Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2435
    Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morten, takk for meget hyggelig kveld med godt vertskap, bevertning og øvrig selskap.

Det er hyggelig at "The Rock" nå er innviet skikkelig. Måneder med gjenstridig fjell og stein og annen fandenskap er nå kun et vagt minne, og man kan glede seg over at all jobbingen faktisk har betalt seg. Ikke sant, Morten?

"The Almighty's" rista godt, både under demomusikken og ikke minst på "Transformers" i HD. Synes de satt godt i beinmargen under filmen, og løfta den betraktelig.

En hyggelig innvielseskveld ble til natt og èn etter èn måtte vi gi tapt for tunge øyelokk, men med et smil om munnen. Både "Lion King" og "Les Miserables" flimret for øynene i korte øyeblikk.
    Kom meg etterhvert hjemover jeg også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel overstått innvielse

Mor10: Fantasktik kino du har fått til! Frontrekken ser fryktinngytende ut!:-D

Ganske utrolig om noen klarte å sovne med det oppsettet i drift:-D

Er det noen av dere besøkende som har meninger om hvordan S-3EX låt i forhold til egene preferanser og erfaringer?

Har selv bestilt et par og har ventet 2-3 uker nå. Klør i ørene etter å få dem på plass!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Momo, takk for hyggelig kommentar!

Det står et sett S-1EX hos meg og ikke S-3, men de har ganske lik klangsignatur. Dersom du liker B&W, så vil disse garantert falle i smak. Skikkelig god mellomtone og integrert diskant, samt et herlig slam i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager - var ikke så lette å se forskjell på bildeops: Ved siden av de 18" subene og det grandiose lerretet så de jo ikke så store ut;-)

Håpet mitt er er at S-3 skal gi like god mellomtone som 703ene samtidig som de gir mer slam i mellombassen.

Ut fra hva jeg har lest skal det stemme, men her på vestlandet er det ingen mulighet for prøvelytt så de er kjøpt uhørt og usett. Har sett, men ikke hørt S-1 og de skulpturer som ikke rettferdiggjøres på noe bilde.

Uansett ingen tvil om at Pioneer tukter de tradisjonelle Hi-End produsentene med sin nye satsing.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må jeg si at jeg er mektig imponert mor10. Har lest igjennom tråden fra du lekte dynamitt-harry til du nå kan kjøre kinovisninger, og må si jeg misunner deg den innsatsviljen du har. Ikke tvil om at dette er inspirerende.

Lykke til videre og håper den mest brukte muskelen fremover blir øret. :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Vi må avtale en kveld denne uka, Scrooge, for en liten demo.
    Hvis det faller på en dag som passer for meg så kunne jeg godt tenkt meg å være med på denne?
    Da kunne vi fått slått flere fluer i samme smekk, med diverse utstyr både hit og dit.....

Haster ikke med tilbakelevering av Crystalio og linse, men det hadde vært interesant å tatt med den SDI modifiserte dvd spilleren for å se om det gjorde ting bedre med tanke på HDCP i 2,35:1 oppsett.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av momo
    Beklager - var ikke så lette å se forskjell på bildeops: Ved siden av de 18" subene og det grandiose lerretet så de jo ikke så store ut;-)

Håpet mitt er er at S-3 skal gi like god mellomtone som 703ene samtidig som de gir mer slam i mellombassen.

Ut fra hva jeg har lest skal det stemme, men her på vestlandet er det ingen mulighet for prøvelytt så de er kjøpt uhørt og usett. Har sett, men ikke hørt S-1 og de skulpturer som ikke rettferdiggjøres på noe bilde.

Uansett ingen tvil om at Pioneer tukter de tradisjonelle Hi-End produsentene med sin nye satsing.
    Ingenting å beklage, de er forholdsvis like i utforming, så det er lett å ta feil:-D

Har hørt en del på S-3 nede i Hjemmekinos lokaler og de gjør ikke skam på seg. Mellomtonen er der den skal være og de har også et utrolig trykk nedover i mellombass/bass. Bare gled deg til de er innspilt, du blir garantert ikke skuffet:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ste
    Først og fremst må jeg si at jeg er mektig imponert mor10. Har lest igjennom tråden fra du lekte dynamitt-harry til du nå kan kjøre kinovisninger, og må si jeg misunner deg den innsatsviljen du har. Ikke tvil om at dette er inspirerende.

Lykke til videre og håper den mest brukte muskelen fremover blir øret. :-)
    Takk for det, ste!

Det var utrolig deilig å bare sitte og nyte musikken og filmen på lørdag og tenke tilbake på litt av slitet som var. Det som er litt dumt nå, er at snøen har forsvunnet og all den flotte steinen jeg hentet ut av hullet kommer til syne. Har igjen jobben å fylle igjen inntil veggene og legge terrasse på taket til kinoen, samt rydde opp i hagen etter diverse gravemaskiner, etc.:cry:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis det faller på en dag som passer for meg så kunne jeg godt tenkt meg å være med på denne?
    Da kunne vi fått slått flere fluer i samme smekk, med diverse utstyr både hit og dit.....

Haster ikke med tilbakelevering av Crystalio og linse, men det hadde vært interesant å tatt med den SDI modifiserte dvd spilleren for å se om det gjorde ting bedre med tanke på HDCP i 2,35:1 oppsett.
    Helt klart, Counterpointer!

Kikket litt i kalenderen nå og det er jo en litt amputert arbeidsuke.

I kveld er det dugnad her oppe og i morgen må jeg en tur til Hadeland og levere en preamp jeg skal låne i dag.

Passer det på onsdag kveld eller på dagen på 1.mai for Scrooge og deg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

BTW: I og med at vi fikk litt problemer med HDMI-kabelen på lørdag, så kan det ha vært dette som var feilen. Skal skaffe en ny før dere kommer, så får vi se om det ikke funker da!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I kveld er det dugnad her oppe og i morgen må jeg en tur til Hadeland og levere en preamp jeg skal låne i dag.

Onsdag / torsdag er helt greit for meg!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt med "mor sjøl" hun har en tertialrapport som gjør at hun er litt stressa og må jobbe litt over.
    Vil tro både onsdag kveld og dagen på torsdag er mulig.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ehm....kan jeg slenge meg med her ? Siden jeg ikke fikk vært med pga spillejobb med storbandet ?

please ?

Da er det "litt utpå dagen" 1.mai som passer best iom at jeg skal til byen og spille i byens beste (i egne ører) Janitsjarkorps :-)

Er vel ferdig ca. 13:30, med spilling og så er det den obligatoriske utepilsen etter på....

peram

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Ehm....kan jeg slenge meg med her ? Siden jeg ikke fikk vært med pga spillejobb med storbandet ?

please ?

Da er det "litt utpå dagen" 1.mai som passer best iom at jeg skal til byen og spille i byens beste (i egne ører) Janitsjarkorps :-)

Er vel ferdig ca. 13:30, med spilling og så er det den obligatoriske utepilsen etter på....

peram
    Helt klart!

Veldig hyggelig om du tar en tur, Per Arne!

Får låne den nye preampen litt lenger enn beregnet, så det er et alternativ i morgen kveld også.

Vært og hentet ny HDMI-kabel i dag, så får vi håpe at alt er oppe og går igjen snart:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ut på dugnad i regneværet:evil:

Hadde vel vært litt bedre med en film i kinoen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny HDMI-kabel fungerte som den skulle, så nå gjenstår det bare å få trekt den i rør i taket. Da skulle bildet være på plass igjen.

Testet også en Enlightened Audio Design(EAD) Ovation 5.1 preamp i går:

På minussiden så kan jeg bemerke:

1. Har standard problem med display som har sluttet å virke. Gjør at man må sitte inntil processoren for å kalibrere.

2. Jeg kjører uten center, og den kan kjøre i Phantom-center modus som ser ut til å virke ganske bra. Minuset er at uansett om jeg tar bort centeren i oppsettet, så vil autosetup-funksjonen feile, da den ikke finner en center. Skal forske litt mer på dette, men det virker som den skal ha center.

3. Ovenstående problem medfører at jeg må kjøre manuelt oppsett med PinkNoise og da jeg må sitte ved processoren, så ser jeg jo ikke hva Radioshack'en måler i sweetspot.

4. Får problemer med litt forskyvning av lydbildet mot høyre ved kjøring i stereo. Vet ikke om det er noen innstillinger som gjør dette. Mer forskning på gang.

5. Tar ikke inn SACD-signaler digitalt.

6. Stor forskjell på optisk og coax når jeg kjører digitalt. I favør av coax.

7. Kun 5.1 utganger og mister da 2 bakkaneler.

På plussiden:

1. Bra lydgjengivelse i stereo i forhold til Rotel'en.

2. Bra DAC'er når jeg kjører digitalt fra CD-spiller. Et must da jeg skal kjøre Squeezebox digitalt.

3. Virker mer oppløst på film enn Rotel - bedre sømløs flytting av lyden mellom høyttalerne.

4. Følger med en progammerbar Pronto fjernkontroll.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det har tatt tid. Dagen på 1.mai passer fint for meg. Send meg bare en melding på mobil om det blir da samt tidspunkt.
    Mitt mobilnummer er 980 44 524 (men jeg tror du har det Morten men "just in case")

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at alle kan på dagen den 1. mai:-D

Vi starter ved 14-tiden, så får vi se hvor lenge det blir.
    Kan ikke holde på lenge utover kvelden, men vi får da noen timer tenker jeg....

Det er plass til 3 stk. til dersom noen har lyst til å ta en tur?

Blir litt fram og tilbake med testing av Crystalio, men det klarer vi vel?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter forforsterkern?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvordan låter forforsterkern?
    Det låter voldsomt bredt og dypt her nå :-D

Klarer ikke å framprovosere noen form for støy og det låter mye bedre enn med både Rotel og EAD. Er et eller annet med motoren til volumkontrollen som jeg sa, men det fikser de sikkert fort på Dalens. Den var jo ikke sånn når vi leverte den inn.

Må tydeligvis flytte litt på høyttalere igjen etter bytte av preamp, men det er kanskje ikke noe vits i, ettersom den ikke er min

Side 74 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •