Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er en del fjell her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Æsj da!:evil:
    Skal ikke sitte her å love noe, men det kan hende at jeg kan hive meg på til en liten dyst i løpet av helgen!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en dum helg for meg, med seminar på lørdag fra 09:00-14:00, men får bare stå på så mye jeg og naboene klarer utover lørdagen og søndag.

Må en liten tur innom jobben i morgen, men regner med å være hjemme ved 10-tiden, så da er det mer graving. Det som er litt dumt, er at fjellet er der jeg burde stå og grave for å få det opp på vollen. Nå må jeg ta det i 2 omganger.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å stikke innom, Scrooge, eller andre, dersom du vil se hvordan det går for seg her:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med fjell og store steiner enda. Glemmer å ta bilder, da det blir så fort mørkt for tida :-D

Begynner å se konturene av rommet nå, så da er det litt lettere å stå på litt.
    Planen i morgen er å borre hull og sprenge alt jeg ser. Må borre på kryss og tvers, da det er mye sprekker i fjellet og da renner bare vannet ut

Fått bort to forholdsvis store renner med fjell og kommet en meter lenger innover. Måtte innom jobben i dag og da går tida fort.

Hade en bedre følelse i dag, da jeg ga meg ved 8-tiden. Kotelettene til mor smakte ekstra godt etter en del timer ute. Forkjølelsen er mer eller mindre jobbet ut av kroppen og alt er ikke bare ull lenger

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med fjell og store steiner enda. Glemmer å ta bilder, da det blir så fort mørkt for tida :-D:
    Hehe, jeg nevnte vel noe om et webkamera? [/QUOTE=Mor10]
    Begynner å se konturene av rommet nå, så da er det litt lettere å stå på litt.

Planen i morgen er å borre hull og sprenge alt jeg ser. Må borre på kryss og tvers, da det er mye sprekker i fjellet og da renner bare vannet ut [/QUOTE=Mor10]
    "Slepper" kalles det visst, på fagspråket. Putt noe potetmel i vannet, så kan det hende at det trutner!

Fått bort to forholdsvis store renner med fjell og kommet en meter lenger innover. Måtte innom jobben i dag og da går tida fort.

Hade en bedre følelse i dag, da jeg ga meg ved 8-tiden. Kotelettene til mor smakte ekstra godt etter en del timer ute. Forkjølelsen er mer eller mindre jobbet ut av kroppen og alt er ikke bare ull lenger
    Så bra!
    Da risikerer jeg neppe å bli smittet, ifall jeg skulle vise meg på toppen av Gjelleråsen. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, gikk visst litt surr i "slashes og hakeparenteser" her?
    Men meninga var i alle fall god!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del fjell her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikke helt enkelt å sprenge bort, men gir meg ikke så lett. Leier utstyret over helgen, så får vi se hvordan det går.
    Hei nabo!

Nå er ikke jeg entrepenør, men det fjellet ditt - er det "fjell" som i grunnfjell?
    Må du i så fall ha det bort? Eller kan du bare støpe sålen rett på?
    Hvor langt ned må du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av topline
    Hei nabo!

Nå er ikke jeg entrepenør, men det fjellet ditt - er det "fjell" som i grunnfjell?
    Må du i så fall ha det bort? Eller kan du bare støpe sålen rett på?
    Hvor langt ned må du?
    Det er grunnfjell som må sprenges bort, og det går mellom 70cm og 1m opp i kinoen:twisted:

Har prøvd litt forskjellig sprenging i dag uten særlig hell. Har fått sprukket opp fjellet skikkelig, men det løsner ikke. Taktikken i morgen er å borre masse hull og så skale av lag på lag innover. Har fått gravd mye innunder i dag, så jeg ser litt mer hvordan det går ned i bakken. Helt merkelig hvordan små biter av fjellet ikke lar seg rikke på selv om det ser helt løst ut.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, litt av en utfordring i den steinen / fjellet ja!
    Var innom ved 12-tiden i dag, for å kikke litt. Og ble ganske imponert over hva du har fått til med den lille graveren!
    Mulig jeg stikker bortom i morgen. Om ikke for annet, så i alle fall for litt moralsk støtte! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Heh, litt av en utfordring i den steinen / fjellet ja!
    Var innom ved 12-tiden i dag, for å kikke litt. Og ble ganske imponert over hva du har fått til med den lille graveren!
    Mulig jeg stikker bortom i morgen. Om ikke for annet, så i alle fall for litt moralsk støtte! :-D
    Hei, var ute og spilte disco når du var her! Tror det blir et morsomt og annerledes korps-show med strykere, sangere og dansere.

Er hyggelig med litt besøk og moralsk støtte:-D
    8x12Tom og Gary7 stikker antagelig innom i dag også.

Naboene er advart og kompressoren starter om en time.
    NÅ MÅ JEG SNART FÅ BORT DET FJELLET, FØR JEG BLIR GAL....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Gary7 for hjelp i dag! I dag var jeg sliten og det var veldig godt med noen som hjalp til med slegging og skraping.

8x12Tom var innom i dag og gikk gjennom tegningene og beskuet alle fjellene. Tegningene ble godkjent og kanskje noen hjelper til med snekringen også;-)

Etter endrede planer så blir nå kinoen 5x4m og det blir plass til en stol, da alt fjellet ikke lar seg flytte. Lager en liten hvilebod utenfor så kan de som er på demo bytte på å lytte.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter endrede planer så blir nå kinoen 5x4m og det blir plass til en stol, da alt fjellet ikke lar seg flytte. Lager en liten hvilebod utenfor så kan de som er på demo bytte på å lytte.
    Du kan spøke du!
    Jeg sååå jo at de digre steinene begynte å løsne! Hvor langt kom dere egentlig i dag? Fikk dere løs / sprengt i det minste én av dem? Det hadde jo vært å håpe, med den entusiasmen du legger for dagen!
    Stå på Morten!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du kan spøke du!
    Jeg sååå jo at de digre steinene begynte å løsne! Hvor langt kom dere egentlig i dag? Fikk dere løs / sprengt i det minste én av dem? Det hadde jo vært å håpe, med den entusiasmen du legger for dagen!
    Stå på Morten!
    Får håpe at jeg kommer litt videre ja...

Vi fikk flyttet en kjempesak på sannsynligvis over ett tonn og løsnet den underste steinen som var "løs" innerst. Går altfor tregt nå, men får prøve å få et par dager fri til på jobben.

Det tar utolig mye tid når man ikke kan nok om fjell og hvordan det skal håndteres.

Er utrolig sliten av influensaen og orker ikke mange timer om gangen med forholdsvis hardt kroppsarbeid.

Alternativet er å levere inn utstyret nå og ta opp tråden til helgen igjen, men har veldig lyst til å komme videre også.

Det er ikke lenge før snøen kommer og det hadde vært fint å komme under tak før det.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir takhøyden?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hva blir takhøyden?
    Høyden innvendig blir 255cm, men da vil det være i-bjelker på 30cm inne i konstruksjonen, altså ved hver 60cm på tvers av spilleretningen. Tror dette blir veldig bra akustisk sett, med kjempediffusorer hele veien. Her kan jeg da legge inn akustikkplater akkurat der jeg ønsker veldig enkelt. Samtidig vil jeg knekke av de øvre hjørnene i tak/vegg langsetter hele spilleretningen med gipsplater, glava inni og akustikkplater på utsiden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er problemfrekvensene estimert med ca 2,40m takhøyde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er problemfrekvensene estimert med ca 2,40m takhøyde.
    Er klar over at høyden og bredden ikke passer godt sammen, men hva har vi Frode(Acoustic Tuning) for:smile:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det. Artig bare å se hvor det ligger. Kommer frontene til å spille som large i kinomodus?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det. Artig bare å se hvor det ligger. Kommer frontene til å spille som large i kinomodus?
    Regner med at frontene står til Large, da de etter beregninger kommer til å flytte like mye luft som 3 SVS PB12-Plus/2:?:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte innom jobben i dag(er tross alt de som sponser litt her), så da ble klokka fort 13.30 før jeg fikk begynt.

Fikk sprengt i filler den store steinen vi dro ut i går og fikk bort veldig mye av fjellet på høyre siden innover mot den lille steinen som var kilt fast i går kveld.

Hentet mere sprengstoff i dag og smeller meg innover i fjellet nedenfra og opp. Løsner mye i sprekkene når de får en skikkelig trøkk fra bånn. Blir en del slegggggggging for å løsne steinene fra hverandre. Det dirrer godt i hånda når fjellet ikke har lyst til å bevege seg:-D

Ble skikelig drittvær etterhvert, men man kan ikke gi seg for det. Alt blir sølete og grisete, men jeg fikk da tilslutt dratt alt vi sprengte ut i går og i dag ut av hullet og det ble en god dag allikevel. Ser en lysning nå, og hvis det går like bra med det andre fjellet, skal jeg være fornøyd.

Side 33 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •