Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2435
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig bra Morten. Nå kan man snart begynne å se for seg innsiden av en kino! :-D Det ser mørkt ut ang. min deltagelse til helgen da det er besøk på trappene og andre juleting som må gjøres...desverre...
    Bra med byggetråder der det dukker opp små tips som man bør være obs på :-D Kan komme til nytte senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kan gå på den avhenger av når herdingen er startet, men mange timene er det ikke snakk om. 4-5 timer... Avhenger av tilsetningsstoffer. Er den 'mettet' med retardasjonstilsetning pga lang transport kan det ta dobbelt så lang tid.
    Egentlig ville jeg ikke hatt på varme etter at betongen er begynt å stivne, for betongen utvikler temmelig mye egenvarme under herdingen. Du har ikke noen isolasjonsmatter/isoporplater du kan legge over da, med plasten under der igjen? Betongen er herdet ganske mye i løpet av første døgn, men de første 21 døgn (omtrent 90% ferdigherdet, siste 10% de neste 10.000 år) er det viktig å ikke fremskynde uttørkingen, selv om dette selvsagt ikke er kritisk i dette tilfelle, da plata ikke har noen statisk/bærende funksjon. Slik uttørking kan gi noe mer sprekkdannelse og krypsvinn, men som skrevet; dette er ikke avgjørende for plate på mark.
    -Men varmekanonen mener jeg er unødvendig.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut, audiop.

Tørkeren stoppet nå midt i natta og det ser ut til at vi ikke kan stole på den, ja.

Det er minus 13 grader her nå og jeg er litt redd for at ting fryser, men kan prøve å legge ut isoporen, så går det kanskje bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var plast og isopor lagt ut, så får vi håpe at ikke alt går åt skogen.

Tror kanskje Leimax får litt kjeft i morgen, da varmeren ikke helt stod til forventningene og natten ikke ble helt som tiltenkt.

Betongen har sannsynligvis brukt bindetiden sin fornuftig i varmen, så nå er det vel bare herdetiden som evnt. blir ødelagt.

NÅ er jeg sliten og trøtt, gleder meg til jobben i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teik it isi. Det skal mer kulde til for å ødelegge herdingen når den først har startet. Dette går veldig bra! :-)
    Litt av en tid å jobbe på forresten. Å sier kjerringa til detta 'a?? Det er ikke bare betong som trenger varme vet De... ;-) -Og i motsetning til betongen mykner de. ;-) ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Teik it isi. Det skal mer kulde til for å ødelegge herdingen når den først har startet. Dette går veldig bra! :-)
    Litt av en tid å jobbe på forresten. Å sier kjerringa til detta 'a?? Det er ikke bare betong som trenger varme vet De... ;-) -Og i motsetning til betongen mykner de. ;-) ;-)
    Det var madamen som vekte meg og sa at den hadde stoppet. Hun var skikkelig redd, da det oste med røyk inne i huset også. Trodde det hadde begynt å brenne.

Hun var også med ut og la ut plast og ting og tang midt i natten.

Ja, hun er en utrolig tålmodig dame. Ikke mange som hadde gått med på de krumspringene jeg har hatt nå i høst.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hat´s off, for the lady!
    Du vet egentilig ikke hvor heldig du er du??
    Her i huset er det duket for "spetakkel", i det øyeblikk en stakkar tar tak i malerkost og tapetruller!
    Med et evig mas om at ting tar alt for lang tid, før det står ferdig. Ok, la gå; for min del brukte jeg ca 6 uker på å pusse opp badet, fra "scratch". Og som jaggumeg inkluderte fjerning av råte i både vegger og gulv, og litt av hvert annet.
    Og har samtidig en ikke ubetydelig mengde dårlig samvittighet, for at jeg ikke har funnet tid til å avlegge deg et besøk på en stund, og kanskje gi en hjelpende hånd.
    Jeg får skylde på en julestri diktert av "krokodillen", og det faktum at oppussing av 70 hotellrom uvegerlig stjeler både tid å energi fra en godt voksen herre.
    I morgen (søndag) er det duket for et førjuls familietreff, (og en liten kinodemo for uinvidde attpåtil!), og dermed er også søndagen "blåst." ops:
    Klin til Mor10, og husk i alle fall på at jeg har deg i tankene!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madamen er nok litt unik ja! Måtte pleie henne litt i dag da, være med i butikken og ta en kveld inne i huset:-D

Fikk gjort "masse" i dag. Nesten en hel vegg på 1 meterops:

Måtte finne ut av hvordan jeg skulle konstruere den litt rare veggen som stikker ut ved inngangen. Skjære ned en del på den gamle balkongen og prøve å integrere veggen med den.
    Handlet en "Fein"-sag i går og det er jeg veldig glad for. Utrolig nyttig verktøy for innfelling og kapping på vanskelige steder.

Håper på å få opp den siste veggen i morgen og sette opp litt gips innvendig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "Feinsag" rock your bones!
    Et fantastisk verktøy, for den som snekrer litt nå og da.
    Hils madamen, og kos deg! :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fein-sag" ????

Er det elektrisk "rotterumpe" (har ikke annet navn men altså liten spiss sag)?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "Fein-sag" ????

Ikke så "gæli" sagt!
    Men tenk deg en del av (30%) av et rundt sagblad, som beveger seg frem og tilbake (oscillerende)i en gitt radius.
    Og som dermed eksempelvis kan skjære av en dørkarm som måtte være for lang, med et skjær praktisk talt helt ned til gulvet.
    See?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fein-sag" ????

Samme bladet skjærer samtidig av spiker og andre ulumskheter som måtte være i veien også. Kommer til så og si overalt, hvor det ikke er så lett med rotterumpa.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm *notere på må ha lista for assortert verktøy som er kjekt å ha*

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm *notere på må ha lista for assortert verktøy som er kjekt å ha*
    Helt klart!

Start-pakke på Maxbo med maskinen, sagblad for tre/metall, pussekloss med 20 skiver og jern for fjerning av maling, etc. koster 1690,-. Ikke så galt egentlig. Stor-kofferten koster fra 2.500,- til 3.000,-.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opp mesteparten av ytterveggen i tre i dag og løftet den indre presenningen over denne og fikk for første gang se hvor stor kinoen blir. Det ser ikke gæli ut

Beregnet plassering blir ca. 4 meter mellom høyttalerne og 4 meter fra høyttalernes midtpunkt til sweetspot. Fortsatt plass til et teknisk rom på ca. 60cm i front av kinoen.

Her er sånn ca hvordan det blir seendes ut:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-071130-ferdigreisverk-jpg

Og ovenfra:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-071130-ferdigreisverkovenfra-jpg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj oj oj. Ser bra ut ja!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Dr Erling

Må se å få pakket inn den siste veggen snart, det skal bli 16 kalde her i morgen, så hadde vært greit å få et litt varmere rom å jobbe i......

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Fikk opp mesteparten av ytterveggen i tre i dag og løftet den indre presenningen over denne og fikk for første gang se hvor stor kinoen blir. Det ser ikke gæli ut

Beregnet plassering blir ca. 4 meter mellom høyttalerne og 4 meter fra høyttalernes midtpunkt til sweetspot. Fortsatt plass til et teknisk rom på ca. 60cm i front av kinoen.

Her er sånn ca hvordan det blir seendes ut:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-071130-ferdigreisverk-jpg

Og ovenfra:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-071130-ferdigreisverkovenfra-jpg
    WOW, WOW, og røske min bart!
    Blir ikke det en kino som få andre besitter, så vet ikke jeg! Det som imidlertid kanskje kommer krypende oppover ryggraden din nå, er at et sådant lokale også betinger og forplikter, innredning og utstyr av en "viss" standard. :twisted:
    Noe resultatet av et fremtidig besøk "over dammen", sikkert vil bidra til?
    Pass på´n, og ha den helst på fanget på hjemturen! ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart at jeg må ta litt vare på den, men får den nok ikke inn i flyet, nei!

Prøver å ordne noe greier lokalt også, så får se hvordan det går, kanskje jeg slipper å handle i USA.

Ellers er reisverket til ytterveggen i tre ferdig. I morgen blir det å legge på plast og lage en midlertidig "dør", så blir det varme i kinoen.

Så er det gips for alle penga, innvendig reisverk til taket og takplater.

Kranselag 21. desember?

Betongen holder seg fortsatt varm helt på egenhånd vha herdeprosessen:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varme i kinoen?
    Høres jo forlokkende ut, mtp et besøk med skru-drill og passende bits for gipsskruer!
    Nå skal jeg (nok en gang) passe meg litt mht utlovet arbeidsbidrag. Men om det går som jeg ønsker, og finner tid til, så pass på!
    Plutselig en kveld står jeg i den midlertidige døra....

Side 43 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •