Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gleden er på min side, vettu!
    Og definitivt et stort løft ja, lydmessig! Det var nesten flaut, å høre noen av de samme sporene her i heimen. Men i anstendighetens navn, skal det sies at disse ble avspilt på et langt lavere nivå, og dermed er man jo ikke gitt den samme opplevelsen, uansett.
    Jeg opplevde heller aldri at Cinenovaen haltet, den ser jo ut til å ha stålkontroll uansett! Den må jo være en ønskedrøm for flere enn meg, om man ønsker trøkk uten trøbbel?

Tar gjerne en lytterunde til, og kanskje i morgen? Skal en tur opp til Plantasjen i morgen, og dermed er jo ikke veien så lang!
    Ble jo litt nyskjerrig nå, på hva du har gjemt bak gardinene. Pass på, kanskje jeg sniker innom!

Btw:Har forsøkt meg på et bud, på den Esoteric-spilleren du sikler på. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jammen jeg må ta meg en tur snart igjen Morten...dette her høres overbevisende ut!
    Scrooge har jo en egen evne til å beskrive billedlig hva som er tilfelle oppe hos deg om dagen! Meget bra skrevet Jan
    Jeg snuser litt på denne Squeezeboxen selv om dagen...hadde vært nydelig å slippe å "bytte" hele tiden. Regner med at en DAC kanskje er på sin plass da, eller er ikke dette noen "absolutt" nødvendighet? Er ikke helt inn i dette enda...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gleden er på min side, vettu!
    Og definitivt et stort løft ja, lydmessig! Det var nesten flaut, å høre noen av de samme sporene her i heimen. Men i anstendighetens navn, skal det sies at disse ble avspilt på et langt lavere nivå, og dermed er man jo ikke gitt den samme opplevelsen, uansett.
    Jeg opplevde heller aldri at Cinenovaen haltet, den ser jo ut til å ha stålkontroll uansett! Den må jo være en ønskedrøm for flere enn meg, om man ønsker trøkk uten trøbbel?

Tar gjerne en lytterunde til, og kanskje i morgen? Skal en tur opp til Plantasjen i morgen, og dermed er jo ikke veien så lang!
    Ble jo litt nyskjerrig nå, på hva du har gjemt bak gardinene. Pass på, kanskje jeg sniker innom!

Btw:Har forsøkt meg på et bud, på den Esoteric-spilleren du sikler på. ;-)
    Bare stikk innom du, Scrooge!
    Bare hyggelig det vet du:-D

Esoteric DV50 har samme DAC som min, så den burde spille rimelig greit ja!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Tror jammen jeg må ta meg en tur snart igjen Morten...dette her høres overbevisende ut!
    Scrooge har jo en egen evne til å beskrive billedlig hva som er tilfelle oppe hos deg om dagen! Meget bra skrevet Jan
    Jeg snuser litt på denne Squeezeboxen selv om dagen...hadde vært nydelig å slippe å "bytte" hele tiden. Regner med at en DAC kanskje er på sin plass da, eller er ikke dette noen "absolutt" nødvendighet? Er ikke helt inn i dette enda...
    Bare si fra når det passer, Sannax!

Vi er her i morgen som du ser, så send en melding eller ring på.

Du bør ha en brukandes DAC til Squeezeboxen, da analogutgangene ikke er så gode på den.

Er det gode DAC'er i surroundreceiveren din er jo det et greit sted å starte testing ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle veldig gjerne vært der i dag, men blir litt oppttatt på dagen i dag med familiesaker. Tar det igjen :-D

Onkyoen min har jo en brukbar DAC den så det skulle være mulig å teste. Er det vanskelig å sette opp?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skulle veldig gjerne vært der i dag, men blir litt oppttatt på dagen i dag med familiesaker. Tar det igjen :-D

Onkyoen min har jo en brukbar DAC den så det skulle være mulig å teste. Er det vanskelig å sette opp?
    Vi får ta det igjen, ja!

Har du et trådløst nettverk og en pc, så er det rimelig plug&play. Har prøvd med både WEP og WPA kryptering hos meg og det virker stort sett hele tiden. Du installerer SlimServer software på pc'en og så velger du katalogen du har musikken, SlimServer indekserer og så slår du på Squeezeboxen som stort sett bare spør etter passordet på nettet og så er det tut og kjør.

Skal vel en tur bortom deg etterhvert, så har du problemer så får vi til det!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får desverre ikke kommet i dag. Det blir ut å spise middag med svigers i stedet......:cry:
    Eneste trøsten er at det nok blir god mat

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har du et trådløst nettverk og en pc, så er det rimelig plug&play. Har prøvd med både WEP og WPA kryptering hos meg og det virker stort sett hele tiden. Du installerer SlimServer software på pc'en og så velger du katalogen du har musikken, SlimServer indekserer og så slår du på Squeezeboxen som stort sett bare spør etter passordet på nettet og så er det tut og kjør.
    Hmmm ...nå ble jeg veldig interessert i en Squeezebox. Grei pris også, men jeg har null peil på å rippe(?) CD-er til hardisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hmmm ...nå ble jeg veldig interessert i en Squeezebox. Grei pris også, men jeg har null peil på å rippe(?) CD-er til hardisk.
    Det er meget enkelt, HER er en fin beskrivelse av hele prosessen:-)

PS: Det å ha hele musikksamlingen SÅ lett tilgjengelig er MEGET avhengighetsskapende:-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det er meget enkelt, HER er en fin beskrivelse av hele prosessen:-)

PS: Det å ha hele musikksamlingen SÅ lett tilgjengelig er MEGET avhengighetsskapende:-)
    Oi, takk!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefales med en Squeezebox ja:-D

Meget enkel måte å finne fram til all godmusikken. Faren er selvfølgelig at man blir sittende å bla litt....

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefales med en Squeezebox ja:-D

Meget enkel måte å finne fram til all godmusikken. Faren er selvfølgelig at man blir sittende å bla litt....
    Med den nye Squeezebox Duet er ikke det noe problem egentlig. Det er jo en liten skjerm som viser coverart + helt grei måte å søke på. Jeg er veldig glad i min i alle fall :-)

Per Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det kan være veien å gå etterhvert! Lettvint å slippe å bytte for hver minste lille ting man skal teste ut!
    Regner med at du kjører lossless? FLAC? (Allerede står jeg med vann litt over knæra med tanke på hva jeg kan rundt emnet )

Godt å vite at hjelpen er rett rundt hjørnet, for det blir sikkert behov

PS! Husk at jeg har vawepanelene dine. Jeg reiser bort litt i sommer så du må si fra hvis du skal "låne" de tilbake litt Hvis ikke blir de stående hos meg til over sommeren...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går mye i FLAC, men også wav-filer ukomprimert. Har også en del eldre mp3 som låter helt greit.

Tror du at du skal ha noen av platene?
    Ellers så kan det være greit å få de tilbake før du reiser avgårde på ferie:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ingen unnskydninger lenger:cry:

20m grunnmurspapp med tilhørende topplister og feste"knotter".
    1,5 tonn Leca Iso 10/20 kuler.
    40 kubikk med stein og jord-masse.

På tide å bli ferdig utvendig i kinoen også - har gruet meg lenge til å begynne på dette.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ingen unnskydninger lenger:cry:

20m grunnmurspapp med tilhørende topplister og feste"knotter".
    1,5 tonn Leca Iso 10/20 kuler.
    40 kubikk med stein og jord-masse.

På tide å bli ferdig utvendig i kinoen også - har gruet meg lenge til å begynne på dette.
    Just call on me brother when you need a hand. We all need somebody to lean on.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Just call on me brother when you need a hand. We all need somebody to lean on.
    Takk for det, Ola :-D

Det blir nok ikke samme trøkket på denne jobben, som da jeg bygde kinoen. Får ta det litt over langen nå, orker ikke 7-8 timer hver dag med steinflytting!

Begynner med grunnmursplasten i løpet av uken/helgen, så blir det å begynne å fylle igjen step by step utover. Må jo ha litt sommer også:-D

Skulle vært en tur hos deg også, med hele Plinius-settet i drift. Kanskje en god unnskyldning for å slippe unna litt stein-arbeid etterhvert

Hadde tenkt å laget et stein-"gjerde" rundt plenen med de største steinene etter gravingen. Noen som har forslag til hvordan jeg kan flytte steiner på 500 til 1000kg bortover plenen uten å ødelegge hele plenen.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til hvordan jeg kan flytte steiner på 500 til 1000kg bortover plenen uten å ødelegge hele plenen.
    Leie gravemaskin med gummibelter?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Leie gravemaskin med gummibelter?
    Helt klart et alternativ - hvis jeg hadde fått den rundt og opp i hagen:-D

Har bygd igjen åpningen mellom garasjen og kinoen og det er kun 90cm mellom bygningene. Dette var en av kompromissene da jeg støtte på for mye fjell i fjor og bygde andre veien i stedet.

Takk for forslag:-D Leide jo en 2-tonner når jeg holdt på med utgravingen og den hadde gjort susen den.

Tenkte muligens på å legge ut en del plater og dra steinene bortover enten med winchen på firehjulingen eller med en Bob-Cat e.l.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å laget et stein-"gjerde" rundt plenen med de største steinene etter gravingen. Noen som har forslag til hvordan jeg kan flytte steiner på 500 til 1000kg bortover plenen uten å ødelegge hele plenen.
    Enkelt! Go Stonehenge on them! Få med deg noen new-age turister, pilgrimer, neo-druider og nyhedninger så kan du gi de tillatelse til en årlig Poliantrisk sirkel-feiring med grilling og øl for jobben!

Side 78 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •