Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Bra jobba Mor10 :-)

Du benytter adventstida godt!
    Adventstid er ventetid, er det ikke?

Men, hvorfor sitte og vente når man kan være ute og kose seg med kinobygging:-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst....og vi kan ikke gjøre annet enn å sitte her å vente på dine skriftlige oppdateringer av prosessen.....vi gleder oss med deg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Globe!

Er du fornøyd med DS6 surroundene dine?
    Er det litt trøkk i de?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hei Globe!

Er du fornøyd med DS6 surroundene dine?
    Er det litt trøkk i de?

Ja de gir fra seg litt trøkk! Jeg hadde tidligere 601S3 som SL og SR. Synes DS6 gir et bedre trøkk, og da selvfølgelig effekten i rommet av at de er dipole.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ja de gir fra seg litt trøkk! Jeg hadde tidligere 601S3 som SL og SR. Synes DS6 gir et bedre trøkk, og da selvfølgelig effekten i rommet av at de er dipole.
    Har litt lyst til å prøve disse, da de ikke tar så mye plass.
    To av disse på sidene og kanskje sette de to Matrix 804ene mine bak. Dipol på sidene og direkte bak, blir ikke det riktig?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dipol på sidene og direkte bak, blir ikke det riktig?

Det er "etter boka" ja :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen må dere krysse fingrene!

Da blir det støping av vegg:-D Betongbilen kommer ved halv to - to tiden. Er litt spent på om alt holder. Masse støtter, grimer og diverse er på plass og det gjenstår bare et par jern i såleblokkene som jeg tar i morgen før de kommer.

Veldig høy mur på 285cm skal stå oppreist med 6-7 tonn med sement oppi:?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og helst tærne også?
    Det høres unektelig litt skummelt ut. Men står det hele i lodd, så er det vel bare å pøse på.
    Go go go, Mor10!

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen må dere krysse fingrene!

Da blir det støping av vegg:-D Betongbilen kommer ved halv to - to tiden. Er litt spent på om alt holder. Masse støtter, grimer og diverse er på plass og det gjenstår bare et par jern i såleblokkene som jeg tar i morgen før de kommer.

Veldig høy mur på 285cm skal stå oppreist med 6-7 tonn med sement oppi:?
    Har du ordnet med lån av vibrator? etter min mening så er det et must ved støping. både ved støping av vegg og bankett. Men det er også viktig å ikke overdrive bruken av vibratoren.
    Ellers er det veldig interessant lesing denne tråden din

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke brukes vibrator på disse blokkene, da de fort kan sprekke.

Det fylles i 90cm av gangen og man kan slå litt på blokkene for å få alt til å sette seg og stappe litt oppi med en stokk.

Senket hastighet på betongen og forsiktig fylling så kan det gå bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yiiiiihaaaa!

Da er muren fylt i og den står der fortsatt

Kom en liten bil på 35 tonn med 12,5 tonn sement. Vi brukte nesten alt, så det vil si ca 12 tonn bare i veggen og noen hundre kilo i såleblokkene.

Sjåføren rulla ut slangene og startet systemet og sa "Værsågod"
    Det var ikke han som skulle klatre og fylle i nei, det var visst min oppgave. Passe sliten i armene fra før av, var det bare å løfte den "lette" slangen full av betong og begynne å fylle. Han skjønte nok at jeg sleit litt etterhvert og kom heldigvis og hjalp meg litt. Vi fylte forsiktig de 2 første lagene nesten helt rundt og så var det full guffe på resten. Det spruta sement overalt til å begynne med, men jeg fikk sånn nogenlunde taket på det etterhvert. Sjåføren tok over slangen på slutten og så gikk jeg og banket på muren for å få det til å synke ned ordentlig.

Etterpå var det å "pusse" toppene og vaske alt sølet. Hadde ikke mye krefter igjen på slutten og nå blir det "fri" resten av dagen.

I morgen kveld kommer elektrikeren og skal hjelpe å legge ut isopor-gulv og armeringsnett med varmekabler. Prøver å henge opp en innvendig presenning og få på en industrivarmer, så blir det behagelig å jobbe der inne.

På torsdag blir gulvet støpt!

Til helgen håper jeg på å få besøk av Snekker'n og da kunne jeg trenge litt hjelp på lørdag, dersom noen har tid midt i julemaset på lørdag.

Må sette opp gips innvendig på alle veggene, og hadde vært fint om Snekker'n kunne begynne med ytterveggen mens jeg setter opp gips.
    Klarer ikke de store gipsplatene alene, så hvis noen har lyst og noen timer å slå ihjel på lørdag?

EDIT: Litt feil i teksten ja...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp sjåfør a'gitt!
    Begynner å flaske seg nå Morten! Er ikke lenge før du kan jobbe innendørs og da blir alt så mye lettere.
    Jeg er litt usikker på om jeg klarer å bidra på lørdag, men skal se hva jeg kan få til. Det hadde vært lærerikt å fått sett på de forskjellige fasene av byggingen så kanskje man kan unngå å gjøre ting mer tungvindt enn nødvendig... Jeg sier bare... bilder bilder... :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Slapp sjåfør a'gitt!
    Begynner å flaske seg nå Morten! Er ikke lenge før du kan jobbe innendørs og da blir alt så mye lettere.
    Jeg er litt usikker på om jeg klarer å bidra på lørdag, men skal se hva jeg kan få til. Det hadde vært lærerikt å fått sett på de forskjellige fasene av byggingen så kanskje man kan unngå å gjøre ting mer tungvindt enn nødvendig... Jeg sier bare... bilder bilder... :-D
    Helt klart, Håvard!

Ting gikk skikkelig på skinner i dag og det er litt deilig:-D

Du får se hva du får til på lørdagen, det er midt i juleforberedelser hos de fleste, så jeg har ikke helt de store forhåpningene:wink:

Ikke veldig enkelt å ta bilder av prosessen i dag, når man henger oppunder presenningen og prøver å holde på slangen, men skal prøve å få tatt et par bilder av stag og grime og slikt og fylte hull før jeg fortsetter i morgen.

Støttene kan tas ned i morgen, men jeg tror jeg beholder noen i tilfelle. Den ene veggen er 685cm lang og står helt av seg selv i enden, så har ikke lyst at den begynner å tippe.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dobbelt så stor tomt og byggetillatelse så skulle jeg jammen kopiert hele opplegget ditt Mor10!

Må være kjekt å "se" fremdriften (selv om jeg forstår at kroppen verker)

DrE

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Med dobbelt så stor tomt og byggetillatelse så skulle jeg jammen kopiert hele opplegget ditt Mor10!

Må være kjekt å "se" fremdriften (selv om jeg forstår at kroppen verker)

DrE
    Sitter på jobben nå og bare lengter etter å komme hjem til hullet og fortsette med gulvet. Kjenner at kroppen fikk seg en trøkk i går, men nå begynner det for alvor å flaske seg til, så lysten og pådrivet er større enn noengang. Kommer litt nærmere jul enn jeg hadde tenkt, men det får stå sin prøve. Heldigvis har jeg en meget snill samboer som ordner det som skal ordnes inne. Har 40-årslag midt i jula også, så det blir litt ekstra å ordne med.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått en liten velfortjent matbit etter jobbing i hullet:grin:

Svigersønn - trikker'n har hjulpet meg med å nivellere gulvet, komprimere pukken med platevibrator, skjære til og legge ut isopor(en del steiner og delvis ulendt terreng, så mye kapping/tilpasning), legge ut radonsperre(fuktsperre), kappe til og legge ut armeringsnett, og endelig til slutt legge ut varmekabler. Har gått i ett etter jobben ved 4-tiden og nå er det ikke mer å hente kjenner jeg.

Må bare skryte litt av svigersønn, da han stod på hele kvelden etter en lang dag på jobben og dro ikke hjem før ved 24-tiden. Tusen takk for en kjempeinnsats Skjønte du var rimelig sliten og bekymret for å klare å stå opp tidlig i morgen tidlig. Du reddet morgendagen for meg.

Da blir det støping av gulv i morgen:-)
    Må ha et par timer i morgen for å skjære til plasten og lage noen hull inn til betongen i veggen, slik at det blir kontakt mellom betong i gulv og vegg.
    En skikkelig industrivarmer er leid inn for å holde på varmen der inne, så betongen ikke fryser før den har herdet. Hengt opp presenning nr 2 under den andre slik at det er et tett rom nå. Vi måtte slå av varmeren, da det ble for varmt å jobbe der inne. 24000watt varme funker bra det :wink:

Nå lokker senga av en eller merkelig grunn.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå meget fornøyd i sofaen og hører på varmeren som holder temperaturen oppe i det nye kinorommet mitt. Innså i dag at "hullet" ble oppgradert til "fremtidig kino" etter at gulvet kom på plass

Det er nå ikke fullt 3 uker siden jeg sluttet å grave, og den verste jobben er faktisk unnagjort. Dobbelt

Gleder meg til å ta fatt på snekringen i helgen og kanskje få ting under tak etterhvert. Snakket litt med Snekker'n i dag og fikk litt tips til hvordan ting bør gjøres. Han var litt opptatt til helgen, men prosessen stopper ikke for det.

I morgen handler jeg inn det siste som trengs til taket og en del spiker og slikt, så er det oppsett av gips og snekring som står på tapetet i helga. Nå er det varmt og godt der inne, så det er ganske behagelig å jobbe selv med -10.8 grader ute. Svettet som bare det når jeg flatet ut betongen i dag etter at betongbilsjåføren hadde fylt opp akkurat passe med støp.

Bildetaking ble det dårlig med i dag også, beklager det, kanskje i morgen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ut og ta et par bilder da!

Ikke klag på kvaliteten, da det er kkkkkaldt ute og jeg brukte 2 min tilsammen på å rigge opp lys, ta bildene og rigge ned. Brrr...

En liten smugtitt inn i kinoen:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_ferdiggulv1-jpg

Varmeren som skal stå og gå et par døgn(og etterpå under jobbing):

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-s_varmer1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette her. Når du kan gå på betongen så anbefaler jeg at du spyler den våt og dekker til med plastikk, slik at ikke vannet i betongen fordamper. Da kan den bli porøs... Allmen betongregel: Minst mulig vann i blandingen, mest mulig når herdingen er påbegynt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, audiop!

Har plast klar, men tenkte ikke på å vanne. Gjorde det i garasjen når jeg tenker meg om.

Hvor lang tid tar det ca før man kan gå på den?
    Hvor lenge trenger den å holdes varm sånn ca?

Anyone?

Side 42 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •