Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er Onkyo PR-SC5507 Processor i hus :-D

Har en plan med sub-integrering her som kanskje er bedre inntil bassfellene kommer....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Gratulerer Den er fet!

Denne kan du legge på minnet at jeg er aktuell kjøper av demo eksemplaret 8) det tar jo ikke så lang tid vanligvis......

Du skal vel ikke bruke hverken høyde eller breddekanaler? Tipper at løsningen din med en 9.2 prosessor er bare .2

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.2 bør vel være mer enn nok :-D

Sitter og måler med Audyssey nå....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første kommentar:

Den er 5 sek raskere pr. måling pr. høyttaler

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kvelden gikk i en fei, og det fortsatte når jeg skulle holde følge med Håvard ut på motorveien, hei hvor det går 8) opp mot 130-140 km/t i svingen på glatt vinterføre og en god del trafikk........ Hmmmmmm er alle sjåførene av Mondeo TDCI like gale bak rattet :shock:
    Jeg valgte å holde meg klokelig bak.
    Da skal du være glad det var Håvard du forsøkte å holde følge med og ikke "Gandalv"

Og ja alle jeg kjenner som kjører Mondeo TDCI er gal bak rattet:-D

Morten, må si jeg gleder meg til å oppleve kinoen din nå. Håper det blir en anledning da i uke 9 når jeg skal på kurs/AV-tur:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da skal du være glad det var Håvard du forsøkte å holde følge med og ikke "Gandalv"

Og ja alle jeg kjenner som kjører Mondeo TDCI er gal bak rattet:-D

Morten, må si jeg gleder meg til å oppleve kinoen din nå. Håper det blir en anledning da i uke 9 når jeg skal på kurs/AV-tur:-D
    Tror ikke jeg tør å invitere alle disse råkjørerne hit noe mer. Vil gjerne beholde det lille dyrelivet som er igjen her omkring og noen naboer (ikke alle da).

Vi klarer å få til en dag i uke 9....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en plan med sub-integrering her som kanskje er bedre inntil bassfellene kommer....
    Gratulerer.

Spennende å lese dine inntrykk. Vi er i alle meget fornøyde så langt. Hva var det den erstattet?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kvelden gikk i en fei, og det fortsatte når jeg skulle holde følge med Håvard ut på motorveien, hei hvor det går 8) opp mot 130-140 km/t i svingen på glatt vinterføre og en god del trafikk........ Hmmmmmm er alle sjåførene av Mondeo TDCI like gale bak rattet :shock:
    Jeg valgte å holde meg klokelig bak.
    hmmm...det VAR deg ja JEG kan da ikke kjøre fort i svingene, men DU derimot som har trekk på alle 4...;-) Det går da fint bare alle sinkene holder seg i HØYRE fil...:twisted:
    Skjønner ikke at dette er noe å snakke om, eller hva Scrooge? :roll:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gratulerer.

Spennende å lese dine inntrykk. Vi er i alle meget fornøyde så langt. Hva var det den erstattet?
    Hadde en 886, så det er ikke så kjempestort sprang.

Største grunnen til å bytte var å få individuell justering av de 2 subbene jeg har. Ser ut til å virke OK, men det er litt tidlig å si enda.

Sett en film nå - Night Watch - som jeg synes var merkelig både bilde, lyd og innholdsmessig. Bare DTS-spor, men det var denne filmen madamen hadde lyst til å se.

Får prøve ut litt mer når den har fått noen timer på baken.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yohooooo!

Tippet over 100.000 visninger i tråden nå.

Kort feiring - skål - ferdig med det :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100K visninger er bra Gratulerer!

Har ikke sett Night watch men hadde Day watch på blu ray, merkelig film på alle måter. Tror ikke de kan brukes som referanse på noe :roll: Men det er jo morsomt at ikke alt følger Hollywood sin oppskrift.

Må nesten si at jeg ikke ønsker at 5507 skal gi deg så mye slik at jeg kan få en Z11 erstattning til en fin pris :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å se at det har vært litt trafikk i tråden i løpet av årene

Må skuffe deg med 5507'en:

1. Den har en meget god videoprocessor med gode innstillingsmuligheter
    2. Audyssey MultiXT er helt suveren
    3. Den har mange nok bånd til å justere subbene
    4. Den justerer subbene hver for seg
    5. Det låter årntlig haifai av subbene mine nå, samtidig som de går ordentlig i kjellern igjen :-P

8x12Tom har nevnt et par ganger at delefilteret jeg har brukt til subbene kanskje ikke har vært helt optimalt. Dette stemmer nok dessverre.
    Etter enkle målinger i kveld, så virker det ikke som subbene ruller av så fort som før og det er mer enn nok trøkk på 16Hz. Det var en setting på delefilteret jeg brukte før som skulle beskytte bassere fra å spille under 17Hz. Slo av dette, men det ser ut til at det har vært noen restriksjoner allikevel :?:
    Delefilteret hadde også en slags EQ som flyttet fokus på bassen fra mye lavbass til mye litthøyerebass. Denne funksjonen var ikke mulig å slå av og den har nok vært med på å legge en demper på bassen ja. Mye man skal lære....

Nå kjører jeg da balansert ut fra Esoteric DAC'en, splitter signalet i 2, hvor det ene signalet går direkte til de aktive høyttalerne og det andre til CD inn på 5507'en. Der kjører jeg cd-signalet i stereo-modus, slik at Audyssey er med på å hjelpe til i bassområdet. Deler på THX 80Hz på receiver og høyttalerne, slik at bassene får spille mest mulig alene og frontene blir avlastet litt mer. DET var ikke dumt. Nå låter det bedre enn noensinne før i mine ører. Brystkasse-bassen er der mer enn før og Sting 20Hz-låta har fått tilbake jordskjelvet 3,25 min ut i låta.

Største utfordringen å få til uten verktøy var å justere tidsforskjellen mellom frontene og subbene som går gjennom receiver og Audyssey. Heldigvis er det en justering pr. høyttaler som gjør at jeg kan sette tidsforsinkelse i cm. 115cm var den nærmeste innstillingen jeg klarte å høre meg til og nå er det et driv i musikken uten like på litt rocka musikk. I tillegg så har Katie Mehlua flyttet inn igjen. Så naturtro og godt plassert har jeg aldri hørt henne før.

Gwandarion og Runelang - dere har noe å se fram til i morgen - håper jeg....

Hvis noen andre har lyst til å stikke innom, så er det bare hyggelig. Tror vi må teste Foster&Friends igjen, Scrooge!
    Diana Krall låter også nifst nære nå - 2cm justering på vinkling og da var jeg der - igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydekanaler nå som du har mulighet? 8)

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/58615

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Den har en meget god videoprocessor med gode innstillingsmuligheter
    2. Audyssey MultiXT er helt suveren
    3. Den har mange nok bånd til å justere subbene
    4. Den justerer subbene hver for seg
    5. Det låter årntlig haifai av subbene mine nå, samtidig som de går ordentlig i kjellern igjen :-P

8x12Tom har nevnt et par ganger at delefilteret jeg har brukt til subbene kanskje ikke har vært helt optimalt. Dette stemmer nok dessverre.
    Etter enkle målinger i kveld, så virker det ikke som subbene ruller av så fort som før og det er mer enn nok trøkk på 16Hz. Det var en setting på delefilteret jeg brukte før som skulle beskytte bassere fra å spille under 17Hz. Slo av dette, men det ser ut til at det har vært noen restriksjoner allikevel :?:
    Delefilteret hadde også en slags EQ som flyttet fokus på bassen fra mye lavbass til mye litthøyerebass. Denne funksjonen var ikke mulig å slå av og den har nok vært med på å legge en demper på bassen ja. Mye man skal lære....

Nå kjører jeg da balansert ut fra Esoteric DAC'en, splitter signalet i 2, hvor det ene signalet går direkte til de aktive høyttalerne og det andre til CD inn på 5507'en. Der kjører jeg cd-signalet i stereo-modus, slik at Audyssey er med på å hjelpe til i bassområdet. Deler på THX 80Hz på receiver og høyttalerne, slik at bassene får spille mest mulig alene og frontene blir avlastet litt mer. DET var ikke dumt. Nå låter det bedre enn noensinne før i mine ører. Brystkasse-bassen er der mer enn før og Sting 20Hz-låta har fått tilbake jordskjelvet 3,25 min ut i låta.

Største utfordringen å få til uten verktøy var å justere tidsforskjellen mellom frontene og subbene som går gjennom receiver og Audyssey. Heldigvis er det en justering pr. høyttaler som gjør at jeg kan sette tidsforsinkelse i cm. 115cm var den nærmeste innstillingen jeg klarte å høre meg til og nå er det et driv i musikken uten like på litt rocka musikk. I tillegg så har Katie Mehlua flyttet inn igjen. Så naturtro og godt plassert har jeg aldri hørt henne før.

Gwandarion og Runelang - dere har noe å se fram til i morgen - håper jeg....

Hvis noen andre har lyst til å stikke innom, så er det bare hyggelig. Tror vi må teste Foster&Friends igjen, Scrooge!
    Diana Krall låter også nifst nære nå - 2cm justering på vinkling og da var jeg der - igjen.
    Så bra!
    Det skal vel bli en råd med David Foster & Friends etterhvert. Men da må det evnt bli til neste uke?
    Førstkommende helg er i alle fall relativt opptatt...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så bra!
    Det skal vel bli en råd med David Foster & Friends etterhvert. Men da må det evnt bli til neste uke?
    Førstkommende helg er i alle fall relativt opptatt...
    Har en lekkasje, mest sannsynlig i fuktsperre mellom loft og soverom/yttervegg. Så til helgen blir det riving og gjennoppbygging der. Gleder meg fælt :twisted:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff! :-(
    Jaja. Er det ikke det ene så er det det andre, sa kjerringa da hu blødde neseblod.

Får håpe det ikke er så alfor omfattende da? Vannskader er jo noe av det verste man kan få.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 886, så det er ikke så kjempestort sprang.

Største grunnen til å bytte var å få individuell justering av de 2 subbene jeg har. Ser ut til å virke OK, men det er litt tidlig å si enda.

Sett en film nå - Night Watch - som jeg synes var merkelig både bilde, lyd og innholdsmessig. Bare DTS-spor, men det var denne filmen madamen hadde lyst til å se.

Får prøve ut litt mer når den har fått noen timer på baken.
    Var 886 noe å anbefale?
    Vurder å gå for en 886 eller en 5507, blir jo bare ca. 3500,- mer for en 5507, men er usikker på om jeg har behov for mer enn 5.1.
    Noen innspill du som har testet begge?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Var 886 noe å anbefale?
    Vurder å gå for en 886 eller en 5507, blir jo bare ca. 3500,- mer for en 5507, men er usikker på om jeg har behov for mer enn 5.1.
    Noen innspill du som har testet begge?
    Heisann!

Så lenge du kjører 5.1, så vil jeg si at 886 er meget bra, men den er jo utgående modell. 5507 har nettverk og litt bedre av alt, men det er vanskelig å si om du har behov for det. Synes 886 var meget bra på film og heller ingen sinke i stereo heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lekkasje, mest sannsynlig i fuktsperre mellom loft og soverom/yttervegg. Så til helgen blir det riving og gjennoppbygging der. Gleder meg fælt :twisted:
    Jeg hadde en slik en gang på en yttervegg. Problemet var at panelet på ytterveggen hadde flyttet seg litt og regnet kunne komme inn (når det regnet fra en spesielt vinkel ....) og ned på kjøkkenet.
    Etter å ha demontert veggene inne fant jeg problemet ute. Noen spikre og en del ute silikon fikset problemet.

Akkurat nå et kanskje ikke det ideale været å jobbe ute. Det jeg gjorde var å spikre flere lagg med plast ute mot ytterveggen slik at det ble virkelig tør før jeg byttet isolasjonen. Mulig at du kan gjøre det samme til veggen din er tør og det blir varmere ute

Lykke til ....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg hadde en slik en gang på en yttervegg. Problemet var at panelet på ytterveggen hadde flyttet seg litt og regnet kunne komme inn (når det regnet fra en spesielt vinkel ....) og ned på kjøkkenet.
    Etter å ha demontert veggene inne fant jeg problemet ute. Noen spikre og en del ute silikon fikset problemet.

Akkurat nå et kanskje ikke det ideale været å jobbe ute. Det jeg gjorde var å spikre flere lagg med plast ute mot ytterveggen slik at det ble virkelig tør før jeg byttet isolasjonen. Mulig at du kan gjøre det samme til veggen din er tør og det blir varmere ute

Lykke til ....
    Ser ut til at dette kommer innenifra, men takker for tips. Skal sjekke utvendig også.

Får se senere i dag hvor vått det egentlig er - begynner å rive om et par timer!

Side 116 av 122 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •