Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2435
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Spennende!

Du trår ikke mye feil med Pioneer ihvertfall:-D
    Jeg håper det kan være noe for meg. Høres nesten slik ut når jeg prater med folk, som beskriver sounden til høyttalerne. Men vi får se. Er nesten umulig å få hørt S-1EX noen plass, men jeg skal på en demo til kakehode her på forumet, han har S-3EX. Han har også Hegel elektronikk, det er bra slik at jeg får høre helheten.

Har du hørt S-3EX? Viss du har, kan du si noe om forskjellene?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg håper det kan være noe for meg. Høres nesten slik ut når jeg prater med folk, som beskriver sounden til høyttalerne. Men vi får se. Er nesten umulig å få hørt S-1EX noen plass, men jeg skal på en demo til kakehode her på forumet, han har S-3EX. Han har også Hegel elektronikk, det er bra slik at jeg får høre helheten.

Har du hørt S-3EX? Viss du har, kan du si noe om forskjellene?
    Du får si fra hvis du er i nærheten av Oslo, så kan du få hørt S-1 her!

Har hørt S-3EX også, men i lokalene til Hjemmekino, så det blir litt vanskelig å si noe om forskjellene da de ikke er testet i samme rom og samme elektronikk.
    Lyden er nok ikke veldig langt fra hverandre, men det blir nok et mektigere lydbilde med S-1. Den er også mer vanskelig å plassere enn S-3 og må nok ha et tunet rom med endel luft rundt seg. Likte begge veldig godt, men fikk et kjempetilbud på S-1, så måtte bare kjøpe de.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Du får si fra hvis du er i nærheten av Oslo, så kan du få hørt S-1 her!

Har hørt S-3EX også, men i lokalene til Hjemmekino, så det blir litt vanskelig å si noe om forskjellene da de ikke er testet i samme rom og samme elektronikk.
    Lyden er nok ikke veldig langt fra hverandre, men det blir nok et mektigere lydbilde med S-1. Den er også mer vanskelig å plassere enn S-3 og må nok ha et tunet rom med endel luft rundt seg. Likte begge veldig godt, men fikk et kjempetilbud på S-1, så måtte bare kjøpe de.
    Flotte greier. Vi får se hva som skjer, jeg er så forvirret med tanke på alt jeg hører på fortiden. Ta litt tid, så kommer jeg nok til å havne på noe jeg kan leve med en stund

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skjedd så mye her i det siste, pga kapping av trær og vedhogging til den store gullmedaljen.

Men - - - - Yabadabadooo

Etter mye tankevirksomhet og sikling, står det nå en DAC på 25kg og koser seg i kinoen:-D

Sort, med masse ut- og innganger. upsampling, Word-clock, AES, coax, optisk, filtre, innebygget volumkontroll - ja jeg vet ikke hva den mangler....

Har i et års tid nå fått opp øynene for at det er ett merke som utpeker seg hver gang jeg har hørt skikkelig godlyd (nesten ihvertfall). På Horten-messa var det de nye Dynaudio som utpeket seg, naboen nedi gata lånte en slik en, og da jeg testet Pioneerene testet jeg på dette merket hos HFC.

Har kun testet den med Squeezeboxen, og det låter utsøkt i mine ører. Må frem å justere høyttalerne igjen etterhvert, da jeg nå får litt bedre lyd når jeg lener meg litt frem og trommeslagene på Holografi-testen sitter ikke helt der de skal. Men, for en deilig lyd - alt kommer enda mer ut i rommet, mer detaljer, skikkelig, skikkelig god stram bass, full kontroll hele veien uansett hva slags musikk:-D

Har drømt lenge om denne DAC'en og nå er feriepengene her, så da gikk det gæli....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! :-D
    Tror jammen jeg må ta en tur til helga og se... og høre! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Kult! :-D
    Tror jammen jeg må ta en tur til helga og se... og høre! :-D
    Du er hjertelig velkommen på lørdag Håvard, med nabo'en:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gubbevaremegvæl, så bra da! :-D
    Så meldinga di (Mor10) litt for seint, så jeg turte ikke ringe / svare. Skal bli moro å høre hvordan det låter nå!
    25kg elektronikk av det slaget, bør vel strengt tatt gjøre vei i vellinga!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gubbevaremegvæl, så bra da! :-D
    Så meldinga di (Mor10) litt for seint, så jeg turte ikke ringe / svare. Skal bli moro å høre hvordan det låter nå!
    25kg elektronikk av det slaget, bør vel strengt tatt gjøre vei i vellinga!
    Si fra hvis du vil stikke innom en tur i løpet av uka, er stort sett hjemme.

Prøver å trenere å begynne på siste innspurt av kinobyggingen ute. Ligger "litt" stein igjen på utsiden som du sikkert har sett:-D

Her er forøvrig en link til DAC'en: TEAC Esoteric

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Legger meg ikke veldig tidlig jeg vet du:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven Mor10...det får'n si! Dette hørtes bra ut :-D 25 kg...jøss, mer enn Onkyoen min det jo!!?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dæven Mor10...det får'n si! Dette hørtes bra ut :-D 25 kg...jøss, mer enn Onkyoen min det jo!!?
    Når vi først har lagt oss på "tungt" utstyr, så må jo DAC/Preampen stå i stil:-D
    Neste blir vel å lage et nytt kabinett til Squeezebox og HD-spiller, så de får litt tyngde de også. Kanskje bygge de sammen inn i et Faraday-bur for mindre stråling og støy?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Morten :-D

Stadig noe nytt på gang.

Ville bare minne deg om de platene du skulle kopiere. Jeg har kopi av Anne Sophie Mutter liggende klar til deg.

Hvis det passer inn i mine planer hadde det vært morsomt med en tur å lyttet i helga. Da kunne vi byttet plater.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer Morten :-D

Stadig noe nytt på gang.

Ville bare minne deg om de platene du skulle kopiere. Jeg har kopi av Anne Sophie Mutter liggende klar til deg.

Hvis det passer inn i mine planer hadde det vært morsomt med en tur å lyttet i helga. Da kunne vi byttet plater.
    Det går veldig fint!

Skal sørge for å ha platene ferdig hvis du kommer innom en tur!

Lørdag ved 13-14 tiden?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å gjøre om fronten for n'te gang, da jeg ikke blir helt fornøyd med utseendet foran der.

Håper å være ferdig til lørdag når dere kommer en tur på besøk.

Scrooge og Gwandarion: Dukker dere opp en tur snart?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaa, du skal ikke se bort ifra at jeg kan dukke opp i morgen?
    Har fått sparka unna diverse motortrimming og annet som opptar kveldene her, så dermed bør det være en tjangs i morgen.
    Rent bortsett fra at jeg skal sette opp en PC for en kompis i morgen ettermiddag / kveld da.
    Det er stort sett bare snakk om å få kassa på nett, og det behøver jo ikke å ta så lang tid.
    Dermed bør det være rom for en liten utflukt opp til Gjelleråsen også, vil jeg tro.
    Count me in!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jaaaa, du skal ikke se bort ifra at jeg kan dukke opp i morgen?
    Har fått sparka unna diverse motortrimming og annet som opptar kveldene her, så dermed bør det være en tjangs i morgen.
    Rent bortsett fra at jeg skal sette opp en PC for en kompis i morgen ettermiddag / kveld da.
    Det er stort sett bare snakk om å få kassa på nett, og det behøver jo ikke å ta så lang tid.
    Dermed bør det være rom for en liten utflukt opp til Gjelleråsen også, vil jeg tro.
    Count me in!
    Den er god!

Trenger et par timer på meg etter jobb for å få på plass resten av "racket", så det passer bra om du har litt å finne på en liten stund:-D

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jassåja....?!
    Det skjer ting mens man er på ferie skjønner jeg. Kom tilbake fra España i ettermiddag, og leser om 25 kg tungt utstyr hos Mor10.
    Prøver du å sette tyngderekord innen hjemmekino-sjangeren eller?

"..Og i kategorien "Tyngste hjemmekino" vinner Mor10 med ca. 1,3 tonn utstyr".
    Og premien er en sammenleggbar gaffeltruck. Premien sendes i posten.(he-he). Alternativ kan man velge forniklede bæreseler i vannbøffel-forhud....:twisted:
    Sorry, vært for lenge på Vino Rosso diett, tror jeg.

Uansett, grattis med orntli' heavy utstyr.
    Hørte jeg lyttekveld på lørdag?? (hint-hint)

El Morko

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Jassåja....?!
    Det skjer ting mens man er på ferie skjønner jeg. Kom tilbake fra España i ettermiddag, og leser om 25 kg tungt utstyr hos Mor10.
    Prøver du å sette tyngderekord innen hjemmekino-sjangeren eller?

"..Og i kategorien "Tyngste hjemmekino" vinner Mor10 med ca. 1,3 tonn utstyr".
    Og premien er en sammenleggbar gaffeltruck. Premien sendes i posten.(he-he). Alternativ kan man velge forniklede bæreseler i vannbøffel-forhud....:twisted:
    Sorry, vært for lenge på Vino Rosso diett, tror jeg.

Uansett, grattis med orntli' heavy utstyr.
    Hørte jeg lyttekveld på lørdag?? (hint-hint)

El Morko
    Hola!

Var akkurat på vei til å sende deg en melding!

Har besøk av Homecinema og naboen i morgen fra ca. 13-14 til rundt 18 da tante kommer en tur på besøk til middag. Tenkte å invitere deg også, men det blir da på dagtid og ikke kvelden.

Bare slå på tråden!

BTW: Det er ikke 1,3 tonn, men ca. bare 520 kg foran der - enda! Kommer 50kg til snart!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt uten skjeggstubber!

Beklager en litt treg tilbakemelding etter gårsdagens besøk, men bedre sent enn aldri?
    Jeg slang som sagt bortom "Rock Cinema", etter at nyskjerrigheten omkring nok en 25kg´s elektronikkenhet tok alldeles overhånd.
    En rent ut sagt imponerende vekt for en DAC!?
    Og jeg ble slett ikke skuffet! Det skulle vel egentlig bare mangle, når kiloprisen på herligheten glatt nærmer seg 3k?
    Av en eller annen grunn er det jo noe med det man vanligvis ikke hører i musikksammenheng, men som allikevel gjør en lytteopplevelse til noe helt spesielt.
    Som vi fort kunne enes om der vi satt, selv om det kanskje er vanskelig å beskrive, var at lydbildet hadde fått et utpreget "sort" bakteppe.
    Elektronikk av ymse slag har det jo med å "søle til" lyden når signalene passerer på sin vei frem til høyttalerne, i større eller mindre grad.
    "Søle" i denne sammenheng er ikke å oppfatte som hverken dårlig lyd eller forvrengning av noe slag, og godtaes gjerne som den er!
    Inntil man altså får oppleve hvordan det virkelig kan låte.
    Nå vet jeg ikke om min lille metafor er veldig relevant, men det blir omtrent som å sammenlikne et nybarbert ansikt mot en barnerumpe.
    Førstnevnte kan gjerne synes glatt og lytefritt, inntil man i stedet stryker hånden over sistnevnte legemsdel.
    Da skjønner man fort at skjeggstubbene fortsatt er tilstede i ansiktet, som dermed slett ikke er så perfekt allikevel.
    25kg DAC er tydeligvis i stand til å barbere vekk "skjeggstubber" i musikken, på en måte som ingen "Gilettehøvel" ellers kan klare. Og som dermed får lyden til å fremstå som alldeles nypolert, og med en detaljrikdom som i alle fall jeg sjelden eller aldri har opplevd!
    Jeg begynner så smått å skjønne hvorfor godlyd koster som det gjør.
    Sukk.......

Ellers lekte vi oss (dvs Mor10 ) nok en gang med å flytte rundt på / flytte nærmere / vinkle 50kg´s høyttalere, i en evig bestrebelse etter bedre lyd.
    Og fant fort ut at lydbildet klappet sammen ved en direktevinkling av høyttalerne. Solostemmer ble plutselig mer diffuse i lydbildet, og pinpointing av øvrige deltakere i lydbildet ble nærmest en umulighet.
    Det hele falt imidlertid straks bedre på plass, så fort høyttalerne ble gitt en liten "toe-out".
    Likefullt vil jeg tro, at kasser og membraner etterhvert blir flyttet tilbake dit de sto, ved første gangs lytteseanse?
    Som jeg ikke ville vært foruten.
    Takk igjen Mor10, for nok en hyggelig musikkstund!:-D
    Jeg synes du har kommet misunnelsesverdig langt i din jakt på virkelig godlyd, som jeg vet har kostet! Både fysisk og økonomisk! Skjønt; det siste snakker vi jo helst ikke så mye om. ;-)
    Gary7: Gled deg!

(Btw: Squeezebox er bestilt, etter en overbevisende demo...)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig kommentar, Scrooge!

Var også veldig overrasket over stillheten i lydbildet, hvis man kan kalle det. Er vel et av de høyeste løftene jeg har fått i lyden hittil. Samtidig som detaljene er mer framtredende og lydbildet blir enda større. Er fortsatt skikkelig imponert over Cinenovaen som bare øser ut krefter og har stålkontroll hele veien:-D

Høyttaleren er flyttet litt lenger fra igjen, men jeg har mistet litt av dybden innover mot lerret, men det spiller STORT nå....

Regnet med at Squeezebox ble bestilt ja:-D
    Imponert over den lille tassen. Så deilig å slippe å skyfle cd'er hele tiden. Spesielt under testing er det deilig å switche mellom 7Drums og annen testmusikk.

Vi får ta en runde til med litt bedre tid, så får du hørt den nye senteren også og et par andre nyheter som var gjemt bak gardinene på høyre side:wink:

Side 77 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •