Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2435
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    S1-x?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Pioneerene er oppe og går, men det er ikke S-3EX :-D
    Er det storebroren, da? Demomodellene fra Hi-fi Center Kjeden kanskje?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Mer snacks! :-D Hadde jeg bare hatt tid å komme ned en tur i dag...

Får man tak i EP-35...EP-30 har vel ikke Reon chip'en?
    Du får si fra en dag det passer, Håvard. Det begynner å funke der nede nå:-D

Klarer ikke å skjønne helt specene på disse spillerne, så det ble en EP-30. Noen mener de har samme chippen og noen mener de er forskjellige. Uansett så er det en god spiller til 995,-. De har vel ikke 5.1 analoge utganger, noe jeg kunne tenke meg, men jeg synes HD-E1'en funker greit, og den er vel ikke dårligere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S1-EX stemmer det

De spiller rimelig godt på Midgard-blokkene, men må få tak i en brukandes rør-pre og få testet det. Bruker Rotel RSP-1068 nå og den er nok ikke mest detaljert. CD-spilleren er en Marantz 7001 KI som er moddet for 2500 dollar. Den spiller veldig lyst, spesielt på SACD og trenger noe som toner den ned litt.

Scrooge, Gary7 og jeg fikk jobbet litt med plassering i dag og Qsounden sitter som den skal. Bassene på disse høyttalerne er deilig stramme, mellomtonen sitter i brøstet, mens diskanten er som sagt litt lys, men det vet jeg er spilleren.

Litt kjedelig, men rommet ser ut til å spille bra allerede, bare med teoretiske plasseringer av akustikkplater, så noe har man da gjort riktig under designet og konstruksjonen

En kjempetakk til Scrooge for lemping av de små boksene. Det gikk akkurat inn 2 høyttalere på ryggen inn i min Chevrolet Astro, med baksetet trukket helt fram
    Håper det gikk bra med spikeren i foten? Beklager, men jeg trodde jeg hadde lempet bort alle de farlige plankene etter byggingen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Er det storebroren, da? Demomodellene fra Hi-fi Center Kjeden kanskje?
    Innertier der:-D Skulle gjerne hatt de i den mørke finishen, men kunne ikke si nei til den prisen:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Hva skjer med magnepanene da?

Uansett må du jo legge ut noen bilder av praktbygget ditt nå!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho.... Nice !
    Fått deg de nye Pioneer, vurderte dem selv etter salget på Matrix 802. Kunne få de til 34k av en som eg kjenner som jobber i Pioneer.
    Men så hadde eg bare maks 20k til ht
    Ble Electra 946 så håper no de spiller bra ivertfall

Skal du kjøre full Pioneer(TAD) med senteren og hele pakka da ?

Bilder ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer så mye! Hva skjer med magnepanene da?

Uansett må du jo legge ut noen bilder av praktbygget ditt nå!
    Takk for det, pahf!

Magnepanene er ikke mine, men Gary7 sine. De har flyttet hjem igjen:-D

Jeg har et sett Acoustat i tillegg til Pioneerene som holder på å spille seg inn. Et moro-oppsett (rock'n roll og kino) og et for klassisk og sarte stykker med elektrostat-høyttalere!

Tok noen bilder av prosessen med å få inn Pioneerene i dag - uten minnebrikke i kameraetops:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hoho.... Nice !
    Fått deg de nye Pioneer, vurderte dem selv etter salget på Matrix 802. Kunne få de til 34k av en som eg kjenner som jobber i Pioneer.
    Men så hadde eg bare maks 20k til ht
    Ble Electra 946 så håper no de spiller bra ivertfall

Skal du kjøre full Pioneer(TAD) med senteren og hele pakka da ?

Bilder ?
    Hei Xinhua, gratulerer med nye høyttalere!

Kjører foreløpig Phantom-center (uten senter) på Rotelen og det fungerer rimelig bra, men drømmen er selvfølgelig en S-7-senter i tillegg. Bak blir det foreløpig 4 stk. B&W DS6 som kler rommet utrolig godt og låter helt OK.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok noen bilder av prosessen med å få inn Pioneerene i dag - uten minnebrikke i kameraetops:
    hmmmmmmmm......:wink:

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke før første prøvelytting er over setter'n ut og henter seg nye høyttalere.
    Fortsetter du i denne takten, Mor10, blir du snart nominert til "Årets rundbrenner 2008"....

Men, du verden som det spilte! Lydbildet ble veldig annerledes, med mer dynamikk og kraft. Det ble en kort aften, men veldig spennende.
    På slutten ble det igjen satt på Aeonflux, og de samme scenene vi spilte på lørdag fikk mer trøkk og bravur syntes nå jeg.

Gratulerer med nye høyttalere, Morten! Her blir det mange kvelder med lytting framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj åj...dette var saker Hvis du fikk dem for prisen han ga meg så har du jo gjort et aldri så lite kupp De var pene i lyse også...og ekstremt mye større enn jeg hadde innbillt meg!
    GRATTIS! Ikke glem meg når du har fått opp linsa da...har begynnt å glede meg allerede

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S1-EX stemmer det

De spiller rimelig godt på Midgard-blokkene, men må få tak i en brukandes rør-pre og få testet det. Bruker Rotel RSP-1068 nå og den er nok ikke mest detaljert. CD-spilleren er en Marantz 7001 KI som er moddet for 2500 dollar. Den spiller veldig lyst, spesielt på SACD og trenger noe som toner den ned litt.

Scrooge, Gary7 og jeg fikk jobbet litt med plassering i dag og Qsounden sitter som den skal. Bassene på disse høyttalerne er deilig stramme, mellomtonen sitter i brøstet, mens diskanten er som sagt litt lys, men det vet jeg er spilleren.

Litt kjedelig, men rommet ser ut til å spille bra allerede, bare med teoretiske plasseringer av akustikkplater, så noe har man da gjort riktig under designet og konstruksjonen

En kjempetakk til Scrooge for lemping av de små boksene. Det gikk akkurat inn 2 høyttalere på ryggen inn i min Chevrolet Astro, med baksetet trukket helt fram
    Håper det gikk bra med spikeren i foten? Beklager, men jeg trodde jeg hadde lempet bort alle de farlige plankene etter byggingen.
    Hehe, "små" bokser?? De var jo på størrelse med en fullvoksent kjøleskap, og veide jo borti 70kg!!
    Det gikk helt fint med foten. Spikeren rufsa bare såvidt tak i skinnet på fotsålen, så jeg slapp med skrekken! Verre er det jo med mine finske støvletter. Den venstre trenger nok en omgang med lim og lappesaker, for å føle seg vel på vått føre igjen.
    --
    Må jo ikke glemme å si at inventaret i boksene så avgjort var en fryd for øyet, og etter noen runder med forskjellige plasseringer / vinkling, så spilte de jo utrolig bra, og med et trøkk som garantert gir uttelling også i filmsammenheng!
    Tror så avgjort at du har fått deg et par "kamerater" som du ganske sikkert kan leve med en god stund! Gratulerer så mye med dem!
    Nå mangler du jo bare en matchende senter! :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Åj åj...dette var saker Hvis du fikk dem for prisen han ga meg så har du jo gjort et aldri så lite kupp De var pene i lyse også...og ekstremt mye større enn jeg hadde innbillt meg!
    GRATTIS! Ikke glem meg når du har fått opp linsa da...har begynnt å glede meg allerede
    Takk for det:-D

Du er ikke glemt og jeg gleder meg til å få testet 2.35:1. Størrelsen og plasseringen på de nye frontene gjør at jeg muligens må litt inn på bredden på lerretet, noe det må forskes litt på fremover. Det gylne triangel for stereo er faktisk viktigere for meg enn størrelsen på bildet, og vi så vel i går at det med fordel kan dras ned litt på billedstørrelsen for å få en bedre fargegjengivelse og trøkk i bildet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, "små" bokser?? De var jo på størrelse med en fullvoksent kjøleskap, og veide jo borti 70kg!!
    Det gikk helt fint med foten. Spikeren rufsa bare såvidt tak i skinnet på fotsålen, så jeg slapp med skrekken! Verre er det jo med mine finske støvletter. Den venstre trenger nok en omgang med lim og lappesaker, for å føle seg vel på vått føre igjen.
    --
    Må jo ikke glemme å si at inventaret i boksene så avgjort var en fryd for øyet, og etter noen runder med forskjellige plasseringer / vinkling, så spilte de jo utrolig bra, og med et trøkk som garantert gir uttelling også i filmsammenheng!
    Tror så avgjort at du har fått deg et par "kamerater" som du ganske sikkert kan leve med en god stund! Gratulerer så mye med dem!
    Nå mangler du jo bare en matchende senter! :twisted:
    Haha, ikke så små nei - og litt uhåndterlig var de jo:-D
    Godt det gikk bra med foten, ellers så hade du jo måttet sitte inne og se på film hele dagen:-D Du får sende regningen på lapping av sko til meg, så får jeg ta en liten ryddesjau ute og se om det er noe mer farlig som har dukket opp etter at isen har gått.

Madamen likte også utseendet på burkene, og jeg synes selv de er meget lekre i den finishen, selv om det blir en del gjenskinn fra lerretet når vi ser på film. Får finne en maskeringsløsning til disse også. Kanskje få dratt i gang noe motoriserte greier for maskering etterhvert. Blir litt slitsomt å dra for gardinene foran hele tiden.

Synes høyttalerne spilte meget bra jeg også, etter noen runder hvor du krabbet rundt på gulvet med tommestokken:-D Det har utrolig mye å si å få riktig avstander og slikt på plass før man setter seg ned og lytter for mye. Trommeslagene til Flageborg er uvurderlig i den sammenhengen:-D Litt test med "Tour of London" etterpå og stereobildet, holografien og høyden sitter som et skudd. Blir litt spisst i toppen, men det er hensikten foreløpig. Det man ikke får ut av cd-spilleren med klokkeklar lyd, klarer man sjelden å gjenskape senere i kjeden, og jeg mener det er bedre å dempe en fremtredende diskant enn å prøve å heve den med forsterkeriet.

Hvis noen har en god rør-pre eller en litt mørk transistor-pre de har lyst å teste hos meg, så er dere hjertelig velkomne på en demo

Litt dumt at jeg solgte Yaqin rør-bufferet til Devilej, da den kanskje hadde gjort nytta si nå:-D

Under test av cd-spilleren hos Topline for en stund tilbake, byttet han fra RCA sølvkabler til noe hjemmelagde greier og det fungerte faktisk veldig bra.
    Får høre om jeg kan få lånt disse kablene litt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å skjønne helt specene på disse spillerne, så det ble en EP-30. Noen mener de har samme chippen og noen mener de er forskjellige. Uansett så er det en god spiller til 995,-. De har vel ikke 5.1 analoge utganger, noe jeg kunne tenke meg, men jeg synes HD-E1'en funker greit, og den er vel ikke dårligere.
    Det er samme bildechippen i EP30 og EP35 uanset hva folk sier, har sett bilder av begge åpnet og det er den samme chippen. Det er en litt annen utgave i EP10 selv om denne også skulle være lik. E1 har en dårligere spesifisert chip og EX1 har den beste (reon)

Kan da glede deg med at EP30 har anlaoge 5.1 utganger Skulle ikke din ha det kan vi bytte så kan du få min da jeg kun bruker HDMI :lol:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden du har så dårlig "kortidsminne" så legger jeg inn et bilde i den farven du vel skulle hatt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er samme bildechippen i EP30 og EP35 uanset hva folk sier, har sett bilder av begge åpnet og det er den samme chippen. Det er en litt annen utgave i EP10 selv om denne også skulle være lik. E1 har en dårligere spesifisert chip og EX1 har den beste (reon)

Kan da glede deg med at EP30 har anlaoge 5.1 utganger Skulle ikke din ha det kan vi bytte så kan du få min da jeg kun bruker HDMI :lol:
    Hmmmm....

Merkelig, fikk min i dag og den har ikke 5.1 analoge utganger, men kun Component(Rød, Grønn, Blå), composite (gul) og 2 analoge stereo (Rød og hvit).
    Er din kjøpt i Norge, og hvorfor har den 5.1?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: var vel litt rask der...... Det er selvfølgelig samme som din, bruker som sagt ikke disse og så kun at det var en ansamling med rca kontakter.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd da, hadde vært moro å prøvd analoge på rotelen, men det blir nok en Blu-Ray etterhvert med 5.1 analoge.

Takk for omtanken iallefall:-D

Side 62 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •