikk med oppgravd stein og masse da....

Leca-kuler er også på plass inntil muren, så nå er det ihvertfall riktig med tanke på drenering og slikt utvendig.

Yngste dattera fikk tak i en utleieleilighet i dag, så da blir det vel flytting og moro et par uker der også, tenker jeg:cry:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av stoler

Du Mor10,

Jeg skal legge 16mm K-rør langs 48x48 på golvet til rumperistere før golvplater legges på. I den forbindelse så lurer jeg på, siden du har to stolrader, hvilken avstand du har mellom senter på stolene på hver rad og hvilken avstand du har fra stolryggen på første rad til setet på andre rad?

Jeg har jo ikke ennå bestemt hvilken stoltype jeg skal ha, men det blir nok noe behagelig, ala recliner og ikke kinostoler. Jeg tenker å ha tre stoler i bredden foran og sannsynligvis to bak.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Mor10,

Jeg skal legge 16mm K-rør langs 48x48 på golvet til rumperistere før golvplater legges på. I den forbindelse så lurer jeg på, siden du har to stolrader, hvilken avstand du har mellom senter på stolene på hver rad og hvilken avstand du har fra stolryggen på første rad til setet på andre rad?

Jeg har jo ikke ennå bestemt hvilken stoltype jeg skal ha, men det blir nok noe behagelig, ala recliner og ikke kinostoler. Jeg tenker å ha tre stoler i bredden foran og sannsynligvis to bak.
    Hallois!

Driver å flytter ut "minsten" på 20 år, så beklager litt sent svar:

1. Stolene bak står på en platting av 1,5"x8" med 22mm gulvspon lagd som bassfeller tunet til 50-60Hz. Selve plattingen står helt inntil setene foran og fronten på baksetene er vel ca 40cm innpå plattingen.

2. Skjønte ikke helt det andre spørsmålet med senter. Har 3 seter foran og 4 bak, hvor tre av de bak står likt med de foran, altså nesten 2 stk. sweetspot.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Skal på biltur til hamar og sverige i helgen. Gatebil on Ice på lørdag fra 16:00 til ca 21:00.

Lurte på om det kansje var muligheter for en time eller to demo hos deg på veien til sverige på lørdagskvelden eller søndagsmorgen ?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morten.

Vært litt rolig hos meg nå pga. avrevet muskelfeste i arm, men skal ta av gips til mandag. Så da kan jeg kjøre bil igjen:-D .
    Lurer på om det er mulighet for en demo etter 24 Nov. for da er barne dåp unna gjort.
    Jeg bor jo ikke så langt unna deg så nesten alle dager passer for meg, kun overtid og ta hensyn til.

mvh
    Ronny

Side 86 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •