Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 122 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Enkelt! Go Stonehenge on them! Få med deg noen new-age turister, pilgrimer, neo-druider og nyhedninger så kan du gi de tillatelse til en årlig Poliantrisk sirkel-feiring med grilling og øl for jobben!
    Aha, den løsningen hadde jeg ikke tenkt på

Hmmm.....

Hvis alle naboene nedover i gata får hvert sitt tau, noen planker på plenen og et par kasser pils i andre enden? Bruke den gamle egypter-metoden ved å bare sette inn nok folk, så går vel det?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10

Tenkte muligens på å legge ut en del plater og dra steinene bortover enten med winchen på firehjulingen eller med en Bob-Cat e.l.
    Hei en liten avsporing, men åssen atv har du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Hei en liten avsporing, men åssen atv har du?
    Polaris Sportsman 800 med det meste av utstyr:

Polaris til salgs

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skal selge rotel prosessoren din no. Hva surroundforsterker skal du kjøpe no om eg får spørre ? :P

Fikk selv kappaene til å spille sinsykt bra med earthquaken no. Men diskanten var SINSYKT kvass og frampå med rotel forforsterkern eg har. Så eg lånte naboen sin eldgamle NAD forforsterker og da ble diskant og mellomtone sinsykt bra. Bassen er også helt rå i det litte 3x4 m rommet mitt ! spilte igår med 121dB i sweetspot på flere sanger.

Mangler bare å få vekk ekko i rommet og nytt feste til pj'en. Hele pj'en flytta bilde på veggen ca 1 meter ned til siden når eg hadde spilt musikk i ca 20 min ! Så det vogel feste er nok ikke godt nok til å holde den i ro

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Ser du skal selge rotel prosessoren din no. Hva surroundforsterker skal du kjøpe no om eg får spørre ? :P

Fikk selv kappaene til å spille sinsykt bra med earthquaken no. Men diskanten var SINSYKT kvass og frampå med rotel forforsterkern eg har. Så eg lånte naboen sin eldgamle NAD forforsterker og da ble diskant og mellomtone sinsykt bra. Bassen er også helt rå i det litte 3x4 m rommet mitt ! spilte igår med 121dB i sweetspot på flere sanger.

Mangler bare å få vekk ekko i rommet og nytt feste til pj'en. Hele pj'en flytta bilde på veggen ca 1 meter ned til siden når eg hadde spilt musikk i ca 20 min ! Så det vogel feste er nok ikke godt nok til å holde den i ro
    Hei Xinhua!

Har jo investert i en heftig preamp til stereo-bruk, så da blir det å prøve å få litt HD-lyd på surround. Tenkte på noe så enkelt som en Yamaha RX-V663 så lenge. Planen for surround-pre er foreløpig litt hemmelig, da det er noe nytt på gang fra utlandet som jeg ikke er sikker på når blir ferdig utviklet.

Gwandarion hadde også en Rotel stereo-pre som rotet det litt til, men synes ikke den var kvass i lyden. RSP'en spiller faktisk meget bra når man forer den med digitale signaler fra CD eller Squeezebox. Selvfølgelig ikke så godt som DAC'en til 17-18 ganger prisen av det jeg skal selge Rotel'en for, men tålelig bra.

Skjønner ikke at du orker å sitte å spille i over 100dB over lengre tid Blir ordentlig sliten i hodet av å høre på for høy musikk, men har vel noen år fler på baken enn deg

Cinenovaen fungerer som den skal på alle kanalene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har Electra CC901, Xinhua. Er du fornøyd med den? Klokkeklar lyd og bra trykk?

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Xinhua!
    Tenkte på noe så enkelt som en Yamaha RX-V663 så lenge. Planen for surround-pre er foreløpig litt hemmelig, da det er noe nytt på gang fra utlandet som jeg ikke er sikker på når blir ferdig utviklet.
    Er ikke tilfeldigvis Cary Cinema 11a du venter på?
    Kikket litt på denne selv, omtalene av forgjengeren Cinema 11 var jo veldig gode så det lover jo bra for 11a.
    Har det kommet noen offisiell release dato?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Er ikke tilfeldigvis Cary Cinema 11a du venter på?
    Kikket litt på denne selv, omtalene av forgjengeren Cinema 11 var jo veldig gode så det lover jo bra for 11a.
    Har det kommet noen offisiell release dato?
    Nope, er nok ikke så heftig! Ukjent merke og ukjent leverandør, så jeg vil ikke si så mye enda før jeg finner ut av det selv!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle vært en tur hos deg også, med hele Plinius-settet i drift. Kanskje en god unnskyldning for å slippe unna litt stein-arbeid etterhvert
    Det hadde vært koselig om du stakk innom igjen. Lydbildet er noe annet med Plinius' forforsterker enn med nødløsningen du hørte sist. Som du kanskje erfarte hos deg så skjer det noe med størrelsen og detaljene som er et steg inn i en anne liga kontra det jeg har hatt tidligere.

EAD'n forsvinner i dag også. Eieren selv tar seg turen innom for å hente den så du vet det.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henger meg på hvis det passer. Nå er det snart ferie og litt mer tid til utflukter hit og dit! :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Xinhua!

Har jo investert i en heftig preamp til stereo-bruk, så da blir det å prøve å få litt HD-lyd på surround. Tenkte på noe så enkelt som en Yamaha RX-V663 så lenge. Planen for surround-pre er foreløpig litt hemmelig, da det er noe nytt på gang fra utlandet som jeg ikke er sikker på når blir ferdig utviklet.

Gwandarion hadde også en Rotel stereo-pre som rotet det litt til, men synes ikke den var kvass i lyden. RSP'en spiller faktisk meget bra når man forer den med digitale signaler fra CD eller Squeezebox. Selvfølgelig ikke så godt som DAC'en til 17-18 ganger prisen av det jeg skal selge Rotel'en for, men tålelig bra.

Skjønner ikke at du orker å sitte å spille i over 100dB over lengre tid Blir ordentlig sliten i hodet av å høre på for høy musikk, men har vel noen år fler på baken enn deg

Cinenovaen fungerer som den skal på alle kanalene?

Oki, må få høre hvordan den lille yamahaen spiller på film i forhold til rotel'en da

Cinenovaen funker faktisk utmerket nå, og eg bruker den kanalen eg trodde tullet seg til å drive bassene på ene monstert mitt :twisted:

Spille over 100dB er kjempemorro ! Sovnet flere ganger med så høyt volum og, det spiller jo rimelig fint selv på så høye volum og da er det gøy uten å få vondt i hode. (Er jo bare 22 nå og da :P)

Venter med å få solgt 946'ene før eg kjøpe surroundforsterker, men tenker mest på onkyo 875 og gå over til den nye HK toppmodellen som kommer ut rundt sep-desember. Får den for innkjøpspris

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har Electra CC901, Xinhua. Er du fornøyd med den? Klokkeklar lyd og bra trykk?
    Ja den er absolutt å ambefale. Spilte sinsykt bra ilag med matrix'ene eg hadde og. Fungerer best med bi-amp fra earthquaken, men spiller bra med single og da. Og lyden er veldig god på stemmer, er så klar att eg føler de står foran meg å snakker

+ den kan spille VELDIG høyt som eg liker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det hadde vært koselig om du stakk innom igjen. Lydbildet er noe annet med Plinius' forforsterker enn med nødløsningen du hørte sist. Som du kanskje erfarte hos deg så skjer det noe med størrelsen og detaljene som er et steg inn i en anne liga kontra det jeg har hatt tidligere.

EAD'n forsvinner i dag også. Eieren selv tar seg turen innom for å hente den så du vet det.
    Skal vi prøve å få til en lyttings en kveld neste uke, Ola og Håvard?
    En kveld som passer bedre enn andre? Skal hente "minsten" på Gardermoen på mandag, så den går bort for min del.

BTW: Maste litt på eieren og han trodde at kompisen allerede hadde hentet den, så det har blitt litt tullball - håper den ikke har vært for mye til bryderi!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Ja den er absolutt å ambefale. Spilte sinsykt bra ilag med matrix'ene eg hadde og. Fungerer best med bi-amp fra earthquaken, men spiller bra med single og da. Og lyden er veldig god på stemmer, er så klar att eg føler de står foran meg å snakker

+ den kan spille VELDIG høyt som eg liker.
    Har sikla litt på den og angrer litt på at jeg ikke slo til for et par uker siden på en brukt en. Men det er ikke alltid man har cash klare i sånne situasjoner.

Kommer antagelig til å ha en ledig kanal på Earthquake nr. 2, så da blir det eventuelt bi-amping der også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker litt etter original drivverket til Esoteric D-70 DAC'en, altså Esoteric eller TEAC P-70.
    Hvis noen ser det på bruktbørsen eller kjenner til noen som har et, så gi meg gjerne et lite vink!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikla litt på den og angrer litt på at jeg ikke slo til for et par uker siden på en brukt en. Men det er ikke alltid man har cash klare i sånne situasjoner.

Kommer antagelig til å ha en ledig kanal på Earthquake nr. 2, så da blir det eventuelt bi-amping der også.

Ja det er ikke en dum ide, men er kjipt når ting man har lyst på kommer på torget og ingen penger på konto

Har sett litt på Usher X616 som senter og. Den har fått masse god kritikk

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, er nok ikke så heftig! Ukjent merke og ukjent leverandør, så jeg vil ikke si så mye enda før jeg finner ut av det selv!
    Tror kanskje du bør ta med Denons prosessor-flaggskip AVP-A1HDCI i vurderingen?

Klippet fra Audioholics.com:

The Denon AVP-A1HDCI represents bleeding edge technology that only a select few manufacturers can compete with regardless of price. This processor truly is a master of all domains. It’s not cheap to own this combo set from Denon, but such is the case with statement pieces and first implementers of new technologies. It’s a bit difficult to quantify its value as compared to their very own AVR-5308CI A/V receiver, it seems to be overpriced since the latter does mostly everything this processor does albeit maybe not as elegantly. But when you compare it to other more expensive “high end” processors, many of which don’t offer video processing and upscaling, room correction, or TrueHD / DTS HD decoding, it seems to be quite a bargain.
    DrE

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi prøve å få til en lyttings en kveld neste uke, Ola og Håvard?
    En kveld som passer bedre enn andre? Skal hente "minsten" på Gardermoen på mandag, så den går bort for min del.

BTW: Maste litt på eieren og han trodde at kompisen allerede hadde hentet den, så det har blitt litt tullball - håper den ikke har vært for mye til bryderi!
    Jeg er i Tyskland på møte fra tirsdag til torsdag. Da har vi bare fredagen igjen, hvor jeg skal jobbe seint... Dere som har ferie i år kan vel kanskje uken etter også? Jeg regner med at jeg har tid da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg er i Tyskland på møte fra tirsdag til torsdag. Da har vi bare fredagen igjen, hvor jeg skal jobbe seint... Dere som har ferie i år kan vel kanskje uken etter også? Jeg regner med at jeg har tid da.
    Det skal vi nok klare å få til.

Tror det er like greit at du sier i fra en dag det passer for deg :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tror kanskje du bør ta med Denons prosessor-flaggskip AVP-A1HDCI i vurderingen?

DrE
    Har siklet litt på den ja:-D

Men, jeg skal prøve å finne noe som er billigere og nesten like bra - lydmessig så er fokus på stereo her hos meg....

Side 79 av 122 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •