Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 122 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2435
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fant, jeg fant!

Her er Aktos innlegg, som egentlig består av brukermanualen til f.eks. Denon AVR-2807, som jeg har:

http://avforum.no/forum/435361-post31.html

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sent, men forhåpentligvis godt, få lov til å "synge med" devilej´s innlegg #93.
    Har hatt endel å stri med i dag / kveld, så derfor kommer jeg ikke på banen før nå. ops:
    Synes du devilej, beskriver både lyd og opplevelse alldeles i tråd med hva jeg sjøl opplevde i Mortens kino! Veldig hyggelig var det også å oppleve nok et nytt ansikt, og et nytt bekjentskap i vår AV-verden!
    Kudos til den snertne belysninga du har fått rigget istand, Morten! Riktig så smart var den, og perfekt isammen med en god lydopplevelse! :-D
    Samtidig må jeg takke for hjelpen ang testing av CD-spillere. Jeg har jo for så vidt forsøksvis gjort en test av spillerne her i heimen også, men da under langt dårligere forutsetninger, lydmessig.
    Morsomt var det i alle fall å konstatere at mine høyst foreløpige vurderinger av Xindak Muse Deluxe 1.0 mot en eldre Rotel RCD 975 var ganske så sammenfallende med ekspertisens oppfatninger av disse!
    Da var det kanskje ikke så rart at jeg har hatt problemer med å bestemme meg for hvem av dem som er best.
    At disse to faller litt igjennom i forhold til Morten´s supre TEAC-combo, er jo ikke noe å skamme seg over? Til minst tre ganger prisen av mine "middelhavsfarere", skulle det nesten bare mangle....
    Morsomt var det i alle fall å oppleve et nesten dødt løp mellom gammel og ung, selv om Xindak nok endte med å ta det lengste strået, i alle fall i denne komboen.
    Takk igjen gutter, for en trivelig og lærerik kveld!
    Får håpe du kommer til bunns i dine "brum-problemer" da Morten?
    Sjøl har jeg ikke så stor tro på at antennestøy kan være synderen, men jeg har jo tatt feil før.
    Så får jeg avslutningvis håpe på at du ikke setter saga i dine nyinnkjøpte og pent brukte B&W-grommiser da, de fortjener vel bedre enn som så?
    En velvoksen center kan vel "årnes" på andre måter! ;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

Kvelden bel avsluttet med en sammenligningstest av 3 cd-spillere. Xindak Muse, en eldre Rotel og Mortens Teac. Scrooge hadde en kjekk switchbox som ga oss mulighet til å synke alle 3 spillerne på samme plate og switche mellom dem.
    Sjekket dere at PinkNoise signalet fra hver spiller målte like kraftig med dB-måler - på et fast mastervolum?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg å svare på spørsmålet ditt Flageborg, håper det er ok?
    Nei, så vitenskapelige var vi ikke, selv om det nok hadde vært på sin plass!
    Nå har jeg imidlertid tidligere registrert en ørliten nivåforskjell mtp utgangen fra Xindak VS Rotel, i sistnevntes favør.
    Men ingen av oss reagerte egentlig over de små nivåforskjeller som evnt måtte være tilstede.
    Slikt kan jo ha noe å si for lydopplevelsen(?), men vi "målte" nok heller etter litt andre kriterier.
    Har du kommentarer til dette, så tar jeg mer enn gjerne imot disse! :-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden.

Vi har testet litt utstyr etterhvert - og det viser seg at vi mennesker opplever "positivt" produkter som har kraftigere "gain" enn de andre - i en test.

Dette viser seg særlig på CD-spillere og effekttrin - også rør kontra transistor - i tillegg kommer XLR kontra RCA.

Det er ikke snakk om nyanser - men over "dobbelt" lydnivå :shock:

Skremmende å ikke ta hensyn til når man skal velge nytt stæsj til lydopplevelsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har utvilsomt rett i dette!
    Man kan vel fort forledes til å tro at et høyere lydnivå i en slik sammenlikning virker positivt, uten at det nødvendigvis er det!
    Kvalitet er heldigvis ikke et resultat av lydtrykk, men man kan nok fort gå i den fella vil jeg tro?
    Vår lille "test" var som sagt av det aller enkleste slaget, men ga jo likefullt visse svar. I den grad man kan støtte seg til disse da.
    Eksempelvis har jo Xindak´en 2xrca-utganger som visstnok skal være forskjellige, i tillegg til en xlr-utgang.
    Tiden strakk dessverre ikke til for en test av eventuelle forskjeller disse imellom, så for alt jeg (vi) vet, kan det jo ligge en og annen "godbit" der også?
    Takker uansett for tipset, som selvsagt taes til etterretning. ;-)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg på nett igjen:-D

Litt enig i det du sier, Flageborg. På noen låter må man liksom opp på "riktig" nivå for å få rockefoten. Det burde vi kanskje testet, Scrooge? Det får bli neste gang!

Takk i like måte for en hyggelig aften. Blir nok flere sånne.

Gleder meg fælt til det dukker opp en 3806 her snart. Håper den kommer før helgen, da jeg ikke har noen planer i det hele tatt for helgen:-D

Beklageligvis hjelper det ikke med strømfilter eller noenting på Cinenovaen, så vi blir nok nødt til å sende den til leverandøren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en spennende kveld i morgen.

Har rigget opp Sunfiren igjen og min far kommer på besøk for en demo.
    Han fikk et Pioneer/Radionette surround satelittsystem av meg til 60-årsdagen og synes det er helt rå lyd i det anlegget. Blir spennende når "Tour of London" surrer rundt hodet hans oppe i loftstua:-D

Han er gammel musiker, men har nok aldri vært borte i riktig kalibrert anlegg før. Skal se om jeg finner en av de gamle låtene hans på nettet og spille det for han.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angånde senter-høyttaler, Scrooge, så er 804 et perfekt emne. Skal ikke ødelegge den, men trekke ut ledningene og lage et hus på toppen til diskant/mellomtone. Dvs en liggende 802, hvis jeg klarer å lage et sekskantet hus da:-D Hadde vært råtøft, men jeg har litt dårlig samvittighet da...
    Må kjøpe et veldig billig element og sette inn i hullet til mellomtonen, i og med at det er åpent ned til basskammeret(ja, jeg har dissekert en av de i dag).
    Diskanten er det bare å skru av og tette det lille hullet til ledningene. Det mest tricky blir vel å gjenskap Matrix-avstivingen, men får satse på at den ikke har så mye å si på mellomtonen.

Har testet de foran og de gir god holografi med bredde og ikke minst høyde, men de er litt slanke i bassen. Tror faktisk at et sett med 803 hadde vært midt i blinken i din fremtidige kino. Har 2 basser og trøkker nok litt mer. Men, med tanke på at du ikke liker bass så....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet litt med belysning og utseendet i kinoen.

Legger ut et lite bilde, da jeg ikke har tid til å endre profilen akkurat nå:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-fronten-jpg

Earthquake'n har fått sin plass i fronten sammen med Teac drivverk og DAC for et separat stereo og kino-oppsett med en liten forforsterker jeg har lagd selv.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakkert Morten!

Hørte at Devilej var på besøk hos deg, han skrøt veldig av oppsettet ditt. :-D
    B&W spillte i fin harmoni med rommet ditt, skjønner du har fått bukt med akustikken.

Er du fornøyd med den nye power pakken din?

A.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget bra ut mor10

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oj oj, lekkert oppsett.. Symmetrisk og nydelig

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Vakkert Morten!

Hørte at Devilej var på besøk hos deg, han skrøt veldig av oppsettet ditt. :-D
    B&W spillte i fin harmoni med rommet ditt, skjønner du har fått bukt med akustikken.

Er du fornøyd med den nye power pakken din?
    A.
    Takk for det, ambiance!

Begynner å hjelpe med akustikken nå, skal prøve å "tette" igjen den ene langsiden hvor taket går nesten helt ned til gulvet. Blir veldig mye lyd der og jeg lurer på om det er der 100hz'en ligger og lurer.

Den nye power pakken spiller utrolig godt, men det kom fram en utrolig irriterende brumming mens vi hadde demo med Scrooge og devilej. Skal levere den til leverandøren i løpet av uken for å finne ut hva det er. Mer bredde og mer detaljert enn Sunfiren, faktisk. Og nok power til å dra det meste

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Dette så meget bra ut mor10
    Hei Marantz,
    så meldingen din og det er mulig jeg kan stikke innom en tur på lørdag. Er det ute-og-jobbe-vær så må jeg nok prioritere litt bygging av bod i hagen.

Takk for kommentar!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe lekkert bilde, mor10!
    Liker spessielt hvordan lyset treffer 802'ene, og såvidt avslører elementene. :-)

Et skikkelig beist denne Earthquaken! :-D

Edit: Ser faktisk ut som om den øverste centeren din er et skummelt øye som sirrer tilbake på meg, hehe..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Kjempe lekkert bilde, mor10!
    Liker spessielt hvordan lyset treffer 802'ene, og såvidt avslører elementene. :-)

Et skikkelig beist denne Earthquaken! :-D

Edit: Ser faktisk ut som om den øverste centeren din er et skummelt øye som sirrer tilbake på meg, hehe..
    Takk for det PiXel!
    Er egentlig litt spent på hvordan Earthquaken egentlig spiller mot den store Sunfiren du har. Den har nok mer kontroll enn den "lille" Sunfiren jeg har nå.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut Mor10! :-D
    Må få tatt en tur og sett dette live nå snart! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, homecinema!

Vi får prøve å samle troppene en gang når alle forsterkerne er i hus. Regner med at det dukker opp en Denon 3806 i posten i dag, og jeg skal levere Cinenovaen til rep. i løpet av uken. Håper det ikke tar for lang tid å få den tilbake, men Sunfiren fungerer bra så lenge da.

Ikke umulig at det blir en DIY B&W Matrix STOR senter(HTM1?) i løpet av de nærmeste ukene.

Må en tur til deg en gang også og høre på litt ferskere B&W :-)

Vi sees vel neste lørdag i kinoen?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert bilde som yter kinoen din mer rettferdighet enn de du hadde fra før
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 6 av 122 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •