Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Denne kinoen ble virkelig lekker Mor10!
    Godt å se at alt arbeid og slit førte fram til et sånt fantastisk bra resultat.
    Kan tenke meg at du muligens en av de som håper på masse godt innevær (kinovær) fremover
    Takk for det!

Samtidig som jeg håper på litt "innevær", så har jeg også 40 kubikk med stein og masse som skal legges tilbake etter graving, så er ikke helt ferdig enda:-D

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det til att eg kjøpe de Omnisattene bak

Og tester først med noen i taket over høytalerene og over sofaen. Blir ikke det godt nok kommer det de to rockwoll som tar motsatt side av høytalerene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Da blir det til att eg kjøpe de Omnisattene bak

Og tester først med noen i taket over høytalerene og over sofaen. Blir ikke det godt nok kommer det de to rockwoll som tar motsatt side av høytalerene.
    Det høres ut som en god plan - akustikk må testes ut i hvert enkelt rom og det finnes ikke en fasit for alt, men noen retningslinjer kan man jo følge i starten:-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Bare å si fra hvis du har lyst til å ta en tur, Gorm:-D

Det henger en HD-1 i taket hos meg som ikke er kalibrert også
    Det skal det nok kunne ordne seg. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi håpe på dårlig vær fremover, da 20 stk. Blu-Ray og HD-DVD filmer er bestilt

Zailor.no selger ut HD-DVD for 39,- nå så her er det muligheter for å fylle opp samlingen!

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zailor må være den billigste i norge på bluray akkurat nå. Priser ned mot hundrelappen. Bestilte meg noen selv

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Zailor må være den billigste i norge på bluray akkurat nå. Priser ned mot hundrelappen. Bestilte meg noen selv
    Ja, ikke sant!

Har akkurat bestilt meg en Blu-Ray spiller, så da må en jo sette i gang og samle litt filmer.

Planet Earth på BD selges for 499,- tror ikke det er så galt heller:-D

Er etter det jeg har skjønt et must i samlingen?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt mye bra om planet earth jeg og. Tviler ikke på at det blir handlet etterhvert.

Var i Sverige i går og kjøpte 1408 på bluray til 129 svenske. Skulle egentlig tro det var en prisfeil da alt annet kostet over 250 (noen få var rundt 200)

Hva slags spiller kjøpte du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Samsung BD-P1500 på meg!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Samsung BD-P1500 på meg!
    Kjøpte meg den selv, du kommer nok ikke til å angre deg Jeg har ikke prøvd noen andre, men etter å ha hørt andre klage over lastetid, treigheter osv på andre modeller, så syns jeg samsungen er meget overkommelig. Verdens raskeste er den ikke, men jeg klager ikke på småsekunder:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg den selv, du kommer nok ikke til å angre deg Jeg har ikke prøvd noen andre, men etter å ha hørt andre klage over lastetid, treigheter osv på andre modeller, så syns jeg samsungen er meget overkommelig. Verdens raskeste er den ikke, men jeg klager ikke på småsekunder:-D
    Høres lovende ut - blir spennende å teste den mot HD-EP30 fra Toshiba.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si. Men HD-EP30 skal jo være et råskinn i HD

Jeg har hele 4 filmer (1 usett) i samlinga mi nå, og det er bare 1 som har imponert meg skikkelig. Det er Underworld Evolution. Kan skylde litt på tven min føler jeg, da den viser veldig godt bilde i DVD også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si. Men HD-EP30 skal jo være et råskinn i HD

Jeg har hele 4 filmer (1 usett) i samlinga mi nå, og det er bare 1 som har imponert meg skikkelig. Det er Underworld Evolution. Kan skylde litt på tven min føler jeg, da den viser veldig godt bilde i DVD også
    Hvis du har tilgang til HD-DVD, så er Aeon Flux noe av det bedre jeg har sett noengang! Kan ha litt med damen å gjøre og, men bildet er veldig bra også ja:wink:

Underworld Evolution var en av de jeg ikke bestilte ja - får ta det senere en gang.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tilgang til HD-DVD, så er Aeon Flux noe av det bedre jeg har sett noengang! Kan ha litt med damen å gjøre og, men bildet er veldig bra også ja:wink:

Underworld Evolution var en av de jeg ikke bestilte ja - får ta det senere en gang.
    Den er knall på dvd også. Har ikke tilgang på hd-dvd, men vil tro Charlize gjør seg godt i bluray. Fantastisk dame.

Når vi er inne på det, Underworld blir ikke dårligere med dama der heller! hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madamen måtte ordne litt med "minsten" på 20 år i dag og da ble det en liten tur i kinoen igjen:-D

Etter at jeg lekte elektriker her om dagen og strømmen gikk i hele huset, så har JVC'en nullstilt bl.a. contrast/brightness kontrollene, så jeg fant fram DVE og kalibrerte litt med den. Har ikke noe surroundlyd akkurat nå heller, så det passet bra med litt bildekalibrering.

Synes sortnivået ble veldig bra, men synes det er mer støy i bildet nå enn før. Har nå min tredje Supra HDMI-kabel og den har blunket for meg noen ganger, dvs. bildet blir borte og jeg får "bluescreen" fra prosjektor et kort øyeblikk. Skjer gjerne like etter en action-fylt scene. Skjedde ikke i dag, da jeg kjørte bilde uten lyd.

Det som er litt rart er at min første Supra begynte å blunke slik under innvielsen av kinoen og til slutt gav den seg helt samme kvelden. Dette var en tidlig versjon av Supra HDMI/DVI-kabel med HDMI i begge ender. Litt tynnere enn dagens HDMI 100 fra Supra. Denne var 15m.

Den andre Supra'en var på 8m og ble litt for kort når jeg bygde om racket, men den fungerte helt ypperlig hele tiden, og jeg kan ikke si jeg la merke til noe støy i bildet.

Den tredje jeg bruker nå er på 10m og signalet kutter som sagt ut innimellom uten noe mønster jeg kan sette fingeren på. Og dette med støy i bildet da. Jeg har jo akkurat byttet lerret, så det kan være at det kommer frem enda mer detaljer enn før. Lerretet er plassert 40cm nærmere også, men det burde ikke ha så mye å si.

Så spørsmålet blir da om andre har hatt problemer med Supra, eller at jeg har vært litt uheldig med kablene? Den første kabelen kan ha blitt litt strekt, da den er trekt uten rør bak en list i loftstua og etterpå trekt litt røft igjennom et rør på 32mm sammen med en Monster component-kabel.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde og Supra HDMI 10 meter før og den tullet seg hele tiden. Og var ikke altid den ville vise noe som helst bilde. Så etter eg hadde prøvd å rette den ut og blåse vekk støv fra kontaktene funket den ikke noe bedre.

Kjøpte heller Wriewizard 10M på soundgarden. Og den er kjempe god !
    Ingen feil og den kan nesten ikke få brekk på seg heller uansett hvor mye du prøver. Så eg sverger til Wirewizard HDMI kabler fra den tid.

Lurer på en liten ting selv ang bilde med pj'en. Når eg fikk meg nytt lerret til kinorommet (grått 77" fra AView) så har eg sett en film og masse småklipp for å teste bilde med grått lerret.
    Men eg har sett eller ser lerrete/pikslene fra lerrete når det er lyse farger som kvit og lyse grå. Dette er sinsykt iriterende ! Lurer på om det er lerrete som er RÆVA dårlig eller om det er noe annet som gjør det ?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har redusert prisene kraftig på sine eksellente HDMI-kabler. Jeg har selv en 12m (og to 1m) og har ingen problemer. De er garantert for 1080p 60hz, som p.t. er det verste vi kan fore HDMI-kabler med.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg hadde og Supra HDMI 10 meter før og den tullet seg hele tiden. Og var ikke altid den ville vise noe som helst bilde. Så etter eg hadde prøvd å rette den ut og blåse vekk støv fra kontaktene funket den ikke noe bedre.

Kjøpte heller Wriewizard 10M på soundgarden. Og den er kjempe god !
    Ingen feil og den kan nesten ikke få brekk på seg heller uansett hvor mye du prøver. Så eg sverger til Wirewizard HDMI kabler fra den tid.

Lurer på en liten ting selv ang bilde med pj'en. Når eg fikk meg nytt lerret til kinorommet (grått 77" fra AView) så har eg sett en film og masse småklipp for å teste bilde med grått lerret.
    Men eg har sett eller ser lerrete/pikslene fra lerrete når det er lyse farger som kvit og lyse grå. Dette er sinsykt iriterende ! Lurer på om det er lerrete som er RÆVA dårlig eller om det er noe annet som gjør det ?
    Får kanskje prøve et annet merke jeg også.

Det er vel ikke noe feil med lerretet, det er antagelig mer detaljert enn det forrige og får frem mer detaljer. Løsningen må vel bli en 1080p projektor

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Lsound har redusert prisene kraftig på sine eksellente HDMI-kabler. Jeg har selv en 12m (og to 1m) og har ingen problemer. De er garantert for 1080p 60hz, som p.t. er det verste vi kan fore HDMI-kabler med.
    Ser veldig bra ut!

Kanskje det blir en bestilling der.
    Skal teste med 8-meteren igjen og se om det er noen forskjell - i så fall så tåler de ikke lengre lengder enn det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinoen din ser skikkelig bøs ut nå, Mor10. Ser ut som en skikkelig kino!

Vedrørende HDMI-kabler hadde jeg selv problemer med en 2m kabelstump jeg brukte mellom EP-35 og receiver (billig no-name). Byttet her om dagen både kabel fra spiller til forsterker, og forsterker til pj: RiX Labs Pro. Jeg har nå et totalstrekk på ca 14 meter med HDMI, og har absolutt ingen problemer med at bildet faller ut/flimrer etc lenger. Så dette er en kabel til en grei pris som tydeligvis tåler litt strekk. Kanskje ikke så rart når de reklamerer med at den skal takle opp til 1600p...

Side 82 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •