Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er monstrene på plass i kinoen og testet så vidt det er.

STOR takk til 8x12Tom som var med og bar de inn. Han tok første og jeg den andre, så det gikk greit. Neida - men det var greit å bære det inn 2 stk. - er jo bare 150kg med MDF og sand

Etter litt fram og tilbake på veien ved gården til PKS på Løten, så fant vi endelig fram.

Vi ble møtt av en hyggelig ung mann på gårdsplassen som tok oss med inn i hovedhuset på gården. Der møtte vi mor og muligens søster/dama? som ønsket oss velkommen. Stod litt tuba, horn og trommer rundt omkring, så skjønte for at dette var en musikerfamilie med korps som den store hobbyen.

Så var det opp på gutterommet i annen etasje, og som fryktet så var bassene STORE. Småguttene som spilte diskant/mellomtone var heller ikke direkte små. 90 kg pr.stk - stemmer det? Med et kloakkrør på omtrent samme vekten under som stativ.

Hadde fått noen hint om at her var det nærfeltslytting som telte og det til de grader. Ved hjelp av de 2 "små" subbene i hjørnet og "mini"-frontene fikk vi en opplevelse av de sjeldne og man satt direkte inne i musikken, noe som man utvilsomt må bruke litt tid på å venne seg til:-D

Pga nærfeltslyttingen ble det veldig vanskelig å få noe ut av subbene, da opplevelsen var så annerledes, så da var det bare å skru ut elementene, og få de ut av huset. I det vi skrur opp den første subben, så ser vi at det ligger masse rart inne i suben. Etter nærmere øyesyn, ser vi at det er masse godis som ligger der Hmmmm.... merkelig sted å lagre søtsakene:-D Det viser seg at det har vært litt mus der og brukt innersiden av subben som matlager. Håper for all del den ikke har vært inne i subben mens PKS har spilt musikk på høyt dB-nivå:-D Mulig det går noen døve mus rundt med vondt i hodet på Løken for tiden....

Så var det bare å tilkalle far med traktoren. Vi fikk bykset subbene bort til en verandadør uten veranda(dette var i annen etasje) og far løftet de ned med traktoren og dyttet de inn i bilen for oss. Chevyen satt seg litt bedre og vi dro avgårde med 300 kg mer i bagasjen.

Vel hjemme, etter en pølse og brus på Nebbenes, ble det litt fleiping om at: "Tar du første da, så tar jeg den andre?" Gikk forholdsvis greit å få de inn bare 2 stk. av oss, da 8x12Tom har flyttet litt tømmer før.

Plasserte de mellom frontene, men der ble bassen helt borte. Vi får nok ta testen med å sette de i sofaen og krabbe rundt og finne riktig plassering

Neste er nå å få et eller annet under kassene, slik at de kan skyves rundt på gulvet, er nok eneste muligheten til å teste forskjellige plasseringer.

Potensialet i disse subbene kom ihvertfall fram og de er skikkelig gode og stramme i attack'ene. Gleder meg til å få testet de litt mer.

Kommer litt bilder om jeg får fikset kommunikasjonen mellom kamera og laptopen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut litt bilder av subbene:

Bilder av subbene i bilen - tar like mye plass i bredden som eskene til Pioneerene:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_subberibil-jpg

Bildet av Beyma 18"-elementet (foreløpig lånt av PKS til de nye kommer):

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_element-jpg

Elementet oppå subben:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_subogelement-jpg

2 subber klare til montering (måtte demontere elementene for å ha noe å bære i):

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_2medelementute-jpg

Og til slutt elementene montert (Pioneerene var plutselig ikke så store lenger):

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_subbermontert-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!

Godt å se de får et godt hjem

Ang det med mus og godteri.... nei.. det er ikke så mye å si, rimelig flaut egentlig :P Heldigvis er verken jeg, Mor10 eller 8*12" redd mus, så det smakte med søtsaker til arbe (mulig det var en spøk)

Håper du får til bassen Mor10, du har vertfall et mye bedre rom enn meg

Mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Tøft!

Godt å se de får et godt hjem

Ang det med mus og godteri.... nei.. det er ikke så mye å si, rimelig flaut egentlig :P Heldigvis er verken jeg, Mor10 eller 8*12" redd mus, så det smakte med søtsaker til arbe (mulig det var en spøk)

Håper du får til bassen Mor10, du har vertfall et mye bedre rom enn meg

Mvh
    Beklager at jeg dro fram det med musa, men det var jo litt morsomt da:-D
    Dere må nok se å stramme opp katta litt og la den stå vakt foran bassporten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det værste jeg har sett eller rettere sagt..tøffeste!! Med tanke på at jeg satt i det rommet her om dagen med de temmelig store Pioneerene og den veldig store og tunge Earthquaken så er jo disse subene heeelt sykt store Earthquaken ser jo ut som en liten CD spiller....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette grenser til latterlig tøft/skremmende. Håper dette trøkker like mye som det ser ut til å gjøre. Inn i ******* ...Her var det mye Werdenskrieg Acceptance Factor.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste av alt er at Cinenovaen drar subbene sammen med frontene uten å nøle et sekund

Fått flyttet de helt inn i hjørnet nå, men er fortsatt noen huller her og der. Merker det godt på musikk, men fytterakkern å det trøkker på film:-D

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kommet hjem etter en liten tur hos Mor10. Pokker, for noen beist av noen subber!:-D
    Fikk lyttet litt med subbene i front og bassen satt strammere enn tidligere, men jeg likte lyden bedre når vi fikk flyttet de til bakveggen, og de også nærmest ble "usynlige" bak decomolton gardinene.

Det begynner forøvrig å bli folksomt "backstage" hos Mor10 nå:
    2 x "humongous" subber plassert rett ved siden av 2 stk. schwære bassfeller på 220cm høyde som liksom ser ned på på subbene.
    Ender vel opp med at Mor10 må sprenge ut mer fjell for å få plass til alt...

Vi prøvde også et par filmer, som Mor10 nevnte, og da ble det trøkk og moro.
    Litt tuning her og der kommer helt sikkert til å ende opp i noen utrolige morsomme opplevelser i både i stereo og surround.

Takk for atter en hyggelig kveld, Morten. Det blir spennende å se hva du ender opp med av effektforsterker for å drive alt sammen......:twisted:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Überfett!!
    Det der var jo ikke akkurat noen pingler nei! Tipper at de to fort vil "markere" seg blant inventaret i kjøkkenbenker og -skap også!
    Hadde du fått kloa i de to der litt før, så hadde du vel neppe behøvd å leie inn kompressor og sprengningsutstyr! De må da være istand til å flytte fjell?
    Har forøvrig noen smarte traller på jobben, som du godt kan få låne ifbm å flytte rundt på de to. De bygger bare ca 10cm i høyden, men hjulene er kanskje litt for små til å rulle avgårde på teppet ditt? Men det går jo an å prøve.
    -
    Kom meg etterhvert hjem fra Mjøstraktene sjøl også, med noen nyydelige høyttalere i bagasjen! De ser jo ut som en "million" hva finish angår, men foreløpig er jeg ikke helt fornøyd med lyden. En overveldende bass gjorde at jeg fort fant frem noen sokkepar, som omgående kom på plass i refleksportene. Det hjalp mye, men jaggumeg er det vanskelig å finne riktig plassering på Vienna Bach Grand her i rommet! Får ikke "Drum7Hits" til å sitte, foreløpig. Ei heller er de like oppløste og åpne i lyden som Totem Arro, i alle fall hittil. :-/

PS: Snek meg for en gangs skyld forbi både fotobokser og lasere, uten å bli tatt!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De subbene såg jo bare SINSYK ut Mor10 !!!
    Granden såg jo liten ut i forhold, selv om den egentlig er STOR :P

Rimelig heftig monoblokker i granden som drar 18" uten problemer da
    Skulle ønske eg kunne fått en demo i kinoen når den blir ferdig en gang. Selv om det er LANGT å reise.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Kom meg etterhvert hjem fra Mjøstraktene sjøl også, med noen nyydelige høyttalere i bagasjen! De ser jo ut som en "million" hva finish angår, men foreløpig er jeg ikke helt fornøyd med lyden. En overveldende bass gjorde at jeg fort fant frem noen sokkepar, som omgående kom på plass i refleksportene. Det hjalp mye, men jaggumeg er det vanskelig å finne riktig plassering på Vienna Bach Grand her i rommet! Får ikke "Drum7Hits" til å sitte, foreløpig. Ei heller er de like oppløste og åpne i lyden som Totem Arro, i alle fall hittil. :-/
    ;-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes subene er litt små, men de spiller sikkert bra likevel. :-P

Ellers må jeg si at kinoen din begynner å bli meget bra. Får prøve å snike til meg en demo når du er ferdig.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som ting begynner å komme på plass nå Mor10 :lol:

Må få kommet meg oppom for å høre hva dette anlegget gir....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva f! Har ikke sett i denne tråden før, men har lest litt gjennom nå. For en utrolig rå kino du har, veldig flotte saker! De Pioneerene sikler jeg selv på, og hva i svarte er det for noen subber? Beist

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Høres ut som ting begynner å komme på plass nå Mor10 :lol:

Må få kommet meg oppom for å høre hva dette anlegget gir....
    Gi meg noen dager til uka for å få litt orden på bassen, så kan du ta en tur

Får ikke noen årnings på processoren din, mulig den må oppgraderes eller at EP-30 må oppgraderes.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Synes subene er litt små, men de spiller sikkert bra likevel. :-P

Ellers må jeg si at kinoen din begynner å bli meget bra. Får prøve å snike til meg en demo når du er ferdig.
    :lol:

Du får ta en tur oppover etterhvert, kommer til å arrangere litt demoer når jeg føler at lyden begynner å nærme seg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du låne forforsterkeren min Morten?
    Det hadde vært spennende å sett om du fikk den til hos deg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    De subbene såg jo bare SINSYK ut Mor10 !!!
    Granden såg jo liten ut i forhold, selv om den egentlig er STOR :P

Rimelig heftig monoblokker i granden som drar 18" uten problemer da
    Skulle ønske eg kunne fått en demo i kinoen når den blir ferdig en gang. Selv om det er LANGT å reise.
    Granden har nok av krefter ja

Du får ta deg en tur over fjellet etterhvert, men det blir ikke musikk med 100dB+ her altså, selv om det sikkert går an å få litt lyd ut av systemet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vil du låne forforsterkeren min Morten?
    Det hadde vært spennende å sett om du fikk den til hos deg.
    Veldig gjerne, Ola!

Skjønner du sliter litt med støy hos deg, og det har jo jeg også litt av til tider, men verdt et forsøk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Får ikke noen årnings på processoren din, mulig den må oppgraderes eller at EP-30 må oppgraderes.
    Crystalioen har siste firmvare. Kan ikke helt skjønne at firmvare oppgradering av EP30 skulle gjøre noen forskjell ift HDCP problematikk.
    Det jeg kan gjøre er å ta min SDI modifiserte dvd spiller så kan en jo gjøre en sammenligning av den gjennom Crystalio mot EP30 rett i pj (pass mode på linsa).
    Noe som kan se ut til å bli min løsning hvis problemet med Crystalio ikke lar seg fikse.

Side 70 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •