Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2435
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil gjerne takke for et meget hyggelig besøk i går.
    Det var også svært hyggelig å høre at skjevheten vi opplevde ved forrige besøk nå var historie og at lydbildet hadde en langt mer sammenhengende spredning over et større område av lytterommet.

Når det gjelder sammenheng synes jeg du har kommet lenger på vei enn det jeg har hørt tidligere med tanke på integrasjon av subbene. Samspillet mellom monitorene og subbene er nå så godt at det lever opp til de dynamiske og subtile nyanseforskjellene som bor i monitorene.

jeg ser frem til neste besøk og kanskje til og med en film (gud forby, sa jeg virkelig det )

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæhæ, bitt av basillen?

Morsomt å lese at dine betraktninger er udelt positive! Har vel sagt det før, men sier det igjen: Det begynner jo å dra seg til for alvor, der oppe på Gjelleråsen!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding, Gwandarion :-D

Trenger en del feedback nå, da jeg mest sannsynlig ser meg litt blind på lyden "min"....

Frekvensgangen er meget rett nå og etterklangstiden er nede på et minimum, bortsett fra 32 og 64hz-problemene. Merker at jo mer man får stilt inn diverse, jo mer detaljer og plassering kommer ut.

Har veldig lyst til å ta en lytterunde her og der og høre på litt forskjellige anlegg. Jeg er veldig petimeter når det gjelder detaljer og plassering av musikere, men det er veldig mange som ikke bryr seg så veldig om dette, men heller at klang, etc. skal være "riktig", hva nå enn det er?
    Jeg ønsker virkelig å lære litt om denne måten å lytte på og kunne tenkt meg å komme på besøk til noen som f.eks. har et rørsystem med flott klang, eller horn, eller elektrostater, eller systemer hvor rommet spiller med for å skape de riktige klangene.

Jeg er trommis selv og vant til å lytte etter virkelige lyder fra ekte instrumenter rundt meg. Det er de lydene jeg prøver å gjenskape hos meg, men hører at det ikke er det som skjer hos mange andre. Jeg er ikke veldig flink på toner og synging er ikke noe for meg, er det derfor jeg har mere fokus på plassering og detaljer?

Noen som har lyst til å lære meg litt andre måter å lytte på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå revet soveromstaket og det var kanskje ikke så dumt.

Det er godt med vann i flere buler i plasten.
    "Noen" har skjært store hull i plasten og fjernet isolasjonen over for å plassere spotlights - uten spotkasser.
    "Noen" har fjernet det gamle taket ved å skjære litt noen steder og knekke av sponplatene andre steder. Dette resulterer i lange sprekker i fuktsperre helt ytterst ved yttervegg? Det er kliss vått flere steder over ytterveggen og jeg håper ikke det har gått noe treverk.
    "Noen" har også brukt lange nok stifter på spikerpistolen, slik at fuktsperre blir punktert absolutt langs alle bjelkene over hele rommet.
    "Noen" har splittet opp fuktsperre for å komme til med kabler til spottene. Sprekken er "tettet" igjen med 3 stifter på et 60cm strekk.
    Skikkelig imponert - not - sønnen hans var snekker også?

"Noen" har mistet et par poeng til etter at vi tok over huset.
    Har vel snakket litt om det elektriske i huset før i tråden hvor "Noen" har ordna fælt på egenhånd....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har nå revet soveromstaket og det var kanskje ikke så dumt.

Det er godt med vann i flere buler i plasten.
    "Noen" har skjært store hull i plasten og fjernet isolasjonen over for å plassere spotlights - uten spotkasser.
    "Noen" har fjernet det gamle taket ved å skjære litt noen steder og knekke av sponplatene andre steder. Dette resulterer i lange sprekker i fuktsperre helt ytterst ved yttervegg? Det er kliss vått flere steder over ytterveggen og jeg håper ikke det har gått noe treverk.
    "Noen" har også brukt lange nok stifter på spikerpistolen, slik at fuktsperre blir punktert absolutt langs alle bjelkene over hele rommet.
    "Noen" har splittet opp fuktsperre for å komme til med kabler til spottene. Sprekken er "tettet" igjen med 3 stifter på et 60cm strekk.
    Skikkelig imponert - not - sønnen hans var snekker også?

"Noen" har mistet et par poeng til etter at vi tok over huset.
    Har vel snakket litt om det elektriske i huset før i tråden hvor "Noen" har ordna fælt på egenhånd....
    Oh, dette høres ikke bra ut :???: Det ser ut som du må gjøre alt om igjen over soverommet (kanskje overalt?). Får du gjort noe fra loftet?

Jeg kan ikke så mye om salg&kjøp av bolig men det høres ut som dere burde ha rett til noe erstatning for skadene som ble gjort til huset og jobben som må gjøres nå.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda!
    Høres ikke bra ut med det soverommet, men er det da flere rom som også bør sjekkes? Iallefall om det er flere steder med spotter... :?

Ser derimot ut som kino/hifi-rommet virkelig begynner å dra seg til lydmessig!

Har litt av det samme "problemet" som deg med at jeg tror jeg har blitt vant til lyden hjemme - uansett om den er bra eller ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Oh, dette høres ikke bra ut :???: Det ser ut som du må gjøre alt om igjen over soverommet (kanskje overalt?). Får du gjort noe fra loftet?

Jeg kan ikke så mye om salg&kjøp av bolig men det høres ut som dere burde ha rett til noe erstatning for skadene som ble gjort til huset og jobben som må gjøres nå.
    Jeg kommer til ytterst fra loftet og veldig godt fra undersiden, så nå er det bare å rive ut gammal moro og inn med nytt :-D

Innkjøpsliste er klar og lørdagen klarert....

Har kjøpt og solgt en del boliger og slike skader må være en "vesentlig andel" av kjøpesummen. Som regel minimum 10%. 2,4 mill og 10% 240.000,- koster det ikke. Dersom det skulle vise seg at hele loftet må rives og bygges opp på nytt, så snakker vi helt klart en forsikringssak. Det er kun på soverommet han har hatt dette smarte trikset, så jeg håper og tror at resten er OK.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper det ikke når feilen er gjort bevisst og selger burde vite at fuktskader kom til å oppstå? det er jo rimelig kjipt når sånne ting skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten, vi har selv en sak angående fukt og kjellerstue hvor summen er nærmere 5%, denne saken er nå inne til siste behandling. Nå kjenner jeg ikke omfangt av skadene dine, men vi regnet iallefall på riving, bortkjøring, innkjøp av materialer, oppbygging...og selvfølgelig alt gjort av håndverkere. Summen øker fort da. Men du har sikkert tenkt tanken allerede.
    Uansett er det surt, men likevel bra at man faktisk oppdager det.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God damn! :shock: :evil:
    Det høres IKKE bra ut nei...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette høres ikke bra ut nei. Vann på avveie er det verste man kan ha i et hus. Håper det går seg til Morten.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige med sånne ting i heimen. Håper det løser seg greit!

Tusen takk for hyggelig demo på onsdag!
    Hadde ikke hørt monitorene dine før i det hele tatt, så var veldig spent på lyden du nå har!

Fikk æren av å spille medbragt materiale først :-)
    Var egentlig ikke veldig imponert de første sporene, og lurte litt på fortsettelsen. Låt stålkontrollert , men litt flatt og sterilt.
    Først etter 5-6 låter, begynte liksom ting å skje i mine ører.
    Dette låt jo faktisk veldig bra, og det på alt det ble matet med og med en dynamikk jeg misunner deg å ha tilgjengelig. Har ingen forklaring på hvorfor det ble sånn, men morsommere og morsommere ble det ihvertfall !

Tror nesten høydepunktet for en med min smak, ble når du dro på skikkelig med Heirate Mich (?) - Rammstein. Artig ! Minutter senere spiller vi Kari Bremnes og flygel / flygelhorn som aldri før, så her har du ett anlegg med mange kvaliteter. Begynner å bli veldig bra!

Det eneste jeg savner hvis jeg skal være kritisk, er litt mere varme i vokalen og en liten DB økning i bassområdet. det er min smak.

Håper vi får til film engang, så er du selvsagt hjertelig velkommen opp hit når det måtte passe !

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde på følelsen at det var noe på gang på Hadeland ja, dere ungdommene klarer jo ikke å koordinere da Så altfor lett ut til at du og Rune klarte å bli enige så fort:lol:
    Er så sinnsykt mye spennende som skjer her oppe vet du.......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for støtte i en slik vanskelig stund alle sammen :grin:

Neida, dette går nok bra ....

Koster meg ca. 5000,- inkl. opplegg for lys og alt sammen.
    Har jo litt kontakter rundt omkring:wink:

Dette forutsetter at det selvfølgelig er de tingene jeg har funnet som har skylda, noe jeg har trua på.

Et lite spørsmål: Nå er det ganske fuktig mange steder.
    Skal jeg holde rommet kaldt mens jeg holder på slik at det ikke blir mer kondens innenfra, eller skal jeg sette full guffe på varme og prøve å lufte ut fuktigheten i bjelker, etc. ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette opp en avfukter? Mener en får leid profesjonelle modeller på maskinutleiefirmaer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med å sette opp en avfukter? Mener en får leid profesjonelle modeller på maskinutleiefirmaer.
    Har tenkt på det, men vet ikke helt hvordan dette vil virke.

Det er jo åpning rett ut her nå.

En skikkelig industrivarmer + avfukter ?

Ifølge SINTEF-teorier så skal et riktig oppsatt tak drive fuktigheten utover og det skal ikke settes på byggtørkere før dampsperrre og isolasjon er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål: Nå er det ganske fuktig mange steder.
    Skal jeg holde rommet kaldt mens jeg holder på slik at det ikke blir mer kondens innenfra, eller skal jeg sette full guffe på varme og prøve å lufte ut fuktigheten i bjelker, etc. ?
    Det beste er vel å høre med en fagmann. Kanskje BEF kunne hjelpe deg?

Jeg hadde montert ny dampsperrre og ny isolasjon som SINTEF anbefaler, hatt det åpent mot soverommet og varmet godt slik at alt treverk tørker ganske fort (uten kodens).
    Når alt er virkelig tørt så hadde jeg montert nytt tak og lys på soverommet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner nå med å rive alt og legge inn ny isolasjon, samt fuktsperre, så får vi se hvordan det går....

God ide, Jerome, å vente med tak, og heller varme opp og se om ting tørker ut.

Ny rapport i kveld, tenker jeg, men kom gjerne med tips hvis det er noen fagmenn der ute

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten spørre. Er dette hovedsoverommet slik at du må sove "under åpen himmel" i byggeperioden eller er det et reserverom?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Må nesten spørre. Er dette hovedsoverommet slik at du må sove "under åpen himmel" i byggeperioden eller er det et reserverom?
    Madamen og jeg har heldigvis hver vår Tyin Elite sovepose som tåler -45, så det er ikke så verst ute på terrassen i partytelt. Trekker litt rundt øra, men vi er ved godt mot....

Neida, vi har et 3 etasjes hus alene, så vi benytter gjesterommet nede, mens vi fikser i "Master bedroom"

Har forøvrig kikket litt på tegningene fra huset ble levert. Der fulgte det med en beskrivelse av hvordan man skal bygge ut loftet selv. Moelven ferdighus som kun ble levert med ferdig mellom-etasje, kjeller og loft har "Noen" gjort ferdig selv. Er litt spent på hva mer man finner etterhvert.
    Det ser ut til at han har fulgt tegningene sånn nogenlunde, men kneveggen er flyttet helt ut til kantene og er vel bare max 15cm høye. Det var opprinnelig tegnet inn at kneveggen skulle flyttes 1,2m in på gulvet, slik at det ble et kaldloft langs ytterveggene uten isolasjon. Dette kaldloftet er da mye mindre enn på tegningene, men det kan jo gå bra.
    Det er nå veldig lite kaldloft og åpen dampsperre rett ut - tror det hjelper å få tettet soveromstaket....

Side 117 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •