Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Åtte stykker i en post? Jeez.

[/OT off]

Opptatt i helga Morten?
    :-D :-D

Måtte bareops:

Er stort sett tilgjengelig i hele helga, bortsett fra i kveld hvor onkel amerika-farer er på besøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...mye smilies og oopser der ja Hørtes ut som litt av et virvar...

Kommer veldig gjerne og titter og hører til uka...alle andre kvelder enn onsdag passer fint!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannax: Skal vi prøve på torsdag?

Counterpointer: Passer det for deg også eventuelt?

Gwandarion: Mente du å ta en tur til meg, eller ville du at jeg skulle ta en tur til deg?

Hehe, helt uten smilies :-D Ooopsops: Ånei, der var de igjen

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... er morro og bra ting synst eg. Det utrykker liksom det man føler om "den" tingen

Eller hvordan ser utstyrlista ut nå om dagen i kinoen. Og hva er tenkelig oppgradering av utstyr om du kan si det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, torsdag passer fint for min del!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hehe... er morro og bra ting synst eg. Det utrykker liksom det man føler om "den" tingen

Eller hvordan ser utstyrlista ut nå om dagen i kinoen. Og hva er tenkelig oppgradering av utstyr om du kan si det
    Blir kanskje litt ivrig med smilies etterhvert, men innlegget om linsa var ment litt spøkefullt og jeg måtte understreke noen av de dumme tingene vi gjorde....

Utstyrslista ser ikke bra ut for tiden, da ting ikke har gått helt som planlagt i det siste:cry:

Sitter nå med følgende utstyr:

Pre: Rotel RSP-1068 (Blir stående som surroundpre, men ønsker en dedikert stereopre)
    CD/SACD: Heftig moddet Marantz 7001 KI
    HD: Toshiba EP30 (Dukket opp 17 filmer i postkassa i dag, billig med HD-DVD for tiden)
    Forsterker: Cinenova 16-kanals (Midgardene er solgt) Funker bra som surround-effekt og har nok kanaler til en utvidelse)
    Høyttalere: Pioneer S-1EX og 4 stk. B&W DS6
    Prosjektor: JVC HD1

Står litt på bar bakke nå, men da er jo alt duket for å prøve ut litt nytt:-D

For det første så skal jeg låne tilbake Cinenovaen jeg solgte for en tid tilbake og se hvordan den funker med bi-amping på Pioneerene(Du kjenner kanskje til denne:wink: )

Har muligens en eldre Krell Kr3C preamp som skal testes. Med processorinngang, så det hadde jo vært elegant om den funket.

Har lyst til å teste ut Typhonene til Soundplanet og har pratet med Anfield om et lån.

Har lyst til å prøve kombinasjonen med en god rørpre og en kraftig transistor-effekt. Cinenova og ???

Vurderer en center til frontene. S-7EX?

Subber er enda på vent, men det er som sagt før et par spennende prosjekter på gang. Vil ikke si noe mer før det er litt mer konkret denne gangen!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, det såg jo ikke så veldig gale ut. Det fineste og kansje beste er vel å satse på Pioneer sentern og ja Da blir det ivertfall lik lydsignatur selv om eg ikke hadde noe problem med det når eg hadde 802ene og electra 901. Har vel mest å si på forsterken med det kansje. Lurt å bruke samme forsterker på fronter og senter etter mine ører og tester.

Fikk du testet Midgard på Pioneer eller ble de solgt før du fikk htene i hus. Og som surroundpre er vel en med HDMI 1.3 lurt. Ville ventet til Pioneer, Denon og Marantz sine topp klasse kommer (ikke lenge til)

Ja kjenner nok godt den Cinenovaen Fikk Xindak høytaler kablene mine idag. Og tro det eller ei, men det føles som om mellomtonen ble bedre med de. Kan vere innbillese pga kvalitetfølese eller att det faktisk er forskjeld. Er vel uansett det man tror man hører som teller
    Er en liten om ikke stor mulighet for att den blir stående alikavel :P

Hvordan er de B&W DS6 bak, får de sprett lyden og klarer dynamikken bak fra. Lurer litt på de da de ikke koster så mye som Electra bakhøytalrene og eg ikke er helt fan av den mellomtonen det sikkert blir :P

HD ja. Er vel egentlig endel penger på å spare med å kjøpe MASSE filmer av det no før de forsvinner helt fra lagerene
    Det blir vel en Bluray på deg og i fremtiden. Kansje når det kommer litt flere spillere som har full støtte på alle HD material og slik ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Sannax: Skal vi prøve på torsdag?

Counterpointer: Passer det for deg også eventuelt?
    Må se det ann litt, har dukket opp en sak som tar mye tid og energi for min del :evil:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må se det ann litt, har dukket opp en sak som tar mye tid og energi for min del :evil:
    OK, ikke helt fått med meg hva som skjer her, men si fra når det passer med et besøk og når du vil ha tilbake utstyret ditt:-D

Det dukker vel opp litt bilder i løpet av helgen, tenker jeg, ikke helt enkelt å få til bilder i et helt mørkt tak med sort linse og sort prosjektor.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, det såg jo ikke så veldig gale ut. Det fineste og kansje beste er vel å satse på Pioneer sentern og ja Da blir det ivertfall lik lydsignatur selv om eg ikke hadde noe problem med det når eg hadde 802ene og electra 901. Har vel mest å si på forsterken med det kansje. Lurt å bruke samme forsterker på fronter og senter etter mine ører og tester.

Fikk du testet Midgard på Pioneer eller ble de solgt før du fikk htene i hus. Og som surroundpre er vel en med HDMI 1.3 lurt. Ville ventet til Pioneer, Denon og Marantz sine topp klasse kommer (ikke lenge til)

Ja kjenner nok godt den Cinenovaen Fikk Xindak høytaler kablene mine idag. Og tro det eller ei, men det føles som om mellomtonen ble bedre med de. Kan vere innbillese pga kvalitetfølese eller att det faktisk er forskjeld. Er vel uansett det man tror man hører som teller
    Er en liten om ikke stor mulighet for att den blir stående alikavel :P

Hvordan er de B&W DS6 bak, får de sprett lyden og klarer dynamikken bak fra. Lurer litt på de da de ikke koster så mye som Electra bakhøytalrene og eg ikke er helt fan av den mellomtonen det sikkert blir :P

HD ja. Er vel egentlig endel penger på å spare med å kjøpe MASSE filmer av det no før de forsvinner helt fra lagerene
    Det blir vel en Bluray på deg og i fremtiden. Kansje når det kommer litt flere spillere som har full støtte på alle HD material og slik ?
    Pioneer senteren er helt rå, både lydmessig og utseendemessig, så den står nok høyt på lista ja. Phantom-center funker veldig bra når man sitter i sweetspot, og dialogen er høyt oppe på bildet. Venter med å sette inn en center til stereo-oppsettet er spikret og at jeg har bestemt meg for lerret.

Midgardene spiller ganske godt på Pioneerene, med en skikkelig god mellomtone spesielt. Er ikke helt sikker på bassen, men det kan være rommet som roter det til. Merker uansett at den får litt mere pusterom når jeg deler på 80Hz og lar subben ta de laveste frekvensene. Ønsker å teste bi-amping på frontene, for å la en forsterker jobbe med bassen alene.

DS6'ene har jeg ikke testet for mye på, men det virker som de gjør en OK jobb foreløpig. Deler de ganske høyt (100Hz) for at de skal kunne levere litt mer trøkk før de gir seg.

Blir helt klart en Blu-Ray på meg etterhvert, men har samlet opp en haug med HD-DVD nå, så jeg har ihvertfall noen måneder med filmer foreløpig.

Kommer sannsynligvis ikke til å bytte ut Rotel, da jeg synes den låter flott, men vil heller skaffe en Blu-Ray med de nye lydformatene og 5.1 analog ut.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørest bra ut Mor10, gleder meg (oss) til å se bilder og den fulle utstyrlisten når det kommer.
    Dialogen fra sentern kommer ikke midt på bilde hos meg pga den står under bilde. Noe som har begynt å iritere meg litt i det siste
    Er det ikke noen forsterkern som kan gjøre slik att lyden blir løftet opp midt på eller blir alternativet å kjøpe en senter til og montere den i taket over lærretet for å få lydbilde i mitten av bilde ?

Høres bra ut det med att Midgardene funket veldig bra på mellomtonen, mulig eg må få lånt meg noen slike og teste på Electraene.
    Blir nok mest sansynlig en Denon AVC-A1HD på meg eller en Yamaha Z11 om den kommer på brukt markedet.

Er ikke akuratt billig den sentern til Pioneer nei. Men spiller sikkert SINSYKT ilag med frontene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    OK, ikke helt fått med meg hva som skjer her, men si fra når det passer med et besøk og når du vil ha tilbake utstyret ditt:-D
    Har litt greier som må ordnes med avokater og styr, har ingenting med AV å gjøre men gjør at jeg har annet å tenke på akkurat nå. Dette dukket opp på fredag.

Du kan bare ha VP og linse enn så lenge, kan si fra når jeg trenger det tilbake.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørest bra ut Mor10, gleder meg (oss) til å se bilder og den fulle utstyrlisten når det kommer.
    Dialogen fra sentern kommer ikke midt på bilde hos meg pga den står under bilde. Noe som har begynt å iritere meg litt i det siste
    Er det ikke noen forsterkern som kan gjøre slik att lyden blir løftet opp midt på eller blir alternativet å kjøpe en senter til og montere den i taket over lærretet for å få lydbilde i mitten av bilde ?

Høres bra ut det med att Midgardene funket veldig bra på mellomtonen, mulig eg må få lånt meg noen slike og teste på Electraene.
    Blir nok mest sansynlig en Denon AVC-A1HD på meg eller en Yamaha Z11 om den kommer på brukt markedet.

Er ikke akuratt billig den sentern til Pioneer nei. Men spiller sikkert SINSYKT ilag med frontene.
    Har du forsøkt å tilte senteren slik at den peker litt over lytteposisjon?
    Har selv prøvd med 2 sentere (over og under lerret) og det fungerte meget bra oppe i loftstua.

Jeg synes Midgardene spiller meget bra i mellomtonen og det er verdt å teste det ut ja.

Hvis jeg skal bytte ut Rotel processoren, så står nok Yamaha'en veldig høyt på lista her også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har litt greier som må ordnes med avokater og styr, har ingenting med AV å gjøre men gjør at jeg har annet å tenke på akkurat nå. Dette dukket opp på fredag.

Du kan bare ha VP og linse enn så lenge, kan si fra når jeg trenger det tilbake.
    OK, håper det ordner seg med ting og tang. Skal se om jeg får testet litt mer på Crystalioen (ikke Crysalis nei, det er HSM vi bruker i IT-Sikkerhet på jobben) i dag. Har fått ordnet en overgang til, så da blir det kanskje litt bedre bilder:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Blir det en liten demo torsdag eller vil du vente til counterpointer kan?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hei! Blir det en liten demo torsdag eller vil du vente til counterpointer kan?
    Vi kjører en liten demo på torsdag, noen fler som har lyst til å komme og kikke litt, så si fra her!

Mangler senter og en platting til setene bak, så det blir litt "ego-lytting" i sweetspot, men det er bare å dele litt på det:-D

Skal vi si kl. 19?

Sender en PM med adresse og tlf.nr.!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger nok innom jeg også, regner jeg med. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Slenger nok innom jeg også, regner jeg med. ;-)
    Hyggelig, hyggelig:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite problem til demoen på torsdag jeg har slitt med et par timer nå:

Jeg får ikke Crystalioen til å fungere med HDMI-DVI både inn og ut.

Er det noen spesielle innstillinger jeg må gjøre for å få dette til å virke.
    Er det HDCP-problemer?
    Er det noe spesielt med overgangene?

Noen som kan komme med noen tips?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med component ut da, bare for å prøve? Du har jo opplegg for det, såvidt jeg husker?
    Utover det, så regner jeg med at du har finlest manualen? ;-)
    Men at man likefullt kan gå seg vill i de utallige mulighetene i Crystalioen, kan jeg godt forstå. Opsjonene var mildest talt mange!

Side 66 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •