Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2435
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da bør jo "The RockCracker cinema" også være et alternativ til navn! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva med namnet "Heimekinoen på ein stad der ingen skulle tru at nokon kunne bu, som blei til ved å hakka stein medan oss andre kosar oss inne med raudvin, røyr og vinyl ein kald haustkveld medan regnet piskar i andletet på Mor10 som stinkar sur gamal svette"? -Eller, er det for langt for dykk?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiolin
    Kva med namnet "Heimekinoen på ein stad der ingen skulle tru at nokon kunne bu, som blei til ved å hakka stein medan oss andre kosar oss inne med raudvin, røyr og vinyl ein kald haustkveld medan regnet piskar i andletet på Mor10 som stinkar sur gamal svette"? -Eller, er det for langt for dykk?
    Kanskje litt langt, men det stemmer nok ganske godt

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen av de geologiske termene som kan få æren.
    Rock Names. Fint å se at det skjer noe her selv om jeg ikke klarer å bli med. Jeg jobber for mye for tiden. Gleder meg til tiden er min til å disponere igjen, da skal noe av den penses hit.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA ER HULLET KLART FOR VIDERE ARBEID

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppover, ikke nedover?
    Konstruktivt og ikke destruktivt?

Noe som blir noe?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fri og bevare, for et pågangsmot vi er vitne til her, Mor10. Jeg er mektig imponert over alt arbeide du legger ned i kinoen her jeg sitter her på komfortabel avstand

Siste 5 sider handler om stein... tror vi ser konturene av en meeeget lang og spennende tråd. Dette blir utrolig morsomt og inspirerende å følge med på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 glass rødvin og jeg er nå klar for å legge ut grusen og begynne å mure.
    Har aldri fått så mye ut av så lite rødvin før, ja jeg er sliten, men ganske lykkelig sliten:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smiler med deg, kort og godt! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Scrooge!

Har satt veldig pris på dine besøk i hullet.

Vet at du verker etter å få være med, men at dette ikke er helt i din gate:wink:

Må bare innrømme at dette har vært en rimelig utfordrende tid og at jeg ikke er vant til denne type arbeid som jeg nå har drevet med.

IT-Sikkerhet er far away from this... , men desto mer utfordrende!!!

Og den følelsen av å ha gjort dette alene, er faktisk veldig behagelig... Ikke helt alene da, homecinema og gary7 har hjulpet meg når moralen har vært som lavest. Jeg skal love dere 2 at jeg har vært veldig nede når dere har vært her og har fått en veldig drahjelp av dere. Tusen Takk!!!!!

Tenk dere: 18. dag med graving, det er mørkt, det er -6 grader(ja, minus 6), tåka legger seg som is på capsen, hver stein man får ut av hullet er en seier, madamen lurer fælt på hva jeg driver med, en sprengning tar 4 takstein, en vindusrute, ruta og lykta på gravemaskinen.

Hva gjør man?

Legger på og venter på våren?
    Venter en ukes tid?
    Innskrenker kinoen?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    :-D

Var ikke dynamitt, men RockCrackeren drar godt unna den også:-D

Var en liten stein med litt for mye ladning....
    Samme prinsipp som dynamitt? Du knuste jo ett par ruter så?

Litt info om denne rockcrackeren? Høres interessant ut

EDIT:

-6? Og det er ikke snø i arbeidsområdet? Da er dette MENT TO BE! Keep working!

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, tipper det er deilig å bli ferdig med graving og steinknusing.
    Kan ikke annet enn å bøye meg i (stein)støvet for innsatsen din.
    Nå blir det desto mer gøy å begynne på oppbyggingen.
    Skal være med så mye jeg kan, har jo plutselig litt erfaring selv... :-D

Kom forresten over denne kinoen på Slashdot: Cool Stuff: Star Trek Home Theater | /Film

En smule geeky men allikevel litt tøff. Kanskje du bør revurdere designen din?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk dere: 18. dag med graving, det er mørkt, det er -6 grader(ja, minus 6), tåka legger seg som is på capsen, hver stein man får ut av hullet er en seier, madamen lurer fælt på hva jeg driver med, en sprengning tar 4 takstein, en vindusrute, ruta og lykta på gravemaskinen.

Hva gjør man?

Legger på og venter på våren?
    Venter en ukes tid?
    Innskrenker kinoen?

Jeg skal fortelle deg hva du gjør!!

Du tar et glass med vin til, så forsvinner smerter og motsand for arbeidvilje.Stå på å gjør dette ferdig fortest mulig slik som planlagt..:twisted: Ellers blir det et irritasjonsmoment at du ikke klarte å nå målsettningen.:???:

Jeg veit hva dette innbærer... Sån noenlunde i allefall.
    Den første kinoen jeg byggde var med kompromi, og det angret jeg veldig på, og når min nå værende kino ble bygget bestemte jeg meg for å ikke fire på målsettningen, heller øke en å trekke ifra. Når alt ble ferdig var det en meget god følelse.... Tilfredshet!!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    He-he, tipper det er deilig å bli ferdig med graving og steinknusing.
    Kan ikke annet enn å bøye meg i (stein)støvet for innsatsen din.
    Nå blir det desto mer gøy å begynne på oppbyggingen.
    Skal være med så mye jeg kan, har jo plutselig litt erfaring selv... :-D

Kom forresten over denne kinoen på Slashdot: Cool Stuff: Star Trek Home Theater | /Film

En smule geeky men allikevel litt tøff. Kanskje du bør revurdere designen din?

Hehe...

Den var kul!

A.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedde forresten noe interessant på jobben i stad. Satt og så på de siste arbeidsbildene og så ruslet en kollega forbi. Han spurte hva slags utbygging det var snakk om og da jeg fortalte at det var en som skulle bygge seg kino, så han bare dumt på meg. Etterhvert flokket folk seg rundt og de mente både det ene og det andre. De fleste synes det var helt absurd å bruke tid og penger på å sprenge/pigge vekk fjell bare for å bygge hjemmekino. Det nyttet ikke å forklare hvorfor heller... Entusiasme, lidenskap og glede over en hobby er det nok ikke så mange som har. Noen ganger kan man bli litt oppgitt over hvor trangsynte enkelte mennesker er. De samme folkene kan forresten blåse av millioner på en hytte de er på 4 uker i året. Den eneste som hadde noen forståelse for dette, var en som er lidenskapelig opptatt av motorsykler og sa at han gjerne kunne gjort det samme for å bygge drømmeverkstedet til å skru på Ducatiene sine. Uansett, imponerende hvordan du har gått til verks på dette prosjektet. En ekte entusiast tvers igjennom

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhee.
    Kinoen på slashdot ser jo flott ut da, men hvor er "sweetspot" for lyd da?
    La gå at man i en kino kan leve med et slikt oppsett, men neimen om det funker om man har "godlyd" for øye! Enn si øret.
    Jeg vil nå uansett si at man bør velge en tre- eller femraders sits i fremre rekke, ettersom man (som regel) ønsker å ta vare på muligheten for en god lytteposisjon i stereosammenheng.
    -
    Bortsett fra det: Min tid kommer nok, mht innsats og bidrag! Ettersom det er en stund siden jeg passerte de "sleggeførende" årene, så får jeg heller prøve å yte min skjerv i retning av noe mer letthåndterlig. Alderen krever jo sitt, på godt og vondt!
    Så får jeg heller prøve å ta i et tak, når det kommer til lettere og mer finurlige arbeider. ;-)
    Btw; det siste utsagnet til Marantz kan jeg jo bare bifalle! Men det vet du jo........

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Skjedde forresten noe interessant på jobben i stad. Satt og så på de siste arbeidsbildene og så ruslet en kollega forbi. Han spurte hva slags utbygging det var snakk om og da jeg fortalte at det var en som skulle bygge seg kino, så han bare dumt på meg. Etterhvert flokket folk seg rundt og de mente både det ene og det andre. De fleste synes det var helt absurd å bruke tid og penger på å sprenge/pigge vekk fjell bare for å bygge hjemmekino. Det nyttet ikke å forklare hvorfor heller... Entusiasme, lidenskap og glede over en hobby er det nok ikke så mange som har. Noen ganger kan man bli litt oppgitt over hvor trangsynte enkelte mennesker er. De samme folkene kan forresten blåse av millioner på en hytte de er på 4 uker i året. Den eneste som hadde noen forståelse for dette, var en som er lidenskapelig opptatt av motorsykler og sa at han gjerne kunne gjort det samme for å bygge drømmeverkstedet til å skru på Ducatiene sine. Uansett, imponerende hvordan du har gått til verks på dette prosjektet. En ekte entusiast tvers igjennom

Hmmm... Det der har jeg hørt ofte selv, og ja, jeg har også brukt hytte, båt og fly som argument. Men det er ikke alle tøffelhelter som skjønner tanke gangen ang hifi og kino.
    Mye penger i omløp blant oss mere hifi inntereserte, og jeg får av og til kalde føtter ved handler, men etter hvert faller roen, spesielt hvis det har vært en god oppgradering.. Tvers igjennom morsomt. Klart noen penger går "tapt" men det gjør det vel for de fleste med hobby, om det skulle være bil, MC, PC, foto eller reise osv..

Lever bare en gang, lev i fulle drag! Hvorfor spare for å spare?? Bruk pengene, ikke gi de til staten når du går bort!!

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ble det av han?

Jeg trodde vi skulle kose oss med et glass rødvin til?

Nei, jeg nevnte at kinoen blir kanskje litt kort?
    6.8m blir vel ikke en "full-size" kino"

Nå driver'ern å graver igjen.....

-Lena

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også stille meg i rekken av dem som bøyer seg i (bygge)støvet for pågangsmotet ditt i dette prosjektet, Mor10. Personlig hadde jeg fått et firma til å gjøre hele denne jobben, og betalt de pengene det hadde kostet. Men du får jo en helt annen glede av sluttresultatet når du har lagt både blod, svette og kanskje også et par tårer i prosjektet.

Ønsker deg fortsatt lykke til!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ble det av han?

Jeg trodde vi skulle kose oss med et glass rødvin til?

Nei, jeg nevnte at kinoen blir kanskje litt kort?
    6.8m blir vel ikke en "full-size" kino"

Nå driver'ern å graver igjen.....

-Lena
    Hyggelig at noen fra "den bedre halvdel" skriver litt også

Veldig bra kommentarer........

Rødvin blir det alltids tid til senere, det er verre å forlenge kinoen

Side 37 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •