Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dette var en sinnsykt sprek utstyrsliste Morten!
    Dette blir rosinen i AVforumpølsa:-D
    RIGHT! Har akkurat kommentert det samme i en mail. Ikkeno´ "førstereiskino" det er snakk om her nei!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dette var en sinnsykt sprek utstyrsliste Morten!
    Dette blir rosinen i AVforumpølsa:-D

Godt du vant en cd-plate i årskavalkaden da som du kan kose deg med!Gratulerer.
    Takk for det, Ola:-D

Og takk til Hjemmekino som sendte CD'en videre nedover. Stockfish har meget bra artister på listen, så det blir vanskelig å velge hvem av de gode!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæsken, når jeg leser den planlagte utstyrslista føler jeg meg som en liten gutt. Men tror dette blir sinnsykt bra, forstår godt at du ivrer etter å bli ferdig. Tror jeg skal prøve å få til noe lignende når jeg blir stor også

Lykke til videre, skal bli morro å se når du blir ferdig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Morten.

Leste litt om hva du har i tankene, og det er MYE!!

Slik som du skriver med å ha åpene takbjelker på tvers av lydbølgene hjelper en del, men jeg tror det med å dempe taket rundt bjelkene hjelper det lille ekstra.

Dette er så vanskelig å bedøme før du har testet noe selv, så jeg ville startet med demping av tak forvegg og gulvet. Resten kan du tweeke deg inn uten store problemer, eller at det blir styggt av den grunn.

Det blir jo noe i den gaten du var før med etter demping, men denne gangen kan du legge det mere til rette med videre demping etter smak mtp look og funksjon.

Jobber du i varmen snart da?

A.
    Heisann!

Glemte å nevne at jeg har en haug med akustikkplater fra restene av kinoen på Økern som passer perfekt mellom bjelkene i taket, og de er jo ferdig svarte i farge:-D

Planen er å begynne med å fylle alle endene av takbjelkene på hver side med en akustikkplate på skrå fra nederst på takbjelken inne ved veggen og oppover mot midten av kinoen. Fyller hulrommet oppå akustikkplaten med Glava for å knekke av de spisse hjørnene i taket. Se bildet:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-071130_ferdigreisverkovenfra-jpg

Dernest er planen å legge akustikkplater mellom takbjelkene over og litt foran høyttalerne samt i sideveggene på hver side av høyttalerne.
    Er ikke sikkert at jeg trenger å sette så mye plater på frontveggen, da den kommer bak den falske "tekniske" veggen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort litt i dag også:

Ryddet dobbeltgarasjen for rester av materialene etter byggingen sålangt og flyttet resten av planken og slikt inn i selve kinoen, hvor jeg har kappsaga. Da ble det plutselig plass til begge bilene inne igjen, og etter snøfallet i det siste skal det blir godt å slippe å måke bilen før en drar på jobb om morgenen:-D Både madamen og datteren var med å dytte materialene inn i kinoen, så det gikk ganske fort å få det unna. Gårdsplassen begynner å bli ryddet for all isoporen, kun 2 store tårn med 15cm Jackopor som skal ligge på taket av kinoen.

I morgen blr det vel å begynne å legge ut litt isopor og skjære takplatene rette på utsiden, så det er klart til takleggeren kommer på torsdag. Det skal bli deilig å få et ordentlig tak, så jeg slipper å tømme den hersens presenningen hele tiden. Den er TUNG etter en natts snøfall og når det er max 30 cm ytterst under presenningen så er det tungt å løfte med ryggen og prøve å kaste av snøen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var utstyrslisten sin det! Gleder meg til bildene begynner å komme!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de siste borringene og innfestingen av gulvsponet gjort unna og siste gipsplate festet. Det har slått over til varmegrader nå og ting har begynt å smelte. Det har rent litt vann på gipsen, men jeg håper det går bra. ORKER ikke å begynne på nytt igjen nå:twisted:

Da er det klart for taktekkeren i morgen:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

Da er taket på plass

Taktekkeren kom i 11-tiden og i dag har vi lagt på ca. 140 plater med isopor, skjært til og limt alle i ytterkant. Finskjært gulvspon og gips. Deretter var det pålegging av underlagspapp. Denne kommer til ligge til sommeren da jeg legger et lag til med "ordentlig" papp på toppen før treterrassen snekres oppå der. Beslag og slikt venter vi også med til sommeren, men nå er det tett:-D

Da er det faktisk kranselag og ikke noe stress mer. Kan gjøre ting akkurat når jeg vil:-D

Reiser på en 3-ukers ferie til USA på lørdag, og de som passer huset ville ikke likt å ha en presenning de måtte tømme annenhver dag.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10

Da er taket på plass
    Nå gjenstår bare det morsomme arbeidet

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10

Da er taket på plass
    Gratulerer :-D

Endelig er slitet over. Har nesten blitt slått helt ut bare av å lese om alt strevet. God tur over dammen. Nyt en velfortjent ferie.....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATTIS!! Såååå bra å høre da!
    Da er det jo bare å lene seg pent tilbake i flysetet, og nyte både champagne og ferie!
    Hils "gumman", og kos rompa av dere der borte! :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli en helt rå hjemmekino Mor10 Har vært kjempemorro å følge prosessen hele veien. Stå på videre!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye alle sammen:-D

Marantz, kanskje vi klarer å utveksle en demo i 2008, vi klarte det ikke i hele fjoråret :-D

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis !

Du får ta en ekstra Cognac på flyet for meg da. Nå har du virkelig fortjent ferie...

Vi snakkes i morgen.

peram

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk Morten! :-D Nå kan du virkelig nyte verdien av slitet i vinter. Bare det morsomste igjen å jobbe med nå! Også innendørs da!!! :-D

EDIT: Og God tur!

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <virtuell fanfare>Ta-ta-ta-taaa-ra-ra!</virtuell fanfare>!!

Kranselaget MÅ jo tas når du kommer hjem. Har en champis som venter på å bli åpnet.

God tur til California, nyt været og ikke glem å dra til Universal Studios Themepark. Utenfor sesongen = ingen kø ====>bare moro.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    <virtuell fanfare>Ta-ta-ta-taaa-ra-ra!</virtuell fanfare>!!

Kranselaget MÅ jo tas når du kommer hjem. Har en champis som venter på å bli åpnet.

God tur til California, nyt været og ikke glem å dra til Universal Studios Themepark. Utenfor sesongen = ingen kø ====>bare moro.
    Hallo Geir!

Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har stilt opp hos deg med tanke på tuning av høyttalere etc. Du har vært en kjempehjelp når jeg har trengt det som mest.
    Håper det er greit at jeg tar det igjen når vi er tilbake i moderlandet igjen...

Vil være tilgjengelig på mail og AVForum mens vi er borte, ihvertfall innimellom!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Fantastisk Morten! :-D Nå kan du virkelig nyte verdien av slitet i vinter. Bare det morsomste igjen å jobbe med nå! Også innendørs da!!! :-D

EDIT: Og God tur!
    Takk, takk!

Blir nok litt utendørs også, mangler fortsatt isolasjon og plank på den ene treveggen, men DET er bare barnematen i forhold til krabbinga vi har holdt på med i det siste :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Du får ta en ekstra Cognac på flyet for meg da. Nå har du virkelig fortjent ferie...

Vi snakkes i morgen.

peram
    Tror ikke jeg tåler for mye Cognac akkurat nå, men en for deg skal jeg klare, hvis du insisterer

Me snakkast....

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel supert med 3 ukers ferie etter å ha kommet såpass langt med kinoprosjektet, det er i sannhet en ordentlig milepæl du har kommet til nå, og jeg er sikker på at alle som følger med byggeprosessen her på AVForum gleder seg med deg
    God tur over there, måtte du og dine få en flott ferie, samtidig gleder vi oss alle til du kommer tilbake, sånn at vi får mere interessant lesestoff her inne..

Side 48 av 122 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •