Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta gjerne med litt musikk dere som kommer så får vi høre litt nytt også.

Har bare HD-DVD enn så lenge, men ta gjerne med noe med litt action på HD!

Jeg vil veldig gjerne at dere som kommer er litt kritiske og sier litt om hva dere synes om ting og tang og gjerne forslag til forbedringer med tanke på lyd/bilde/utseende/utstyr/etc.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Offisiell" oppstart er da kl. 19? :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    "Offisiell" oppstart er da kl. 19? :-D
    Det er korrekt! Blir vel å holde på til litt utpå da sannsynligvis:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg kommer
    Goodie!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittitt!
    Da er jeg tilbake i sivilisasjonen etter noen uker i Sigdal´s dype skoger, hvor rørlegger- og elektroarbeider har stått på programmet. Og jaggumeg ble det litt tømmerhogst også!
    Dermed kunne det jo vært artig med (nok) en utskeielse i kinoen din, om det er plass da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tittitt!
    Da er jeg tilbake i sivilisasjonen etter noen uker i Sigdal´s dype skoger, hvor rørlegger- og elektroarbeider har stått på programmet. Og jaggumeg ble det litt tømmerhogst også!
    Dermed kunne det jo vært artig med (nok) en utskeielse i kinoen din, om det er plass da?
    Bra du er tilbake, Scrooge!

Blir veldig stille uten deg på forumet vet du:wink:

Du er hjertelig velkommen i morgen, blir litt fram og tilbake, så det blir nok plass ja!

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Bra du er tilbake, Scrooge!

Blir veldig stille uten deg på forumet vet du:wink:

Du er hjertelig velkommen i morgen, blir litt fram og tilbake, så det blir nok plass ja!
    Hei Mor10.

Jeg er fortsatt i Hurum på ferie og kommer ikke igjen før i morgen. Med andre ord kan jeg ikke komme i dag. Dere får kose dere. Hvis jeg mot formodning kommer hjem i kveld er det mulig jeg stikker oppom.

peram

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så først nå at oppstart var flyttet fra 18 til 19. Har da 4 timer å vente fra jeg er ferdig på jobb........ Har med hunden i dag så jeg skal en tur i frognerparken etter jobb, men det kan nok hende jeg dukker opp i 18 tiden likevel om du er hjemme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så først nå at oppstart var flyttet fra 18 til 19. Har da 4 timer å vente fra jeg er ferdig på jobb........ Har med hunden i dag så jeg skal en tur i frognerparken etter jobb, men det kan nok hende jeg dukker opp i 18 tiden likevel om du er hjemme
    Det går helt fint!

Vi har 2 katter, så det er greit å være litt forsiktig med hunden når du kommer:-D

Trodde jeg hadde satt opp kl. 19, men da begynner det altså ved 18-tiden! Bare å komme når det passer....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si sikkert at jeg kommer Morten, du vet hvordan det er på jobben... Jeg gjør mitt beste for å titte innom. Gi meg en lyd om det er noe.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kan ikke si sikkert at jeg kommer Morten, du vet hvordan det er på jobben... Jeg gjør mitt beste for å titte innom. Gi meg en lyd om det er noe.
    Klar over det, Ola!

Vi tar det igjen en annen gang, dersom du blir sittende fast på jobb....

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer hvis det er plass

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Begynner å bli nogenlunde fornøyd med kinoen som den er nå og tenkte å kjøre en liten offisiell demo neste torsdag 17. juli hvis det er noen interesse for det?

Det er plass til 6 stk. hvis jeg skal sitte selv eller 7 stk. hvis jeg står eller ligger på gulvet.

Gi meg et lite vink i tråden hvis det er noen som har lyst til å ta en tur. AVForumere som ikke har vært her før vil få førsteretten til en plass hvis det blir mange nå midt i ferien

Tenkte at de som vil kan ta med litt egen musikk å lytte til og så kan vi jo se noen filmklipp hvis jeg får noe orden på Yamaha'en som dukket opp i dag.

Starter ved 18-tiden og avslutter ved 21-21:30 tiden.
    Sto dette i det første innlegget ditt

Hunden blir liggende i bilburet, så det går nok bra. Siden den bare er 5 mnd ville jeg ikke la den være hjemme alene hele kvelden.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Kommer hvis det er plass
    Hyggelig - det er plass til deg også:-D

Skal du ta med et eksemplar av prosjektet ditt og vise fram?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto dette i det første innlegget ditt

Hunden blir liggende i bilburet, så det går nok bra. Siden den bare er 5 mnd ville jeg ikke la den være hjemme alene hele kvelden.
    Bare jeg som roter - selvfølgelig var det 18:00....

Moro å hilse på bisken - savner labradoren min som ble borte for 1,5 år siden.

Vi får finne en plass i skyggen, ellers så kan sikkert Lena passe den så lenge!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg rette en takk til staselig besøk i dag:-D

Devilej, Gary7, 8x12Tom, Scrooge og BEF dukket opp, men dessverre måtte Gwandarion og Homecinema takke nei i dag. Var forsåvidt ikke plass til alle heller, så det var kanskje greit:wink:

Takk for en hyggelig kveld med litt musikk, litt HD og litt musikk på DVD.

Ble litt prating og tips om mulige forbedringer, men hadde vært fint om dere la igjen litt info om hva dere synes kan forbedres og inntrykkene deres her i tråden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en veldig hyggelig kveld hos deg i går. Alltid gøy å møte nye ansikter, og her var det faktisk 3 jeg ikke hadde hilst på før. Kinoen din var klart større enn jeg hadde forestilt meg og virkelig gjennomført. Bildet var imponerende, og så fort du får gjort deg kjent med knappene på den nye receiveren vil du få fordelt lyden jevnt i hele rommet også. Et så stort og godt dempet rom krever helt klart mye jobbing med justeringen.
    Gratulerer med et virkelig gjennomført nybygg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en veldig hyggelig kveld hos deg i går. Alltid gøy å møte nye ansikter, og her var det faktisk 3 jeg ikke hadde hilst på før. Kinoen din var klart større enn jeg hadde forestilt meg og virkelig gjennomført. Bildet var imponerende, og så fort du får gjort deg kjent med knappene på den nye receiveren vil du få fordelt lyden jevnt i hele rommet også. Et så stort og godt dempet rom krever helt klart mye jobbing med justeringen.
    Gratulerer med et virkelig gjennomført nybygg
    Takk for det, Devil!

Synes selv at det var merkelig lite lyd i fronten når vi kjørte på surrerundtlyd i går i forhold til kvelden før, da jeg prøvde å kalibrere opp lyden litt. Regner med at det ikke burde ha så mye å si på frontrekka hvor mange personer det var i rommet. Skal forske litt mer på det.

Frontene skal også flyttes tilbake til utgangspunktet nærmere frontvegg, da jeg hadde litt mere bassrespons der. Dukker opp en effektforsterker til snart, så da blir det bi-amping av frontene med semi-aktiv deling og vet de har veldig godt av det også. Subbene skal da forsøkes integrert med frontene og da skal det vel kunne bli nok bass for dere litt mere "basshungrige" enn meg:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del vil jeg først få takke for et hyggelig gjensyn med folk fra "nær og fjern", alltid hyggelig med slike treff! :-D
    Synd det som regel blir litt for lite tid for tilhørende "skravling" rundt slike møter, selv om lyd og bilde naturligvis(?) må prioriteres i slike sammenheng.

Hva stereolyden angår fikk jeg denne gang ikke oppleve den fra sweetspot, men jeg fikk jo med meg det meste allikevel.
    Som Devil påpekte, kan jo et litt beskjedent trøkk i mellombass- bassområdet fra frontene, kanskje skyldes en utfasing i sweetspot-området?
    Satte meg for moro skyld ned i dag her, og spilte gjennom Cris Jones-låta "No Sanctuary Here", og tør i all beskjedenhet si at jeg i alle fall ikke savnet noe i mellombass-området!
    Men så har jeg jo et rom som kanskje fremstår som "snillere" i en slik sammenheng?
    Jeg vil uansett tro at frontene dine godt kan tåle en plassering nærmere frontveggen.
    Sjøl fikk jeg i alle fall et bedre resultat etter å ha flyttet mine egne fronter ytterligere 13cm ut i rommet, (totalt 113cm fra frontvegg til baffel), ved at mellombass / bass ble noe mer dempet. Du som har vært her (Mor10), vet jo at jeg har slitt litt med det motsatte av hva du opplever med ditt oppsett.
    Dermed vil jeg tro at du nok kan tjene litt på å trekke dine nærmere frontveggen igjen?
    Det høres jo spennende ut å integrere subene mot frontene, men ser for meg at det antakelig kan bli en utfordring? Men skitt au, det er jo nettopp slikt som gjør vår hobby interessant!
    Uansett; takk igjen til deg og resten av gjengen, for nok en hyggelig seanse!

Må også få nevne 8x12"´s siste "kreasjon", som han hadde liggende i bagasjerommet. En mer gjennomført utgave av en bass / sub, har jeg sjelden sett! Når de andre syv "søstrene" etterhvert blir ferdige, håper jeg at vi får anledning til å høre alle åtte i samspill?
    Jeg tør nok si at vi neppe vil bli skuffet, utifra tidligere opplevelser fra den kanten. ;-)

Side 84 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •