Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2435
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe neida

Mitt nymonterte Ikea kjøkken virker enda det

Men det har seg slik at jeg HATER Ikea lamper etter x antall timer med montering av denne "dritten"

Derfor oppmuntrer jeg alle til å kjøpe noe annet

Men jeg er svært skeptisk til noe av det el. utstyret som selges der.

Men så lenge man ikke handler det på biltema er jeg fornøyd

BTW: Nå begynner det å se MEGET bra ut her, nesten litt synd om dette mesterverket skal smykkes med lamper fra Ikea :twisted:

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    hehe neida

BTW: Nå begynner det å se MEGET bra ut her, nesten litt synd om dette mesterverket skal smykkes med lamper fra Ikea :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg tilbake igjen etter rydding i kinoen og prøvesitting av sweetspot

Ser helt greit ut foreløpig. Nå blir det ihvertfall moro framover, med rørtrekking, innredning og problemløsing.

Regner med å få opp den falske frontveggen i morgen og få til noe isolasjon jeg må ha innerst i kinoen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svantekiller: Hvor får jeg tak i "ordentlige" greier og hvor mye koster slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe neida

Mitt nymonterte Ikea kjøkken virker enda det

Men det har seg slik at jeg HATER Ikea lamper etter x antall timer med montering av denne "dritten"

Derfor oppmuntrer jeg alle til å kjøpe noe annet

Men jeg er svært skeptisk til noe av det el. utstyret som selges der.

Men så lenge man ikke handler det på biltema er jeg fornøyd

Hva er det som er så dritt med IKEA lys da? Er det en vedtatt sannhet, eller er det noe teknisk i det? Dette er ikke kritikk, bare spørsmål Jeg har selv spotter på kjøkkenet fra IKEA, og har aldri opplevd værre montering! Men jeg har også ting som fungererer lytefritt.
    Saken er om man bør bruke div IKEA i hjemmekino (som skal brukes så mye), eller om man bør bruke annet bedre som Mor10 spør om?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannax: Du generaliserer kanskje litt?
    Om du har hatt problemer med å montere én type spotter fra IKEA, er det ikke dermed sagt at dette gjelder over hele "fjøla"?
    Når jeg for min del antydet en IKEA wire-løsning, er det fordi jeg vet at den fungerer helt ok.
    Jeg kjenner Mor10 såpass godt at jeg aldri ville ha nevnt IKEA-alternativet, om jeg hadde tvilt på det. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hva med linken i mitt tidligere innlegg da? Frizen Belysning
    Dette skulle vel holde koken??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Sannax: Du generaliserer kanskje litt?
    Om du har hatt problemer med å montere én type spotter fra IKEA, er det ikke dermed sagt at dette gjelder over hele "fjøla"?
    Når jeg for min del antydet en IKEA wire-løsning, er det fordi jeg vet at den fungerer helt ok.
    Jeg kjenner Mor10 såpass godt at jeg aldri ville ha nevnt IKEA-alternativet, om jeg hadde tvilt på det. ;-)
    Neida, jeg dømmer ikke overhodet og tror du misforstår poenget mitt. Jeg er egentlig veldig fornøyd med IKEA jeg...har det i mange deler av huset Det som ofte slår meg derimot er at gutta som jobber med dette daglig ikke har noe til overs for IKEA, og jeg lurer egentlig på hvorfor? Er det SÅ dårlig, eller er det fordi produktene er ukjente? Det samme er det jo med rørleggere og blandebatterier fra IKEA. Er alt dette vedtatte myter, eller noe man kan bekrefte ift teknologi eller løsninger?
    Vi (kona) kjøpte et par lamper fra Exponova som kostet 2500 for hver for et par år siden, Det fulgte hverken med ledning/bryter eller avstandsstykke til montering på vegg, og for meg var dette helt ufattelig...IKEA, har for min del, vist seg å være mye mer brukervennlig...så hvorfor denne motstanden fra fagfolk??

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    ...så hvorfor denne motstanden fra fagfolk??
    Fordi det er værre å "bake inn" påslag på salget?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv jobba for IKEA og vet at de iallefall for 2 år siden hadde problemer med spesielt de trafoene til flere av lysene... Ikke bare der, men også påvisst at IKEA-lysene ikke er bra for utabile strømnett.

Så Sannax er ikke helt borte vekk nei...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har selv jobba for IKEA og vet at de iallefall for 2 år siden hadde problemer med spesielt de trafoene til flere av lysene... Ikke bare der, men også påvisst at IKEA-lysene ikke er bra for utabile strømnett.

Så Sannax er ikke helt borte vekk nei...
    Sikkert ikke! Selvfølgelig finnes det mindre gode produkter hos IKEA som nær sagt overalt ellers, men paradoksalt nok er det bortimot umulig å oppdrive en ledig parkeringsplass utenfor varehusene deres?
    Dermed velger jeg å tro at man kan finne (i dette tilfelle lys-)produkter som ganske sikkert holder mål for de aller fleste.

Feil forekommer i de "beste familier". Det er sikkert også riktig at de for to år siden hadde problemer med en bestemt trafotype, uten at jeg for min del kjenner til det.
    Men oppriktig talt BGuarden: Jeg håper ikke at du svever i en villfarelse om at de fortsatt selger den type trafo?

Og uten sammenlikning forøvrig: Vi leser jo av og til at velrennomerte kvalitetsprodukter (som f.eks Volvo, Audi, Miele, Pioneer m.fl.) tilbakekalles for feil av mer eller mindre alvorlig karakter.
    Huttetu, ikke kjøp noe slikt da! Det er jo bare dritt! Eller?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hva med linken i mitt tidligere innlegg da? Frizen Belysning
    Dette skulle vel holde koken??
    Fant ikke noen som falt i smak her da:cry:

Og litt av poenget var at jeg gjerne vil vite fra Svante hvor jeg - som privatperson - kan få tak i slike ting til en fornuftig pris. Det er ikke for å være vanskelig, men mange lys-utsalg på nettet selger vel ofte bare til autoriserte installatører?

Jeg har funnet noe på IKEA som falt i smak, men det får bli hemmelig foreløpig, ellers blir det ingen overraskelser når folk kommer på besøk:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elgrossisten online as og elhandel.no - Profesjonelt elektromateriell til fornuftige priser selger utstyr som ikke er "dritt"

se smilefjesene, jeg mener ikke at ikea selger bare dritt. Men jeg liker ikke det de selger bare.

Så det er ikke noe poeng i å komme med så krass kritikk mot mine syn :cry:

Problemet som jeg som "fagmann" ser med produkter fra Ikea og andre billige alternativer er 1. Garanti 2. Samsvarserklæring på produktene. Det er derfor fagfolkene holder seg unna det så langt det går!

For oss så handler det ikke om å tjene penger på mer salg, jeg har timelønnen min uansett hva jeg selger men som sagt så synes jeg ikke noe om de forskjellige løsningene. Stoler mer på de som lever av å selge lamper og som kan gi en bra garanti!!

Sorry Mor10, men måtte bare svare for meg skal ikke forsøple tråden din med mine meninger.. Men er gjerne med på en diskusjon rundt dette, da det er et "viktig" tema å diskutere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elgrossisten online as og elhandel.no - Profesjonelt elektromateriell til fornuftige priser selger utstyr som ikke er "dritt"

se smilefjesene, jeg mener ikke at ikea selger bare dritt. Men jeg liker ikke det de selger bare.

Så det er ikke noe poeng i å komme med så krass kritikk mot mine syn :cry:

Problemet som jeg som "fagmann" ser med produkter fra Ikea og andre billige alternativer er 1. Garanti 2. Samsvarserklæring på produktene. Det er derfor fagfolkene holder seg unna det så langt det går!

For oss så handler det ikke om å tjene penger på mer salg, jeg har timelønnen min uansett hva jeg selger men som sagt så synes jeg ikke noe om de forskjellige løsningene. Stoler mer på de som lever av å selge lamper og som kan gi en bra garanti!!

Sorry Mor10, men måtte bare svare for meg skal ikke forsøple tråden din med mine meninger.. Men er gjerne med på en diskusjon rundt dette, da det er et "viktig" tema å diskutere.
    Kjempebra Svantekiller!

Det var derfor jeg provoserte litt. For oss "menige" er det ikke alltid like lett å finne alternativer til f.eks. IKEA. Derfor er det lurt når man kommer med uttalelser som heller litt i negativ retning å komme med alternativer til oss som ikke har så stor erfaring:-D

Skal sjekke ut disse linkene og se om jeg finner noe interessant.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Det er bare å fortsette diskusjonen her, ikke noe problem, tvertimot lærerikt:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du hjelp i morra Morten?
    Jeg kommer gjerne innom en tur, endelig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Trenger du hjelp i morra Morten?
    Jeg kommer gjerne innom en tur, endelig.
    Haha, trodde du:-D

Jeg hadde glemt at jeg har meldt meg på subkalibreringskurs i morgen, så jeg tar meg en liten tur til Økern og får litt inspirasjon fra kinoen der.

Det skal visst ikke passe dette, Ola:-D

Men takk for tilbudet:-D

På søndag er jeg i gang igjen hvis du har mulighet da. Hyggelig om du stikker innom en tur og hilser på bare også. Må jo ikke jobbe for det:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra Svantekiller!

Det var derfor jeg provoserte litt. For oss "menige" er det ikke alltid like lett å finne alternativer til f.eks. IKEA. Derfor er det lurt når man kommer med uttalelser som heller litt i negativ retning å komme med alternativer til oss som ikke har så stor erfaring:-D

Skal sjekke ut disse linkene og se om jeg finner noe interessant.

Nå var det ikke dine kommentarer som "provoserte"

Jeg har 1 mål: Det er at alle skal være fornøyd med det produktet jeg anbefaler de, jeg prøver også å få "menige" til å forstå HVORFOR de billige lampene er billige! Derfor er det for lett å si at "fagfolk" kun sier negative ting om billige produkter på grunn av tapt inntekt!

Det er jo også direkte feil! Ikea og slike lamper er GULL for oss! Jeg bruker 3 ganger så lang tid på å montere de, og kundene få sympati når de ser hvordan man knoter med å montere mye av det billige som selges

BTW: Dette gjelder IKKE bare Ikea, men alle som selger slik type utstyr ( Biltema, Clas, Ergo etc.. ) Vil også trekke frem Expert og lampehuset! Kan gjerne utdype mer

EDIT: Det gjelder ikke alle produkter heller

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, trodde du:-D

Jeg hadde glemt at jeg har meldt meg på subkalibreringskurs i morgen, så jeg tar meg en liten tur til Økern og får litt inspirasjon fra kinoen der.

Det skal visst ikke passe dette, Ola:-D

Men takk for tilbudet:-D

På søndag er jeg i gang igjen hvis du har mulighet da. Hyggelig om du stikker innom en tur og hilser på bare også. Må jo ikke jobbe for det:-D

Da sier vi søndag! For svarte svingende.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da sier vi søndag! For svarte svingende.
    Kjempemessig, er vel i gang ved 11-tiden, så kom når det passer:-D

Side 54 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •