Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2435
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Morten.

Jeg kan desverre ikke komme i dag, da jeg plutselig har fått en pen bunke med rapporter på bordet jeg må igjennom før fredag, klarer dere bøygen alene? Om ikke kan jeg kanskje komme rundt ni tiden.

Ola

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jahh, så var det disse forbaskede bildene da! :twisted:
    Sier jo mer enn tusen ord, heter det jo....
    Noe sier meg at du kommer til å trenge en "motorisert" stiftemaskin med det første?
    Da tenker jeg ikke på den løpske 220v-utgaven som vi brukte på Økern, men heller på den batteridrevne Bosch-varianten.
    Blir du glad, om jeg stikker innom med den i morgen? Ikkeno´ stress med tilbakelevering, vi bruker den svært sjelden i jobbsammenheng.
    Kom deg litt i forkjøpet der, Jan!

Har ordnet en stiftepistol til kompressoren:-D
    Fungerte veldig bra på rammene i loftstua, men hvis den skulle begynne å streike, så får du en liten telefon:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hei Morten.

Jeg kan desverre ikke komme i dag, da jeg plutselig har fått en pen bunke med rapporter på bordet jeg må igjennom før fredag, klarer dere bøygen alene? Om ikke kan jeg kanskje komme rundt ni tiden.

Ola
    Det går veldig bra, Ola!

Har blitt helt overveldet av god hjelp i det siste, så jeg har jo slitt med å finne nok jobb til dere:-D

Madamen blir med å fuger og maler, og resten blir litt enmannsjobb kanskje.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir superheftig.

Mange aha-opplevelser med å lese i denne tråden og se på bildene, mye inspirasjon til egen kinobygging.

Gleder meg til å se ferdig resultat:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette blir superheftig.

Mange aha-opplevelser med å lese i denne tråden og se på bildene, mye inspirasjon til egen kinobygging.

Gleder meg til å se ferdig resultat:-D
    Takk for det, Vetteman:-D

Skal komme med litt mer bilder etterhvert, men innspurten tar på ganske mye fysisk, og, som nå, inne klokken 23 etter først fulldags jobb og så 7 timer i kinoen, så er ikke bildetaking det som først frister

Har fått gjort litt i dag også:

Fikset kombinert demping og isolasjon i front av kinoen mot den nye thermomuren, fuget alle sprekkene rundt den nye muren/taket, malt alle trebjelkene(takk til madamen for kjempeinnsats på maling/fugepekefinger), foret litt bedre rundt vindu og dør og satt på lister rundt vindu/dør.

Håper å bli ferdig med isolasjonen i overgang tak/vegg i morgen og snekre resten av rammene til veggstoffet. Så blir det rydding av kinoen og stifting av stoff på rammene. Da begynner det å ligne noe etterhvert, tenker jeg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du Mor10. Jeg ser du skal bruke Dekomolton. Du snakker da om... ja dekomolton og ikke secenemolton? Den er vel litt tynnere men finnes i maaange farger. Er den tykk nok til å dekke over trefargen i listene? Hva med strekkfasthet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men du Mor10. Jeg ser du skal bruke Dekomolton. Du snakker da om... ja dekomolton og ikke secenemolton? Den er vel litt tynnere men finnes i maaange farger. Er den tykk nok til å dekke over trefargen i listene? Hva med strekkfasthet?
    Det vet vi ingenting om enda:-D

Grunnen til at jeg valgte Deko kontra vanlig molton er at den ikke demper fullt så mye(ihvertfall på papiret).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shoppet teppe, IKEA-spotskinne og høyttalerstoff til trekking av akustikkplater i dag.

Fått borret hull og trukket rør til prosjektor, funnet en løsning på isolasjon mellom tak/vegg og ryddet litt.

Nå blir det full rulle fredag og lørdag og KANSKJE det blir innflytting på søndag.
    Noen som har lyst til å være med på innspurten, så er dere hjertelig velkomne:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladnyhet?
    Her kommer en til: Jeg slapp unna dutyvakta, og dermed kommer jeg nok rekendes en tur på lørda´n, tenker jeg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladnyhet?
    Her kommer en til: Jeg slapp unna dutyvakta, og dermed kommer jeg nok rekendes en tur på lørda´n, tenker jeg!
    Kjempemessig, Jan

Du er vel en racer på stofftrekking, så da kan vi kanskje få ferdig rammene til veggene;-)

Hvis du har lyst og det kommer flere folk, så kan du kanskje ta med deg en stiftemaskin?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel, racer? :roll:
    Uansett så skal vi nok få til noe! Stiftemaskinen er ferdig ladet, og parat til dyst!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det vet vi ingenting om enda:-D

Grunnen til at jeg valgte Deko kontra vanlig molton er at den ikke demper fullt så mye(ihvertfall på papiret).
    Akkurat. Så har man jo også et annet utvalg når det gjelder farger, men du skal vel kanskje ha sort. Blir spennende å se.

Stå på (gutter + herre)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Akkurat. Så har man jo også et annet utvalg når det gjelder farger, men du skal vel kanskje ha sort. Blir spennende å se.

Stå på (gutter + herre)
    Testet litt med treverk bak stoffet i dag, og det så ikke ut til å bli altfor galt, men det blir noe annet når vi spenner det opp på rammene.

Alle rammene, bortsett fra en foran vinduet er ferdig snekret og venter på å bli trekt. I morgen blir det legging av akustikkplater i taket, legge teppet på gulvet, trekke rammene og montere de midlertidig på vegg.

Har brukt en del av akustikkplatene til diverse hjørner og slikt, så jeg har litt lite plater til den planlagte dempingen, men det er kanskje greit å begynne med litt lite og så bygge seg opp.

Handlet en spesiell matt takmaling på Jernia som vi brakk til å bli mørk grå(kunne ikke brekkes i sort, da den ikke fantes i C-base), men i lyset fra halogen arbeidslampa ser den helt blå ut. Er litt spent på hvordan den kommer til å utarte seg med sorte plater rundt og riktig belysning.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello again!

Fortsatt ingen bilder, men må bare oppdatere litt:

1. Scrooge og jeg fikk lagt opp mesteparten av takplatene i dag, med et par finurligheter der vi målte avstand -. fra en plate til en annen og målte 106cm og den passet ikke. Hmmmm... måle igjen, jo - her skal det være 106cm, men det passer jo ikke OK,vi trykker den på plass.

2. Trikker'n(cagman) jobbet mens vi la opp plater og fikk på plass 16 stikk til komponentene(adskilt fra lys og varme-kabler), samt stikk i taket til prosjektor og bryter til de nye(heftige) IKEA-spottene.

3. Så ble diskusjonen dratt over til om vi skulle henge opp lerret snart?
    Mor10: "Har ikke fått tak i lerret som passer enda!!!!"
    Scrooge: "Åhhh"
    Mor10: "Det finnes ikke Dreamscreen lerret V2 i 260cm i BrigtWhite, vet ikke helt hva jeg skal gjøre"
    Scrooge: " Hmmmm"
    Mor10: "Det kan jo hende at jeg må over på 2.35:1 etterhvert, så jeg har ikke lyst til å legge mange hundretusener i 16:9 nå"
    Scrooge: "Hmmmm, jeg har jo noe greier liggende på jobben!"
    Mor10: "Åhhh?"
    Scrooge: "Er ikke helt sikker på bredden, men kan være litt breit - 300 til 350cm"
    Mor10: "Hmmm- kan bli j***** breit da?"
    Scrooge: "Vi kan jo kikke på det da?"
    Mor10: "OK"

Enden på visa ble et lerret hvor kassa kun var 3,8m langt og lerret på ca. 3,7m

Her er det bare å lage en maskering på sidene, så har jeg både 16:9 og 2.35:1 i et og samme lerret.

Merket var av typen "Da-lite Cosmopolitan", så kvaliten på duken skulle være grei nok. :-D

Takker så ærbødigst for hjelp i dag, Jan(Scrooge) og for en forholdsvis ( ) kjapp levering av lerret...............................

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret på 3,7m..sweet jesus! Dette må bli heftig Veggen min er 4...hmmm..lurer på....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleden er på min side, Mor10!
    Det var faktisk godt å få bli med på en skikkelig økt, etter "ørten" lovnader om slikt. Og vi fikk jo litt av hvert på plass også!
    Sjøl var jeg rimelig skeptisk til hvilken stand det gamle lerretet var i; det har jo tross alt ligget og slengt i gangen på jobben i to-tre år.
    Desto mer morsomt var det jo å oppleve at det så overraskende bra ut!
    Av og til er det jo lurt å ta vare på ting som i utgangspunktet skal kastes. I likhet med flere lerret, tok jeg jo i sin vare på diverse lysutstyr for flere titalls tusen, som ellers hadde gått rett i søpla.
    Men som senere har kommet både meg sjøl og flere forumbrukere tilgode!

Så vel bekomme, Mor10! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Jan

Ble litt sent i natt, men er nå klar for litt jobbing igjen8)

Blir vel å rydde hele kinoen og få lagt teppet, samt begynne å trekke rammene til veggen.

Må få montert fjernstyrt markisebryter til lerretet også. Det er helt enormt stort - 167" ?
    Fant ut i går at jeg mangler takstativ til prosjektor også, da jeg solgte den gamle prosjektoren med stativ! Må ut og shoppe litt til på mandag da!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Enden på visa ble et lerret hvor kassa kun var 3,8m langt og lerret på ca. 3,7m
    8)

To ting;

1. Scrooge er den mest hjelpsomme personen jeg noensinne har vært borti :-D

2. Nå mangler det bare ca en halv meter så har du skikkelig wiiiideeeeescreen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig å høre da, Counterpointer! Blir jo nesten litt flau her jeg, over å lese sånt. ops:
    Det har kanskje sammenheng med at jeg alltid har jobbet i servicerelaterte yrker, og dermed har jeg vel blitt sånn?
    Uansett er det alltid hyggelig å hjelpe sine venner! :-D

@Mor10: Var innom deg for et par timer siden, men da var jo alt lukket og låst?
    Noe som helst har sammenheng med tidspunktet for ditt siste innlegg i natt. :twisted: Eller skal vi heller si gryende morgen?
    La igjen den matta jeg snakket om at du kunne bruke i inngangen på kinoen. Skjær den gjerne til, om du vil!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig å høre da, Counterpointer! Blir jo nesten litt flau her jeg, over å lese sånt. ops:
    Ære den som æres bør!

Side 56 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •