Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 122 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2435
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hærlig!!

Dette blir morsomt å følge med på! Nå som du har erfaringer fra tidligere kino, og erfaringer fra andre medlemer på forumet, har jeg stoor tro på dette!!

Lykke til!:wink:

A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg invitert formann i borettslaget inn i huset og lagt fram planene for han.

Egentlig "unnskyldningen" for at han kom innom var at jeg har utredet litt for borettslaget angående et eventuelt bytte av kabel-tv leverandør. Litt timing fra min side;-)
    Etter at han var veldig fornøyd med at noen hjalp han å kartlegge mulighetene for kabel-tv, så var tiden inne for å legge fram planene.

"Ja, jeg har jo bygd på litt selv, jeg" var første kommentaren. "Huset mitt var jo helt rart bygget".
    Etter at jeg la fram fasade-tegningene: "Dette blir jo kjempeflott". "Det burde ikke være noe problem å få til."

Tilfeldigvis er det styremøte til uka, og han lovte å gi et svar i løpet av neste uke

Dette var jo lovende får'n si. Så blir det en lang uke, ja....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover godt Morten. Håper det går i orden framover!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Lov å arrangere barnekino en kveld i månenden.
    Kommunen er det værre med...

Jeg har hentet snekkerbeltet, finner frem verktøy underveis. Stå på.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en god start, Morten. Håper virkelig byggesøknaden går i orden. Her går byggingen sin skjeve gang, men det går liksom ikke fort nok når man bare har noen timer på kvelden, og odde helger.:!:

Men, nå som jeg har bygd egen kino (snart) kan jeg jo hjelpe til når det trengs, og øse av mine dyrekjøpte erfaringer.:wink:

Det kan se ut til å bli mang en hyggelig vinterkveld med ørene i lytteposisjon!

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser og høres kjempebra ut. Du får gi lyd fra deg når det blir tid for bygging. Jeg kommer og hjelper til hvis det passer.

peram

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Liitt timing fra min side
    Man gir og man får. Greit å ha forståelse begge veier i et borettslag (vel, alle veier dersom mulig, hehe)
    Tipper søknaden er "noe over gjennomsnittet" god dokumentert når det gjelder tilbygg. Ser slik ut utifra Sketcup'en ;-).

DrE

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen alle sammen!
    Dette blir lange uker:cry:

Har så lyst til å begynne å gjøre noe nå, men det er litt dumt hvis det ikke blir noe av.
    Skal trene litt med å støpe gulv i garasjen i mellomtiden:-D

DrErling: Er en stor fordel at huset ligger innerst i en blindvei og at tilbygget tilfeldigvis ligger på siden bort fra alle andre.
    Som du sier: God dokumentasjon er meget viktig, tror jeg.

Har kommet litt videre i dag også:
    Fikk et tilbud på Nordic Isoelementer i går og de skulle ha 50.000,- for 2 vegger på henholdsvis 6 og 7 meter. Dette er ferdige elementer med isolasjon utvendig og innvendig og ferdig gipset. Altså alt-i-ett vegg. Prisen var kun for elementene, i tillegg kommer armeringsjern og all betongen som skal fylles i vegger og såle.
    Tok da kontakt med Jackon som har Lego-klosser man kan lage murvegg av:
    Jackon
    Her ble prisen nesten halvert og da er det levelig for å få en så og si ferdig vegg på 3 dager.

Har også tatt kontakt med kommunen for en forhåndskonferanse, så da får vi se når de får tid. De har i utgangspunktet flere sykmeldte og andre borte, så det er 1 mann igjen på kontoret. Blir spennende....

Bilen ble solgt i dag, så da er finansen i orden
    Blir kanskje litt oppgradering av komponenter framover. Sånn det ser ut nå, så er det kun Denon'en som blir igjen:-D

Herlig blanding av Acoustat, STORE tradisjonelle HT er på innkjøpslisten, DEQX, monoblokker og noe nytt i taket.

Trikker'n er tatt med på befaring og vi ble enig om å legge ned minimum 32A i kinoen med egen sikringsboks og 2x16A med mulig eget jordspyd. 3x4mm2 fra inntaksboks.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdige vegger ja, det høres jo smart ut! Greit å bare "smelle det på plass" først som sist slik at du får kommet i gang med innmaten :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å nei, Å nei!

Har begynt på prosjekt garasje. Ca 3 kubikk med grus/jord/sand som skal fjernes før jeg legger på et nytt lag med grus. Etter nærmere 20 års parkering av biler der inne, så er dette ganske hardpakket og må skrapes ut.

Fikk tatt ca. halvparten i går, men i dag er jeg STØL:-D Mye uvante muskler i bruk, spesielt i lår og setemuskler. Får ta det som en trening til det eventuelt blir utgraving til kino.

Blir enda litt mer å fjerne i kino-prosjektet, da ca halvparten av kinoen er 1,5m under bakken. Forhåpentligvis mye sprengstein under, men kan risikere å støte på mye rart. Første delen av kinoen er en platting med heller, så det burde gå greit å grave ut.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilslaget på en Rotel RSP-1068 i går med oppgraderte DAC'er.
    Blir spennende å teste denne mot Denonen. Ble veldig imponert over Rotelen Scrooge kjøpte for ikke lenge siden, så har hatt lyst til å prøve Rotel hos meg. Får liksom ikke helt snerten i Denonen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hærlig!!

Dette blir morsomt å følge med på! Nå som du har erfaringer fra tidligere kino, og erfaringer fra andre medlemer på forumet, har jeg stoor tro på dette!!

Lykke til!:wink:

A.
    Takk for det, ambiance!

Lærte utrolig mye av å få være med på byggingen av referansekinoen på Økern, og mye av konstruksjonen blir nok hentet derfra: Teknisk rom, rom-i-rommet og demping blir nok ganske likt. Liten knekk på hjørner i taket tror jeg er med på å løfte lydbildet i høyden.

Noen som har tips til "akustikk-tak?
    Flatt tak pleier ikke å være ideelt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikk-tak?
    Tjah, hvorfor ikke bruke en systemhimling med T-profiler da? Flatt det også i og for seg, men dempingen er jo god! Nå skal jeg ikke sitte her å love noesomhelst, men det kan hende at jeg kan ordne en hyggelig pris på noe slikt.
    Den kan jo også henges opp i alle mulige vinkler og kombinasjoner (skrå sidevegger), og platetykkelsen kan man jo få nær sagt etter ønske. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Akustikk-tak?
    Tjah, hvorfor ikke bruke en systemhimling med T-profiler da? Flatt det også i og for seg, men dempingen er jo god! Nå skal jeg ikke sitte her å love noesomhelst, men det kan hende at jeg kan ordne en hyggelig pris på noe slikt.
    Den kan jo også henges opp i alle mulige vinkler og kombinasjoner (skrå sidevegger), og platetykkelsen kan man jo få nær sagt etter ønske. ;-)
    Helt klart et alternativ dette.

Tenkte også i de baner å utforme taket i buer eller bygge "hakkete" tak med gipsplater i vinkler mot hverandre. Førsterefleksjonene må da tas med akustikkplater i tillegg, regner jeg med.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treningen til kino-bygging er godt påbegynt.

Fjernet all masse i garasjen, ca 3 tonn, og lagt på ny grus, ca 2 tonn. Ryggen fungerer nesten enda, litt sliten, men ved godt mot. Kun litt komprimering igjen nå, så kan sementbilen komme med 3 kubikk garasje-sement.

Grei måte å teste formen og kunnskapene på. Får håpe grunnarbeidet er godt nok og at ikke sementen sprekker opp. Har en liten bekymring om Leca-blokkene som ligger mot stupet tåler trykket. De har beveget en del på seg i løpet av de 20 årene garasjen har stått der 8)
    Skal prøve å støtte de opp litt utenfra med noen bjelker og armeringsjern.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du trenger litt hjelp med dokumentasjon og innhold i byggesaken din kan jeg kanskje hjelpe deg? Jobber med byggesak i Skedsmo kommune selv, så bare spör.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes veldig bra ut:grin:

Har sendt deg en PM!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Dersom du trenger litt hjelp med dokumentasjon og innhold i byggesaken din kan jeg kanskje hjelpe deg? Jobber med byggesak i Skedsmo kommune selv, så bare spör.
    BTW: Ser du har en RSP-1068, er du fornøyd med den?
    Noen svakheter? Sterke sider?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom formannen i borettslaget i dag og varslet om at grus og sement som kommer hjem til meg om dagen ikke er fordi jeg har begynt å bygge tilbygget, men da til garasjegulv.
    "Det er helt greit", "Skulle akkurat til å ringe deg", hmmmmm..... "har noen papirer til deg".

"Styret i BRL har behandlet saken i møte 18.09.07. Det er ingen merknader til søknad om tilbygg til eksisterende bolig".

Yepp, da var vi et skritt videre:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine den! :-D

Side 17 av 122 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •