Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor ikke ta 8,2m så har du litt å gå på
    Det eksisterende huset er 9,20m så....;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp :lol: Symetri er tingen! Gå for 9.20

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, hvis AVForum sponser leie av utstyret en uke til

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, regner med at det ikke er gratis å ha det utstyret du bruker. Sender medfølende tanker til lommeboka til Mor10 ...........

Bare et dumt spørsmål. Hvorfor ikke dynamitt??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Uff, regner med at det ikke er gratis å ha det utstyret du bruker. Sender medfølende tanker til lommeboka til Mor10 ...........

Bare et dumt spørsmål. Hvorfor ikke dynamitt??
    Hvis jeg skulle sprenge nærmere enn 5m fra huset så starter regningen med ca. 30.000,- i forsikring. Det neste er målere inne i huset for å sjekke rystelser pluss sjekking av skader. Oppå dette kommer ca. 10.000,- for å få utstyret hit og sprenge. Matter må legges inn med graver, osv, osv.

I tillegg måtte jeg ha gravd ut før og etter sprenging, så sluttsummen hadde blitt forholdsvis høy. Samtidig er byggebransjen rimelig sprengt for tiden og det gjelder også sprengerne.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Fikk også 18 kubikk med Jackon Thermomur i dag og Jackopor til isolasjon i gulvet. Hele gårdplassen er full av isopor. Veldig lett og enkelt å jobbe med ser det ut for. Blir litt mer spennende å sette opp dette enn å fortsette med denne evigvarende gravingen.
    Sjåføren hadde glemt å legge igjen de spesielle spikerslagene som skal brukes i muren, så det ble en ekstrarunde på han i kveld.
    Et kjapt spørsmål: Har du vurdert å akustisk/mekanisk frikoble kinogulvet fra resten av huset? Det var det jeg prøvde på da jeg lagde mitt rom. Snakket med en akustiker i dag og han mente det var en liten tabbe å bruke isopor som isolasjon mot bakken i så fall. Mye bedre med "hard Glava" (beklager, husker ikke hva det heter). Hadde jeg bare tenkt på/visst om dette før, hadde jeg nok gjort det litt annerledes selv...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle sprenge nærmere enn 5m fra huset så starter regningen med ca. 30.000,- i forsikring. Det neste er målere inne i huset for å sjekke rystelser pluss sjekking av skader. Oppå dette kommer ca. 10.000,- for å få utstyret hit og sprenge. Matter må legges inn med graver, osv, osv.

I tillegg måtte jeg ha gravd ut før og etter sprenging, så sluttsummen hadde blitt forholdsvis høy. Samtidig er byggebransjen rimelig sprengt for tiden og det gjelder også sprengerne.
    I see... mucho $$$$

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Et kjapt spørsmål: Har du vurdert å akustisk/mekanisk frikoble kinogulvet fra resten av huset? Det var det jeg prøvde på da jeg lagde mitt rom. Snakket med en akustiker i dag og han mente det var en liten tabbe å bruke isopor som isolasjon mot bakken i så fall. Mye bedre med "hard Glava" (beklager, husker ikke hva det heter). Hadde jeg bare tenkt på/visst om dette før, hadde jeg nok gjort det litt annerledes selv...
    Høres ut som en god ide, eller hva mener du Mor10??
    Er det Rockwool du tenker på, RuneW?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Høres ut som en god ide, eller hva mener du Mor10??
    Er det Rockwool du tenker på, RuneW?
    Det er sikkert flere produsenter... Jeg er sannelig ikke sikkert på akkurat hva det heter, men fikk fortalt at isopor* var noe av det dårligste man kunne bruke av isolasjonsmateriale til akkurat denne bruken. Jeg kan helt sikkert spørre akustikeren om hvilket materiale som egner seg best.

Men så vidt jeg skjønner har Mor10 allerede kjøpt bøttevis med isolasjonsmateriale, og da er det kanskje litt sent...

*) Min kjære svoger irettesetter meg hver gang jeg sier "isopor", for Isopor er et merkenavn. Den korrekte benevnelsen er (og nå husker jeg det sikkert ikke riktig engang...) "ekspandert polystyren" eller EPS.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva slags plater dere mener?

Vil det være mye forskjell på isopor under betongen enn Rockwool? Eller skal disse erstatte betongen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet litt lengre i dag, og det ser ut til at jeg har minimum 6,6m i morgen. Håper på 7,2m men vi får se hvor langt jeg kommer :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva slags plater dere mener?

Vil det være mye forskjell på isopor under betongen enn Rockwool? Eller skal disse erstatte betongen?
    Som jeg skrev over - det kommer an på i hvilken grad du vil "frikoble" ditt nye kjellergulv fra resten av huset med tanke på lydisolasjon. Bevegelser i sålen (skapt av lavfrekvente lyder) forplanter seg lettere gjennom isopor og videre ned i grunnen enn andre, mer egnede plater.

Neida, ingenting skal erstatte betongen. Det var bare snakk om å bruke noe annet enn isopor som isolasjon under betongen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Som jeg skrev over - det kommer an på i hvilken grad du vil "frikoble" ditt nye kjellergulv fra resten av huset med tanke på lydisolasjon. Bevegelser i sålen (skapt av lavfrekvente lyder) forplanter seg lettere gjennom isopor og videre ned i grunnen enn andre, mer egnede plater.

Neida, ingenting skal erstatte betongen. Det var bare snakk om å bruke noe annet enn isopor som isolasjon under betongen.
    Den er grei!

Regner med at det ikke har så mye å si akustisk sett, kun lydisolasjon?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei!

Regner med at det ikke har så mye å si akustisk sett, kun lydisolasjon?
    Nja, han pratet om noen leie resonanser. Var det rundt 100 Hz da? I så fall kommer det vel inn under akustikk... Men vet ikke hvor dramatisk dette er. Det er hundrevis som har gjort som meg (og deg?), uten at det har blitt noen akustisk katastrofe... ;-)

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Skulle tru det er Rockwool mark plater Rune W mener, tungt døtt material egenskap

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan går det nå her da?
    Det har vært skremmende stille fra Gjelleråsen, et par dager nå?
    Mor10: Are you there?
    Tar gjerne imot en sitrap vettu, om ikke både armer og bein er i to?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det meste på kroppen er stort sett helt:-D
    Bortsett fra muskler og sener.

Det har vært et lite ******* å holde på med dette, men nå er sprengningsutstyret levert og gravemaskinen ble hentet for 20 min. siden? Vet ikke helt hvorfor de hentet den nå, da jeg sa at den var klar fra kl. 16:00 i dag.

Støtte på et skikkelig problem med tæle i dag og det mangler et lite felt på 2x2m som ikke er klart. Mulig jeg må til med spettet og få slått fra hverandre jorda. Problemet er at det er en del store stein som har hengt seg sammen med jord til skikkelig heftige klumper. Får satse på litt mildvær et par dager.

Har ikke fått målt hvor lang kinoen blir, men blir vel litt kortere enn først antatt.

Har vært på Starlight Express i Spektrum i dag og det var en kjærkommen avveksling fra graving og sprenging. Litt dårlig lyd, men deilig og fysisk bass til tider. Imponerende med artister som danser på rulleskøyter og synger attpåtil.

I morgen blir det Saturday Night Fever på Symra, med sangere, dansere og strykere.
    Stikk en tur innom hvis noen er i nærheten og liker disco:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Skulle tru det er Rockwool mark plater Rune W mener, tungt døtt material egenskap
    Det var sikkert det. Kjært barn har mange navn. Han skrev:

Mineralullbasert støpeplate, f.eks. "trykkfast" rockwool eller glava (kalles ofte bare støpeplate)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det i dag Morten? Hviledag eller full fart :-D
    Jeg kan kanskje få til en tur i morgen. Det er vel fortsatt jobb for mer enn en mann antar jeg? Vi kan jo evt. også høre om Ola er klar for en dag i steinbruddet ditt Holder du hammer og meisel så kommer vi og banker :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo homecinema!

Da har vi avsluttet et forrykende Saturday Night Fever show. Skikkelig moro med litt annet enn standard korpsmusikk ihvertfall for oss trommisene.

Setter pris på litt hjelp i hullet i morgen, Håvard. Hadde håpet på litt varmere vær, så tælan kunne løsne litt, men det bør vel gå med spett og meisel. Har et lite problem, da jeg har knekt slegga mi (igjen). Hvis noen har en slegge liggende, så kunne jeg kjøpt en ny som erstatning.
    Den jeg har nå er det bare halvt skaft på, så det går å slå litt.

Side 35 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •