Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2435
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Da ser det ut til at alle kan på dagen den 1. mai:-D

Vi starter ved 14-tiden, så får vi se hvor lenge det blir.
    Kan ikke holde på lenge utover kvelden, men vi får da noen timer tenker jeg....
    Supert. :-D Gleder meg til dette.

Blir litt fram og tilbake med testing av Crystalio, men det klarer vi vel?
    Lett som en plett. Tar med meg SDI modifisert dvd spiller og kabel.

Det blir en skikkelig 1. mai feiring. Det er da påkrevet at det kun blir rød HD i kraft av dagen som feires

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det blir en skikkelig 1. mai feiring. Det er da påkrevet at det kun blir rød HD i kraft av dagen som feires

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt en del på S-3 nede i Hjemmekinos lokaler og de gjør ikke skam på seg. Mellomtonen er der den skal være og de har også et utrolig trykk nedover i mellombass/bass. Bare gled deg til de er innspilt, du blir garantert ikke skuffet:-D
    Ja, nå er de kommet i hus og koblet opp.

Min kone har ikke hatt så dype furer i pannen siden SVSen ble slept i hus - er synd å kalle S-3ex en liten høyttaler. Hun ble uansett stille når jeg spurte hva hun hadde tenkte å bruke den plassen mellom høyttalerne og taket som nå manglet

Dette er vel uansett kjente problemstillinger for dem av oss som må ta stuen i bruk til hobbyen?!

Boksene har bare spillt noen timer, men låter allerede utrolig overbevisende! Fikk litt hakeslepp når Denonen la inn -4dB på 22Hz på romkorreksjonen - sier litt om hva Pioneer klarer å banke ut av et 6,5" element.

Dette blir morro!:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av momo
    Ja, nå er de kommet i hus og koblet opp.

Min kone har ikke hatt så dype furer i pannen siden SVSen ble slept i hus - er synd å kalle S-3ex en liten høyttaler. Hun ble uansett stille når jeg spurte hva hun hadde tenkte å bruke den plassen mellom høyttalerne og taket som nå manglet

Dette er vel uansett kjente problemstillinger for dem av oss som må ta stuen i bruk til hobbyen?!

Boksene har bare spillt noen timer, men låter allerede utrolig overbevisende! Fikk litt hakeslepp når Denonen la inn -4dB på 22Hz på romkorreksjonen - sier litt om hva Pioneer klarer å banke ut av et 6,5" element.

Dette blir morro!:-D
    Gratulerer så mye med nye høyttalere:-D

De spiller skikkelig friskt i hele registeret og det med overbevisning som du sier.

Gled deg til mange timer med herlige kreasjoner, både utseendemessig og lydmessig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle for hyggelig besøk i dag:-D

Scrooge dukket opp først og hjalp meg med å prøve å trekke ny HDMI-kabel gjennom det eksisterende røret, men den gamle satt såpas fast at det ikke var noen hensikt i å prøve å trekke den nye gjennom:cry:

Dernest kom Counterpointer en tur og fikk satt opp Crystalioen med en SDI-modifisert DVD-spiller og da var det duket for å rigge opp 2.35:1-linsen igjen!
    Det ER skikkelig moro med ekte kinoformat

Vi fikk etterhvert kjørt litt på Plinius preampen til Gwandarion og den låter meget bra! Føler at bassene er ganske bra integrert nå med resten, men det mangler litt på stereo. Litt boomy på enkelte frekvenser, men jeg har en plan....

Omsider dukket peram opp etter 1. mai-spilling i byen og det ble kjørt både "Jarheads" og "Hulken" før han bestilte en taxi for en halvtimes tid siden.

En "kort" demo ble litt lenger enn beregnet(som vanlig), men som alltid - takk til meget hyggelige AVForumere og nok en kveld med mye god musikk og filmer/snutter.

Legger meg med et smil om munnen igjen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle for hyggelig besøk i dag:-D
    Og takk i like måte.

Du har fått en veldig bra kino med til dels fantastisk utstyr Det er klart at senterkanal har litt rom for forbedring............

Subbene er et kapittel for seg :-D :-D :-D Samme med fronter, effekt og pj.

Rommet er veldig godt gjenomtenkt og vil jo bare bli bedre. Romslig og god plass til glade entusiaster.

Det viste seg at "Unleashed" jo er "Danny the dog" (som jeg har selv....) sånn er det når filmer skifter navn 8)

Kos deg med SD i 2.35:1 i breeeeedt format så lenge du har muligheten, det skal nok bli en overgang å gå over til 16/9 igjen :roll:

Håper du får på plass 7.1 med Rotel, det blir liksom ikke helt riktig med en så rå kino med 5.1.
    Skulle jeg anbefalt noe så måtte det vel bli 11.2, men den tanken har du nok allerede tenkt flere ganger.

Høyest på min egen ønskeliste står jo HD1 (HD100/BW3....) men tett opptil står en Z11. Det er kun en nypris på den kombinasjonen som egentlig hindrer, men det er også et skikkelig hinder. Jeg må nok gjøre som jeg pleier; å vente til de kommer til sterkt redusert pris på bruktmarkedet :-|

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo sent, (men forhåpentligvis godt?), hive meg på med å takke for nok en trivelig seanse, selv om den (som sedvanlig for min del :evil: ), ble litt amputert.
    Morsomt er det uansett å oppleve fremgangene i kinoen din, som definitivt har fått seg et realt løft gjennom 2x18" "killere"!
    For egen del følte jeg meg mer "hjemme" mtp avspilling av musikk, ettersom de to sistnevnte ga et fundament som jeg strengt tatt har savnet ved tidligere besøk. Jaa, joo, jeg er kanskje en "bassfreak"? ops:
    Muligens fordi jeg i egen sammenheng, har blitt "vant til" hva jeg hva jeg har opplevd via "B&W804", "Totem Arro", og nå "Vienna Bach Grand" i mitt beskjedne kino- og lytterom.
    "Pulse"-demoen manifesterte definitivt subene´s tilstedeværelse, som i alle fall ga meg dotter i ørene!
    Så får jeg heller ha noe til gode, mtp en mer heftig center etterhvert. For den kommer jo, garantert! ;-)
    Gøyalt var det jo også å treffe Peram, Gwandarion og Counterpointer igjen! Problemet er jo at man alt for sjelden treffes, og som regel blir jo også tiden for kort til en hyggelig prat om felles interesser.
    Kjør en "Da Capo" Mor10, jeg kommer definitivt til neste demo! Med forbehold om hva min "elledille" kan finne på, der og da.
    God helg til deg, og resten av de besøkende!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Counterpointer:-D

Begynner å trives skikkelig godt med både lyd og bilde der nede selv!

11.2 står selvfølgelig veldig høyt på ønskelista her også, men som du sier, det er ikke helt riktig pris enda....

Skjønner ikke hvorfor Rotel RSP-1068 ikke spiller på Center Back 1 og 2 når den får Dolby Digital eller DTS-signaler. Noen som har greie på innstillinger på den? Har valgt at jeg har både Surround og Center Back 1 og 2 i oppsettet og stilt inn riktig nivå.

Må gå gjennom utstyret og finne ut hvorfor det piper i alle bak-kanalene når Rotelen får optiske eller coax-signaler.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg ikke finner noen preamp jeg virkelig faller for, så blir det en tur nedover i Vestfold og hjelpe en viss "bassglad" person med å prøve å sette opp en DEQX 2.6p. DAC, Preamp, element- og romkorreksjon i en boks.

Fortsatt interessert i å teste en skikkelig rør-preamp hvis noen har lyst til å ta en tur på besøk:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til deg også, Scrooge:-D

Synd det ble litt kort tid, men du bor jo ikke langt unna, blir nok flere muligheter....

Det neste er jo å få tatt en tur ned til deg og teste om ryggen holder:-D

Kommer en senter til test til uka, men er ikke sikker på om den holder til å matche Pioneerene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til deg også, Scrooge:-D

Synd det ble litt kort tid, men du bor jo ikke langt unna, blir nok flere muligheter....

Det neste er jo å få tatt en tur ned til deg og teste om ryggen holder:-D
    Jada, jeg kan jo (stort sett) slenge oppom på kort varsel vettu!:-D

Og veien fra deg til meg er jo stort sett den samme, om du ønsker en liten test av "hempa"!
    Nå har jeg beklageligvis lånt bort demo-DVD´n med "Pulse"-sporet til Counterpointer i helgen, og dermed blir jo "sofatesten" muligens litt amputert?
    Vi kan sikkert finne ett eller annet alternativ, men "Pulse" er og blir en ener i sofaen, i denne sammenheng! Maken til trøkk i de aller dypeste frekvensene har jeg tilgode å oppleve. Meen, det kan jo hende at vi kan finne ett eller annet alternativ? Skal sjekke hva jeg har...
    Er hjemme i helgen, så om du føler for det....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får sneket meg ut en liten tur i morgen:-D

Hele søndagen går med til DEQX-testing, så jeg må nok pleie madamen litt i morgen....

Sommer, hage, steiner, tak, terrasse, nei, nei, nei, mye greiere med vinter og vær for å være inne i kinoen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan jo være greit med poengsankende "kinoalternativer" i disse tider? Det finnes jo tross alt et liv utenfor mørkerommet, selv om man nødig vil innrømme det. ;-)
    Hagearbeid er uansett et hyggelig alternativ, i alle fall så lenge man slipper unna for mye lemping av tiloversblevne steiner.
    Noe jeg har deg sterkt mistenkt for å besitte.
    Føler du for det, så hjelper jeg på med (en betimelig?) ryggmassasje!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, kan jo være greit med poengsankende "kinoalternativer" i disse tider? Det finnes jo tross alt et liv utenfor mørkerommet, selv om man nødig vil innrømme det. ;-)
    Hagearbeid er uansett et hyggelig alternativ, i alle fall så lenge man slipper unna for mye lemping av tiloversblevne steiner.
    Noe jeg har deg sterkt mistenkt for å besitte.
    Føler du for det, så hjelper jeg på med (en betimelig?) ryggmassasje!
    Kanskje det er unnskyldningen: Først lempe en del stein i hagen og så ned i sofaen din for å løsne litt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GO FOR IT!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slitt litt med at jeg ikke får frem det riktige slammet i bassen på Pioneerene som jeg vet er der. Så i dag måtte jeg bare prøve meg litt frem.

Man tager litt gammelt hagegjerde og isolasjon som han har til overs etter byggingen og klipper til litt forskjellige størrelser:

Og her skulle det ligge et bilde, men jeg får bare "Upload failed".

Andre som har det problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle :evil:

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, virker som det er krise nå når folk ikke får lastet opp bildene sine

Er jo til og med starta egen tråd om det...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slitt litt med at jeg ikke får frem det riktige slammet i bassen på Pioneerene som jeg vet er der. Så i dag måtte jeg bare prøve meg litt frem.

Man tager litt gammelt hagegjerde og isolasjon som han har til overs etter byggingen og klipper til litt forskjellige størrelser:

Og her skulle det ligge et bilde, men jeg får bare "Upload failed".

Ser ut som det er problemer med en eller annen server?

Bortsett fra det så kan du jo beskrive resultatet, så lenge? ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da får vi vente litt med å legge opp bilder da:-D

Man tager litt gammelt hagegjerde og isolasjon som han har til overs etter byggingen og klipper til litt forskjellige størrelser. Ruller så 10-15cm tykk isolasjon inn i det gamle netting hagegjerdet. (Grønt gjerde er nok det beste - vil fungere omtrent som GreenGlue). Dersom man ikke behøver at det skal se så pent ut, så bruker man et gammelt dynetrekk for å dekke det til og taper sammen alt til en rull. Blir litt bedre når man ser bildene kanskje?

Lagde 2 stk. på 180cm høyde, 2 stk. på 120cm og 2 på 60cm. Laget de av Glava og Rockwool plater som var 120cm lange og 60 brede. Diameteren blir da ca. 40cm.

Satt de 2 største i hjørnene foran og utvidet etterhvert disse med de 2 på 60cm, så da står det 2 stk. på 240cm i hjørnene. Satt deretter de 2 siste på 120cm oppå subbene som står inntil frontveggen litt inn mot midten. Se bilder tidligere i tråden.

Dette førte til at jeg nå ikke kjører sub på musikk lenger, da Pioneerene virkelig begynner å få skikkelig taket på bassen. Ble litt tamt i toppen, men jeg vet ikke om det skyldes forsterkeren eller dempingen. Dersom det er dempingen, så er planen å legge et lag med plast utenpå den halvparten av tube-bassfellene som vender mot høyttalerne. Det vil da etter teorien dannes en diffusor i diskant-området som sprer lyden og beholder litt mer av den lyse klangen.

Med en skikkelig preamp nå, så tror jeg lyden begynner å sitte skikkelig

Side 75 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •