Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2435
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Må også få nevne 8x12"´s siste "kreasjon", som han hadde liggende i bagasjerommet. En mer gjennomført utgave av en bass / sub, har jeg sjelden sett! Når de andre syv "søstrene" etterhvert blir ferdige, håper jeg at vi får anledning til å høre alle åtte i samspill?
    Jeg tør nok si at vi neppe vil bli skuffet, utifra tidligere opplevelser fra den kanten. ;-)
    Det er vel nærmest påkrevd med et bilde av dette :?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er vel nærmest påkrevd med et bilde av dette :?
    Jah, det kan du gjerne si!
    Problemet er / var bare at ingen tenkte på slikt, akkurat da.
    "Kassa" var imidlertid bygget av 30mm mdf, og med en presisjon av en annen verden!
    Den ene sideveggen var ennå ikke limt på plass, slik av vi fikk tatt en titt på de utspekulerte avstivningene på innsiden, også disse i 30mm mdf!

Presisjon henspeiler i dette tilfelle på tilpasninger, noe som til de grader kom tilsyne da lokket skulle legges på plass igjen!
    Noe som måtte gjøres meget forsiktig, for at ikke membranet i det 12" Peerless-elementet skulle trykkes ifiller!

Vedder en knapp eller fem på at det lokket ikke lar seg demontere på en regnværsdag! Da er jo luftfuktigheten såpass høy at lokket høyst sannsynlig vil "svelle" fast pga den!
    Hat´s off, 8x12"!!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte, Scrooge, for hyggelig besøk!

Ble litt liten tid til skravling ja, når de fleste skal prøve litt egen musikk i sweetspot og vi skal kikke på litt bilde og surround også!

Skjønner helt klart hva dere sier om bassen, men jeg sliter litt med antagelig litt sær hørsel også. Når jeg sitter i sweetspot nå, så synes jeg faktisk det er nok bassops: Det er jo litt utfordring da, når det egentlig ikke blir helt riktig for andre som er på besøk. Jeg spiller jo trommer sjøl og elsker trommer og bass, men det låter liksom ikke helt riktig for meg hvis det blir for mye av det av en eller annen merkelig grunn. Jeg får litt pes fordi jeg spiller for lavt på stortromma på tromme-settet også da!

Er på vei ned nå for å teste litt høyttaler-plassering, så får vi se om jeg kan finne igjen litt mer mellom-bass ihvertfall:-D

PS: Veldig flott med slike tilbakemeldinger - keep'em coming!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!!! Morten.

Dette har virkelig blitt noe av det beste hjemmekinoer jeg har sett.

Fantastisk godt gjennomført, og ser yber grooomt ut.
    Har du fått orden på HDMI problemet?
    Selv bruker jeg noe så enkelt som 12m HDMI fra Dremscreen og den fugerer helt greit hos meg.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    WOW!!! Morten.

Dette har virkelig blitt noe av det beste hjemmekinoer jeg har sett.

Fantastisk godt gjennomført, og ser yber grooomt ut.
    Har du fått orden på HDMI problemet?
    Selv bruker jeg noe så enkelt som 12m HDMI fra Dremscreen og den fugerer helt greit hos meg.

A.
    Takk for det, A:-D

Har ikke fått testet ny HDMI-kabel enda, da schwigers har vært på besøk en ukes tid og det har dukket opp litt ekstra flytte-jobbing, da min onkel har blitt syk og jeg skal overlevere en hytte for ham på fredag.

Har en ny type liggende som jeg håper er litt bedre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt over, så har Schwigers vært på besøk fra Sunndalsøra, og grunnet dårlig vær, så har vi tilbrakt litt tid i kinoen med ny Blu-Ray spiller (Samsung BDP-1500)og Yamaha'en.

Vanskelig å si så mye om bildet på Samsung i forhold til Toshiba HD-EP30, da jeg som den gode vert selvfølgelig tok bakerste rad og kom litt lenger unna lerretet enn vanlig. Tok selvfølgelig midterste setet da, og får litt mer basstrykk bak på film, så det er helt greit. Kan ihvertfall si at det ikke er så altfor mye forskjell på disse to formatene foreløpig.
    Er deilig med DTS Master, da, men, som Hjemmekino skriver i siste test av RX-V863, så er det litt kjedelig at det bare står "Straight" i displayet.

Etter at jeg fant ut at Yamaha's YPAO tok en del feil på volumet på de forskjellige kanalene, og fikk stilt de inn med Radioshack'en, er det absolutt levelig lyd på film nå:-D Senteren måtte opp 5,5 dB og bak-kanalene ned med 2,5, så det var litt galt ja...

Blir nok litt tuning/testing i nærmeste framtid med kabler og mulig ny effekt til subbene, MEN, jeg har fortsatt ikke fått gjort noe ute enda, så får vel prioritere det nå etter ferienops:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Schwigers, hva synes de om husets filmhule?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en stortest av spillere på gang også?
    Når skal vi ta unna det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble flott dette her. :-) Har fulgt passivt med i tråden din, og fint å se at det ble ryddig og brukelig til slutt. Er det mulig å svippe oppom en tur en kveld ell'? -få en demo lissm?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Og Schwigers, hva synes de om husets filmhule?
    Schwigermor kunne gjerne sitte der hele tiden hun og Schwigerfar ville nok gjerne sett litt fotballkamper der, men det er ikke tv-signaler der enda. Sportsidiot, serru, så han ble sittende oppe og se litt på OL da. Likte å se film der han også. Med pils-servering og tilgang på toalett, etc. så var det greit ja.

Ellers så lånte vi Wii av datteren, og spilte bowling, tennis og baseball med de. Resultatet ble at "Sånn må vi ha, far", "Ønsker meg sånn til bursdagen, altså", så da blir det nok et Wii-salg på Sunndalsøra snart:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vi har en stortest av spillere på gang også?
    Når skal vi ta unna det?
    Hei, Ola!

Beklager at jeg har vært litt fraværende en stund, men det skjer så mye rart for tiden.

Går det greit om vi tar det til uka?
    Onsdag, torsdag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Ble flott dette her. :-) Har fulgt passivt med i tråden din, og fint å se at det ble ryddig og brukelig til slutt. Er det mulig å svippe oppom en tur en kveld ell'? -få en demo lissm?
    Heisann!

Mente jeg sendte deg en PM for en stund siden for å invitere deg, men det er mulig at det gikk i glemmeboken som mye annetops:

Klart du skal få komme på en demo, men det må nesten bli til uka.
    Si fra en dag det passer, så får vi det nok til.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Schwigermor kunne gjerne sitte der hele tiden hun og Schwigerfar ville nok gjerne sett litt fotballkamper der, men det er ikke tv-signaler der enda. Sportsidiot, serru, så han ble sittende oppe og se litt på OL da. Likte å se film der han også. Med pils-servering og tilgang på toalett, etc. så var det greit ja.

Ellers så lånte vi Wii av datteren, og spilte bowling, tennis og baseball med de. Resultatet ble at "Sånn må vi ha, far", "Ønsker meg sånn til bursdagen, altså", så da blir det nok et Wii-salg på Sunndalsøra snart:-D
    Det var jo bra, så man ikke blir idiotforklart av resten av familien. Jeg tror nok også at folk kan sette pris på et sånt rom når de får oppleve det, men det kan kanskje virke litt galmannsprosjekt når man ikke har opplevd det. Jeg gleder meg som en unge til jeg får ferdig vår lille hule her i huset, det gjør forsåvidt ungene også, og kanskje faktisk W også til en viss grad.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Ola!

Beklager at jeg har vært litt fraværende en stund, men det skjer så mye rart for tiden.

Går det greit om vi tar det til uka?
    Onsdag, torsdag?
    jeg jobber aldri skift lenger, jeg har fast arbeidstid fra åtte til fire, så jeg er desto mer fleksibel nå om dagen. bare gi meg (og Rune) et hint om når så er vi på pletten. Vi kan gjerne ha med flere med notatbok slik at vi får et bredere panel. Min ide er at alle skriver noen ord om hver kandidat.

Det kan ta en del tid om alle skal få en runde med ei låt på hver osv. Men, det løser vi vel på et vis?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    jeg jobber aldri skift lenger, jeg har fast arbeidstid fra åtte til fire, så jeg er desto mer fleksibel nå om dagen. bare gi meg (og Rune) et hint om når så er vi på pletten. Vi kan gjerne ha med flere med notatbok slik at vi får et bredere panel. Min ide er at alle skriver noen ord om hver kandidat.

Det kan ta en del tid om alle skal få en runde med ei låt på hver osv. Men, det løser vi vel på et vis?
    Grattis med fast arbeidstid
    Ikke så dumt å få nyte anlegget litt også?

Enig at det tar litt tid hvis alle skal ha 1 låt. Tenkte derfor å holde antall deltagere litt nede, men vi 3 kan jo f.eks. velge 2-3 låter hver og så kan andre evnt. lytte og skrive. Har du noe Pink Noise på CD, så vi kan sette riktig styrkenivå?

Skal vi satse på onsdag? Rundt kl. 17? Rekker dere det?

Har jo egentlig ikke preamp jeg da, kan du ta med Pliniusen?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Flott

Her har du virkelig fått det et kjempe flott kino rom.
    Lyden har sikkert blitt kjempe bra også.

Er det mulig og få komme på en demo, bor ca 30 min unna deg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Her har du virkelig fått det et kjempe flott kino rom.
    Lyden har sikkert blitt kjempe bra også.

Er det mulig og få komme på en demo, bor ca 30 min unna deg.
    Takk for det, Eriblist:-D

Ikke noe problem med en demo etterhvert. Blir litt testing til uken og tuning, så inviterer jeg på demo uken etter.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Takker

Takk for det, Eriblist:-D

Ikke noe problem med en demo etterhvert. Blir litt testing til uken og tuning, så inviterer jeg på demo uken etter.
    Oki da venter jeg til jeg hører i fra deg.
    Gleder meg alt nå!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså... Demo sa du.

Er det plass og mulighet for å være med? så melder også jeg min innteresse for demo.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jasså... Demo sa du.

Er det plass og mulighet for å være med? så melder også jeg min innteresse for demo.

A.
    Det skal vi få til, legger ut en invitasjon i tråden:-D

Side 85 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •