Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Heisann. Jeg har faktisk koblet opp et par Crystalioer på jobben, men jeg er ikke super ekspert. Kunne hjulpet deg men har ikke tid før torsdag-fredag:-D
    Har en liten demo her på torsdag for Sannax og Scrooge hvis du har lyst til å stikke innom en tur:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er de originale kassene til "The Almighty"-prosjektet til theStig:-D

Spiller bass så det flagrer i huset med platespilleren stående oppå

De har blitt modifisert fra 15" JBL til 18" Beyma etterhvert og har sannsynligvis noen av de peneste kurvene jeg har sett.
    Skulle være mer enn nok trykk også.

Skal høre de på søndag, så det er ikke helt sikkert at jeg tar de, men sjansene er vel på ca. 99%

Her kan dere lese litt mer om de: "The Almighty".
    Dette ser jo ubegripelig bra ut! Det skal bli mer enn spennende å høre på, om du får lurt en (eller to?) slik(e) inn i kinoen!
    Du får si ifra, så kan jeg sikkert bli med å løfte litt på søndag! Puhh, hva blir det neste?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Dette ser jo ubegripelig bra ut! Det skal bli mer enn spennende å høre på, om du får lurt en (eller to?) slik(e) inn i kinoen!
    Du får si ifra, så kan jeg sikkert bli med å løfte litt på søndag! Puhh, hva blir det neste?
    Vi må vel prøve å få inn begge to vel:-D

Kjøper kassene uten elementer og det er litt leveringstid på elementene, men kan mest sannsynlig få låne elementene som sitter i en liten periode.

Må få rigget opp delefilter og forsterkere før vi får testet dem, men hvis alt går som det skal så er det på plass til søndagen:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det blir TO stk altså?? "Mein gott!!"
    Godt gipsen er skrudd da, og ikke spikret! Hva slags forsterkeri har du tenkt å benytte på disse da? Etter hva som stod å lese på konstruktørens sider, så var de ikke så voldsomt kraftkrevende?

Btw: Savner du / dere Exactene? I så fall kan jeg jo ta dem med i morgen. Det ser ut som om det går i orden med lån av et par 2,5S på fredag. Spiller de like bra i dette rommet, så blir det nok noe handling av både fronter og center hos ELTEK i nær fremtid. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så det blir TO stk altså?? "Mein gott!!"
    Godt gipsen er skrudd da, og ikke spikret! Hva slags forsterkeri har du tenkt å benytte på disse da? Etter hva som stod å lese på konstruktørens sider, så var de ikke så voldsomt kraftkrevende?

Btw: Savner du / dere Exactene? I så fall kan jeg jo ta dem med i morgen. Det ser ut som om det går i orden med lån av et par 2,5S på fredag. Spiller de like bra i dette rommet, så blir det nok noe handling av både fronter og center hos ELTEK i nær fremtid. ;-)
    Må jo ha stereo da:-D

Foreløpig så blir det antagelig å drive de med en Parasound 5x220w - 2 til front og 2 til bassene, så får vi se etterhvert. Kjører aktiv deling på rundt 80Hz tenker jeg, så får vi se om jeg får kontroll på Pioneerene. Har også en Sunfire 1000-watt sub-forsterker som kanskje kan få en makker til å drive bassene.

Haster ikke med Exactene, hvis du vil teste mer på de, men ta de med deg hvis du vil bli kvitt de.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var første uoffisielle demo unnagjort:-D

Takk for hyggelig besøk av Sannax, Scrooge, Gary7, MrMiyagi og 8x12Tom.

Startet med at Sannax hadde lyst til å se hvordan anamorfisk linse og 2.35:1 så ut, men det ble det jo ikke noe av - selv med MrMiyagi'es hjelp, så var det ikke mulig å få bilde på prosjektoren.

Scrooge hang seg på en liten demo og gamle arbeidskollega Gary7 hadde lyst til å komme en tur. MrMiyagi tilbød seg å komme og hjelpe til og sannelig ringte 8x12Tom og kjedet seg litt og tok en "snartur" fra Holmestrand.

Litt fler mennesker enn jeg hadde regnet med, men det ble en hyggelig kveld med mye musikk og litt visning av Aeon Flux uten 2.35:1.

Sliter fortsatt med problemer i bassområdet, men det begynner å komme seg.

Har fått låne en DP s1C preamp av 8x12Tom og den strammer helt klart opp bassen på en veldig bra måte, men det blir veldig boomy til tider pga stående bølger i rommet. Vi fikk vel ihvertfall fram noe av potensialet i Pioneerene, så nå er det bare å temme de på riktig måte.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir rått!

Lykke til videre! Kommer til å følge prosjektet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    Dette blir rått!

Lykke til videre! Kommer til å følge prosjektet
    Takk for det!

Begynner å komme seg nå, men har litt jobbing igjen med bassen.

Skal måle litt mer og se om det er mye topper som er problemet, kan da evt. ta litt av det med en EQ.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og takk for et hyggelig gjensyn med alle!:-D
    8x12Tom´s utlånte DP pre gjorde helt klart godt fra seg i forhold til Rotel´en ja! Sjøl er jeg ikke så lite overrasket over at forskjellen var såå stor?
    Helt klart et steg i riktig retning mtp temming av Pioneerene.
    Bassområdet ble straks litt mer kontant, og i mine ører ble forholdet imot mellomtone / diskant bedre ballansert.
    For å være helt ærlig, så har jeg hittil savnet litt mer "trøkk" fra Pioneerene i bassområdet, men nå satt det plutselig bedre? Jeg synes i alle fall det. Hva synes dere andre?
    Mulig at jeg kan oppfattes som bassglad / "bortskjemt" fra eget (kanskje for "boomy"?) lytterom, men jeg syntes uansett at DP´n var en positiv opplevelse.
    Du er vel på langt nær ferdig med hverken høyttalerplassering eller romdemping, og i den anledning ville jeg nok foreslå å flytte høyttalerne litt lenger frem i rommet.
    Utifra det lille jeg vet og har erfart, så har jeg en formening om at du antakelig vil få en bedre holografi i lydbildet.
    Det er jo "bare" å prøve, tiltross for at det koster noen kalorier å flytte på et par velvoksne fronter!
    Paradoksalt nok, syntes jeg at dybden i lydbildet ble bedre fra bakerste rad, noe som også ble understøttet av 8x12".
    Dermed vil jeg tro at det nok kan være noe å hente, plasseringsmessig.

@SannaX: Jeg slapp unna radaren i kveld, tiltross for at jeg passerte Gjelleråstoppen med 185 på meter´n! :twisted:
    Hmm, jeg lærer visst aldri...ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hehe...noen lærer aldri! (Scrooge)
    Takker alle sammen for hyggelig sammenkomst i går og spesielt til verten som stiller "The Rock" til disp for de av oss som enda ikke er helt i mål med rom selv. Ingen tvil om at dette rommet har potensiale. Utrolig tøff og ikke minst gjennomtenkt kino Mor10! At rommet ikke er helt ferdig skjønnte vi når Scrooge plutselig satt med et dempepanel over øra, her er det plassert dempepaneler og basspaneler stort sett over alt.

Når det kommer til lyd er jeg enig med Scrooge. Har eid Rotel RSP-1068 selv og dette er ingen dårlig pre i et stereooppsett til tross for at det i utgangspunktet er en surroundpre. Når DP'en ble koblet opp kom pioneerene likevel mer til si rett.
    Bassområdet ble strammet opp og det ble nok noe mer "snert" i mellomtone og diskantområdet også. Den kunne faktisk helle mot det lyse i øvre sjikt. Det er mulig dette hadde med "åpenheten" i den å gjøre...er ikke god nok på dette.
    De som ikke har sett fjernkontrollen har gått glipp av noe...den ligger ikke godt i hånda for å si det mildt...fortjener nesten et bilde den "klumpen".
    Det var interessant at man kunne kjøre opp +7db i visse frekvensområder bare ved å trykke på en knapp på fjernkontrollen. Når vi boostet opp på 7db på ca 60hz forsvant umiddelbart det sømløse. Det ble for mye "rumling", skrudde av igjen og det hele ble umiddelbart flatere. Fint å kunne ha denne muligheten når man tweaker. Her spillte rommet kraftig inn.
    Må jo nevne effekttrinnet også. At Gary7 tviholder på denne skjønner jeg godt. For et beist. Earthquake Cinènova Grande 5 hvis jeg ikke tar feil? 52 kg oppbygd som monoblokker med eget justerbart delefilter til hver kanal, balansert eller ubalansert drift..litt av et utstyr noen av gutta har Den stod vel stort sett bare å humret hele kvelden. Til tross for at Scrooge satt med radioshacken oppe ved rundt 100db et par ganger var den nesten ikke lunken.
    Ser du har kommentert 7 kanaleren på torget Mor10..lyst på..hehe :lol:

Jeg ble også positivt overrasket over SVS'en som pumpet ut bass. Tror det var en 20-39 tube? Den var utrolig bra integrert ift frontene. Når suben spillte med var det faktisk bedre bassrespons i rommet, mer punch på et vis. Pioneerene klarnet også av dette. Dette er jo mye trolig rommet. Ingen tvil om at det bor mye mer i Pioneerene bare plasseringen og dempingen blir optimal. Det sier vel egentlig mye om hvor vanskelig dette kan være.

Så til bilde. Jeg hadde jo ønsket å se utstyret til counterpointer koblet opp, men vi fikk ikke til bilde på Crystalioen. Linsa var likevel koblet opp og lerrertet er jo 380cm bredt. Nå brukes uansett ikke mer enn 340cm av den horisontale bildeflaten, men det skulle vel være rikelig Vi så litt på Eon Flux, og med fare for å miste fokus grunnet hovedrolleinnhaveren i denne filmen fikk vi altså sett en billedkvalitet som overgår alt jeg personlig har sett til nå på digitale PJer. At JVC'en gjør jobben og vel så det er det ingen tvil om. Vi fikk strukket ut horisontalt med linsa og det var tøft! Ulempen var at vi ikke fikk strukket vertikalt pga Crystalioen, men inntrykket var der. For meg blir iallefall veien å gå 2.35:1..jeg tror jeg er i ferd med å bli en bildejunkie

Alt i alt en meget hyggelig kveld som selvfølgelig går for fort. Alltid gøy å møte andre med samme interesse.
    Takk igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff kino dette, spent på forsettelsen.

Føleg denne tårn nøye nå, hadde vært kul og hørt og sett dette live engang. Vurder også og skaffe meg Pionner høytalerne.
    Uansett kjempe tøff kino og lykke til videre med prosjektet Mor10.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sk
    Tøff kino dette, spent på forsettelsen.

Føleg denne tårn nøye nå, hadde vært kul og hørt og sett dette live engang. Vurder også og skaffe meg Pionner høytalerne.
    Uansett kjempe tøff kino og lykke til videre med prosjektet Mor10.
    Takk for det, sk!

Du får følge med, så dukker det opp noen demokvelder etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Change of plans!

Hadde tenkt å hjelpe peram med litt kinobygging på lørdag, men det er flyttet til søndag.

Så, noen som har lyst til å være med en tur til Løten i morgen og få hørt på nærfeltslytting ala theStig på Hifisentralen (Ikke han jeg skal til, men en som har mye av utstyret hans) og hente et par små, søte subber?

Drar ved 10-tiden og regner med å være hjemme utpå eftan en gang.

Trenger da også hjelp til å få subbene inn i kinoen etterhvert på lørdagen

Tar en tur ned i kinoen noen timer nå, med madamen, men svarer eventuelt senere i kveld.

Disket opp med stekt kveite m/sesamfrø, smørdampede grønnsaker og poteter, samt Parisienne saus til madamen i dag som en liten takk for tålmodigheten hun utviser når jeg holder på som verst i kinoen

Tar med oss en rødvin og koser oss i kinoen i dag - må jo score litt points

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... Tror det var en lur plan Mor10 ! Du får sikkert full pott da

SannaX :
    Det var Mor10 som fikk meg til å kjøpe den Cinènova Grade 7'en. Og eg angrer ikke. Er nå mulig att eg har fått til lyden med Earthquake og Electra 946 som eg ikke likte i starten. Mulig det kan vere spikesene som eg ikke fikk i posten før idag. (Fikk ikke de med da eg kjøpte 946)
    Men den Granden er helt sinsykt RÅ og driver alt med stålkontroll. Og den passet perfekt til B&W Matrix 802 og ble ikke varm i hele tatt når eg dro på med +110dB på musikk over lengre perioder.
    Eg sliter litt med att den blir ganske varm med 946 over lengre perioder på +110dB, mulig det kan vere att eg har det for varmt i rommet eller att 946 gjør forsterkere varme :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jo tråd jo

Hyggelig at noen kan kose seg med subbene mine.
    sees forøvrig her: http://avforum.no/minhifi/show.php/PKS slik de står i dag.

Får håpe noen benytter seg av tilbudet og blir med Mor10, for det er så forbanna tungt å fløtta på..

Mvh

PK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hehe.... Tror det var en lur plan Mor10 ! Du får sikkert full pott da

SannaX :
    Det var Mor10 som fikk meg til å kjøpe den Cinènova Grade 7'en. Og eg angrer ikke. Er nå mulig att eg har fått til lyden med Earthquake og Electra 946 som eg ikke likte i starten. Mulig det kan vere spikesene som eg ikke fikk i posten før idag. (Fikk ikke de med da eg kjøpte 946)
    Men den Granden er helt sinsykt RÅ og driver alt med stålkontroll. Og den passet perfekt til B&W Matrix 802 og ble ikke varm i hele tatt når eg dro på med +110dB på musikk over lengre perioder.
    Eg sliter litt med att den blir ganske varm med 946 over lengre perioder på +110dB, mulig det kan vere att eg har det for varmt i rommet eller att 946 gjør forsterkere varme :/
    Den var helt sykt tung og den låt meget bra også Er det 300w den du har? Hadde jeg hatt penger....
    Høres ut som du er fornøyd nå med de spiksene...da selger du ikke likevel regner jeg med?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Her var det jo tråd jo

Får håpe noen benytter seg av tilbudet og blir med Mor10, for det er så forbanna tungt å fløtta på..

Mvh

PK
    Dette var det villeste...jøjjemeg Hadde jeg hatt tid skulle jeg hjelpet! Skulle likt å legge øret til dette oppsettet!!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, selger den nok ikke med mindre eg får rett pris da. Har lyst å prøve ut Parasound Halo serien på Electra.
    Men eg må nesten se hva folk vil gi og slikt
    Er link til en test om den i anonsen min på torget som du kan lese på
    Og den er målt til 328,3 WRMS 8 ohm av HomeTheater Magazine.

Ett lite tidig sitat fra samme bladet "This amp brings new meaning to the phrase 'gentle giant'. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Her var det jo tråd jo

Mvh

PK
    8x12Tom blir med og hører (og lemper) i morgen, så da skulle vi klare å få de ut

Dette blir spennende....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Den var helt sykt tung og den låt meget bra også Er det 300w den du har? Hadde jeg hatt penger....
    Høres ut som du er fornøyd nå med de spiksene...da selger du ikke likevel regner jeg med?
    Og da er det jeg som sitter igjen som taperen - skaffet 2 stk. en kjempeforsterker og har ingenting selv:cry:

Det er vel bare en måte å gjøre noe med det på: Skaffe noe bedre

Ligger heldigvis alltid et par tanker før dere8-)

Side 68 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •