Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 122 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS i hus

Upåklagelig service hos Lsound og DFDS.
    Har kvittering på bestilling fra Lsound i går kl: 14:57. I dag tidlig ringte DFDS kl: 07:15 og hadde en "liten" pakke fra Lsound til meg. Helt i ørska etter en lang natt foran PCen med AVforum, sa jeg bare kom, er hjemme i hele dag. Slappet av litt til og kl: 07:45 spretter jeg opp av senga av en bil som svinger inn på gårdstunet. Den er her allerede. Får slengt på meg noe klær og tar imot karen som kommer alene. Spør pent om han kan hjelpe meg opp trappene til 2. etg. Han drar litt på det og jeg skjønner hvorfor når jeg tar tak i kartongen, veier jo litt. Han svarer egentlig ikke ja, men henger på opp de trange trappene. Jeg peser som en hvalross og da vi kommer på toppen av trapp 2, må jeg sette den fra meg. Da var den ihvertfall i riktig etasje. Hiver etter pusten og sier til sjåføren at den veide jo litt. Tørt tilbake: Du får den jo i mindre størrelser og da :-D Har ihvertfall sett en som er mindre. Jeg må le litt inni meg og tenker på hva jeg har gjort. Litt impulskjøp før jul er jo bare sunt, tenker jeg. Madamen har jo skjønt at jeg er litt hekta og rister bare på hodet av og til.
    Nå skal den få lov å stå litt i fred, til kaffen ar fortært og jeg har jobbet et par timer hjemmefra.
    Kommer tilbake om litt med mer info og kanskje noen bilder.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Blir nok livat nå

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk deg en Plus/2? Morro skal det bli, og la oss håpe at SVS'n blir enda bedre enn DIY prosjektet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits i å gå for noe mindre enn Plus/2 Ville bare gått og lurt på hvordan den hadde vært i forhold.
    Bamse: DIY XTZene var skikkelig morsomme de også, men når de måtte stå ved siden av hverandre, så ble det litt ugunstig. Da blir vel ett eller to av elementene dine for salg igjen da, hvis ikke jeg må spare litt på de og se om det blir en SVS wannabee nede i stua! Synes de gamle elementene er mye råere utseendemessig enn de nye, men på Plus/2en så ser man de ikke likevel. Kanskje jeg må lage en lukket liten kasse med elementet åpent foran, vi får se.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Cybervision: Takker, bør bli livat nå ellers så pakker jeg sammen kinoen og begynner å strikke eller noe sånt:-D

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pluss/2. Jeg har i allefall aldri angret ett sekund på det impuls kjøpet

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Til Cybervision: Takker, bør bli livat nå ellers så pakker jeg sammen kinoen og begynner å strikke eller noe sånt:-D
    Får du det ikke livat med en plus/2 så tror jeg aldri du får det livat Men men, strikking er jo nokså billig i forhold til hifi da...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Livat ja...

Har fått stablet den opp på et teppe og dratt den borti hjørnet der den forhåpentligvis skal stå.
    Da ble jammen meg Matrix 802ene småtasser i forhold:-D

Fikk testet litt med Master&Commander(1ste kampscenen) og litt på Ambra - Child of the Universe, dette lover godt:-D
    LITT mer trøkk enn i XTZene, kan man si.
    Da er det i gang med kalibrering, håper den kan stå der den står. Passer veldig godt inn der.

Ikke godt å få denne på tåa nei (se 1ste bildet):

Plassering (se bilde 2):

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering SVS PB12-Plus/2

Da har jeg muligens funnet en OK plassering på subben.
    satte den der hvor XTZene stod, men tenkte at den er jo en del kraftigere enn XTZene, så jeg setter den litt lenger ut fra frontveggen. I stedet for 10cm, så ble det 19cm.
    Fliret ble bare større og større der jeg satt og grafen ble veldig bra(se bilde).
    Jeg har jobbet en del med plassering av 2 XTZer og visste at det var sannsynligvis bare ett sted å sette den. Visste også at jeg hadde en topp på mellom 40 og 50 Hz og den kom nå også. Den er rimelig enkel å fjerne med Behringeren, så den tar jeg med ro. Saken er at den ruller av ganske tidlig, men når jeg finner riktig plassering/demping på frontene, så tror jeg at de er tøffe nok til å ta over helt ned fra rundt 60Hz. Vet at det er normalt å dele på ca 80, men frontene spiller veldig dypt, faktisk dypere enn XTZene, så jeg velger å tro at dette blir løsningen. Flytett den litt fram og tilbake og ut og inn fra veggen, men første gjetning ble altså plasseringen.

Noen som har noen synspunkter/kommentarer?

Grafen: Hvit er de gamle XTZene sammen, Turkis er SVSen satt til 16 Hz, 2 plugger, fase 0 og Gain mellom tredje og fjerde strek som anbefalt av SVS selv.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvorfor ikke kombinere? Du får strikke noe lyddempings-ullsokker som demper dippen på 60Hz, hehe.

Akustisk kaliberte ullsokker, ja det får man ønske seg til jul!

DrE

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strikking

Ser ut til at jeg slipper å begynne å strikke:-D, men kalibrerings-strikking kunne vært en ny hobby da:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer bilder

Lagt inn noen fler bilder av kinoen, med bl.a. biljardsalongen og spesiell lampe!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff lampe
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Regner med du kommer til å oppholde deg en del i kinoen i julen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julekino

Blir nok noen timer i kinoen etterhvert!
    Akkurat fått kjørt hjem svigermor etter julefeiring, men har fortsatt et besøk hos tante i morgen og bursdagen min på onsdag igjen....
    Skal ha fri hele romjulen, så det blir nok ei rå der oppe.
    Regner med å få noen akustikkplater på onsdag og da må det jo testes litt:-D

God Jul og Godt Nyttår til alle som er innom:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahhhhhhhh.....

Da har jeg fått den gleden av å hilse på Mr Flageborg og til og med få et besøk av herren med kalibrering- og tuning- egenskapene.
    Det var vel det største løftet i kinoen noensinne.
    Flageborg har noe av det samme oppsettet som meg med SVS, B&W Matrix og skråtak i en loftstue, bare "noen" flere kvadratmeter med bass-membraner enn meg. Jeg har slitt lenge med å få fram mellombassen, men nå er den der, så det holder. Og alt annet er det bare MER av:-D
    Han begynte med å flytte på sofaen, slik at jeg fikk en dedikert sweetspot. Så målte vi opp avstand til HTere og satte frontene på eksakt samme avstand til sofa og skråveggene. For et løft i holografien. Flageborg hadde med seg masse testlåter med demo av holografi. Ble helt satt ut av hvor godt disse HTerne spiller med riktig plassering. A-ha opplevelse nr. 1.

A-ha opplevelse 2 ble med subben:
    Etter at jeg trodde jeg hadde testet alt av muligheter, ba Flageborg meg om å sette subben tilbake i hjørnet, sjekket innstillinger og begynte å teste sinustoner. Jeg satt og målte og han testet på fase til den ble riktig. Hvordan han fikk fram mellombassen, som jeg trodde var lost forever i skråtaket, vet jeg egentlig ikke helt, men nå er alt der og alt er mye riktigere enn før.
    Test av bl.a. Sting 20Hz'er og andre låter, fikk hjertet mitt til å hoppe flere ganger. Hva skjer med madamen nede? Og kattene? Hadde følelsen av at hele huset rørte på seg og det hadde visst gjort det nede også. Rocn'roll

Så var det film: Master&Commander(som jeg har testet på før) og Flight of the Phoenix(som jeg ikke har hørt) røsket tak i meg og jeg ble svett i hendene. Tåler det virkelig dette? Jada, det er mer å gi her, sier Flageborg. Forsterkeren står på -27dB og den går til 0. Jeg kommer aldri til å tørre å nærme meg 0. Det var forskyvning i lasta som Bjelleklang synger i flere anledninger og jeg sitter her og gliser for meg selv enda. Dette er den største lydopplevelsen hittil i mitt liv og jeg håper det blir flere sånne

Tusen takk nok en gang, Flageborg, for å ha gitt meg en utrolig opplevelse og en grunnpilar for mange, mange gode musikk og filmopplevelser i framtiden

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å gratulere!:-D
    Moro å høre at litt "tweaking" med vinkler og plassering kan ha så stor betydning. Tror nok jeg og mange andre har en del å gå på der.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Det var en deilig opplevelse.
    Trodde ikke det var så nøye med plassering, bortsett fra sub, men det gjorde en utrolig forskjell

-Fortsatt litt skjelven....

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Flageborg begynner å nærme seg status som mest "bang for buck" når det gjelder oppgraderinger av anlegg her på avforum.

Veldig artig at flere begynner å skjønne betydningen av ht-plassering.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi skulle vel alle hatt en kalibreringsrunde med Flageborg.
    Når det gjelder høytaler plassering, så kan det være forskjellen mellom himmel å *******. Pga plassproblemer hos meg enda, er jeg nærmere himmelen enn *******, men kunne fortsatt fått det bedre, men det fikser seg når jeg flytter.

Kan du ta et før/etter bilde av ht plasseringen mor10? Hadde vært morro å sett hvor mye flytting som skulle til.

Side 3 av 122 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •