Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg litt spent på hvem som dukker opp i morgen?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at jeg skal få lurt meg avgårde, rundt 18:30-tiden.
    Antakelig med et 12v batteri i den ene lanken, og et knippe lakserullader i den andre!
    Noe annet jeg skal ta med? David Foster & Friends, kanskje?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer helt sikkert. Er litt usikkert fremdeles med min kollega som har lyst men er i litt dårlig form.

Ankommer omtrent i samme tid som han med six pack battery 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Åhh.
    Jeg som et øyeblikk trodde du omtalte mitt charmante legeme?
    For det er jo vitterlig en god stund siden six-pack'en var å skue på dette!
    De siste tretti år, har det jo etterhvert tatt fasong i retning av en 100w lyspære. :?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tror nok at jeg skal få lurt meg avgårde, rundt 18:30-tiden.
    Antakelig med et 12v batteri i den ene lanken, og et knippe lakserullader i den andre!
    Noe annet jeg skal ta med? David Foster & Friends, kanskje?
    Stiller du med lakserullader, så stiller jeg med ølpølser og min.vann til, må jo bare bli bra :-D

Ta gjerne med David Foster & Friends, har ikke fått rota meg til å bestille den nei!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer helt sikkert. Er litt usikkert fremdeles med min kollega som har lyst men er i litt dårlig form.

Den er grei!

Hyggelig om kollegaen blir med dersom han er i form...

Er klar rundt 18:30 jeg da - sikkert før også :-D

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da venter jeg på full rapport fra i går kveld (hifi altså):-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport fra i går: lakserulladene var utsøkte!!! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hifi delen så har Morten gjort en meget god jobb i forhold til sist jeg var innom. Da var det veldig lyst og intenst i diskanten. Nå var det langt mer avdempet, en tanke pågående etter min smak, men absolutt til å leve med. Basstrykket er også på plass så kinoopplevelsen skulle være vel ivaretatt :-D Til tross for en kort seanse i går var det som alltid like hyggelig selskap og en kveld med god lyd og godt bilde gjør seg alltid!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når det gjelder hifi delen så har Morten gjort en meget god jobb i forhold til sist jeg var innom. Da var det veldig lyst og intenst i diskanten. Nå var det langt mer avdempet, en tanke pågående etter min smak, men absolutt til å leve med. Basstrykket er også på plass så kinoopplevelsen skulle være vel ivaretatt :-D Til tross for en kort seanse i går var det som alltid like hyggelig selskap og en kveld med god lyd og godt bilde gjør seg alltid!
    Takk for det, Håvard!

Veldig hyggelig med et lite AVTreff igjen :-D

Har tenkt litt på oppsettet nå og det er helt klart en liten bommert jeg har gjort med tanke på bassen.

8x12Tom og jeg brukte en del tid på målinger/plassering/etc for en stund siden og resultatet ble ganske bra i stereo. Men, det vi gjorde for å rette opp en dipp rundt 64Hz, var å sette deling på sub til 80Hz, samtidig som vi dro frontene ned til 50 Hz og boostet en del rundt 64Hz.
    Når så Onkyoen måler en og en høyttaler, så finner den en kjempedipp på subben på 64Hz (og 32Hz), som den sannsynligvis ikke gjør så mye med. Samtidig finner den en topp på frontene på 64Hz som den demper. Den "fixen" vi gjorde i stereo vil da slå ganske feil ut i surremegrundtlyd:evil:

Vi dro jo subforsterkeren til uante høyder i går, da det plutselig begynte å lyse konstant rødt i DP'en, men det var fortsatt ikke vondt å sitte der:cry:
    32Hz og 64Hz borte? Ikke rart det ikke trøkker ordentlig....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har tenkt litt på oppsettet nå og det er helt klart en liten bommert jeg har gjort med tanke på bassen.

8x12Tom og jeg brukte en del tid på målinger/plassering/etc for en stund siden og resultatet ble ganske bra i stereo. Men, det vi gjorde for å rette opp en dipp rundt 64Hz, var å sette deling på sub til 80Hz, samtidig som vi dro frontene ned til 50 Hz og boostet en del rundt 64Hz.
    Når så Onkyoen måler en og en høyttaler, så finner den en kjempedipp på subben på 64Hz (og 32Hz), som den sannsynligvis ikke gjør så mye med. Samtidig finner den en topp på frontene på 64Hz som den demper. Den "fixen" vi gjorde i stereo vil da slå ganske feil ut i surremegrundtlyd:evil:

Vi dro jo subforsterkeren til uante høyder i går, da det plutselig begynte å lyse konstant rødt i DP'en, men det var fortsatt ikke vondt å sitte der:cry:
    32Hz og 64Hz borte? Ikke rart det ikke trøkker ordentlig....
    Er jo det som er så morsomt med justering, man kan drive på med det hele tiden. Er det blitt bra til Stereo, så kan du banne på at det ikke var så bra til kino lenger...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er jo det som er så morsomt med justering, man kan drive på med det hele tiden. Er det blitt bra til Stereo, så kan du banne på at det ikke var så bra til kino lenger...
    Helt klart litt av moroa det ja :-D

Har bestilt 4 stk. Varitune V-6 fra Svanå nå, så får vi se om det hjelper på 32 og 64Hz dippene....

Varitune

Noen som har erfaring med de?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dét, er jo ikke alltid sant da!
    --
    Ellers må jeg nok en gang få lov til å oppsummere gårsdagens besøk hos Mor10, som udelt hyggelig og positiv! Det var som vanlig, svært hyggelig å møte både Morten, Knut, og Håvard!
    Som sistnevnte bemerker, er lyden nå mye mer ballansert og "riktig", i den forstand som at det øvre toneleiet er justert ned til et nivå hvor de fleste ører vil trives. Uten at de ørsmå men viktige detaljene i diskanten forsvinner!
    Godt jobbet, Morten!
    Samtidig må jeg innrømme at jeg ble litt overrasket da DP'n som driver sub'ene, "klappet sammen" i en heftig filmscene?
    Men det er nok som du sier, Morten; rommet "spiser" bass! Og dermed må forsterker og tolvtommere mer eller mindre "jobbe overtid".
    Men det får du nok kontroll på ganske snart vil jeg tro?
    --
    Ellers er det jo hyggelig å lese at de medbragte lakserulladene falt i smak, Håvard!
    Har ellers en ganske stygg mistanke om at fatet ble ganske flittig besøk, av flere enn deg? ;-)
    Tomt var det i alle fall, da nok en hyggelig AV-kveld var tilendebragt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord, Scrooge :-D

Får jo hele bygningen til å riste, så det er ikke mangel på bass i systemet, men den må temmes og hentes fram på en eller annen måte på film. Vil aldri låte som SVS hjemme hos deg, hvor du har en meget heftig trykk. Hadde jo en stk. PC-PLUS hos meg en stund og den rista hele kåken, men den hadde ikke den kontrollen på musikk som jeg er på jakt etter.

Får håpe at V-6'ene hjelper. Har jo en V-6 i garasjen jeg er veldig glad i, så det kan jo ikke slå feil

BTW: Tusen takk for nydelige lakserullader forresten - var innom fatet mer enn en gang ja

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dataverdenen er det et ordtak som sier: "there can never be too much overkill!" Litt omskrevet kan det bli: "there can never be too many lakserullader!" Borte blir dem uansett!!! :-D
    Du burde jo begynne med masseproduksjon av disse ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent burde jo jeg si litt også.

Utmerket selskap av hyggelige mennesker med utsøkt servering

Det var deilig å kunne høre på Dynaudioene uten den digitale støyen som var der sist jeg hørte på kinoen. Meget bra jobbet. Dette er et av de stedene hvor det er virkelig forandring fra gang til gang. Men det er jo også stadig store utskiftinger og en kontinuerlig utprøving av både utstyrsmessige og akustiske tiltak.

Det som slår meg er hvor avslørende dette oppsettet er. Det endrer totalt karakter fra blu-ray konsert til dvd konsert. Monitorer som virkelig er kresne på matrialet å avslører svakheter. Samt det Morten skriver selv om at anlegget nok ikke er optimalt justert i alle modi (inkludert pj ).

Kvelden gikk i en fei, og det fortsatte når jeg skulle holde følge med Håvard ut på motorveien, hei hvor det går 8) opp mot 130-140 km/t i svingen på glatt vinterføre og en god del trafikk........ Hmmmmmm er alle sjåførene av Mondeo TDCI like gale bak rattet :shock:
    Jeg valgte å holde meg klokelig bak.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pingle!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som har gullratt vet du

Jeg har vanlig sort ratt og barneseter, passer nok best for meg det nå. I min ungdom (for en liten stund siden..) så raste jeg jeg opp den samme bakken i 210 km/t på Katana 1100

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som har gullratt vet du

Jeg har vanlig sort ratt og barneseter, passer nok best for meg det nå. I min ungdom (for en liten stund siden..) så raste jeg jeg opp den samme bakken i 210 km/t på Katana 1100
    Fy å fy....

Side 115 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •