Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg vært en tur nede i kinoen på Økern og lempet store, STORE, STORE broren til S-1'ene.
    Bare emballasjen veide 50kg - høyttalerne 150kg pr.stk:shock:

Lekre, lekre greier!

Snakk om lyd (eller det kan jeg ikke, for Atle skal vel teste de) :-D

Det vi snakker om er TAD Reference 1, og de kommer nok til å ligge på topp på "Bli millionær"-ønskelista en stund ja.

Hørte JBL Everest nede i et dårlig lytterom på Hificenteret på dual 2000watt McIntosh-forsterkere og TAD'ene låt bedre uinnspilt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, 150kg høyttalere??:shock:
    Da kan jeg godt skjønne at de testes der, og ikke hjemme hos nevnte herremann.
    Ett sted går vel grensen for hva han kan klare å få ned i kinoen sin!
    Noe (lytte)-nytt fra din egen kino da?
    Et par bilder av godsakene dine kan vi vel også tåle. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jøsses, 150kg høyttalere??:shock:
    Da kan jeg godt skjønne at de testes der, og ikke hjemme hos nevnte herremann.
    Ett sted går vel grensen for hva han kan klare å få ned i kinoen sin!
    Noe (lytte)-nytt fra din egen kino da?
    Et par bilder av godsakene dine kan vi vel også tåle. ;-)
    Nevnte det for Atle, at de hadde vært litt tøffe å få de ned hos han, men låter det godt nok, så vet vi ikke hva den herremannen klarer å få til:-D

Fikk fikset problemet med bakkanalene i går. En av de virket ikke under første test, men det var innstillinger på Cinenovaen som gjorde det, ikke kabling.

Kjørte Marantz-DVD med testing av lyd og ja, det begynner å falle på plass i surround nå.

Har et par alternativer på vei på pre-fronten til stereo, forhåpentligvis før påske.

8x12Tom kommer på besøk i morgen med en haug med akustikkplater han hadde til overs, så da får jeg tettet resten av taket også:-D

Bilder kommer når jeg får ryddet litt og støvsugd igjen:-D

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... de største TAD 150kg !!!! Sinsykt med kasser på 50kg til. Må jo ha sekkehjul for å flytte de rundt. Eller leie inn mannskap til å bære

Men så koster de jo en halv mill og. Skal bli artig å lese test om den kommer ut i hjemmekino.

Igjen grattis med nye Pioneer

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-3'ene som stod der fra før var rimelig små i forhold ja!

Disse hadde vært noe for deg Xinhua - mangler du trøkk på disse, er det på tide å legge opp denne hobbyen:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.... Ja kansje eg skal spare til dem da siden du sikker de trøkker så bra
    Trenger nok ikke sub til musikk heller da ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hehehe.... Ja kansje eg skal spare til dem da siden du sikker de trøkker så bra
    Trenger nok ikke sub til musikk heller da ?
    De går "bare" ned til 25hz da, så du må nok ha noen subber til de:-D

Puh, JBL Everest og TAD Ref 1 lytting med en dags mellomrom - håper jeg ikke selger huset for å kjøpe høyttalere:twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt hyggelig besøk fra 8x12Tom i dag og fått litt lyttehjelp.

Han hadde også med seg 13 stk. Akustikkplater han ikke hadde brukt for. Det er utrolig mye hyggelige, sjenerøse folk her inne:-D

Nedturen var at etter noen dager hvor jeg har blitt litt mer kjent med rommet, så fant vi ut at det er en del for mye, og muligens noen frekvenser som er litt borte. Dette er ikke noe krise i seg selv, ganske vanlig, men bassen går mer langs den nye thermomuren enn den originale veggen inn mot huset
    Virker nesten som veggen spiller med på en måte....

Har ikke foretatt noen som helst målinger enda, så det kan være stående bølger som lurer oss litt. Skal bruke påsken på å prøve å finne ut av hva som egentlig skjer, og prøve litt forskjellige tiltak.

Scrooge: skal du bort i påsken? Kunne tenkt meg å få litt hjelp med å bekrefte hva jeg gjør galt med RoomEQWizard og de rare målingene mine der.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola! :-D
    Nei, jeg skal ikke bort i påsken! Dermed bør det være duket for et (eller fler?) besøk i påsken.
    Så får vi se om vi kan finne ut av dine problemer med R.Eq.W?
    Det skal jo være en relativt grei sak å få til, men det betinger vel et visst nivå på lydkortet i PC´n tror jeg?
    Har lekt meg litt med min "høinngamle" bærbare Compaq Evo N600c, men klarer ikke å få til noe særlig på den.
    På den stasjonære derimot, som er bestykket med et SB Audigy II, så går det så det griner!
    Derav min foreløpige (og kanskje forhastede?) konklusjon.
    Det finner vi sikkert ut av, uansett!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så koster de jo en halv mill og.
    Igjen grattis med nye Pioneer
    Leser jeg DØNN feil her nå, men er det virkelig snakk om høyttalere til 500.000,-?? :shock:
    Ettersom jeg ennå ikke har halt i land storeslem i Lotto, så kan det jo tyde på at den gevinsten har havnet øst for Glomma?
    Fantastisk, intet mindre enn fantastisk!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Bare emballasjen veide 50kg - høyttalerne 150kg pr.stk:shock:
    Uff og uff. Nei de der kommer nok ikke inn i mitt hus. Jeg og min svoger bar opp vaskemaskinen, den var 96 kilo brutto - der går grensa...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser jeg DØNN feil her nå, men er det virkelig snakk om høyttalere til 500.000,-?? :shock:
    Ettersom jeg ennå ikke har halt i land storeslem i Lotto, så kan det jo tyde på at den gevinsten har havnet øst for Glomma?
    Fantastisk, intet mindre enn fantastisk!
    Håper du ikke har misforstått situasjonen. Det er foreløpig ingen som har kjøpt disse høyttalerne, de er kun inne til test hos Hjemmekino på Økern.

Pioneer S-1 er litt billigere - rundt 60k.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Uff og uff. Nei de der kommer nok ikke inn i mitt hus. Jeg og min svoger bar opp vaskemaskinen, den var 96 kilo brutto - der går grensa...
    Har man råd til disse høyttalerne, så kan man sikkert ta seg råd til litt bærehjelp også:wink:

Sikkert noen eksperter på piano-flytting som kan ta en slik jobb...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola! :-D
    Nei, jeg skal ikke bort i påsken! Dermed bør det være duket for et (eller fler?) besøk i påsken.
    Så får vi se om vi kan finne ut av dine problemer med R.Eq.W?
    Det skal jo være en relativt grei sak å få til, men det betinger vel et visst nivå på lydkortet i PC´n tror jeg?
    Har lekt meg litt med min "høinngamle" bærbare Compaq Evo N600c, men klarer ikke å få til noe særlig på den.
    På den stasjonære derimot, som er bestykket med et SB Audigy II, så går det så det griner!
    Derav min foreløpige (og kanskje forhastede?) konklusjon.
    Det finner vi sikkert ut av, uansett!
    Kjempemessig, Jan!

Er litt opptatt i kveld, men har du lyst til å ta en tur innom på dagtid (vi har vel begge noen som ønsker å være litt sammen med oss om kvelden?) lørdag eller søndag, så kan vi ta noen timer og kjøre litt testlyder.

Vi må jo få satt opp linsa og videoprocessoren til Counterpointer snart også?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Kjempemessig, Jan!

Er litt opptatt i kveld, men har du lyst til å ta en tur innom på dagtid (vi har vel begge noen som ønsker å være litt sammen med oss om kvelden?) lørdag eller søndag, så kan vi ta noen timer og kjøre litt testlyder.

Vi må jo få satt opp linsa og videoprocessoren til Counterpointer snart også?
    Lørdag er jeg nok opptatt ettersom jeg (HURRAA!:-D ) er invitert ned til Devilej for å se og høre på remediene hans! Får vel noe å strekke meg etter der, tenker jeg!
    Søndagen derimot, ser foreløpig ut til å være ledig. Medmindre "mora mi" skulle finne på noe "lurt".
    Vi må jo også få justert inn endestoppene på lerretet også! Om du får fikset det, så hadde det vært fint om bryter for opp- og ned hadde vært på plass. Men det er ikke noe must, vi får nok mekka til noe allikevel. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag er jeg nok opptatt ettersom jeg (HURRAA!:-D ) er invitert ned til Devilej for å se og høre på remediene hans! Får vel noe å strekke meg etter der, tenker jeg!
    Søndagen derimot, ser foreløpig ut til å være ledig. Medmindre "mora mi" skulle finne på noe "lurt".
    Vi må jo også få justert inn endestoppene på lerretet også! Om du får fikset det, så hadde det vært fint om bryter for opp- og ned hadde vært på plass. Men det er ikke noe must, vi får nok mekka til noe allikevel. ;-)
    Det høres bra ut, Jan!

Er klar jeg, vet du. Jobber litt med bassen og Excel i morgen så får vi se.

Bryter til lerret er på plass, så slipper vi noen fler karameller med manuell direktekobling

Si fra hvis det passer på søndag, så tar vi en runde da, eller senere.

Andre som har lyst til å være med å leke bass-leken i morgen, så er det bare å si fra.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass leken lekte eg idag med mine nye (gamle) Electra 946 i det STORE 4x4meter rommet mitt

Og skal si eg fikk den bassen eg leitet etter Mor10. Nå må eg bare få til mellomtonen noe lunde lik som på Matrix 802 S3 så er eg rimelig fornøyd.

Og om noen kjøper TAD ht'ene til en halv mill så kan eg vere med på bæring. Da eg har erfaring med ca 50 piano og 3 flygel
    (Mot betalt reise og gratis lytting såklart)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass leken lekte eg idag med mine nye (gamle) Electra 946 i det STORE 4x4meter rommet mitt

Og skal si eg fikk den bassen eg leitet etter Mor10. Nå må eg bare få til mellomtonen noe lunde lik som på Matrix 802 S3 så er eg rimelig fornøyd.

Og om noen kjøper TAD ht'ene til en halv mill så kan eg vere med på bæring. Da eg har erfaring med ca 50 piano og 3 flygel
    (Mot betalt reise og gratis lytting såklart)
    Godt at du fikk litt ut av Electra'ene!

Mellomtonen til Matrixene tror jeg du skal lete lenge etter:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det er ALTFOR lite bilder i denne tråden i den senere tid, tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta en tur innom i morgen om det er noe aktivitet. Tross alt er det kun live man ser hvor bra det faktisk er!:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ettersom det er ALTFOR lite bilder i denne tråden i den senere tid, tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta en tur innom i morgen om det er noe aktivitet. Tross alt er det kun live man ser hvor bra det faktisk er!:-D
    Har holdt på med å prøve å få et lydkort til å fungere med REW i dag, men det er ikke så enkelt.

Kommer til å fortsette med tuning av rommet i morgen, og går det ikke med REW, så blir det Excel og sinustoner på CD.

Har du lyst til å ta en tur, så er du hjertelig velkommen, men alt er litt kaos igjen nå da:cry:

Planen er å røske ut all dempingen igjen og bygge opp litt etter litt, dermed blir det ihvertfall ikke pent der en stund.

Side 63 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •