Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2435
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller så kan jeg ta med Samsung'en, men den er region 1 så den spiser ikke europeiske filmer... om de ikke er sonefrie da :-D jeg har jo noen "blå" filmer som kanskje kan være av interesse...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi klarer vel å oppdrive noen HD-DVD filmer, men ta gjerne med litt BR-filmer med spillere også, så får jeg se hva jeg går glipp av:-D

Hadde vært fint å få testet Samsungen, da jeg muligens kjøper en sånn etterhvert...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det an til helgen?

Er alle klare?

Har fått rigget opp platting av bassfellene bak, slik at bakre stolrad kommer i riktig høyde og kledd de med teppe.

De nye Beyma bass-elementene har kommet til landet og de blir hentet i morgen, så de får spilt seg inn litt før helgen. Vi får vel spilt de inn skikkelig på lørdag, tenker jeg:-D

Gjenstår bare å rydde litt og støvsuge, så er vi i gang.

Trenger litt info fra dere som f.eks. noen som skal ligge over? Når kommer dere sånn ca?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer, men jeg har telefonvakt så worst case går det i vasken, men satser på at det går greit. Må dog holde meg til Cola...:? Jeg kan heller ikke overnatte så da får du en mindre å finne sengeplass til.
    Vi kommer vel når du sier vi skal komme :-D jeg vet ikke når det passer for deg...
    Ser uansett fram til nok en meget bra kveld blant AV'ere! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg kommer, men jeg har telefonvakt så worst case går det i vasken, men satser på at det går greit. Må dog holde meg til Cola...:? Jeg kan heller ikke overnatte så da får du en mindre å finne sengeplass til.
    Vi kommer vel når du sier vi skal komme :-D jeg vet ikke når det passer for deg...
    Ser uansett fram til nok en meget bra kveld blant AV'ere! :-D
    Nei og nei!

Nok en til på vannvogna - Ola må også kanskje ta det rolig!

Det blir nok en anledning til å ta en pils senere da!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvogna her også...
    Men det blir svært så trivelig å se alle sammen igjen. Håvard har jeg ikke sett siden snøen først kom tror jeg.

Skal jeg ta med noe spennende?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mor10 og Gwandarion.

Tiden gikk i fra meg i dag, men jeg ringer Mor10 i morgen for en nærmere avtale. Mulig jeg spør om en aldri så liten tjeneste samtidig?

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vannvogna her også...
    Men det blir svært så trivelig å se alle sammen igjen. Håvard har jeg ikke sett siden snøen først kom tror jeg.

Skal jeg ta med noe spennende?
    Hva da tenkte du på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Mor10 og Gwandarion.

Tiden gikk i fra meg i dag, men jeg ringer Mor10 i morgen for en nærmere avtale. Mulig jeg spør om en aldri så liten tjeneste samtidig?

A.
    Det går helt fint, kan gjerne ringe nå om du vil!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hva da tenkte du på?
    Jeg skulle være snill og du skulle være kreativ - jeg er litt trøtt.
    Nei, skal vi se. Jeg har jo en enorm effektforsterker da, om du lurer på hvordan den spiller opp mot Pio.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg skulle være snill og du skulle være kreativ - jeg er litt trøtt.
    Nei, skal vi se. Jeg har jo en enorm effektforsterker da, om du lurer på hvordan den spiller opp mot Pio.
    Hadde vært spennende å prøve den, men den er jo litt voldsom å dra med seg da:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det an til helgen?

Er alle klare?

Har fått rigget opp platting av bassfellene bak, slik at bakre stolrad kommer i riktig høyde og kledd de med teppe.

De nye Beyma bass-elementene har kommet til landet og de blir hentet i morgen, så de får spilt seg inn litt før helgen. Vi får vel spilt de inn skikkelig på lørdag, tenker jeg:-D

Gjenstår bare å rydde litt og støvsuge, så er vi i gang.

Trenger litt info fra dere som f.eks. noen som skal ligge over? Når kommer dere sånn ca?
    Faar hoere litt med "sjefen" ang overnatting, men tar sikte paa at det gaar i orden! Er i Amsterdam akkurat naa, saa derfor mangler det visse vokaler paa tastaturet her.
    Blir spennende aa hoer paa Beyma-greiene! Sees paa loerdag.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farter en tur ned til Ambiance i morgen, blir spennende å se hvordan det ser ut der.

Lesser noen effekt-forsterkere i bilen for en aldri så liten shootout.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyma-elementene er på plass i subbene og det spiller som det skal:-D

De fikk trimmet seg litt på Sting-låta og allerede nå høres det ut som de går enda litt dypere enn de jeg lånte, men får vente med uttalelser til de er litt mer innspilt.

Fikk også en kjapp prøvelytting hos "theStig" på Hifisentralen, med ekte nærfeltlytting på noen voldsomt store kreasjoner med bånddiskant, 2 Seas Excel mellomtoner og 2 mellombass?, samt 2 stk. 18" Beyma pr. høyttaler.
    Gud bedre - heftige greier, men det tar nok litt tid å venne seg til nærfeltslytting. Fikk en liten test i kinoen hans også, hvor man sitter max 2meter fra 2 stk. 18". Der rista det godt i mellomgulvet(og gulvet på huset). Snakket om å bygge 2 stk. til, men det hadde nok holdt for meg med de 2 som var der:-D

Hyggelig kar og bra service med leveranse av elementer. Dessverre så var han på farten videre, så det ble ikke så lange seansen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en aldri så liten snartur til Ambiance nedover i Vestfold i dag og fikk se en meget gjennomført kino med nydelige Ushere i front. Står litt mer om det i tråden hans.

På veien hjem tok jeg en liten snartur innom 8x12Tom og testet litt mer på subbene hans. De er bare helt brutale. For det første så har de meget bra trykk på musikkavspilling, men når han kjører opp mot 126dB (målt på Radioshack uten korreksjon) i 10Hz så rister hele huset noe voldsomt. Når man stiller seg i døråpningen ut av loftstua, så blåser det helt sinnsykt ut og inn i rommet i takt med frekvensen. Det er bare helt vilt

Han var jo litt bekymret over at subbene mine veier mer enn hans da, men når det kommer til lydtrykk, så er det ikke tvil om at disse 8 stk. 12-tommerne i hvert sitt lukkede kammer spiller med voldsomt mye mer trykk enn de to usle 18-tommerne mine :cry:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke så lenge igjen til det blir en aldri så liten innvielse i kinoen:-D

Jeg er i gang ved 2-tiden på lørdag, så det er bare å dukke opp når man ønsker etter det. Hadde kanskje vært greit om jeg visste sånn ca. om det kommer noen på denne tiden, så slipper jeg å sitte der og blomstre alene i mange timer:-D

Herved kommer en liten utfordring:

Klarer noen å få lånt en stor center vi kan teste litt med på lørdag?
    En Pioneer S-7EX hadde vært knall, men det er vel ikke alle som sitter på en sånn hjemme?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola,

jeg regner med å dukke opp i 16-tida. Har vært "on-the-road" hele uka, og tror nok mor og datter setter pris på å se meg ihvertfall *noen* timer på lørdagen.

Er det noe jeg skal ta med? Nye BD-filmer, musikk, mat/drikke e.l?

Det skal bli moro med innvielse!

BTW:
    I dag blir nye høyttalere levert av Schenker (hvis fortollinga går i orden da)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Hola,

jeg regner med å dukke opp i 16-tida. Har vært "on-the-road" hele uka, og tror nok mor og datter setter pris på å se meg ihvertfall *noen* timer på lørdagen.

Er det noe jeg skal ta med? Nye BD-filmer, musikk, mat/drikke e.l?

Det skal bli moro med innvielse!

BTW:
    I dag blir nye høyttalere levert av Schenker (hvis fortollinga går i orden da)
    Veldig forståelig det, Geir:-D

Ta gjerne med litt filmer i både HD og Blu-Ray, da jeg tror det dukker opp en norsk og en USA-modell av Blu-Ray (er det riktig Homecinema og Scrooge?).

Og gjerne litt musikk - hvis du lurer på hvor innmaten til cd-veksleren din er, så ligger den hos meg:-D

Regner med at vi skulle ha nok av mat og drikke, da nesten halvparten av gjengen er på vannvogna....

Nye høyttalere - det blir artig å få hørt disse en gang når ting har roet seg etter helgen! Er skikkelig spent på dine og (mine) vegne:-D

BTW: Subben din er klar for avhenting også:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... så er det ikke tvil om at disse 8 stk. 12-tommerne i hvert sitt lukkede kammer spiller med voldsomt mye mer trykk enn de to usle 18-tommerne mine :cry:
    Kjipe greier, gitt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kjipe greier, gitt.
    Klarer vel kanskje å overleve

Fikk til å riste litt inne hos forloveden en etasje inn og en etasje opp i huset inntil kinoen på Sting-låta, så det kan hende det holder

Side 72 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •