Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 122 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt bilder etter jobbing i dag også:-D

Fikk hengt opp prosjektor og klarte den bragden å trekke en "monster" component Monster-kabel (altså merket Monster:-D , type stor og bred) sammen med en Supra HDMI-kabel gjennom et 32mm rør Det var litt trått å dra igjennom ja!
    Festet teppet i front og hengt opp resten av akustikkplatene i rammer på frontvegg. Tar meg selv i å sitte og drømme litt av og til og ting haster liksom ikke så mye lenger:-D Bare moro å holde på inne nå og tenke litt nøye gjennom de tekniske løsningene...

Prosjektor pakket ut (Nedtur i dag: Horisontal linseskift fungerer ikke og linsen står litt til høyre så det blir skjevt bilde:cry:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_jvc-dila-jpg

Takfeste type Chief med meget god presisjon i innstillingene:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_takfeste-jpg

Frontveggen med akustikkplater fra Acoustic Tuning i rammer(ser ikke bra ut på bildet):

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_frontvegg-jpg

Litt festing av teppe, rør og stikk:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_stromteppe-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med lensshift-greia da!:-?
    Men det er jo ikke all-verdens å fjerne noen deksler for å ta en titt på hva som er feil?
    Mekanikken rundt den funksjonen virker forøvrig litt lurvete / raklete etter min mening, men det er jo ikke noe man skrur på i tide og utide da.
    Du får høre med selger om du får lov til å plukke løs et par deksler for å sjekke hva som er galt. Om du vil, så kan jeg gjerne bistå med litt feilsøking / fix der!

Btw; Du / vi må jo få justert endestopp på lerretet etterhvert også, men det er jo ting som helst må gjøres når projektoren er på plass. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt at ting ikke funker ja, virker som den hopper over et hakk på et hjul eller noe. Skal sjekke med selger i morgen.

Må nesten få opp prosjektoren og maskering til lerretet, ja. Dersom jeg kjører bilde på hele bredden, så er høyden ca 199cm, og da er det ikke mye plass til en centerhøyttaler under

JVC takler fint å legge ut full bredde og litt til, men du merker selv på testblidene at kvaliteten og lysstyrken avtar voldsomt med mye tele.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige kommentarer alle sammen:-D

Spottene ble av merke IKEA Termosfär med sorte kopper. Synes de var litt stilige, men de synes jo ikke mye der oppe i mørket over selve pæra

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herreguud, to meter HØYT bilde?
    Det tilsvarer jo bredden på mitt det! Jaja, det kan vel være godt å ha noe å gå på, som det heter!

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Dimmerne fungerer ikke på alle slag trafo, som f.eks. IKEA sine LED-lamper, men det er kanskje ikke dimmerne sin feil:-D
    Det har inntil nylig ikke vært mulig å dimme LED. Nå skal det visst være løst, men om du får dimmet IKEA sine på en stund, stiller jeg meg tvilende til.

Forøverig et utrolig tøfft prosjekt du har på gang, og en spennende tråd å følge!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Synd med lensshift-greia da!:-?
    Men det er jo ikke all-verdens å fjerne noen deksler for å ta en titt på hva som er feil?
    Mekanikken rundt den funksjonen virker forøvrig litt lurvete / raklete etter min mening, men det er jo ikke noe man skrur på i tide og utide da.
    Du får høre med selger om du får lov til å plukke løs et par deksler for å sjekke hva som er galt. Om du vil, så kan jeg gjerne bistå med litt feilsøking / fix der!

Btw; Du / vi må jo få justert endestopp på lerretet etterhvert også, men det er jo ting som helst må gjøres når projektoren er på plass. ;-)
    Da har jeg fått lov av selger og reparatør å åpne prosjektoren, så si fra hvis du vil være med og kikke litt innvendig på godsakene en eller annen dag!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jammen en liten seanse hos Mor10 i kveld også!
    Vi fikk plukket "frakken" av projektoren, og fant ut at mekanikken for horisontal lensshift hadde fått seg en irreparabel smekk.
    Men slike "bagateller" stopper jo ikke ihuga kinoentusiaster!
    Med kunster og knep fikk vi manøvrert linsa i nøytral posisjon sideveis, og dermed var ikke veien til takfestet lang!
    HD-spiller ble skyndsomt koblet til, ettersom vi jo måtte se hvordan et bilde på 3m bredde fortonte seg.
    Og vi ble IKKE skuffet!:-D
    Kinoeier´n vil sikkert si noe mer om det sjøl etterhvert, så dermed overlater jeg videre kommentarer til ham. Og et par bilder fra vårt lille "kirurgiske" inngrep vil nok også falle på plass etterhvert. ;-)

Meeget spennende skal det i alle fall bli, når smått og stort etterhvert kommer på plass. "Transformers" uten lyd blir jo litt "tæslete", tiltross for Collosseumske tilstander, billedmessig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva...2 meter i høyde på lerretet?? Jøjjemeg..moro
    Du har ikke vurdert 2.35:1 da?
    Dette begynner virkelig å ta form...herlig

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Scrooge sier, så ble det en liten operasjon prosjektor i går og vi fikk løst problemet midlertidig:grin:

Problemet var mest sannsynlig at prosjektoren ble sendt uten at JVC satt tilbake beskyttelsen rundt selve utløpet til linsa. Fraktselskapet er vel som andre fraktselskaper flest ikke veldig forsiktig med kassene, og den har sikkert vært slengt litt rundt på siden og da har linsa fått en trøkk og ødelagt det ene tannhjulet som er med på å flytte linsa sideveis.
    Vi fikk justert linsa tilbake til midtposisjon igjen og bildet ble riktig innstilt.
    Tok noen bilder av mekanismen som var gåen og sender det til JVC for å få reservedeler. Har ikke tenkt å sende fra meg prosjektoren akkurat nå som det nærmer seg premiere i kinoen

Bildet blir bare helt enormt med denne prosjektoren og på ca. 5 meters avstand lerret-prosjektor, så kaster den bildet faktisk utenfor den 3,8m brede rammen på lerretet. Ved såpass stor zoom, så går det veldig utover både lysstyrke og "spark" i bildet, at jeg måtte inn på ca. 2.8m bredde for å få et bilde jeg synes passet bra. Har lagd noen streker i taket, slik at jeg kan justere maskeringsgardinene til 320, 300, 280 og 260cm bredde. Sitteavstand på første rad blir i underkant av 4m og jeg synes ikke det er behagelig med altfor stort bilde hvor man må flytte blikket hele tiden. Fordelen med dette meget gode og STORE lerretet jeg fikk av Scrooge er jo at jeg kan prøve meg fram med alle størrelser før jeg lander på det jeg synes er best.

Og ja, Counterpointer, jeg vet det kommer en kommentar fra deg snart;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planene for helgen er som følger:

Fredag:
    1. Få laget et system for oppheng av høyttalerne til bakkanalene.
    2. Tilpasse akustikkplatene rundt prosjektor.
    3. Lage den siste rammen foran vinduet bak i kinoen og dekke til med akustikkplater.
    4. Rydde alt rotet mitt.
    5. Støvsuge gulv, vegger og tak.

Lørdag:
    1. Gjøre ferdig det jeg ikke rakk på fredag
    2. Flytte inn............................................... ...........

Resten av helgen:

Bare kose meg med lytting/plassering/kalibrering

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir meget bra Mor10, og for et gigantisk bilde du får! Det var synd at det var feil med projectoren, men bra at det ikke var noe værre enn det var!
    Du burde helt klart kreve et aldri så lite prisavslag på projectoren, hvis det blir til at du greier å utbedre problemet selv.
    Gleder meg til å se bilder når du har fått flyttet inn og plassert alt utstyr.
    Det har vært en sann fornøyelse å følge med på denne tråden, takk for at du har tatt deg tid til å vise byggeprosessen med oss her på AVF, meget underholdende!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herrejekelsen, det ser ihvertfall ut til å bli stort nok bilde. Jeg er meget spent på å se bilder når alt er klart. Inbiller meg at go'fölesene begynner å stige på.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med dette meget gode og STORE lerretet jeg fikk av Scrooge er jo at jeg kan prøve meg fram med alle størrelser før jeg lander på det jeg synes er best.

Og ja, Counterpointer, jeg vet det kommer en kommentar fra deg snart;-)
    Hva :lol: :roll:

Det er jo ikke noe å si på høyden, det er bare litt smalt

PS; hvis du har lyst til å prøve med anamorf linse dvs skikkelig 2.35:1. Så kan du godt få låne inn både FE1500 og Crystalioen. Grunnet stillstand i min oppussing så ligger bare disse i eskene sine og kan godt ta en fjorten dagers ferie i Nittedal

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planene for helgen er som følger:

Fredag:
    1. Få laget et system for oppheng av høyttalerne til bakkanalene.
    2. Tilpasse akustikkplatene rundt prosjektor.
    3. Lage den siste rammen foran vinduet bak i kinoen og dekke til med akustikkplater.
    4. Rydde alt rotet mitt.
    5. Støvsuge gulv, vegger og tak.

Lørdag:
    1. Gjøre ferdig det jeg ikke rakk på fredag
    2. Flytte inn............................................... ...........

Resten av helgen:

Kom du i mål på dagens økt?
    Ellers synes jeg nok at du bør slå til på Counterpointers tilbud! Da får du jo i alle fall prøvd lerretsbredden, for alt den er verdt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva :lol: :roll:

Det er jo ikke noe å si på høyden, det er bare litt smalt

PS; hvis du har lyst til å prøve med anamorf linse dvs skikkelig 2.35:1. Så kan du godt få låne inn både FE1500 og Crystalioen. Grunnet stillstand i min oppussing så ligger bare disse i eskene sine og kan godt ta en fjorten dagers ferie i Nittedal
    Huff og huff, har jeg råd til det da?

Det går jo fort gæli når man prøver slikt, men jeg kan ikke si nei til et slikt tilbud:-D

Kommer og henter den når det passer for deg, ellers så er du selvfølgelig velkommen til en liten kikk i den ikke helt ferdige kinoen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag:
    1. Få laget et system for oppheng av høyttalerne til bakkanalene. Done -kabler trukket, oppheng montert bak rammene på veggen, helt skjult opplegg som ble skikkelig stilig
    2. Tilpasse akustikkplatene rundt prosjektor. Not
    3. Lage den siste rammen foran vinduet bak i kinoen og dekke til med akustikkplater. Not.
    4. Rydde alt rotet mitt. Not
    5. Støvsuge gulv, vegger og tak. Not.

Lørdag:
    1. Gjøre ferdig det jeg ikke rakk på fredag OK
    2. Flytte inn............................................... ........... OK

Resten av helgen:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff, har jeg råd til det da?

Det går jo fort gæli når man prøver slikt, men jeg kan ikke si nei til et slikt tilbud:-D

Kommer og henter den når det passer for deg, ellers så er du selvfølgelig velkommen til en liten kikk i den ikke helt ferdige kinoen.
    Kliin til!
    Kommer tid, kommer råd vettu! ;-)

Btw: Det finnes tydeligvis flere snille og hjelpsomme mennesker her på forumet, bare så det er sagt......

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut ganske tidlig i morgen. Skal til Kløfta kl 0800 (prøve en bobil..) Hvis du er oppe sånn rundt 0900 så kunne jeg dratt "innom" Hagan på veien tilbake til Sørumsand?
    Hvis du ser dette og det passer så kan jeg legge det inn i planen i morgen. Hvis det ikke passer så kan du komme hjem og hente det senere.
    Ring evt mobil 980 44 524 for å sjekke at jeg er hjemme, men har ikke andre planer enn kino med familien i Lillestrøm på dagen lørdag.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skal ut ganske tidlig i morgen. Skal til Kløfta kl 0800 (prøve en bobil..) Hvis du er oppe sånn rundt 0900 så kunne jeg dratt "innom" Hagan på veien tilbake til Sørumsand?
    Hvis du ser dette og det passer så kan jeg legge det inn i planen i morgen. Hvis det ikke passer så kan du komme hjem og hente det senere.
    Ring evt mobil 980 44 524 for å sjekke at jeg er hjemme, men har ikke andre planer enn kino med familien i Lillestrøm på dagen lørdag.
    Da er jeg oppe rundt 09:00 hvis du har lyst til å ta en titt:-D

Takker så mye for et slikt generøst tilbud, blir spennende å se hvordan det blir:-D
    Tar du med litt manualer og sånt? Kjekt å sjekke ut litt ting og tang.

Side 59 av 122 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •