Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 122 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gleden er på min side, Ola!
    Og som du så treffende beskriver det; ord er fattige i møte med musikk!
    I så måte sitter jeg akkurat nå og STORkoser meg i mitt eget lille kino- lytterom, med bl.a. Mark Knopfler´s "Calling Wisdom" og andre musikalske storheter snurrende i min CD-spiller.
    Kanskje det kan vanke et besøk hit også, en vakker dag?
    Synes i alle fall at det "börjar låta kärlek" her også, selv om jeg nok ligger et stykke unna nivået hos Mor10 og andre størrelser.
    Veien er uansett ikke lang, mellom Mor10 og Furuset! ;-)
    /OT

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Mulig konsentrasjonen min ikke er helt på topp etter en 13-timers arbeidsdag, men hvilken CD-spiller ble det til slutt Mor10?
    En knepen seier til Micromega, vil jeg tro?
    Den "passet" bedre, både utseendemessig og lydmessig, selv om marginene mellom TEAC og Micromega lydmessig sett, var svært vanskelige å avsløre!
    Sjøl er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt: Micromega, for sin überflotte løsning og design...
    Så om ikke Mor10 har svart allerede, så har du fått beskjed!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gleden er på min side, Ola!
    Kanskje det kan vanke et besøk hit også, en vakker dag?
    /OT
    Jeg kommer gjerne! Du må se å bli med Morten hit også.
    Mulig konsentrasjonen min ikke er helt på topp etter en 13-timers arbeidsdag, men hvilken CD-spiller ble det til slutt Mor10?
    Det ble Micromega settet som gikk av med seieren mot Teac, eksklusivt og vellydene som Jan nevner.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kommer gjerne! Du må se å bli med Morten hit også.
    Hyggelig! Og selvsagt kan jeg slenge med Morten på en tur til Hade-Hade-Hadeland også!
    Men det blir neppe før uti august engang? Må bare få sparka unna 4 ukers ferie først, og der er det "kroko" som bestemmer tid og sted. Jeg må bare betale jeg! :evil:

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, godt å ha noen gode frender som svarer når jeg er borte og jobber i loftstua:-D

Som nevnt, så var det Micromega som gikk av med en knepen seier denne gangen. Ikke lett å høre forskjell på de på rolig, sart musikk, men en anelse mere detaljering på musikk med mye informasjon. Det var den ørlille forskjellen, designet og at den er svart som gjorde at jeg valgte den:-D

Kommer til å legge ut TEAC-settet for salg med prisantydning rundt det Gwandarion nevner litt lenger opp i tråden.
    Det kommer også opp en Ming DA MC3 rørpreamp ut for salg, samt et Yaqin Tube Buffer.
    Si fra hvis noen er interessert!

Har kost meg med å oppgradere kablene på den nye skilletrafoen. Den får Supra strømkabel rund baut, så blir det nok saker. Plukket ut alle komponentene fra racket og vasket det!!! Var på tide. Alt skal kables opp på nytt. Og det er MYE, med tri-amping, aktivt delefilter, stereo og surround-oppsett, 4 effektforsterkere, HD-DVD, XBOX og XBOX 360 og 2 skilletrafoer.

Noen som vet om det finnes lynvern man kan sette direkte på egen kabel?
    Lurte litt på å sette et Monster filter med lynvern etter trafoen for å beskytte mot det gode været vi har i Norge iblant. LG Plasma'en i stua røyk i forrige tordenvær, så den må byttes. Fikk dekket mye på forsikringen, så det var egentlig greit at det skjedde. Blir nok en Panasonic på oss, tenker jeg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Tråd-tittel er nok litt gammel, da jeg egentlig valgte spiller for en liten stund tilbake. Står litt om det hvis jeg ikke husker feil litt tidligere i tråden.
    Nytt navn på tråden: - med jojo-strøm

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny preamp?

Har denne inne til test for øyeblikket:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-bilde-022_small-jpg

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-bilde-021_small-jpg

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-bilde-023_small-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har trikker'n vært her og vi har ihvertfall fått fikset jojo-strømmen der oppe.
    Feilen lå i at han som bodde her før hadde strekt en bryter-ledning til lysstoffrørene på kjøkkenet, men ikke orket å strekke en tilførsel. Han hentet da tilførsel fra kursen opp til loftstua. Altså 2 forskjellige kurser til samme lysstoffrør. Dette førte til at selv om kursen til loftstua var slått i sikringsskapet, så lå det fortsatt en tilførsel gjennom lysstoffrørene på 110 Volt. Dette skapte en støy på stikket i loftstua som ble registrert som skurr på "piper'n" til voltmeteret. Denne er nå borte.
    Nå gjenstår det bare å se om det er det som har gjort støyen da:-D

Har en del ting å koble opp for å få testet det, så det kan bli en lang natt:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, Morten. Vi får håpe dette gir deg stillheten tilbake og i bestefall gjør det den enorme skilletrafoen overflødig, noe som igjen kanskje frigir litt kapital? Lykke til og for all del: Hold oss oppdatert!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet en stund på det svaret ja!
    Hva folk kan få seg til å gjøre? "Orket ikke å strekke tilførsel"? Makan til latskap!
    Får håpe dette løser alle støy- brum-problemene da? Det har jeg faktisk tro på nå, selv om jeg nær sagt hele tiden har hatt mistanke til utstyr eller tilkoblinger.
    Men som en liten "unnskyldning": Den løsningen som tidligere huseier har valgt, er jo ikke akkurat daglig kost!

Btw: Kan du nedskalere bildene litt, så slipper vi sideveis scrolling? ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har ventet en stund på det svaret ja!
    Hva folk kan få seg til å gjøre? "Orket ikke å strekke tilførsel"? Makan til latskap!
    Får håpe dette løser alle støy- brum-problemene da? Det har jeg faktisk tro på nå, selv om jeg nær sagt hele tiden har hatt mistanke til utstyr eller tilkoblinger.
    Men som en liten "unnskyldning": Den løsningen som tidligere huseier har valgt, er jo ikke akkurat daglig kost!

Btw: Kan du nedskalere bildene litt, så slipper vi sideveis scrolling? ;-)
    Klarer ikke å gjenskape brummingen verken med Denon/DP kombinasjonen eller stereo-oppsettet, så ting ser veldig lovende ut.
    Det er fortsatt en del støy i stereo, men Frode nevnte at det er noe feil med preampen og at den suser veldig(er visst the year of the noises for min del, tror jeg.)
    Fikk skrudd opp det aktive delefilteret til riktig nivå og satt på en liten trafo på kilden og den store på effektene. NÅ er det herlig lyd der oppe, bortsett fra susinga når det er stille i musikken. En utrolig dynamikk og enda bedre oppløsning og detaljer enn når du var her, Ola. Tror kanskje at Doge'n blir her:-D Skal på ferie neste uke, kanskje du vil "låne" Doge'n?

Skal teste litt meri morgen, ble ganske mye skruing av kontakter og diverse feilsøking i dag. Det er fortsatt et lite mysterium at vi klarer å måle 50 Volt mellom to ledere et sted.

Bildene ble litt store ja. Har fikset det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, Morten. Vi får håpe dette gir deg stillheten tilbake og i bestefall gjør det den enorme skilletrafoen overflødig, noe som igjen kanskje frigir litt kapital? Lykke til og for all del: Hold oss oppdatert!
    BTW Gwandarion: Takk for et hyggelig innlegg etter seansen vi hadde her. Sammenligne akustikken med Akto gjør meg litt stolt da:-D
    Frode synes det var blitt så bra at han skulle sende meg 4 akustikkplater gratis, så jeg skulle få dekket opp det siste feltet nederst på sidene foran:-D

Trenger da 4-6 Rockwool akustikkplater til, så er dempingen langs skråtaket i orden.
    Hvis noen har noen liggende så ta kontakt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    En utrolig dynamikk og enda bedre oppløsning og detaljer enn når du var her, Ola. Tror kanskje at Doge'n blir her:-D Skal på ferie neste uke, kanskje du vil "låne" Doge'n?
    Om det låter så mye bedre må jeg nok belage meg på en seinaften med tilhørende voksenbrus og trøtte øyer og tilfredse ører.
    Når kan jeg hente Dodge'n og Mingen da?
    Jeg kommer iløpet av timen så sant ingen legger ut feller for meg!
    Jeg ser frem imot en spennende høst oss i mellom, det ser ut som om det daler mer godsaker ned i vår favn enn tidligere antatt. Folk får som sagt bare holde seg fast!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det låter så mye bedre må jeg nok belage meg på en seinaften med tilhørende voksenbrus og trøtte øyer og tilfredse ører.
    Når kan jeg hente Dodge'n og Mingen da?
    Jeg kommer iløpet av timen så sant ingen legger ut feller for meg!
    Jeg ser frem imot en spennende høst oss i mellom, det ser ut som om det daler mer godsaker ned i vår favn enn tidligere antatt. Folk får som sagt bare holde seg fast!
    Har litt tight program resten av uken, så det hadde vært greit om du kom innom en tur f.eks. fredag kveld og hentet tingene og kanskje ta en liten lytt.
    Må nesten komme tilbake med mer konkret tidspunkt. Jobben har blitt litt neglisjert i det siste, da kinoen har hatt førstepri:-D

Skal ikke se bort fra at det kommer noen flate høyttalere nordfra etterhvert, nei.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, så godt å se at tingene løser seg da!
    Da var det altså 220v tilførselen som var den store stygge ulven?
    Og du måler fortsatt 50v mellom to ledere? Skummelt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se slik ut, Scrooge.
    Har enda ikke koblet sammen stereo og surround-delen, men tror ikke det blir noe problem.
    Fortsatt ikke mulig å f.eks. slå av preamp, mens effektene står på. Basselementene buler ut når jeg slår av preampen....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å få strukket en egen 16A kurs til anlegget ditt Morten. Da vil du hvertfall utelukke eksterne problemer og sikre deg mot kjøleskaps-støy o.l
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva med å få strukket en egen 16A kurs til anlegget ditt Morten. Da vil du hvertfall utelukke eksterne problemer og sikre deg mot kjøleskaps-støy o.l
    Har lagt opp en egen 16A kun til anlegget, men den takler ikke alle forsterkerne:-D Må slå på Cinenovaen først og så de to DP'ene. Ønsker ikke å ha mer på den kursen, så da lar jeg CD/DAC/Denon pre og Roge pre kjøre på den eksisterende 10A. Vurderer å legge opp en 16A til, men det er et helv... å trekke kabler opp dit, spesielt etter at vi har satt inn nytt kjøkken og veggene ikke er tilgjengelige mer. Er ikke mer plass i rørene etter at vi la opp den siste 16A.
    En tanke slo meg: Det er en annen vei å komme opp til loftet på, men må da legge noe åpent langs gulvet. Hmmmm..... vi får se hva trikker'n sier.
    Takk for tips, Devil!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er støyen borte vekk?
    Goodie! Som onkel skrue ville sagt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er støyen borte vekk?
    Goodie! Som onkel skrue ville sagt.
    50Hz "peaken" er borte, men det er fortsatt en del sus igjen.
    Dette er nok forårsaket av Doge'en som ikke er helt god, samt at det er en del egenstøy i det aktive delefilteret. Skal få loddet alle kablene "fullbalansert med jord" etterhvert, så får vi se om det hjelper.

Tenkte å ta kontakt med Snickers, som kanskje har noen råd i forbindelse med aktive delefiltre.

Side 12 av 122 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •