Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppfordrer selvfølgelig alle til å ta med seg musikk de kjenner og filmer med litt action i! Vi takler vel alle formater med litt samlede komponenter?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt går etter planen tenkte jeg å dukke opp sånn rundt kl. 15 om det passer... Jeg har en US modell av BD-P1400 ja så jeg tar med den og noen "blå" filmer. Jeg tar vel med både analoge og digitale kabler så får vi bruke det som passer. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos dere max gutter

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vannvogna her også...
    Det ser ut som om jeg kan ta èn pils, eller to. Jeg må dog på jobb litt utpå dagen. Jeg tar gjerne en seng og en helaften med gutta.

Jeg antar jeg kommer med HC eller noe seinere om det skjærer seg på jobben.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hvis alt går etter planen tenkte jeg å dukke opp sånn rundt kl. 15 om det passer... Jeg har en US modell av BD-P1400 ja så jeg tar med den og noen "blå" filmer. Jeg tar vel med både analoge og digitale kabler så får vi bruke det som passer. :-D
    Heisann!

Har holdt på med rydding og årnings nede i kinoen (og utenfor) til nå, beklager litt sent svar!
    Begynner å se bra ut der nede og klart for en demo....

Flottings med en Blu-Ray og litt filmer, Håvard! Er det 5.1 analoge utganger, så er det veldig interessant å teste det på Rotelen:-D

Vi sees i morgen ved 15-tiden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det ser ut som om jeg kan ta èn pils, eller to. Jeg må dog på jobb litt utpå dagen. Jeg tar gjerne en seng og en helaften med gutta.

Jeg antar jeg kommer med HC eller noe seinere om det skjærer seg på jobben.
    Det høres bra ut, Ola:-D

Seng ordner vi og pilsen står og kjøler seg....

Da starter vi opp rundt 15:00, tenker jeg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kos dere max gutter
    Takk for det, Sannax!
    Kommer til å bli en ordentlig helaften kjenner jeg et par av oss rett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Takk for det, Sannax!
    Kommer til å bli en ordentlig helaften kjenner jeg et par av oss rett
    Etter et par XO (ikke delefilter...) kommer Pioneerene til å høres ut som aldri før
    Sitter selv å lytter i kinoen nå og koser meg. Elementene spiller inn for tiden og de har vel rundt 80-90 timer til nå. Begynner å løsne litt, men trenger enda litt tid + at de jo selvfølgelig mangler baffel foreløpig..
    Skal gå å hente meg en cognac etter en seanse nå med å få racket skikkelig opp.

Dette er det det handler om

Når ting er oppe vet du hva du har å gjøre...laste inn 55 kg effekt og ta deg en tur

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Etter et par XO (ikke delefilter...) kommer Pioneerene til å høres ut som aldri før
    Sitter selv å lytter i kinoen nå og koser meg. Elementene spiller inn for tiden og de har vel rundt 80-90 timer til nå. Begynner å løsne litt, men trenger enda litt tid + at de jo selvfølgelig mangler baffel foreløpig..
    Skal gå å hente meg en cognac etter en seanse nå med å få racket skikkelig opp.

Dette er det det handler om

Når ting er oppe vet du hva du har å gjøre...laste inn 55 kg effekt og ta deg en tur
    DeLuze XO'en står klar, vi tar en skål for deg i morgen vi da:-D

Det er som du sier nå det begynner, selv om det er moro å bygge også!

Kos deg og se frem til mange gode timer i kinoen

Begynner å få taket på å bære de 55 kg'ene nå så det skal vi få til. Kommer ikke til å ta av bærehåndtakene på min med det første

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DeLuze XO'en står klar, vi tar en skål for deg i morgen vi da:-D

Det er som du sier nå det begynner, selv om det er moro å bygge også!

Kos deg og se frem til mange gode timer i kinoen

Begynner å få taket på å bære de 55 kg'ene nå så det skal vi få til. Kommer ikke til å ta av bærehåndtakene på min med det første
    Hehe...vil tro det er dumt å ta av bærehåndtakene..det er vel ikke siste gang du bærer denne
    God Cognac forresten...inntar en Martel for øyeblikket, fin den også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei å nei!

Scrooge har dratt på seg noe magetrøbbel på tur og kommer sannsynligvis ikke:cry:

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt noen timer på å lese gjennom HELE tråden, via ungeskrik, støvsuging og fruens evindelige mas: "Kan du få ryddet den kommoden ute nå? Kan du få flyttet grindsengen til Madelen, kan du... Kan du...." osv.
    Det "vanlige" kan man si. Men jeg stod i mot presset og fikk lest alt nå. Min første tanke: Fytte i helsikke!
    Denne kinoen stå det jaggu respekt av. Ikke bare alle kronene og arbeidstimene du har lagt ned, men også respekt til de gode hjelperne du har hatt med under veis.

Den neste tanken: Hvo mange kilo har du tatt av underveis? :P Med såpass mange timer med fysisk arbeid, (tilsynelatende uten for mye tid til mat og drikke), har det vel gått noen gram her og der?

Håper du tar deg tid til å sette deg ned å nyte dette når det er 100% klart, og ikke bytter ut rubbel og bit før det er ferdig innspilt! Det har vært en aldri så liten "bytte-epedemi" her på avforum. Det ene high-end anlegget blir byttet ut etter det andre!

Nei, nå får jeg vel ta og hjelpe fruen litt, før jeg går ut å bygger ferdig lyden i bilen min, slik at den er klar til utstillingen på Vårmønstringen 1. mai. (www.MKIB.com)

Takk for inspirerende lesing!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvelden i går ble hyggelig på (nesten) alle måter med god mat, drikke, lyd og litt bilde også... Det startet dog med at den tullingen som hadde med BD spiller f"*n ta meg (jeg det var meg ja...) ikke klarte å få med seg fjernkontrollen til BD-P1400... da fant vi ut at å manøvrere denne spilleren uten fjernkontroll var lettere sagt enn gjort... den kom fram til menyen og der stod den :-? Vel da gav vi opp den biten etter noen forsøk og hoppet over på HD-DVD. Der var det både lyd, bilde og fjernkontroll tilgjengelig :-D Før vi satte i gang filmtittingen kjørte vi gjennom en hel del musikkspor av ymse slag og stilarter. Fruen i huset disket opp med hjemmelaget varm mat til sultne AVforum'er. Stjerne i boka til husfrua! :-D Så var det denne filmtittinga da... det startet forsåvidt bra; Transformers ble dyttet inn i spilleren og alt så veldig bra ut inntil det et stykke inn i filmen begynte å bli flere og flere signaldrop slik at bildet forsvant... og tilslutt ble det helt borte! :evil: En død HDMI-kabel er jo ikke akkurat det man nåper på en slik filmkveld... overgangen til komponent var vel mildt sagt en solid nedtur bildemessig, men vi fikk da sett tilmen til slutt. Uansett var det en hyggelig kveld og kinoen til Morten er helt klart av de bedre. Godt gjennomført og et ypperlig resultat etter alt slitet! :-D
    Eneste skår i gleden var at Scrooge ikke var i form denne dagen :cry:
    Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-transformers-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj ja, det var bokstavelig talt noe dritt!ops: Skulle så gjerne ha deltatt i den seansen, men "masseposen" har vært kraglete helt til nå faktisk!
    Men hyggelig er det jo å lese at det tiltross for en litt kranglete start, ble en trivelig kveld!
    Regner med at det var et visst trøkk i de to 18"?
    Jeg får vel anledning til å høre / føle de to beistene en dag, jeg også.

Btw; Knallbra bilde! Har du noe imot å fortelle litt mer om kamerainnstillinger, optikk etc?
    Selv om jeg kun besitter et skarve D40 / 10-20mm Sigma, så må det da gå an å klare noe liknende?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig bra bilde, Håvard, og takk for en hygggelig aften!

Vi avsluttet med Lion King og både Gwandarion og Gary7 sovnet i kinoen av den flotte sangen min:-D

Koste meg skikkelig i går og begynner å bli fornøyd med hvordan det låter og ser ut nå. Har litt mer å gå på med høyttalerplassering og litt mer tuning i bassområdet. Synes bassene gjorde en skikkelig bra jobb på film, tar godt tak i både bygningen og deg når de skal.

Vi må avtale en kveld denne uka, Scrooge, for en liten demo.
    Skulle egentlig teste en ny preamp i går, men det ble litt surr mad avlevering, så den skal testes i løpet av uka.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere bilder!

Dette ser vilt ut Mor10!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må avtale en kveld denne uka, Scrooge, for en liten demo.
    Mer enn gjerne!:-D
    Har ikke noe spesielt på tapetet i kommende uke, så jeg melder meg på!
    Btw: Du kan jo slenge over hit en kveld også, for virkelig å kjenne "Pulse" i ryggmargen her?
    Tror neppe IKEA hadde 16Hz(eller lavere?) frekvenser i tankene når de lagde sofaen, men den holder i alle fall unna, foreløpig! Og minst like morsomt er det jo å se at fjernkontrollene hopper på bordet foran seg!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang bilde:

Først ett bilde i dagslys :shock: (vel lys da... er jo ikke en stråle dagslys som kommer inn der... ) og så ett bilde i "film-modus" aka. mørkt!
    Canon EOS 30D
    Canon EF 24-105mm f4L (tenkte i utgangspunktet jeg skulle bruke 35mm f1.4L men det ble litt for lite vidvinkel til å få med alt)
    stativ (selvfølgelig et must på denne type bilde)
    Brukte ISO 200 på disse

Bilde1: (opplyst rom)
    Lukkertid: 1,3s
    Blender: 4,5

Bilde2: (nedblendet)
    Lukkertid: 1/6s
    Blender: 4

og litt Photoshop'ing til slutt :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må igjen takke og bukke for en trivelig kveld med trivelig selskap.
    Jeg satte veldig pris på kinoen, bevertningen og selskapet. Dette er et rom av de sjeldne og når alt er 100% så er dette noe alle burde oppleve!

Nå skal jeg legge meg etter en full dag på jobben med sand i øynene.

BTW: prosessoren blir med meg på jobben i morgen, så ses vi da.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ang bilde:

Først ett bilde i dagslys :shock: (vel lys da... er jo ikke en stråle dagslys som kommer inn der... ) og så ett bilde i "film-modus" aka. mørkt!
    Canon EOS 30D
    Canon EF 24-105mm f4L (tenkte i utgangspunktet jeg skulle bruke 35mm f1.4L men det ble litt for lite vidvinkel til å få med alt)
    stativ (selvfølgelig et must på denne type bilde)
    Brukte ISO 200 på disse

Bilde1: (opplyst rom)
    Lukkertid: 1,3s
    Blender: 4,5

Bilde2: (nedblendet)
    Lukkertid: 1/6s
    Blender: 4

og litt Photoshop'ing til slutt :-D
    Takker for info!
    To bilder fra samme posisjon, og så klippe og lime i Photoshop da? Hmm, jeg bør visst fordype meg litt mer i P-shop skjønner jeg. Om min 7.0-versjon er kapabel for en slik "operasjon" da?
    Ha meg unnskyldt for å spore av litt her Mor10, men temaet gavner vel flere vil jeg tro? ;-)

Side 73 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •